بررسی فیلم Palm Springs / نهم نوامبرِ بی‌انتها

فیلم Palm Springs (پالم اسپرینگز) یک فیلم کمدی عاشقانه‌ی آمریکایست که در تاریخ ۱۰ جولای ۲۰۲۰ از شبکه‌ی Hulu منتشر شده‌است. این فیلم به کارگردانی Max Barbakow و نویسندگی Andy Siara ساخته شده‌است. از جمله بازیگران مطرح فیلم میتوان به Andy Samberg در نقش نایلز ، Cristin Milioti در نقش سارا و J. K. Simmons در نقش روی اشاره کرد. این فیلم با نظرات بسبار مثبتی از طرف منتقدین و مردم رو به رو شده‌است به طوری که تا به امروز نمره‌ی 84 در متا و 93 در روتن را کسب کرده‌است. امروز در سایت ساعت هفت با بررسی فیلم Palm Springs همراه شما عزیزان هستیم.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد فیلم های 2020 به لیست فیلم های سال 2020 مراجعه فرمایید.

شامل اسپویل داستانی قبل از دیدن فیلم فقط به خواندن نتیجه‌گیری بسنده کنید و بعد از دیدن کامل فیلم بررسی را مطالعه فرمایید تا جذابیت فیلم برایتان حفظ شود…..

بررسی فیلم Palm Springs

نهم نوامبر….

نهم نوامبر است و نایلز روی تخت خوابی همراه با دوست دخترش میستی از خواب بیدار می‌شود. امروز جشن عروسی نالا و ایب (دوستان میستی) می‌باشد و این موضوع می‌تواند نویدبخش روز خاصی برای نایلز باشد. اما چهره‌ی نایلز چیز دیگری را نشان می‌دهد…بی اهمیت درون استخری شیرجه می‌زند و مشغول نوشیدن است. در شب عروسی او به ناگاه میکروفون را از میستی گرفته و سخنرانیی عجیب و تاثیرگذار برای عروس و داماد انجام می‌دهد و از رازهایی می‌گوید که فقط نزدیک‌ترین افراد خانواده‌ی عروس از آن مطلع بودند‌. او در عروسی با خواهر عروس سارا آشنا می‌شود و رابطه‌ی عاطفی بین آنها شکل می‌گیرد. تا اینجای کار همه چیزِ فیلم معمولیست مانند تمام فیلم‌های طنزِ تینیجری که دو شخصیت جوان دارد و به ناگاه رابطه‌ای بین آنها شکل می‌گیرد ، اما به یکباره با آشنا شدن سارا و نایلز با یکدیگر داستان شکل واقعی خود را به ما نشان می‌دهد و شخصیت روی وارد داستان می‌شود که با تیرکمان قصد کشتن نایلز را دارد. نایلز فرار کرده و وارد غاری می‌شود و برخلاف خواسته‌ی او ، سارا به دنبالش وارد غار می‌شود و ….

بررسی فیلم Palm Springs

     فیلم Palm Springs یک موضوع تکراری را با روایتِ داستانی جدید و دوست‌داشتنی خود روح تازه‌ای بخشیده است.

بررسی فیلم Palm Springs

چند دقیقه‌ی اولیه فیلم شما را گرم می‌کند تا آماده‌ی اتفاقات اصلی داستان شوید و به یکباره فیلم از جاده‌ی اصلی خارج شده و وارد یک مسیر پرپیچ و خم البته جذاب‌تر و مرموزتر می‌شود. طنز شیرین دقایق ابتدایی خود را با موقعیت غیرفابل پیش بینی و یک داستان عجیب عوض می‌کند و یک طنزِ موقعیتی شیرین را جایگزین خود می‌کند. فیلم Palm Springs یک موضوع تکراری را با روایتِ داستانی جدید و دوست‌داشتنی خود روح تازه‌ای بخشیده است. موضوع اصلی فیلم حلقه‌ی زمانی بینهایت است و در ابتدای فیلم متوجه می‌شویم که نایلز در چنین حلقه‌ای در روز نهم نوامبر مدت‌هاست که گرفتار شده‌است….

فیلم‌های زیادی با محوریت حلقه‌ی زمانی ساخته شده‌اند که از معروفترین آنها می‌توان به About Time محصول سال ۲۰۱۳ ، Happy Death Day محصول ۲۰۱۷ ، Edge of Tomorrow محصول ۲۰۱۴ یا یکی از بهترین آنها Groundhog Day محصول سال ۱۹۹۳ اشاره کرد. اما فیلم Palm Springs حس متفاوتی درونش دارد و نشان می‌دهد که میتوان با یک موضوع تکراری که فیلم‌های زیادی از روی آن ساخته‌ شده‌ نیز یک اثر متفاوت و جذاب خلق کرد. نکته‌ای که این فیلم را با دیگر آثار مشابه متمایز کرده یکی شخصیت‌های متفاوت و بامزه است و دیگری نوع روایت داستانی فیلم است که در بسیاری از مواقع شما را غافلگیر می‌کند. روایتی که در برخی قسمت‌ها به دو بخش تقسیم‌ شده و از دید هر یک از دو شخصیت‌ اصلی به شکل جداگانه‌ای داستان را روایت می‌کند و اطلاعات تازه‌ای در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

بررسی فیلم Palm Springs

     فیلم در مدت زمان کوتاهی (یک ساعت و نیم) که در اختیار دارد به خوبی داستانش را بدون اضافه‌گویی به شکلِ کاملی بیان می‌کند

فیلم Palm Springs در مدت زمان کوتاهی (یک ساعت و نیم) که در اختیار دارد به خوبی داستانش را بدون اضافه‌گویی به شکل کاملی بیان می‌کند و بیشتر شخصیت‌هایش را به درستی برای بیننده خلق می‌کند. به طوری که مسلما بعد از دیدن فیلم حس خوبی به شما دست خواهد داد و به درستی شخصیت‌ها را می‌شناسید و به خوبی در همین مدت کوتاه با آنها ارتباط برقرار کرده‌اید. در فیلم شخصیت‌های زیادی وجود دارد (حتی یک بز که نقش کلیدی دارد!) اما محوریت اصلی داستان دو شخصیت اصلی آن سارا و نایلز است.

نایلز در یک حلقه‌ی زمانیِ بی‌انتها گرفتار شده و به قدری این چرخه‌ی بی‌انتها را تجربه کرده که دقیقا از گذشته‌اش خاطره‌ای به یاد ندارد. هر روز روی همان تخت بیدار شده و همان عروسی تکراری را تجربه کرده است. حتی خودش هم نمی‌داند دقیقا چند روز است که در این چرخه اسیر است و همه چیز از دستش خارج شده‌است. ” امروز ، فردا ، دیروز ، همشون یکی هستن … ” حرف‌های فلسفه‌ای او در ابتدای فیلم ، بعد از اینکه متوجه می‌شویم در یک چرخه‌ی زمانی گرفتار شده معنی گرفته و برای بیننده بامزه‌تر می‌شود. او ناخواسته سارا را نیز در درون چرخه گرفتار می‌کند. شخصیتی که ثبات رفتاری خاصی ندارد و به نوعی یک فرد شکست خورده محسوب می‌شود و برای فرار از شکست‌های زندگی‌اش به خوردن مشروب به شکل افراطی روی آورده و به ارتباط با افراد گوناگون می‌پردازد. او بعد از ورودش به چرخه زمانی کاملا شکه و حیرت‌زده‌ است. چرخه‌ی زمانی که این دو شخصیت در آن گرفتار شده‌اند هیچ راه فراری ندارد در صورت مرگ ، خودکشی و یا خوابیدن به اول چرخه برمی‌گردند و دوباره همان اتفاقات نهم نوامبر دوباره برایشان اتفاق می‌افتد.

بررسی فیلم Palm Springs

     این تیم دونفره مهره‌های اصلی فیلم هستند و به آن معنی می‌دهند

 با وارد شدن سارا به چرخه کمی اوضاع برای نایلز بهتر می‌شود. حداقل حالا او سارا را دارد که اتفاقات روز قبل را به یاد می‌آورد و کمی از آن حس تنهایی و انزوایی که او را تقریبا به جنون کشیده، دور می شود.  حالا می تواند با سارا و ایده‌های خنده دار و جنون آمیزش خوش بگذرانند. با هواپیما پرواز کرده و سقوط کنند یا به بار بروند و آنجا را بهم بزنند یا  خود را به زیر کامیون بیندازند! آنها در طول ماجراجویی‌هایشان چیزهای عجیبی می‌بینند مثل دیدن دایناسورها در یکی از شب‌ها که کاملا مشخص نیست توهم آنها بوده یا آن دایناسورها به واسطه‌ی قدرت غار در این چرخه‌ی زمانی وارد شده‌اند! در هر صورت دیدن دایناسور از گرفتار شدن در یک چرخه‌ی زمانی عجیب تر نیست! این ارتباطات یک نوع رابطه‌ی جدی‌تری بین آنها شکل می‌دهد و تبدیل به یک عشقِ قدرتمند می‌شود…

بررسی فیلم Palm Springs

پیرزن : عزیزم ، من انقدری عروسی رفتم … که نمی تونی تصورشو بکنی…

نایلز: ممکنه غافلگیر بشی!

فیلم با اتفاقات گاه و بیگاهش شما را غافلگیر می‌کند و رمز و راز‌های جدیدی پیشِ پای بینندگانش می‌گذارد و به شکل ویژه‌ای آنها را غرق اتفاقات خود می کند. فیلم Palm Springs به شدت دارای طنز قدرتمندی است و سعی کرده با قرار دادن شخصیت‌ها در موقعیت‌های غیرمنتظره و یا دادن دیالوگ‌های بامزه البته هوشمندانه مخاطب را بخنده بیندازد و در این کار کاملا موفق عمل کرده ، به طوری که برخی مواقع ممکن است به عقب برگردید و دیالوگ ها را مرور کنید چرا که جلوتر در طول داستان متوجه منظور آن دیالوگ خاص شده‌اید! همچنین به خاطر اتفاقات فیلم برخی مواقع فیلم تلخ می‌شود که البته با شیرینی دیگر صحنه‌های فیلم آن‌ صحنه‌های تلخ خنثی شده و خاطره‌انگیز می‌شود.

بازی Cristin Milioti در نقش سارا ستودنی است و بار طنز فیلم را به شدت بالا برده‌‌است. خود Andy Samberg نیز به درستی شخصیت نایلز را باورپذیر کرده‌است و شیرینی ویژه‌ای دارد. این تیم دونفره مهره‌های اصلی فیلم هستند و به آن معنی میدهند. همچنین در طول فیلم ، رابطه‌ی واقع پذیری  بین این دو شخصیت شکل می‌گیرد و یک انرژی مثبت از بازی آنها دریافت خواهید کرد که شیرین و تاثیرگذار است. در آخر باید اشاره‌ای کنیم به آهنگ‌هایی که در طول اتفاقات مختلف در فیلم می‌شنویم که به هرچه پرشورتر شدن سکانس‌ها کمک ویژه‌ای کرده‌است.

نتیجه گیری…

فیلم Palm Springs یک فیلم خوش ساخت است. هم بازی بازیگران فیلم قدرتمند است ، هم داستان جذاب و پر فراز و نشیبی دارد و هم اینکه فیلم با روایت داستانی پرشوری مسلح شده است به طوری که در طول دیدن فیلم به راحتی مجذوبش شده و از آن لذت خواهید برد. فیلم Palm Springs در سبک کمدی عاشقانه یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۰ تا کنون محسوب می‌شود و یک نهم نوامبر جذاب و به یادماندنی را برایتان به یادگار خواهد گذاشت…

فیلم Palm Springs

بررسی فیلم Palm Springs
فیلم Palm Springs

نمره سایت ساعت 7

(خیلی خوب)

(خیلی خوب)

نهم نوامبرِ بی‌انتها

فیلم Palm Springs یک فیلم خوش ساخت است. هم بازی بازیگران فیلم قدرتمند است ، هم داستان جذاب و پر فراز و نشیبی دارد و هم اینکه فیلم با روایت داستانی پرشوری مسلح شده است به طوری که در طول دیدن فیلم به راحتی مجذوبش شده و از آن لذت خواهید برد. فیلم Palm Springs در سبک کمدی عاشقانه یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۰ تا کنون محسوب می‌شود و یک نهم نوامبر جذاب و به یادماندنی را برایتان به یادگار خواهد گذاشت…

امیدواریم از مطلب ” بررسی فیلم Palm Springs ” لذت برده باشید…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
S.h.mousavie
S.h.mousavie

بر ملولان این مکرر کردن ست،
نزد من عمر مجدد بردن ست
این فیلم سعی میکنه تا به مساله دشوار و پیچیده کسالت و افسردگی وجودی، راهکاری بیابد: و عشق حقیقی را تنها راه نجات میداند، عشقی که از دل تاریکی و پوچی و بعد از خستگی و ملالت، ظاهر میشود و تولدی دوباره میبخشد. بعبارتی باید نیمه گمشده را پیدا کنیم، تا آرامش بیابیم. حتی دشمنش هم پس از تشکیل خانواده مورد دلخواهش، با وی دوست میشود