نقد و بررسی انیمه Weathering With You

با سلام با نقد و بررسی انیمه Weathering With You در خدمت شما هستیم. انیمه سینمایی آب و هوا با تو  (یا فرزند آب و هوا) در تاریخ 17 ژانویه 2020 بروی پرده سینما ها رفته است. این انیمه توانسته در ژاپن به فروش 14.04 بیلیون ین دست یابد و در سطح جهانی هم به فروش 186.8 میلیون دلاری دست یافته است. انیمه آب و هوا با تو توسط Makoto Shinkai کارگردانی شده است که قبلاً شاهکار Your Name را در کارنامه خود داشته است. با ما در سایت ساعت هفت با نقد انیمه آب و هوا با تو همراه باشید.

توکیو زیر باران…

باید گفت که ماکوتو شینکای در واقع هایائو میازاکی دیگر است، این را من نمی گویم بلکه تقریباً تمام منتقدین او را اینگونه در نقدهایشان خطاب می کنند. انیمه ی ” آب و هوا با تو” مانند دیگر کارهای ماکوتو نامی عجیب و غریب دارد. این کار او می تواند به فانتزی بودن داستان هایش اشاره داشته باشد. در این انیمه دوباره همان ترکیب موفق انیمه Your name را داریم. پسری که در جستجوی خوشبختی می خواهد به توکیو برود. در عرشه کشتی ناگهان باران شدت می گیرد و امواج به آسمان می روند و کشتی را خم می کنند هوداکا پسرک قصه ما خود را در خطر می یابد که توسط فردی به نام کیسوکه سوگا نجات یافته و موفق می شود به توکیو برود. از همان قدم اول شهر بزرگ توکیو او را می بلعد و در ابتدا هوداکا توکیو را ترسناک خطاب می کند. همچون دیگر آثار ماکوتو شینکای طنز به خوبی در لابه لای صحنه ها و سکانس های فیلم جاری است. فانتزی هم مانند بارانی که سرتاسر توکیو را فرا گرفته و یک لحظه هم بند نمی آید بر روی اثر خیمه زده است. هوداکو در آخر به سراغ همان کسی که در کشتی نجاتش داد می رود و کیسوکه، هوداکو را برای مجله ای محلی به خدمت می گیرد. در این انیمه باران یک لحظه هم امانتان نمی دهد و چیزی که شما را حیرت زده می کند صحنه آرایی و تصویرگری به شدت خیره کننده انیمه است که باران را بسیار طبیعی بوجود آورده است.

اشک و لبخند

همانطور که گفتم همچون انیمه Your Name انیمه آب و هوا با تو هم همانطور که می تواند شما را بخنداند، به همان نسبت دارای صحنه های تکان دهنده است. هوداکو با مصاحبه هایی که انجام می دهد متوجه می شود که این باران طبیعی نیست و راجع به دختری به نام “دختر آفتابی” است که می تواند آب و هوا را کنترل کند. داستان انیمه کاملا منحصر به فرد است و می تواند شما را تا آخر پای آن نگه دارد اما داستان های فرعی که باید جلو برنده یِ داستان اصلی باشند زیاد قوی نیستند. البته مدت زمان انیمه هم خوشبختانه زیاد طولانی نیست. برعکس انیمه Your Name این انیمه حرف خاصی برای گفتن ندارد و در آخر بیشتر تصویرگری انیمه و گرافیک آن است که در یادتان می ماند نه داستان آن، که به نظرم این قضیه از مشکلات بزرگ انیمه آب و هوا با تو است.

خارق العاده…

اما کارگردانی اثر و تصویر گری و جلوه های کامپیوتری بسیار چشم نواز هستند و ماکوتو شینکای در این اثر سنگ تمام گذاشته است و چیزی خلق کرده است که شما را انگشت به دهان می گذارد. اما به قول منتقد Kotaku “برایان اشکرفت” بزرگترین مشکل انیمه آب و هوا با تو این است که بعد از Your Name منتشر شده است. در واقع انیمه آب و هوا با تو را وقتی با Your Name قیاس می کنیم از لحاظ داستان گویی و گره پایانی انیمه آب و هوا با تو حرفی برای گفتن ندارد و انیمه ای به شدت خطی است و غافل گیری خاصی ندارد. اما از نظر گرافیکی به نظر من شاهد پیشرفت بوده ایم و حداقل این انیمه دارای تصویرگری بسیار بهتری نسبت به Your Name است.

در پایان باید گفت انیمه آب و هوا با تو می تواند شما را راضی نگه دارد، اما اگر انیمه دیگر میاکوتو شینکای یعنی Your Name را دیده باشید، آب و هوا با تو انتظاراتتان را برآورده نخواهد کرد. اما اگر از طرفداران سینه چاک انیمه های ژاپنی هستید تصویرگری این انیمه شما را میخکوب خواهد کرد. آب و هوا با تو اگر داستان پردازی بهتری داشت و همچون Your Name دارای گره داستانی بهتری بود می توانست موفق تر عمل کند، هر چند تا به الان نیز توانسته فروش بسیار خوبی در گیشه داشته باشد.

نتیجه گیری

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز انیمه Weathering With You

خیلی خوب

شاید انیمه Weathering With You از نظر داستانی آن قدرت انیمه دیگر میاکوتو شینکای یعنی Your Name را نداشته باشد اما از لحاظ رنگ و لعاب و گرافیکی می‌تواند بسیار دلنشین باشد و برای علاقه‌مندان به انیمه‌های ژاپنی گرینه ویژه‌ای محسوب می شود. این انیمه متفاوت را از دست ندهید.

امیدوارم از خواندن مطلب ” نقد و بررسی انیمه Weathering With You ” لذت برده باشید…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback

[…] نقد و بررسی انیمه Weathering With You / توکیو زیر باران… (۲۸ اسفند ۱۳۹۸) […]