واقعه‌ی Conjunction of the Spheres و چگونگی پیدایش هیولاها در دنیای ویچر 

در این مقاله می‌خواهم به پیدایش دنیای Witcher و اینکه هیولاها و موجودات مختلف چگونه در دنیای بازی وجود دارند، سخن گفته و ریشه‌های آنها را برای شما بازگو کنم، پس با ما در وب سایت ساعت هفت با مطلب واقعه‌ی Conjunction of the Spheres (پیوند جهان‌ها) و چگونگی پیدایش هیولاها و انسان‌ها در دنیای ویچر همراه باشید. [مقاله پیشِ‌رو برگرفته از وب سایت Gamerant.com می‌باشد]

دنیای ویچر

دنیای ویچر

معرفی شخصیت گرالت از سری Witcher و حقایقی که احتمالا در مورد او نمی‌دانستید (جدید)

راهنمای کامل بازی ویچر 3 (مهم)

بررسی مینی سریال The Witcher: Blood Origin / ویچرِ کاغذی!

بررسی سریال The Witcher فصل دوم

معرفی شخصیت ها و بازیگران سریال The Witcher

آشنایی با مدارس دنیای ویچرها 

بررسی فصل اول سریال The Witcher

بررسی انیمه سینمایی The Witcher: Nightmare Of The Wolf

هفت نکته در مورد داستان سریال The Witcher (قبل از دیدن سریال)

این مقاله بخشی از سری مقالات انحصاری راهنمای کامل تمام مراحل بازی ویچر 3 می‌باشد.

مقدمه

واقعه‌ی Conjunction of the Spheres و چگونگی پیدایش هیولاها در دنیای ویچر

دنیای ویچر، دنیایی پر از هیولاها و داستان‌های مختلف است که دانستن همه‌ی آنها یا کنار هم قرار دادن آنها برای پی‌بردن به حقیقت یک موضوع دشوار است. حال این گستردگی موضوعات و داستان‌ها با توجه به اینکه علاوه بر کتاب‌های ویچر نوشته Andrzej Sapkowski، شامل بازی‌های CDPR و سریال Netflix هم می‌شود، می‌تواند تبدیل به موضوعی سردرگم‌تر نیز بشود. تفاوت‌های زیادی بین بازی CDPR با کتاب‌ها وجود دارد، حال که سریال Netflix هم به آنها اضافه شده است این تفاوت‌ها می‌تواند شما را بیشتر گیج کند ولی همه‌ی این سه مورد(کتاب، بازی و سریال) در یک مورد اتفاق نظر دارند و آن Conjunction of the Spheres (پیوند جهان‌ها) است.

نقشه دنیای ویچر
نقشه دنیای ویچر (کلیک کنید بزرگ شود.)

اگر نقشه‌ی دنیای Witcher را نگاهی بیاندازید (در اینترنت نسخه‌ای از آن وجود دارد، علاوه بر اینکه همراه بازی Witcher 3: Wild Hunt نقشه بازی نیز در پک بازی قرار دارد)، ‌با قاره‌ای که داستان بازی در آن جریان دارد آشنا می‌شوید. این قاره بعد از واقعه‌ی Conjunction of the Spheres بوجود آمده است. بدون این واقعه ظاهر قاره متفاوت بود و Witcherها هم اصلا وجود نداشتند. حال بخاطر اینکه این واقعه در سال‌های بسیار دور اتفاق افتاده و باستانی‌ است و اینکه بیشتر تخیلی است تا جادویی، طرفداران مجموعه‌ی Witcher چیز زیادی از آن نمی‌دانند. در دنیای ویچر هم کسی چیزی درباره آن نمی‌گوید چون برایشان عادی است. در سینماتیک ابتدایی بازی اطلاعات خوبی درباره این واقعه بدستمان می‌آید ولی خُب تنها اشارات کوچکی به آن می‌شود و چیزهای بیشتر زیادی هست که باید کشف کنیم.

وضعیت قاره قبل از واقعه Conjunction of the Spheres

[توجه: قبل از اینکه وارد بحث اصلی شویم، برای این که درباره‌ی هیولاها و موجودات بازی، بیشتر بدانید به قسمت Bestiary بازی مراجعه کرده و آن را کامل مطالعه کنید تا تفاوت‌ها را متوجه شوید. برای اینکه درباره نژادها بدانید بهتر است بازی را بیشتر از دوبار به اتمام رسانده باشید و مراحل فرعی، علامت‌های تعجب (!) در نقشه و Contractها را انجام دهید. اگر مشکلی در این فرآیند داشتید به Walkthrough اختصاصیِ ما مراجعه کنید.]

رویداد Conjunction of the Spheres در ۱۵۰۰ سال پیش از داستان‌های گرالت بوقوع پیوسته است. قبل از این واقعه قاره‌ای که داستان‌های ویچر در آن جریان دارد، بزرگتر و کم خطرتر از الان بود. به طور کلی هم این سیاره (که شبیه زمین ماست و آب‌وهوایی مشابه دارد) شامل Gnomes، کوتوله‌ها و نژادهای باستانی از جمله Elfها می‌شد. این سیاره (یا بهتر بگویم این Universe یا بُعد) خواستگاه Elfها نبود و آنها از جایی دیگر قبل از Conjunction به این مکان مهاجرت کرده‌ بودند. قدیمی‌ترین گونه و نژاد بین آنها که دربالا ذکر کردم؛ Gnomesها هستند. احتمالا آنها صاحبان اصلی قاره قبل از آمدن Dwarvesها محسوب می‌شدند. براساس گفته‌ی Dwarf Yarpen Zigrin کشتی‌ای موسوم به White Ships در قاره پهلو گرفت که Elfها را با خود به قاره آورد. ریشه‌ی این Elfها مشخص نیست ولی از شجره‌نامه Ciri متوجه می‌شویم که اجدادش همین Elfها بوده‌اند.

دلیل اصلی وقوع این Conjunction نیز نامشخص است ولی قاره بعد از آن دیگر روی خوش ندید. دنیای ویچر محدود به همین قاره نمی‌شود بلکه Universeهای مختلفی با میلیون‌ها نژاد گونه‌های جانوری را شامل می‌شود. در طول فرآیند Conjunction دنیاها و Universeها با یکدیگر هم‌پوشانی کرده و مرز بین آنها از بین رفت. به همین علت از ابعاد و Universeهای مختلف پایِ انسان‌ها و هیولاها بر روی زمین باز شد. از طرفی انرژی حاصل از این Conjunction باعث پدید آمدن Chaos شد که این عنصر ماده اولیه Magic در دنیای بازی است.

چگونه Conjunction of the Spheres باعث تغییر وضعیت قاره شد؟

این هم‌پوشانی، دنیاهای موازی و مرزهای از بین رفته تا ابد به همین شکل باقی نماند و رفته رفته جهان‌های موازی از هم فاصله گرفتند. بعد از آنکه واقعه Conjunction به اتمام رسید هیولاها و موجوداتی که از مرز جهان‌های موازی عبور کرده بودند در قاره‌یِ داستان ما و در کل سیاره‌ای که داستان در آن جریان دارد گرفتار شدند. Beau DeMayo نویسنده بازی Witcher بیان کرده است که؛ تمام مهاجرین از جهان‌های موازی که در قاره گیرافتادند، اعم از انسان‌ها، هیولاها، مابقی موجودات، باید برای بقای خود در این خانه‌ی جدید، مجدد تلاش می‌کردند.

کسی نمی‌داند که Chaos چگونه تبدیل به Magic شد و علاوه بر آن کسی آماده مبارزه با هیولاهای گرسنه نبود. دیگر سیاره و قاره‌ی داستان ما جای امنی نه برای ساکنینش و نه برای هیچ موجودی، نبود و این مورد برای سالیان درازی ادامه داشت. کم کم واقعه‌ی Conjunction به تاریخ پیوست و هیچ‌کس هم از دوره قبل از Conjunction زنده نماند که دنیا را قبل از آن، بخاطر داشته باشد.

واقعه‌ی Conjunction of the Spheres و چگونگی پیدایش هیولاها در دنیای ویچر

جادوگران کم کم توانستند بر Chaos غلبه کنند و Witcherها برای مبارزه با هیولاها ساخته شدند. علت ساخت ماشین‌های کشتاری به نام Witcher این بود که انسان‌های عادی دربرابر یک هیولاها یا دسته‌ای از آنها، به هیچ عنوان توان مقاوت نداشتند. Witcherها در ازای دریافت پول هیولاها را برای سالیان دراز سلاخی کردند. علت دریافت پول چیست؟ زیرا Witcherها با دریافت پول به دنبال ساختن زندگی عادی برای خود هستند. همانطور که گرالت در نهایت در ویلایی در توسَنت مابقی عمرش را سپری می‌کند. در زمانی که گرالت مشغول به فعالیت می‌شود دیگر کسی به Witcherی آموزش نمی‌دهد.

با اینکه دیگر زندگی روزمره و گرفتاری‌های آن، کسی را به فکر Conjunction of The Spheres نمی‌اندازد ولی این موضوع هنوز در لایه‌ لایه‌های داستان‌های Witcher قابل لمس است. این را بدانید که به لطف این واقعه ما گرالت و ینیفر و داستان‌های جذاب و باورنکردنی‌اِشان را داریم، به زبان ساده‌تر Conjunction باعث و بانی وجود ویچر و فرنچایز آن شده است.

امیدواریم از مطلب “واقعه‌ی Conjunction of the Spheres و چگونگی پیدایش هیولاها در دنیای ویچر” لذت برده باشید تا بعد…..

آخرین مطالب به روز شده

محبوب‌ترین مطالب

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آرش
آرش

بسیار عالی
خسته نباشید
اینجور مقالات واقعا جذابه و امیدوارم بازم گذاشته بشه

امین علیرضائی
پاسخ به  آرش

حتما در آینده این جور مقالات در مورد دنیای ویچر و دیگر دنیاهای فانتزی در سایت اضافه خواهیم کرد.