داستان انیمه Attack On Titan / تاریخچه دیوارها و معرفی تایتان‌های نه‌گانه انیمه حمله به تایتان

 در این مقاله قصد داریم تا شما را با دنیای انیمه Attack On Titan بیشتر آشنا کنیم. پس با ما در سایت ساعت هفت با مقاله “داستان انیمه Attack On Titan / تاریخچه دیوارها و معرفی تایتان‌های نه‌گانه ” همراه باشید.

بررسی قسمت آخر انیمه Attack On Titan / تحلیل پایان بندی و پاسخ به سوالات

بررسی انیمه Attack on Titan فصل نهایی (بررسی قسمتی- جدید)

برای درک بهتر مطلب پیش رو به مطلب معرفی شخصیتهای انیمه Attack on Titan / حمله به تایتان مطالعه فرمایید.

بررسی سه فصل اول انیمه Attack on Titan / هولناک و طوفانی

نقد و بررسی انیمه Attack On Titan فصل ۴ قسمت اول

…خواندن این مطلب باعث اسپویل اتفاقات بسیار مهم داستان خواهد شد، قبل از دیدن انیمه به هیچ وجه این مطلب را نخوانید… (تا قبل از دیدنِ کاملِ چهار فصلِ سریال این مطلب را مطالعه نکنید)

به روز شده: به روز شد

(مراقب اسپویل باشید باید تا آخرین قسمت انیمه را دیده باشید.) 

داستان انیمه Attack On Titan

بررسی مختصرِ داستان چهار فصل Attack On Titan

داستان انیمه Attack On Titan / بررسی مختصرِ داستان چهار فصل Attack On Titan

داستان AOT (اختصار عنوان Attack On Titan) درباره پسرکی پُر شَر و شور به نام Eren Jaeger (نام او را به صورت Yeager نیز می نویسند) است. او به همراه خواهر خوانده‌اش Mikasa و دوست صمیمی‌اش Armin در شهری به نام شیگانشینا که توسط دیوارهایی بلند احاطه شده، زندگی می‌کنند. دیوار Maria بیرونی‌ترین دیوار از دو دیوار دیگر به نام‌های Rose و Sina است. دیوار Sina محله عیان نشین و پولدارِ دیوارها محسوب می شود، دیوار Sina شامل شهری زیرزمینی نیز می‌شود که مملو از خلافکاران و جنایتکاران است و این شهر زیرزمینی برای اسکان مردم بسیار فقیر ساخته شده است.

در سال 845 محله شیگانشینا مورد حمله دو تایتان متفاوت قرار می‌گیرد، در ابتدا نوری شدید بیرون از دیوارها مشاهده می‌شود و سپس سروکله Colossal Titan پیدا می‌شود (نامی مشابه به Colossus است). این تایتان از دیوارها بلندتر بود و با ضربه‌ای محکم دروازه خروجی شهر شیگانشینا را نابود می‌کند. سپس سروکله تایتان دیگری به نام Armored Titan پیدا می‌شود. مادر Eren توسط تایتانی خالص خورده می‌شود. و به همین دلیل، Eren قسم می‌خورد تا همه تایتان‌ها را نابود کند. Eren به همراه Mikasa و Armin به ارتش می‌پیوندند. در طی اولین نبرد خود Eren می‌فهمد که قدرت تبدیل شدن به تایتان را دارد. این موضوع توجه ارتش را به خود جلب می‌کند و آنها از این قابلیت Eren برای بازپسگیری دیوار Maria استفاده می‌کنند. بعد از نبردهای بسیار علیه تایتان‌ها، Eren و همرزمانش در برابر تایتان‌ها مقاومت می‌کنند و در این میان آنها بیشتر به ماهیت تایتان‌ها، جامعه و شهر خودشان و چیزی که بیرون از دیوارهاست، پی می‌برند. همینطور بعد از آنکه به زیرزمین خانه Eren می‌روند، متوجه می‌شوند که آنها تنها بازماندگان بشریت از جنگ تایتان‌ها در صد سال پیش نیستند. آنها از نژاد Eldian هستند که بخاطر جنایت علیه Marleyanها به جزیره Paradise رفتند و در تبعیدِ خودخوانده هستند. در فصل چهارم شاهد حمله Eren به Marleyanها بودیم که برای مارلئی‌ها فاجعه بار بود و خسارات زیادی را متحمل شدند.

داستان انیمه Attack On Titan

تاریخچه دیوارها

داستان انیمه Attack On Titan / تاریخچه دیوارها

حال که درباره دیوارها بیشتر دانستید، بگذارید تاریخچه آنها را برایتان شرح دهم. در ابتدا توضیح مختصری درباره‌ی ارتفاع دیوارها و مساحت داخلی هر دیوار برایتان بازگو می‌کنم. دیوارها 50متر ارتفاع دارند و به طرز عجیبی محکم هستند. به هر حال تایتان مونث توانست از آنها بالا برود و آسیبی جدی به قسمتی از آنها وارد کند. حتی تایتان دیو (Beast Titan) هم دیوار Rose را خراب کرد و تکه‌هایی از آن را سمت افراد نیروی شناسایی پرتاب کرد. گفته شده که فاصله بین دیوار Maria تا Rose، صد کیلومتر است. همینطور فاصله دیوار Rose تا Sina هم 130 کیلومتر می باشد. اما شعاع دیوار Sina دویست و پنجاه کیلومتر برآورد شده است. با این تفسیر دیوارها یک دایره کامل را می‌سازند. طول دیوار موسوم به Maria باید 3016کیلومتر باشد و مساحت داخلی آن 723,822کیلومتر مربع می‌باشد.

به دلیل آنکه دیوارها برای نگهبانی بسیار طویلند، در مکان‌هایی خاص تعدادی توپخانه بر روی آنها قرار دارد که از دیوارها در برابر تایتان‌ها دفاع می‌کند. اما همین میزان تجهیزاتِ تدافعی در برابر تایتان‌های خاص مثل زرهی و غول پیکر اصلاً حرفی برای گفتن ندارند. به همین دلیل دیوارها را شامل چهار منطقه می‌شوند که سکونتگاه مردم و غیرنظامیان است. بخاطر کوچک بودن این مناطق دفاع از آنها هم آسان است. چون تایتان‌ها در جایی که مردم قرار دارند، بیشتر دیده می‌شوند زیرا آنها مردم را می‌خورند، پس دفاع از دیوارهای محله‌ها برای نظامیان از بالای دیوارها راحت‌تر است تا اینکه بخواهند از تمام طول دیوارها دفاع کنند. با این حال این محله‌ها ریسک بالایی برای زندگی دارند، زیرا تایتان‌ها بیرون دیوار در انتظار آنها هستند و همینطور از سوی دولت مرکزی کمتر مورد حمایت قرار می‌گیرند. تنها عده‌ی معدودی از ماهیت حقیقی دیوارها با خبرند. گروه شناسایی، بعد از آنکه تایتان مونث حین فرار از دیوارها به آنها آسیب زد، متوجه وجود یک تایتان درون دیوارها شد. همینطور Pastor Nick کشیش سابق دیوارهای مقدس می‌دانست درون دیوارها تایتان‌هایی به بزرگی تایتان عظیم الجثه قرار دارد. اینکه این موضوع درون این فرقه عمومی است یا فقط Pastor Nick از آن خبر داشت، مشخص نیست.

داستان انیمه Attack On Titan / تاریخچه دیوارها

اما در صد و هفت سال پیش، گفته شده است که انسان‌ها به انقراض نزدیک شدند و تایتان‌ها تقریباً تمامی بشریت را از بین بردند. آنها که باقی ماندند به دور آخرین شهر انسان‌ها دیوار کشیدند. اما داستان واقعی دیوارها چیز دیگری است، Karl Fritz پادشاه Eldianها تصمیم گرفت تا به جنگ بزرگ تایتان‌ها (Great Titan War) خاتمه دهد. بخاطر همین موضوع با امپراطوری Eldianها وارد کشمکش شد و به سمت جزیره Paradise عقب نشینی کرد. او سعی کرد هرچه قدر که می‌تواند مردم را با خود به این جزیره ببرد. او سپس آنها را درون سه دیوار موسوم به Maria، Rose و Sina جای داد. وقتی مارلی شروع به ساخت Pure Titanها کرد و آنها را به جزیره پارادایس می فرستاد، مردم داخل دیوارها فکر کردند که آنها تنها بازماندگان نبرد تایتان‌ها هستند و بشیریت از بین رفته است.

پادشاه فریتز که توانست Utopiaئی (مدینه فاضله) برای Eldianها بسازد سپس به سران همه کشورهای باقی مانده از جنگ بزرگ تایتان‌ها نامه زد و به آنها هشدار داد که هر که بخواهد آرامش مردم Eldian و جزیره پارادایس را از بین ببرد با رژه تایتان‌هایی که به بزرگی Colossal هستند، مواجه می‌شود که فقط و فقط نابودی را برایشان به ارمغان خواهد آورد. برای آنکه مطمئن شود که تایتان موسس (بنیانگذار) هرگز به دست انسانی جز خانواده خودش نمی افتد، او قسم یاد کرد که هرگز از قدرت تایتان بنیانگذار برای راه انداختن جنگ استفاده نکند و این تایتان را نسل به نسل در خانواده خود نگهدارد. فریتز می دانست که مارلی دیر یا زود می خواهد که تمام Eldianها را از روی زمین بردارد و به قول خودمان نسل کشی کند. ولی از یک چیز مطمئن بود و آن این که اگر این اتفاق بیفتد، با توجه به قدرت تخریب رژه تایتان ها، عالم تبدیل به قبرستان مارلیئی‌ها خواهد شد.

درسال 784 یک کارگر معدن با بیست سال تجربه خواست که از زیر دیوار Rose تونلی بزند که او را به دیوار Sina برساند. اما متوجه شد که دیوارها بسیار عمیق تر از آنچیزی هستند که فکر می کرد و تمام زیرزمین را نیز پوشش داده‌اند.

داستان انیمه Attack On Titan / تاریخچه دیوارها

از نکات قابل توجه این است که مساحت دیوارها به طور کل به اندازه کشور زامبیا در آفریقاست. بدین ترتیب می‌توانید بفهمید بزرگی دیوارها چقدر است. حتی قبل از حمله تایتان‌ها به جنوب دیوار ماریا، این دیوار مکانی پر از فقر و بدبختی بود. هاجیمه ایسایاما گفته است که ضلع شمالی دیوار ماریا آب و هوایی به شدت زمستانی دارد که زندگی در آن بسیار مشکل است (Eren در قسمت جنوبی آن زندگی می‌کند).

جالب است بدانید که بعد از کشیدن دیوار برلین، به آلمان شرقی به طور اختصار و به صورت Codename نظامی، Rose اطلاق می‌شد. در اولین نسخه ای که هاجیمه ایسایاما از AOT نوشت و به مجله Weekly Shōnen Magazine داد، دیوار Rose بیرونی‌ترین دیوار بود نه Maria.

داستان انیمه Attack On Titan / درباره 9 تایتان

داستان انیمه Attack On Titan

درباره 9 تایتان

Colossal Titan (تایتان عظیم الجثه)

داستان انیمه Attack On Titan / درباره 9 تایتان / Colossal Titan

در سریال همه 9 تایتان را ملاقات کردیم ولی هیچ صحنه‌ای به اندازه اولین ملاقاتمان با Colossal Titan (Chō ōgata Kyojin) حیرت آور نبود. Colossal یکی از مشهورترین اِلمان‌های سری AOT و آنتگونیست سه فصل اول است. در 1700 سال پیش و بعد از مرگ Ymir Fritz این تایتان به دنیا پا گذاشت. بعد از مرگ Ymir این تایتان توسط یک فرد یا افرادی از خاندان های Eldianها حمل می‌شد. در طول جنگ بزرگ تایتان‌ها، Colossal بدست ارتش مارلی می‌افتد.

در یکی از مسابقات بیسبال آمریکا بین دو تیم San Diego Padres و the Los Angeles Dodgers فردی که خود را شبیه Colossal تایتان کرده بود با بازیکن ژاپنی تیم Dodgers عکس یادگاری می‌اندازد.

Armored Titan (تایتان زره پوش)

داستان انیمه Attack On Titan / درباره 9 تایتان / Armored Titan

جالب است بدانید که ایسایاما نویسنده سری AOT خودش بازگو کرده است که تایتان زره پوش را از روی Brock Lesnar کشتی کج کار معروف طراحی کرده و پدید آورده است. اساس نامگذاری تایتان زره پوش (Yoroi no Kyojin) بخاطر قسمت‌هایی از پوست بدنش که سخت شده و این، پوست او را مانند زره حفظ می‌کند، بوده است. زره او را، از گلوله مستقیم توپ جنگی نیز حفظ می‌کند و تیغه‌های زره ODM نیز بر پوستش اثری ندارد. این تایتان از سرعت دوندگی خوبی برخوردار است ولی اگر زره به طور کامل بدنش را بپوشاند سرعت او نیز کاهش میابد. همچون تایتان مونث، او می‌تواند قسمت‌های مختلف بدنش را سخت کند و همچینین چنگال‌هایی برای بالا رفتن از دیوار برای خودش بسازد. البته در فصل چهارم شاهد بودیم که گلوله‌های ارتقاء یافته توپ‌های جنگی اتحادیه کشورهای خاورمیانه، توانست پوست سخت تایتان زره پوش را تکّه پاره کند.

Attack Titan (تایتان تهاجمی)

داستان انیمه Attack On Titan / درباره 9 تایتان / Attack Titan

تایتان تهاجمی (تایتان حمله، Shingeki no Kyojin) که نام او برای کل اثر انتخاب شده است، تایتانی است که به گفته Eren Kruger برای آزادی می‌جنگد. در فصل اول شاهد بودیم که این جمله Kruger صحت داشت. براساس Loreهای موجود در اینترنت تایتان حمله برای آزادی نژاد Eldianها مبارزه می‌کند و برایش مهم نیست در چه مقطعی از زمان و یا در کجا باشد، تنها و تنها برای آزادی می‌جنگد. این تایتان هم بعد از مرگ Ymir پا بر هستی گذاشت و در بین خاندان‌های Eldian ها دست به دست می‌شده است. در جنگ بزرگ تایتان‌ها دولت مارلی توانست کنترل هفت تایتان به چنگ آورد ولی تایتان حمله و تایتان موسس را نتوانست بدست آورد. تایتان موسس که دست شاه Fritz بود و تایتان حمله در سرزمین اصلی و مادری Eldianها باقی ماند و مخفی شد. تا زمانی که فردی از Marley Public Security به نام Eren Kruger این تایتان را نشانمان داد. مشخص نیست او این تایتان را از چه کسی گرفته است و دارندگان قبلی آن نیز مشخص نیستند. Kruger که در آخرین سال از 13 عمر تایتانی اش بود این تایتان را به Grisha می‌دهد و به او ماموریتی داد، که باید به درون دیوارها نفوذ کند و تایتان موسس را تصاحب کند. هدف Kruger مشخصاً به قدرت رساندن دوباره Eldianها و آزادی آنها از دست دولت مارلی بوده است و نه چیز دیگر، زیرا او همان Owl بود که برای اصلاح طلبان مارلی جاسوسی می‌کرد. تنها تایتانی که قابلیت‌هایش نه در مانگا و نه در سریال و حتی در اینترنت مشخص نیست، همین تایتان حمله است. این تایتان به طور کل ناشناخته است، تنها می‌دانیم که او نیز می‌تواند قسمت‌هایی از بدنش را سخت کند (در فصل چهارم شاهد این موضوع بودیم).

در حالی که همه نه تایتان می‌توانند خاطرات وارثان گذشته خود را دریافت کنند، تایتان حمله همچنین می‌تواند خاطرات وارثان آینده را نیز دریافت کند و این یکی از بزرگترین خصوصیات عجیب این تایتان محسوب می‌شود. این خاطرات باعث شد تا کسانی که تایتان حمله را در اختیار دارند، رو به جلو حرکت کنند و برای آزادی بجنگند. به عنوان مثال ارن کروگر خاطراتی از گریشا یگر دریافت کرد که به پسرش می‌گفت از میکاسا آکرمن و آرمین آرلرت محافظت کند، اگرچه او نمی‌دانست آنها خاطرات چه کسی هستند! همینطور گریشا یگر از خاطرات آینده پسرش، ارن اطلاع داشت. ارن پس از دیدن آینده از خاطرات گریشا توانست به مختصات سرزمین ناشناخته دست یابد و با کمک زیک به آنجا برسد. با این حال، درست مانند خاطرات گذشته که اغلب دارای نواقصی بودند، خاطرات آینده نیز کامل نبودند: مثل اینکه ارن نمی‌دانست که یمیر فریتز فقط از کسانی که خون سلطنتی دارند اطاعت می‌کند.

Female Titan (تایتان مونث)

داستان انیمه Attack On Titan / درباره 9 تایتان / Female Titan

تایتان مونث (Megata no Kyojin) یکی دیگر از تایتان‌های نه گانه است، این تایتان مانند تایتان بنیانگذار قادر است که در شعاعی محدود تایتان‌های Pure یا خالص را فرا بخواند. همچنین می‌تواند قسمت‌های مختلف بدنش را سخت کند و انعطاف پذیری بالا و سرعت زیادی هم دارد. Anni از همین قابلیت فراخوانی تایتان‌های خالص در هنگام حمله به دیوار استفاده کرده است، تا آنها را به درون دیوار بفرستد.

Beast Titan (تایتان هیولا)

تایتان هیولا (Kemono no Kyojin) یکی دیگر از تایتان‌هایی بود که وقتی او را برای اولین بار دیدیم مانند راینر و برتولت دهانمان باز ماند. از لحاظ ظاهری این تایتان مانند میمون است و بر روی بدنش مو دارد. او دستان بسیار پرتوانی دارد و مانند تایتان مونث می‌تواند دیگر تایتان‌های خالص را فرابخواند. این قدرت او از تایتان مونث بسیار راهبردی‌تر و موثرتر است، همچنین مایع نخاعی که از این تایتان بدست می‌آید می‌تواند از Eldianها تایتان خالص بوجود بیاورد. در طول فصول AOT اینگونه بیان می‌شود که این قدرت مایع نخاعی زیک یائگر (برادر ناتنی Eren) مرموز و عجیب است. اما بنا بر تئوری‌های طرفداران این قدرت زیک به ژن مادرش که از خون پادشاهان Eldian بوده است، برمی‌گردد. صاحب قبلی این تایتان را در فصل چهارم ملاقات کردیم، Tom Xaver که از قدرت تایتانش در جنگ‌های مارلی آنچنان استفاده نمی‌کرد ولی وقتی این قدرت را زیک به ارث برد، او در جنگ‌های مارلی شرکت کرد و از قدرت‌های تایتانش بهره‌های بیشتری برد. ظاهر این تایتان را هاجیمه ایسایاما از غول‌های مانند Yetiها (پاگنده ها) و Yowie که همان صورت را دارد، الگوبرداری کرده است.

Jaw Titan (تایتان آرواره)

داستان انیمه Attack On Titan / درباره 9 تایتان / Jaw Titan

تایتان آرواره (Agito no Kyojin) یکی از قدرتمندترین تایتان‌هاست زیرا آرواره‌های او تقریباً همه چیز را خُرد می‌کند. هم اکنون این تایتان در اختیار Porco Galliard است. علاوه بر آرواره‌های قدرتمند، او پنجه‌های بسیار نیرومندی دارد که می‌تواند به راحتی از در و دیوار بالا برود و مانورهای بسیار سریعی دارد.

Founding Titan (تایتان موسس)

تایتان موسس (بنیانگذار) به گفته Rod Reiss قوی‌ترین تایتان در بین دیگران است. این تایتان در اختیار خانواده Reiss بوده است که نسل به نسل انتقال یافته بود. فریاد خاص او می‌تواند هم روی انسان‌ها و هم تایتان‌ها تاثیر بگذارد. البته این فریاد فقط بروی نژاد Eldianهای انسانی تاثیر دارد و دیگر نژادها تحت تاثیر فریادش قرار نمی‌گیرند. این تایتان در اختیار Frieda Reiss بود که توسط پدر Eren یعنی Grisha خورده شد. اما چون پدر Eren خون سلطنتی نداشت، نمی‌توانست از قدرت‌های تایتان بنیانگذار استفاده کند از طرفی وقتش هم در حال اتمام بود زیرا تمام 13 سال از “نفرین Ymir” را گذرانده بود.

او قدرتش را به تایتان خالص Eren داد و Eren تنها قدرت تایتان حمله را بدست آورد و او نیز نمی‌توانست از قدرت های تایتان موسس استفاده کند زیرا او هم یک اشراف زاده نبود. (براساس تئوری من اگر زیک جای Eren بود، می‌توانست از این قدرت استفاده کند زیرا مادر زیک یک اشراف زاده با خون سلطنتی بود). Eren برای آنکه از تمام قدرت تایتان موسس استفاده کند باید تایتانی با خون سلطنتی را می‌بلعید. چشمان این تایتان بنفش است، Frieda Reiss چشمانی آبی داشت و وقتی تبدیل به تایتان موسس شد چشمانش بنفش رنگ شد و همینطور Grisha نیز چشمانی سبز داشت و زمانی که تایتان موسس را بلعید چشمانش بنفش شد. این مورد نشان از این دارد که تایتان موسس بر دیگر تایتان‌ها برتری بسیار فاحشی دارد. تاریخچه این تایتان مفصل‌تر از بقیه است که در ادامه با آن بیشتر آشنا می‌شوید.

برخی از توانایی‌های او: تایتان موسس می‌تواند سوژه‌های نژاد یمیر را به تایتان تبدیل کند و حتی می‌تواند آنها را به بزرگی تایتان کلوسوس (تایتان عظیم الجثه) تبدیل کند. کارل فریتز از این توانایی برای ایجاد هزاران تایتان کلوسوس که دیوارها را تشکیل می‌دادند استفاده کرد. همینطور این تایتان توانایی این را دارد که کل نژاد یمیر را از نظر بیولوژیکی دچار تغییر کند و حتی با صحبت حافظه آنها را عوض کند و یا با همه نژاد همزمان صحبت کند.

چگونگی پیدایش:  حدود 2000 سال پیش، روستای یمیر فریتز توسط الدیان‌ها مورد حمله قرار گرفت و او به بردگی درآمد و سپس زبان آنها بریده شد. یک روز پس از فرار یکی از خوک‌ها، فرمانروای قبیله، همه بردگان را فراخواند و مقصر را خواست. بردگان همگی شروع به اشاره کردن به یمیر کردند. او آزاد شد تا توسط سگان و الدیان‌ها شکار شود.

داستان انیمه Attack On Titan / تاریخچه دیوارها و معرفی تایتان‌های نه‌گانه

یمیر که زخمی و مستاصل بود به درختی نزدیک پناه برد، اما به محض اینکه درون آن پا گذاشت، لیز خورد و در یک آب زیرزمینی افتاد. در آنجا، او با موجودی مرموز شبیه به ستون فقرات رو به رو شد. موجودی که به پشت او متصل شد و اولین دگرگونی تایتان‌ها را آغاز نمود. یمیر با قدرت جدید خود به خدمت فریتز بازگشت و از تایتان خود برای خدمت به الدیان‌ها مانند کشاورزی، ساخت پل‌ها و جمع آوری ثروت استفاده کرد. او همچنین نیروهای رقیب الدیا،یعنی مارلی را نابود کرد و قدرت زیادی به آنها بخشید. به عنوان “پاداش” خدماتش، فریتز او را به عنوان همسر خود برمی‌گزیند و نام‌خانوادگی خود را به او می‌دهد و هر دو با هم صاحب سه فرزند به نام‌های ماریا، رز و شینا می‌شوند. (نام سه دیوار)

یمیر فریتز (Ymir) اولین تایتان بود و قدرت‌هایش را 2000 سال پیش بدست آورد. بعد از آنکه قدرت‌هایش را 13 سال حفظ کرد، به دلایل نامعلومی مُرد (دلایلی که در قسمت بیست و یکم فصل چهارم در مورد آنها می‌فهمیم) و قدرت‌هایش بین 9 وارث تقسیم شد. اما تایتان موسس برای 1700 سال بعدی در اختیار خانواده فریتز جا به جا شد. خاندان فریتز هم با دارا بودن قدرت هر 9تایتان امپراطوری Eldianها را بنیان گذاشتند. بعد از حدود 17 قرن شاه Karl Fritz، صد و چهل و پنجمین شاه از خاندان Fritzها، از این همه جنگ و خونریزی خسته شد، زیرا بین خاندان‌های Eldia درگیری و نزاع شدت گرفته و پای تایتان‌ها هم به میان آمده بود.

او تصمیم گرفت که پادشاهی‌اش را به جزیره پارادایس منتقل کند و صحنه نبرد را ترک کرد. او از قدرت تایتان موسس استفاده کرد و تعداد بی‌شمار تایتان Colossal را برای ساختن دیوارها بوجود آورد. سپس باز از قدرت فریاد تایتان موسس استفاده کرد و خاطرات تمام مردم Eldia را پاک کرد و ایده‌ی اینکه آنها آخرین بازماندگان جنگ بزرگ تایتان‌ها هستند را در ذهنشان کاشت. در نبود تایتان موسس درگیری در سرزمین اصلی Eldia  بالا گرفت و مارلی هم با خیانت خاندان‌های Eldia به یکدیگر و همینطور خاندان تایبور که به مارلی پیوست، توانست تمام قلمرو Eldia را فتح کند.

عهدی که پادشاه Fritz بنیان گذاشت، باعث می‌شود که تایتان موسس به بیرون از دیوارها اهمیت ندهد. بعد از جنگ بزرگ تایتان‌ها هیچ تایتان موسسی برای نابودی تایتان‌ها بیرون دیوار تلاش نکرده است. حتی اگر حاملش بخواهد که به نبرد با تایتان‌های بیرون دیوار برود، تایتان موسس این کار را انجام نمی‌دهد. زیرا تایتان موسس حامل ایدئولوژی Karl Fritz است و خاطرات با این پیمان گره خورده است. عهدی که Karl Fritz بسته است، بین تمام جانشینانش وجود دارد. آنها مهربان، خدمتگذارِ مردم Eldia هستند و تمام هم و غم آنها رسیدگی به مردم داخل دیوار خواهد بود. این نکته تنها برای افرادی که از خون سلطنتی هستند صادق است. اگر فردی صاحب تایتان موسس شود که خون سلطنتی ندارد، می‌تواند از قدرت تایتان موسس برای جنگیدن استفاده کند.

حال خون سلطنتی چیست و چرا Eren توانست در بعضی صحنه ها از قدرت تایتان موسس استفاده کند؟ تنها آنهایی که دارای خون سلطنتی هستند میتوانند از تمام قدرت تایتان موسس استفاده کنند. اگر فردی خارج از خاندان سلطنتی از حامل تایتان موسس باشد، تنها در صورتی می‌تواند از قدرت تایتان موسس استفاده کند که در تماس با تایتانی از خاندان سلطنتی باشد. فکر کنم با این توضیح متوجه شدید که وقتی Eren کسی که حامل تایتان چکشی بود را بلعید چه اتفاقی برایش افتاد. اگر حامل تایتان موسس با فردی از خاندان سلطنتی تماس برقرار کند، با اینکه قدرتهای تایتان موسس هنوز آزاد نشده‌اند ولی خاطرات حاملین قبلی را می‌توان مشاهده کرد. وقتی هیستوریا به عنوان ملکه تاج گذاری کرد، اعضای گروه شناسایی برای دست بوسی و عرض تبریک به خدمت هیستوریا رفتند و Eren دست هستوریا را بوسید و این زمانی بود که خاطرات تمام حاملان قبلی تایتان موسس را از ابتدا تا زمانی که پدرش تایتان موسس را بدست آورد، مشاهده کرد.

یک سوال دیگر: چرا زیک با ارن دست نداد ولی Eren با راینر دست داد؟ با خواندن مطلب بالا تقریباً جواب این پرسش را فهمیده‌اید ولی از اگر بخواهم بیشتر واکاوی کنم باید بگویم زیک از این می‌ترسید که با دست دادن با Eren خاطراتی را ببیند که فلسفه و عقیده‌اش را تغییر دهد زیرا خودش نیز خون سلطنتی دارد و حامل یک تایتان و می‌تواند خاطرات را ببیند. از آن طرف Reiner دارای خون سلطنتی نبود و اگرچه Eren با او دست داد ولی Reiner قادر به دیدن خاطرات حامل تایتان موسس نبود.

Cart Titan (تایتان ارابه‌ای)

داستان انیمه Attack On Titan / درباره 9 تایتان / Cart Titan

تایتان ارابه‌ای (Shariki no Kyojin) در بین دیگر تایتان‌ها دارای فرمی شبیه چهارپایان است. او میتواند در پشتش وسایل و محموله‌های سنگین را حمل کند و با توجه به سرعت بالایی که دارد این کار برایش مثل آب خوردن است. در فصل آخر دیدیم که این تایتان بر پشتش چهارتیربار نصب شده بود که دمار از روزگار سربازان شناسایی درآوردند. این تایتان جزو معدود تایتان‌هایی است که قادر است صحبت کند.

Warhammer Titan (تایتان چکشی)

داستان انیمه Attack On Titan / درباره 9 تایتان / Warhammer Titan

تایتان چکشی (Sentsui no Kyojin) آخرین تایتان از تایتان‌های 9گانه است. این تایتان از سخت شدگی بدنش می‌تواند سلاح‌های گوناگون تولید کند که نمونه‌هایی از این سلاح را در نبرد با Eren مشاهده کردیم. این تایتان تا به امروز توسط خاندان سلطنتی Tybur نسل به نسل حفظ و منتقل شده بود، تا فصل چهارم که Eren این تایتان را خورد و قدرت‌هایش را بدست آورد. از طریق خون سلطنتی که حامل تایتان برخوردار بود (لارا تایبور) Eren توانست به تمام قدرت‌های تایتان بنیانگذار مسلط شود. این تایتان فرمی مردانه دارد و اگر زنی حامل آن باشد فرم این تایتان تغییر نمی‌کند. یعنی مثلاً اگر پسری کنترل تایتان مونث یا Female Titan را بدست گیرد و حامل آن باشد فرم تایتان مونث به همان صورت باقی می‌ماند. تایتان چکشی برعکس دیگر تایتان، گردنش محل کنترلش نیست. بلکه همچون کابلی از گوشت و رگ‌های عصبی به بدن فرد حامل متصل است یعنی اینکه این تایتان را می‌توان از فاصله نسبتا دوری هدایت کرد.


امیدواریم از مطلب “داستان انیمه Attack On Titan / تاریخچه دیوارها و معرفی تایتان‌های نه‌گانه انیمه حمله به تایتان” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

محبوب‌ترین مطالب

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
8 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضا
رضا

ادامه چهارم اومده ممنون میشم کامل تایتان غرش و … را هم توضیح بدید

مجتبی
مجتبی

ممنون از به روز رسانی جدید
عالی بود

عرفان
عرفان

اقا من داستان تایتان بزرگ اسکلتی ک اسمش لرزش یا غرش است رو نمیدونم میشه راهنمایی کنید

مجتبی
مجتبی

این انیمه رو خیلی دوست دارم ممنون از توضیحات کاملتون عالی بود

kasra
kasra

خوب بود فقط چندتا نکته ریز داشت که از قلم افتاده بود برای مثال beast titan توانایی حرف زدنم داره که خیلی کم حتی تو خود انیمه بهش اشاره شده و بقیه تایتان ها این تواناییو ندارن که فک کنم بدلیل حالت رهبری که میکنه داشته باشه😉

احسان
احسان

کامل و عالی بود ممنونم