بررسی فیلم her

به مناسبت نزدیک شدن به انتشار فیلم joker قصد داریم یکی از فیلم های خوب خواکین فینیکس به نام Her مورد بررسی قرار دهیم. با بررسی فیلم her همراه باشید، امیدوارم لذت ببرید.

اگر به دنبال دیدن نقدهای بیشتری از فیلم های سال 2019  میگردید به لیست فیلم های سال 2019 مراجعه فرمایید. (فیلم های 2020 نیز در لیست فیلم های سال 2020 موجود است.)

فیلم her سعی دارد تا ماورای روابط انسانها را با یکدیگر نشان دهد.

فیلم her یک درام-رمانتیک محصول کشور آمریکا میباشد

فیلم her یک درام-رمانتیک محصول کشور آمریکا میباشد که نویسندگی و کارگردانی آن را اسپایک جونز بعهده دارد.در فیلم her ستارگانی همچون خواکین فینیکس،ایمی آدامز،رونی مارا،کریس پرت و اسکارلت جوهانسون نقش آفرینی کرده اند.

فیلم her سعی دارد تا ماورای روابط انسانها را با یکدیگر نشان دهد.آنجا که فرد عاشق به دور از منطق و دیوانه وار به سمت عشقی میرود که خلا درونش را پر کند غافل از اینکه آن عشق خود حفره ای بزرگتر را در درون قلبش باز میکند.این حفره تنها زمانی پر میشود که عشقی بزرگتر و کاملتر از آنچه که قبلا احساس کردیم را در قلبمان احساس کنیم.

بن بست…

بررسی فیلم her / ماورای روابط انسانها 1

فیلم Her داستان مردی را روایت میکند که در زندگی شخصی و کاری خودش به بن بست رسیده است.تئودور(خواکین فنیکس) که یک نویسنده نامه های عاشقانه است،عشقی در زندگی خودش احساس نمیکند و اکنون در آستانه طلاق از همسرش کاترین(رونی مارا) میباشد که عاشقانه او را دوست میدارد.اما زندگی مسیری متفاوت را جلوی پای هرکدامشان قرار داده است.

این موضوع تئودور را در ظاهر انسانی بیتفاوت و سرد ساخته است اما در حقیقت او از درون انسانیست پرشور و شوق،احساساتی،خون گرم و دوست داشتنی که تنها نیاز به یک جرقه کوچک دارد تا خود واقعیش را بروز دهد و این اتفاق پس از آشنایی او با…اتفاق می افتد.

فیلم عاشقانه ی متفاوت

فیلم عاشقانه ی متفاوت

اگرچه در این فیلم از ابر تکنولوژی های تخیلی استفاده شده است اما کارگردان فیلم اسپایک جونز بخوبی توانسته است از تمامی زوایا احساسات و عواطف انسانی را مورد بررسی قرار دهد.به همین دلیل کمتر در طول فیلم به این فکر می کنیم این عشق و این احساسات به دور از منطق و پوچ می باشد.

این فیلم عاشقانه در مقایسه با نمونه های خودش در سینمای کلاسیک حرف زیادی برای گفتن ندارد.اما از نگاهی کاملا متفاوت روابط عاطفی میان عشاق را وارسی میکند و داستان آن بسیار بکر و نوآورانه میباشد.البته که نباید از بازی درخشان خواکین فینیکس در نقش تئودور گذشت او در این فیلم با هنرنمایی فوق العاده اش گام جدیدی برای بازی در نقش های احساسی و رمانتیک برداشته است.

او در طی فیلم بارها بدون استفاده از دیالوگ و تنها با حالات چهره و بدنش احساسات و عشقش را به بینندگان منتقل میکند‌.رساندن مفهوم با حالات چهره و نشان دادن مشکلات روحی با حالت بدن کاریست بسیار دشوار که خواکین فنیکس بخوبی از عهده انجام این کار برآمده است.در انتها میشود گفت دیدن این فیلم برای علاقه مندان به این سبک مطمئنا تجربه ای کاملا متفاوت و جذاب خواهد بود.

نگاه متفاوت به تکنولوژی

فیلم her سعی دارد تا ماورای روابط انسانها را با یکدیگر نشان دهد.

فیلم Her از نگاهی کاملا متفاوت تاثیر تکنولوژی و تجارت را در روابط میان انسانها نشان می دهد،تئودور شخصیت اصلی داستان در یک شرکت نامه های دست نویس زیبا کار میکند و کار این شرکت این است که برای افرادی که خود وقت نوشتن نامه های رمانتیک و احساسی را برای عزیزانشان را ندارند،توسط نویسنده های ماهر نامه مینویسد.

این موضوع بسیار غمناک می باشد زیرا اگر ما خودمان نتوانیم احساساتمان را به کسانی که دوستشان میداریم نشان دهیم و از کلمات و واژگان دیگران برای این کار استفاده کنیم،زندگی و حیاتمان معنی و مفهوم خودش را از دست میدهد.

در جایی از فیلم تئودور میگوید”آدمها وقتی بزرگ میشن از هم دور میشن،و وقتی عوض میشن طرف مقابلشون رو می ترسونن”این دیالوگ زمانی گفته میشود که تئودور در حال مرور رابطه از دست رفته اش با همسرش میباشد.براستی ما انسانها تا چه حد میتوانیم در کنار هم رشد کنیم و چگونه میتوانیم با این تغییرات ناشی از رشد و بلوغ همدیگه کنار بیاییم.

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز فیلم او

عالی

her یک عاشقانه کاملا متفاوت با بازی خواکین فینیکس است که شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد و لحظات متفاوتی را برایتان رقم می زند.

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها