معرفی هفت فیلم برتر راسل کرو | بهترین فیلم های راسل کرو |

راسل کرو از آن دست بازیگرانی است که زمان زیادی صرف اثبات توانایی‌های خود در بازیگری کرد. او فیلم‌های خوبِ زیادی در کارنامه‌اش دارد که در این مطلب به معرفی هفت تا از بهترین آنها پرداختیم. در این مطلب سعی شده فیلم‌هایی انتخاب شوند که هریک با دیگری فرق داشته باشند تا شما با راسل کرو و بازیگری‌اش بیشتر آشنا شوید. در ادامه در سایت ساعت هفت به معرفی هفت فیلم برتر راسل کرو پرداخته‌ایم، با ما همراه باشید.

برای خواندن مطالب بیشتر از دیگر بازیگران و کارگردان‌های مطرح به لیست محبوب‌ترین بازیگران و کارگردان های هالیوود مراجعه کنید…

به روز شده: به مناسبت تولد 60 سالگی (7 آوریل 1964) راسل کرو این مطلب به روز شد

معرفی هفت فیلم برتر راسل کرو | بهترین فیلم‌های Russell Crowe | 1

مختصر بیوگرافی راسل کرو

راسل کرو بازیگر، کارگردان، تهیه‌کننده و موسیقی‌دان مشهور در ۷ آوریل ۱۹۶۴ در شهر ولینگتون، نیوزلند متولد شد. او از سال 1985 (از سن چهار سالگی) به استرالیا مهاجرت کرد و بیشتر عمر خود را در آنجا سپری کرده است. او پسر ژاکلین ایون و جان الکساندر کرو است. پدر و مادر وی هر دو در کار سینما بودند؛ پدرش همچنین مدیر یک هتل بود. پدربزرگ مادری کرو، استن ومیس، یک فیلمبردار بود. کرو دارای نژاد انگلیسی، آلمانی، ایرلندی، ایتالیایی، نروژی، اسکاتلندی، سوئدی و ولزی است.

معرفی هفت فیلم برتر راسل کرو | بهترین فیلم‌های Russell Crowe | 2

اولین حضور حرفه‌ای او در عالم بازیگری در سن شش سالگی، بازی در اپیزودی از سریال تلویزیونی Spyforce بود.(یک خط دیالوگ!) او از ۱۲ سالگی به‌طور جدی آموختن حرفه‌ای بازیگری را آغاز کرد و آن را تا ۱۸ سالگی ادامه داد. اولین فیلم بلند او Prisoners of the Sun محصول سال 1990 است. اوج هنر بازیگری او در بین سالهای 2000 تا 2002 بود که برای سه فیلم The Insider ، Gladiator و A Beautiful Mind سه بار پشت سر هم در سه سال متوالی نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی شد و برای فیلم Gladiator توانست این جایزه را بدست بیاورد. (منبع بیوگرافی ویکی پدیا)

در ادامه با معرفی هفت فیلم برتر راسل کرو با ما همراه باشید… (فیلم‌ها براساس نقش آفرینی‌های برتر راسل کرو لیست شده‌اند…)


معرفی هفت فیلم برتر راسل کرو

7. 3:10 to Yuma (2007)  

معرفی هفت فیلم برتر راسل کرو | بهترین فیلم‌های Russell Crowe | 3

 Rotten: 89% IMDB: 7.7 Metacritic: 76

در شماره هفتم می‌توانستیم فیلم‌های دیگری از راسل کرو را استفاده کنیم، مثلاً فیلم گانگستر آمریکایی(American Gangster) محصول سال 2007، اما به دلیل اینکه این فیلم با دیگر آثار و نقش آفرینیهای او متفاوت بود آن را در لیست قرار دادیم. این فیلمِ 120 دقیقه‌ای به کارگردانی James Mangold در 7 سپتامبر 2007 به اکران عمومی درآمد و با بودجه 55 میلیون دلاری توانست 71.2 میلیون دلار فروش داشته باشد. راسل کرو در این فیلم در نقش تبهکاری ایفای نقش کرده که هنوز اندکی انسانیت در قلبش باقی مانده است. اگر به فیلم‌های سبک وسترن علاقه دارید، این فیلم از خوب‌های دهه قبل محسوب می‌شود و ارزش دیدن را دارد. بازی او در کنار کریستین بیل از جذابیت‌های فیلم است و صحنه‌های زد و خوردِ فیلم شما را تا آخر پای اثر نگه می‌دارد.

6. The Next Three Day (2010) 

معرفی هفت فیلم برتر راسل کرو | بهترین فیلم‌های Russell Crowe | 4

Metacritic: 52 Rotten: 50% IMDB: 7.4

شاید با توجه به امتیازاتی که به این فیلم داده شده کمی تعجب کنید که چرا این فیلم را انتخاب کردیم اما این فیلم فقط راسل کرو را دارد و تمام فیلم هم شما غرق در بازی خوب او خواهید شد و تنها بازی اوست که شما را تا آخر پای اثر نگه می‌دارد. کارگردان فیلم “پل هگیس” معروف است که بخاطر فیلم Crash (بررسی فیلم Crash) اسکار بهترین فیلم سال را برد. راسل کرو در این فیلم عشق را در جان نثاری و پایبندی تعریف می‌کند و لحظاتِ احساسیِ خوبی را به تصویر می‌کشد. این فیلم ارزش وقتی که برایش می‌گذارید را خواهد داشت.

5. L.A Confidential (1997) 

معرفی هفت فیلم برتر راسل کرو | بهترین فیلم‌های Russell Crowe | 5

Metacritic: 90% Rotten: 99% IMDB: 7.7

فیلم محرمانه لس آنجلس محصول سال ۱۹۹۷ در ژانر درام جنایی‌ست. این فیلم یکی از بهترین نقش آفرینی‌های راسل کرو در عمر سینمایی‌اش می‌باشد و در مجموع با نظرات بسیار مثبتی از طرف منتقدین و مردم رو به رو شده است. فیلم محرمانه لس آنجلس توانست در ۹ رشته نامزد جایزه اسکار شود و جزو فیلم‌های برتر تاریخ نام گرفته است. راسل در این فیلم نقش آنچنان زیادی را بر عهده ندارد و دقایق حضور او اندک است ولی در همان دقایق کوتاه، نقش یک پلیس بی‌اعصاب را بسیار خوب بازی کرده است. داستان فیلم ماجرای سه پلیس شهر لس آنجلس است که درگیر ماجرای قتلی می‌شوند. این فیلم با بودجه 35 میلیون دلاری توانست 126 میلیون دلار در باکس آفیس آن سال بدست بیاورد.

4. Cinderella Man (2005) 

معرفی هفت فیلم برتر راسل کرو | بهترین فیلم‌های Russell Crowe | 6

Metacritic: 69% Rotten: 80% IMDB: 8

فیلم مرد سیندرلایی محصول سال 2005 و به کارگردانی Ron Howard است. مرد سیندرلایی فیلمی هیجانی، احساسی‌ست و یکی از بهترین نقش آفرینی‌های راسل کرو در دوران حرفه‌ایش محسوب می‌شود که بسیار مورد توجه منتقدین قرار گرفت و در فصل جوایز توانست سه نامزدی اسکار بدست آورد. راسل در این فیلم نقش بوکسوری را بازی کرده است که دارای بحران مالی شدیدی است و بوکس را رها کرده  تا وضعیت خانواده‌اش را سروسامان دهد. بازی راسل کرو همچون نام فیلم بسیار زیبا و تاثیرگذار است.

3. The Insider (1999) 

معرفی هفت فیلم برتر راسل کرو | بهترین فیلم‌های Russell Crowe | 7

Metacritic: 84% Rotten: 96% IMDB: 7.8

فیلم The Insider یا نفوذی محصول سال 1999 به کارگردانی Michael Mann و نویسندگی خودش به همراه Eric Roth (که در کارنامه نویسندگی‌اش شاهکار Forrest Gump دیده می‌شود) ساخته شده است. به جز راسل کرو بازیگران مطرحی همچون آل پاچینو(هفت فیلم برتر آل پاچینو) ،کریستوفر پلامر و بروس مکگیل به ایفای نقش پرداخته‌اند. در این فیلم راسل در نقش یک رسواگر ایفای نقش می‌کند که از رازهای پشت پرده دخانیات و دلالی‌های آن‌، پرده بر می‌دارد. فیلم نفوذی با بودجه 68 میلیون دلاری توانست در باکس آفیس آن سال 100 میلیون دلار بدست بیاورد. در فصل جوایز توانست 7 نامزدی اسکار را بدست بیاورد(که هیچ کدام برنده جایزه نشدند).

2. A Beautiful Mind (2001)

معرفی هفت فیلم برتر راسل کرو | بهترین فیلم‌های Russell Crowe | 8

Metacritic: 72% Rotten: 74% IMDB: 8.2

بررسی فیلم A beautiful Mind / زیبا امّا خیالی

فیلم ذهن زیبا یک درامِ زندگی‌نامه‌ای به کارگردانی Ron Howard است که داستان جان نش ریاضیدان برنده جایزه نوبل را به تصویر کشیده است و فراز و نشیب‌های زندگی شخصی و بیماری که با آن سر و کار دارد را به تصویر کشیده است. شاید گلادیاتور برای راسل کرو اسکار به ارمغان آورد اما بازی او در نقش جان نَش توانایی‌های او را در بازیگری ثابت کرد و وجه دیگری از قدرت بازیگری او را به ما نشان داد. این فیلم با بودجه ۵۸ میلیون دلاری توانست ۳۱۳ میلیون دلار فروش کند و به یک موفقیت بزرگ تبدیل شود. در فصل جوایز نیز فیلم توانست چهار جایزه اسکار (بهترین فیلم – بهترین بازیگر نقش زن مکمل – بهترین کارگردانی- بهترین نمایشنامه) و چهار جایزه گلدن گلوب را برست بیاورد. بازی راسل کرو در این فیلم عمیق و بسیار تاثیرگذار است و او را در اوج هنر بازیگریش نشان می‌دهد.

1. The Gladiator (2000) 

معرفی هفت فیلم برتر راسل کرو | بهترین فیلم‌های Russell Crowe | 9

Metacritic: 67% Rotten: 77% IMDB: 8.5

گلادیاتور فیلمی حماسی و غیر واقعی به کارگردانی “ریدلی اسکات” یکی از کارگردان‌های مطرح هالیوود می‌باشد. از جمله بازیگران مطرح فیلم می‌توان به “راسل کرو” و “واکین فینیکس”(معرفی هفت فیلم برتر واکین فینیکس) اشاره کرد. یکی از بارزترین نکات فیلم موسیقی متن بسیار شنیدنی و حماسی آن است که توسط آهنگساز بزرگ سینما “هانس زیمر” ساخته شده‌ است و یکی از دلایل تاثیرگذاری بیش از حد فیلم موسیقی‌ متن شنیدنی و متمایز آن می‌باشد. راسل در این فیلم که داستانی حماسی و غیرواقعی داراست و صحت تاریخی ندارد، در نقش یک گلادیاتور، آنچنان با صلابت و قدرتمند ظاهر شد که اسکار را بدون اما و اگر کسب کرد و هیچ‌کس در قدرت بازیگری او شک نکرد. از دیگر نکات بارز فیلم می‌توان به طراحی صحنه و جلو‌ه‌های ویژه فیلم اشاره کرد که شکوه و صلابتی خاص در زمان خود به دنیای سینما دادند. فیلم گلادیاتور با بودجه 103 میلیون دلاری خود توانست 460 میلیون دلار فروش کند و بعد از “فیلم ماموریت غیرممکن 2” در جایگاه دومین فیلم پرفروش سال 2000 قرار بگیرد.


امیدواریم از مطلب ” معرفی هفت فیلم برتر راسل کرو ” لذت برده باشید…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس
کاربران ناشناس

گلادیاتور تکرار نشدنیه

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس

مرسی خیلی عالی بود

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس

beautiful mind بهترینه

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس

همشون عالین