بررسی سریال The Marvelous Mrs.Maisel / تحولی شگفت انگیز

“خانم میزل شگفت انگیز” یک سریال کمدی-درام است که توسط سرویس ویدئویی آمازون تهیه و پخش شده است. این سریال جذاب و دیدنی توسط “امی شرمن-پالادنیو” (Amy Sherman-Palladino) تهیه و ساخته شده است. از بازیگران این مجموعه میتوان به “ریچل بروزناهان” (Rachel Brosnahan)، “الکس بورستین” (Alex Borstein)، “مایکل زیگن” (Michael Zegen) ، “مارین هینکل” (Marin Hinkle) و “تونی شالهوب” (Tony Shalhoub) اشاره کرد. این مجموعه نخستین بار در تاریخ ۱۷ مارچ ۲۰۱۷ پخش خود را آغاز کرد. این سریال از همان ابتدا با واکنش‌های بسیار خوبی از سوی مردم و منتقدین روبرو گردید. این مجموعه تاکنون جوایز بسیاری را از مراسم‌های گوناگون کسب کرده است که از آن میان میتوان به جایزه گلدن گلوب و اِمی بهترین سریال کمدی و همینطور جایزه بهترین بازیگر زن در سریال کمدی در مراسم گلدن گلوب و اِمی و بسیاری جوایز فردی و گروهیِ دیگر اشاره کرد. تاکنون ۲۶ قسمت از این سریال در قالب سه فصل طی سالهای ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ به پخش رسیده است. همچنین این سریال برای فصل چهارم نیز تمدید شده است که میتواند خبر خوبی برای علاقه‌مندان این سریال کُمدی باشد. با سایت ساعت هفت با ” بررسی سریال The Marvelous Mrs.Maisel  ” همراه باشید.

اگر به دنبال خواندن مطالب بیشتر در مورد سریال های برتر می گردید به لیست بهترین سریال ها مراجعه کنید…

خلاصه داستان:

این سریال داستان میریام (میچ) میزل را برایمان تعریف می‌کند. زنی خانه‌دار و دارای دو فرزند که شوهرش جوئل او را بطور ناگهانی ترک می‌کند. پس از آن میچ به شکلی ناخواسته وارد مسیری می‌شود که زندگی‌اش را متحول می‌سازد. او با سوزی که مدیر یک کافه در مرکز شهر نیویورک است آشنا می‌شود که به او می‌گوید می‌تواند تبدیل به یک استند آپ کُمدینِ مشهور شود. در ابتدا او وارد شدن به این حرفه و انجام دادن این کار را غیرممکن می‌داند اما در ادامه به دلیل برخی مشکلات و البته علاقه‌ی زیادش به اینکار تصمیم می‌گیرد تا شانسش را امتحان کند. میچ که اکنون تغییرات زیادی در سبک زندگی‌اش به وجود آمده است به همراه سوزی وارد راهی می‌شود که…

    داستان این سریال درباره‌ی جرات ریسک پذیر بودن در زندگی است. درواقع در این سریال شاهد تحولی شگفت‌انگیز هستیم

نقد و بررسی سریال:

سریال “خانم میزل شگفت‌انگیز” یک کُمدی-درام جذاب،خنده‌دار و خوش رنگ و لعاب است. سریالی که با لحنی شیرین و دوست‌داشتنی رفته‌رفته شما را محو داستانش می‌کند. داستانی بانمک و دلنشین با کاراکترهایی که هرکدام جذابیت‌های مخصوص به خود را دارند. داستان این سریال درباره‌ی جرات ریسک پذیر بودن در زندگی است. درواقع در این سریال شاهد تحولی شگفت‌انگیز هستیم که باوجود تمام سختی‌ها و مشقت‌هایش هیچ‌چیز از ارزشش کم نمی‌شود. کافیست تا کمی جرات کنیم و تغییراتی که لازم است را در زندگیمان ایجاد کنیم. مطمئناً انسان‌هایی که تغییر کردن و ریسک کردن کمتر از دیگران آنها را می‌ترساند بسیار موفق‌ترند. ترس از ایجاد تغییر در زندگی ما را در باتلاقِ عمیق و بی‌پایانِ تکرار و عادت‌ها غرق می‌کند. عادت‌هایی که باعث می‌شود از چیزی که می‌خواهیم دورتر و دورتر شویم و بدون لذت‌بردن از مسیر به انتهای راه برسیم. در واقع عدم تغییرِ عادات نقطه‌ی شروع و پایان را به هم می‌دوزد. حتی اگر زندگی را یک مسیر دایره‌ای در نظر بگیریم بازهم به خودمان بستگی دارد که چگونه این مسیر را طی کنیم. البته ترک کردن همه‌ی عادت‌ها به این سادگی هم نیست و صرفاً تمامی عادت‌ها بد نیستند. اما چیزی که بد است ، عادت‌هایست که برایمان به اجبار تبدیل شوند. سریال “خانم میزل شگفت انگیز” به ما نشان می‌دهد که هیچوقت برای تغییر کردن دیر نیست و اگر از روی حصارهای بلند عاداتِ تکراری بپریم ممکن است چیزهای عجیب و حیرت‌آور زیادی را تجربه کنیم.

    در واقع پس از دیدن چند قسمت تازه شروع به شناخت شخصیت‌های داستان می‌کنید و درمی‌یابید که چقدر شیرین،بانمک و بامهارت طراحی شده‌اند…

کاراکترهای این سریال هرکدام ویژگی‌ها و شخصیت‌های منحصر به فرد خودشان را دارند که باعث می‌شود شما رفته‌رفته از تک تک آنها خوشتان بیاید. اما اگر می‌خواهید شروع به دیدن این سریال کنید،باید در نظر داشته باشید که ممکن است چند قسمت اول سریال خیلی شما را درگیر خودش نکند. اما اگر صبور باشید و تماشای سریال را ادامه دهید اتفاقات شگفت‌انگیزی در انتظارتان خواهد بود. در واقع پس از دیدن چند قسمت تازه شروع به شناخت شخصیت‌های داستان می‌کنید و درمی‌یابید که چقدر شیرین،بانمک و بامهارت طراحی شده‌اند. از “میچ میزل” با بازیِ جذاب و دلنشینِ “ریچل بروزناهان” گرفته تا “سوزی مایرسون” با بازیِ “الکس بورستین” که شاید بتوان گفت بیشتر بار کُمدی سریال برروی دوش او می‌باشد،همینطور “تونی شالهوب” دوست‌داشتنی و خلّاق در نقش پدر میچ با آن لهجه و طرز بیان مخصوص خودش و غیره همگی یک تیم بازیگری فوق‌العاده را تشکیل داده‌اند. از دیگر نکات مثبت سریال طراحی صحنه و لباس است که بخوبی شما حال و هوای نیویورک در دهه شصت میلادی را برایتان تداعی می‌کند و میتوان گفت در این زمینه عوامل سریال بسیار حرفه‌ای عمل کرده‌اند. همچنین شاید بتوان گفت مدت زمان طولانی هر قسمت باعث شده تا در برخی از قسمت‌ها شاهد خارج شدن سریال از ریتم بوده و داستانهای فرعی نچندان جالب را نظاره‌گر باشیم. اما بطور کلی میتوان گفت “امی شرمن-پالادینو” سریالی خلق کرده که علاوه بر اینکه سرگرم‌کننده و تماشایی می‌باشد،حرف‌های بسیار زیاد و مهمی را در لابه‌لای شوخی‌های جذابش عنوان می‌کند.

    سریال “خانم میزل شگفت‌انگیز” به ما می‌آموزد که هر شکست پله‌ای است از پلکان رسیدن به پیروزی و اگر آنقدر شجاع باشیم که این پله‌ها را برروی یکدیگر بچینیم مطمئنا موفق به لمس پیروزی خواهیم شد…

رُزی:تو مشکل مایی،تو!
میچ:من؟
رُزی:هر اتفاقی که داره میفته،همش تقصیرِ توئه
وقتی خودم بودم،خیلی خوشحال بودم!
لازم نبود برابر باشم تا برای گرفتن حقم قیام کنم
هیچ مشکلی نداشتم!
تمام‌ زندگیم آدمای دیگه برام تصمیم گرفته بودن و من عاشقش بودم!
تو، تو این فکر رو تو کله‌ام فرو کردی
تو منو پرحرارت و مستقل و ورشکسته کردی!
میچ: قابلی نداشت :)”

مویش: گاهی اوقات چیزایی که میخوای و چیزایی که بدست میاری،دوتا چیز خیلی متفاوته”

در پایان میتوان گفت سریال “خانم میزل شگفت‌انگیز” به ما می‌آموزد که هر شکست پله‌ای است از پلکان رسیدن به پیروزی و اگر آنقدر شجاع باشیم که این پله‌ها را برروی یکدیگر بچینیم مطمئنا موفق به لمس پیروزی خواهیم شد. در این سریال می‌بینیم که میچ و سوزی(شخصیت‌های اصلی داستان) چگونه از شکست‌هایشان پلی برای رسیدن به موفقیت می‌سازند. پس اگر در زندگی هدفی مشخص داشته باشیم و مهم‌تر از آن از انجام کاری که می‌کنیم لذت ببریم. دیگر مهم نیست در انتها چه چیزی منتظر ماست زیرا ما در همان لحظه نیز پیروز شده‌ایم. “خانم میزل شگفت‌انگیز” یک کُمدی-درام متفاوت و دیدنی است که دیدن آن را به همه‌ی دوستان توصیه می‌کنیم. اگرچه بعضاً شاهد شوخی‌های کلامی و صحنه‌هایی می‌باشد که ممکن است متناسب دیدن به همراه خانواده نباشد. همچنین باید به خاطر داشته باشید که شخصیت‌های اصلی این داستان دو زن می‌باشند،پس طبیعی است که در داستان آن زمینه‌های فمنیستی دیده شود‌ و گاهاً نیز در این زمینه شاهد اغراق‌هایی طنز‌آمیز نیز می‌باشیم. اما این موضوع به گونه‌ای نیست که آزاردهنده و لُوس باشد و جذابیت‌های داستان و شخصیت‌های آن این موضوع را کم‌رنگ می‌کند. پس تماشای این سریال جذاب و دیدنی را به هیچ عنوان از دست ندهید.

نتیجه گیری

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز سریال The Marvelous Mrs. Maisel (تا فصل سوم)

عالی

“خانم میزل شگفت‌انگیز” یک کُمدی-درامِ متفاوت و دیدنی است که دیدن آن را به همه‌ی دوستانداران این سبک توصیه می‌کنیم. اگرچه بعضاً شاهد شوخی‌های کلامی و صحنه‌هایی در سریال هستیم که ممکن است متناسب دیدن به همراه خانواده نباشد. همچنین باید به خاطر داشته باشید که شخصیت‌های اصلی این داستان دو زن می‌باشند، پس طبیعی است که در داستان آن زمینه‌های فمنیستی دیده شود‌ و گاهاً نیز در این زمینه شاهد اغراق‌هایی طنز‌آمیز نیز می‌باشیم. اما این موضوع به گونه‌ای نیست که آزاردهنده و لُوس باشد و جذابیت‌های داستان و شخصیت‌های آن این موضوع را کم‌رنگ می‌کند. پس تماشای این سریال جذاب و دیدنی را به هیچ عنوان از دست ندهید.

امیدواریم از مطلب ” بررسی سریال The Marvelous Mrs.Maisel ” لذت برده باشید…

آخرین مطالب به روز شده

محبوب‌ترین مطالب

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها