بررسی سریال Warrior تا فصل سوم / اژدها وارد می‌شود

سریال “مبارز” (Warrior) یک مجموعه‌ی درام-اکشنِ آمریکایی محصول شبکه Cinemax می‌باشد. این سریال براساس طرحی از بازیگر،کارگردان و استاد مشهور هنرهای رزمیِ چینی “بروس لی” تهیه شده است.”شانون لی” دختر بروس لی و “جاستین لین” (Justin Lin)  کارگردان مجموعه فیلم‌های “سریع و خشن” به عنوان تهیه‌کنندگان اصلی در این پروژه حضور دارند. همچنین “جاناتان تروپر” (Jonathan Tropper) نویسنده و Showrunner این سریال می‌باشد. از بازیگران این سریال میتوان به “آندره کوجی”(Andrew Koji)، “اولیویا چِنگ”(Olivia Cheng)، “جیسون توبین” (Jason Tobin) اشاره کرد. نخستین قسمتِ سریال “مبارز” در تاریخ ۵ آوریل ۲۰۱۹ منتشر گردید. فصل دوم سریال از دوم اکتبر 2020 تا 3 دسامبر 2020 ادامه داشت. فصل سوم سریال جنگجو از تاریخ ۲۹ ژوئن تا ۱۷ آگوست ۲۰۲۳ از شبکه Max منتشر شده است. سایت ساعت هفت با ” بررسی سریال Warrior ” همراه باشید.

تگ مرتبط: بررسی سریال

بررسی فصل اول سریال Warrior

خلاصه داستان:

در سال ۱۸۷۰ یک جوان چینی به نام آحسام وارد شهر سانفرانسیسکو می‌شود. آحسام که یک استاد هنرهای رزمی است، به منظور پیدا کردن خواهرش از چین به آمریکا سفر کرده است. او از همان ابتدای ورودش و پس از درگیری با ماموران گمرک نشان میدهد که یک چینی عادی نیست. سپس به دلیل مهارت‌های مبارزه‌‌اش او را وارد یکی از باندهای مافیایی چینی به نام هاپ‌وی در محله چینی‌ها می‌کنند، چیزی که ناخواسته او را وارد جنگ میان تانگ‌ها (مافیای چینی) می‌کند. از طرفی تنش میان قشر کارگر ایرلندی و مهاجران پرتعداد چینی روز به روز بیشتر می‌شود. از آنجایی که چینی‌ها با قیمتی بسیار پائین‌تر کارهای آنها را انجام می‌دهند، بسیاری از کارگران ایرلندی بیکار شده‌اند. آحسام که اکنون در برهه‌ای حساس از تاریخ شهر سانفرانسیسکو وارد آن شده و در جستجوی خواهرش می‌باشد، خیلی زود متوجه می‌شود که ..‌.

بررسی فصل اول سریال Warrior

بررسی فصل اول سریال Warrior

سریال “Warrior” دقیقا همان چیزی است که جای خالی آن بشدت در میان آثار تلویزیونی احساس میشد. یک سریال اکشن-رزمی با ضرب‌ آهنگی مناسب و داستانی قوی و آشنا که خاطرات زیادی را برایتان زنده می‌کند. همین که بدانیم این سریال براساس دست نوشته‌های بروسلیِ افسانه‌ای ساخته شده به خودی خود دلیلی مضاعف برای به تماشا نشستن این اثر می باشد. در واقع می توان گفت این سریال یک اثر شخصی برای بروسلی بوده است و حتی اتفاقات آن نیز در محل زادگاه بروسلی یعنی محله‌ی چینی‌های سانفرانسیسکو اتفاق می‌افتد. حال در نظر داشته باشید که شخصیت اصلی این سریال شباهت‌های بسیاری به کاراکترهایی که بروسلی در فیلم‌هایش به تصویر می‌کشید دارد. یک استاد هنرهای رزمی که مبارزی فوق‌العاده است و در عین حال فردی کم حرف، با اصالت، مهربان و فروتن می‌باشد. فضاسازی مناسب و ایجاد یک تعادل منطقی میان صحنه‌های اکشن و موقعیت‌های دراماتیک چیزی است که باعث می‌شود تماشای سریال برایتان لذتی دوچندان داشته باشد.

بررسی فصل اول سریال Warrior

بیل:مردم حیوون نیستن

ریچارد: نیستیم؟ فقط مغزهای بزرگتری داریم که مارو گول میزنه تا فکر کنیم چیز دیگه‌ایم!”

“مبارز” سریالی است که اگرچه گاهاً صحنه‌های اکشن آن زیادی خشونت بار می‌شود، اما بخوبی تاثیرات اینگونه صحنه‌ها را با ایجاد روابط عاطفی و احساسی میان شخصیت‌ها کم رنگ می‌کند. استفاده از صحنه‌های خشونت آمیز و خون‌آلود همان ویژگی‌ است که “جاناتان تروپر” سازنده این سریال در دیگر اثر مشهورش یعنی سریال جذاب و دیدنی “Banshee” نیز از آنها استفاده زیادی می کرد. اما تروپر در سریال بانشی ثابت کرد که یک Showrunner حرفه‌ای و کاربلد است. او خیلی خوب می‌داند که داستانش را چگونه آغاز کند و مهم‌تر از آن می‌داند که چگونه باید یک داستان را بخوبی جمع‌بندی کرده و به پایان برساند. در سریال “Warrior” ما با موضوعات و کاراکترهای مختلف با خط داستانی مختص خودشان روبرو هستیم، چیزی که باعث تنوع و جذابیت بیشتر داستان شده است.

بررسی فصل اول سریال Warrior

موضوعاتی همچون جنگ برسر قلمرو میان دو تانگِ بزرگ محله چینی‌ها یعنی هاپ‌وی و لانگ‌زی، گانگسترها و کارگران ناراضیِ ایرلندی که دست به اعمال خشونت آمیزی می‌زنند. پلیس‌هایی که بیشترشان به جای آنکه مامور قانون باشند، خودشان از عوامل اصلی هرج و مرج می‌باشند. در آخر حاکمان و سیاست‌مداران شهر که همواره به فکر سوءاستفاده از شرایط هستند. در همگی این خط‌های داستانی شخصیت‌هایی کلیدی وجود دارند که روبرو شدن آنها با یکدیگر و یا تصور روبرویی آنها باهم هیجان سریال را به اوج می‌رساند. اما سازندگان با وجود داشتن طیف وسیعی از داستان‌های گوناگون و کاراکترهای مختلف بسیار بادقت و باحوصله به ایجاد روابط میان شخصیت‌های داستان می‌پردازند. در واقع آنها به هیچ عنوان شخصیت‌پردازی مناسب را فدای سرعت و ریتم تند داستان نمی‌کنند. روابط و اتفاقات این سریال با رشته‌های نامرئی به هم متصل می‌باشند و با جلوتر رفتن داستان این رشته‌ها محکم‌تر می‌شوند. داستان این سریال آنچنان پرحرارت و پرشور دنبال می‌شود که باعث می‌شود عملکرد قوی و یا ضعیف بازیگران زیادی به چشمتان نیاید. همانطور که قبلاً نیز اشاره شد طیف وسیع موضوعات در سریال وجود دارد که این موضوع باعث میشود برخی بازیگران فرصت کافی برای ارز اندام نداشته باشند. اما بازیگرانی که در این فصل حضور پررنگ‌تری داشتند تقریباً بخوبی از پس نقش‌هایشان برآمدند. همچنین سریال بستر بسیار مناسبی را برای رشد و شکوفایی دیگر شخصیت‌ها در فصل‌های آینده فراهم کرده است. یعنی می توانیم امیدوار باشیم که در فصل‌های بعدی داستان این شخصیت‌ها را بیشتر دنبال کنیم.

بررسی فصل اول سریال Warrior

از دیگر مسائلی مهمی که در سریال بسیار عالی و حرفه‌ای روی آن کار شده است، صحنه‌های مبارزات رزمی و اکشن‌ می‌باشد. در برخی از این مبارزات شما صدای خرد شدن استخوانها را نیز می‌شنوید و یا گاهاً درگیری‌هایی بسیار خونین را شاهد می‌باشیم. اما این صحنه‌ها بسیار واقعی و باورپذیر می‌باشند، هرچند که ممکن است تماشای آن برای همه افراد مناسب نباشد. موسیقی متن این سریال هم تلفیقی جذاب از آهنگ‌های سنتیِ چینی و آهنگ‌ فیلم‌های وسترن آمریکایی می‌باشد که بسیار جالب و شنیدنی از آب درآمده است. نکته‌ی جالب اینکه این موسیقی بوسیله‌ی آهنگساز ایرانی تبار “رضا صفی‌‌نیا” با همکاری “اِسکات سالیناس” تهیه شده است.

بررسی فصل دوم سریال Warrior

زینگ: قدر دردت رو بدون… به این معنیه که هنوز زنده‌ای!”

بررسی فصل دوم سریال Warrior

بگذارید اینگونه شروع کنیم که فصل دوم سریال Warrior دنباله‌ای کم‌نقص برای شروعِ تماشایی و بسیار عالی سریال در فصل اول بوده است. همانطور که پیش‌تر گفته شد “جاناتان تروپر” سازنده سریال بخوبی با نحوه‌ی جلو بردن سریال با سرعت و هیجان کافی آشنا می‌باشد. او در فصل دوم همانطور که پیش‌بینی می‌شد، در کنار پرداختن به شخصیت‌های مختلف داستان (که در فصل اول وقت کافی برای شناخت آنها صرف نشده بود) اتفاقات و خط اصلی داستان را نیز بخوبی جلو می‌برد. البته ناگفته نماند که مبارزات و نبردهای بزرگتری را در این فصل شاهد هستیم که جذابیت سریال را افزایش داده است. برای مثال در قسمت ششم این فصل وارد دنیای خیالی بازیِ بیادماندنی TEKKEN می‌شویم که در حین سرگرم‌کننده بودن بسیار خاطره‌انگیز و نوستالژیک می‌باشد. در قسمت نهم نیز شاهد نبردی بسیار نفس‌گیر و تماشایی هستیم که بسیار عالی و درگیرکننده طراحی شده است.

آنچه مسلم است اینست که قابلیت‌های داستانی این سریال در غافلگیر کردن مخاطبان نمی‌باشد. چراکه بسیاری از حوادث را می‌توان به آسانی پیش‌بینی نمود. بلکه طیف وسیع رویداد‌های سریال همگی هدفی بزرگتر از چند سوپرایز کوچک را دنبال می‌کنند. استفاده هوشمندانه از صحنه‌های اکشن و مبارزات رزمی در کنار ارائه‌ی ایده‌های داستانی متنوع کار بزرگی است که در سریال “مبارز” بخوبی شاهد آن می‌باشیم. اگر یک سریال داستانِ هدف‌مندی را دنبال نکند، مسلماً تمام این مبارزات هیجان‌انگیز پوچ و بی‌فایده خواهد بود. اما همانطور که مشخص است، کیفیت اینگونه سریال‌ها به ابتکار عمل و سرعتشان بستگی زیادی دارد. پس باید امیدوار باشیم که تروپر همچون سریال زیبای “Banshee” پایان‌بندی مناسب و بموقعی را برایمان تدارک دیده باشد. درواقع هرچه تعداد قسمت‌های سریال‌های اکشن بیش‌تر می‌شود، با صحنه‌های تکراری و یکنواخت بیش‌تری روبرو می‌شویم که باعث سیر نزولی آنها می‌گردد. البته در حال حاضر سریال Warrior یکی از بهترین و سرگرم‌کننده‌ترین سریال‌های اکشن به حساب می‌آید. اما آیا می‌توان به ادامه دادن سریال با همین قدرت و جذابیت امیدوار بود؟ این سوال را تنها با تماشای فصل‌های بعدی این سریال می‌توان پاسخ داد، زیرا تاکنون عملکردی بسیار عالی داشته است. پس بطور‌کلی اگر به داستان‌های درام و ماجراجویانه با صحنه‌های ناب اکشن علاقه‌مند هستید، تماشای سریال “مبارز” را به هیچ عنوان از دست ندهید.

نتیجه گیری…

در پایان میتوان گفت سریال “Warrior” از داستانی گیرا و شخصیت‌هایی جذاب بهره برده که پتانسیل لازم برای ادامه ساخت سریال را در اختیار سازندگان قرار می‌دهد. این سریال به نوعی میراث اسطوره‌ی فقید چینی “بروس لی” می‌باشد که تاثیر بسیار زیادی در شناخته شدن و شهرت فنون هنرهای رزمی در سینما داشته است. امروزه استفاده از این فنون، جزوی جدانشدنی از فیلم‌های اکشن محسوب می‌شود. سریال “Warrior” باری دیگر ما را به حال و هوای فیلم‌های خاطره‌انگیز اکشن-رزمی می‌برد، فیلم‌هایی که بدون داستانی پیچیده و مرموز و به ساده‌ترین شکل ممکن پیامشان را به مخاطب منتقل می‌کنند. مهم نیست که این فیلم‌ها تا چه حد غیر واقعی و اغراق شده بودند، زیرا آنها از مهمترین اصل در دنیای سینما یعنی سرگرم‌کننده بودن بهره می‌بردند. پس اگر بخواهیم به یک ویژگی بارز در سریال “مبارز” اشاره کنیم، آن ویژگی قطعاً سرگرم‌کننده و درگیرکننده بودن است. دقت داشته باشید که این سریال صرفاً مختص به طرفداران سبک اکشن-رزمی نمی‌باشد. زیرا همانطور که گفته شد، در این سریال به موضوعات زیادی پرداخته می‌شود. از مسائل سیاسی و اجتماعی گرفته تا اتفاقات جنایی و معمایی همگی بخوبی باهم درآمیخته شده‌اند. تماشای این سریال جذاب و دیدنی را به هیچ عنوان از دست ندهید. هر دو فصل این سریال توانسته‌اند با قدرت ظاهر شوند و به یکی از بهترین سریالهای اکشن ساخته شده تاکنون تبدیل شوند…

امتیاز دو فصل اول: ۸۵ (عالی)

بررسی فصل سوم سریال Warrior

بررسی سریال Warrior تا فصل سوم

سریال “Warrior” شاخه‌های داستانیِ زیادی دارد و همین امر باعث شده تا با شخصیت‌های متفاوت و همینطور داستان‌های متنوعی روبرو باشیم. البته تمام این داستان‌های فرعی به داستان و شخصیت‌های اصلی سریال (یعنی همان محله چینی‌ها در سان‌فرانسیسکو) منتهی می‌شوند. شاید بتوان گفت جهان‌سازی وسیع این سریال را در کمتر آثار اکشنی (البته در کنار سریال Banshee که آنهم اثری دیگر از خالق این سریال “جاناتان تروپر” بود) تاکنون مشاهده کردیم و همین موضوع آن را به یک سریال منحصر بفرد در این ژانر تبدیل کرده است.

در این سریال تنها برروی قهرمان داستان تمرکز نشده و به تمامی شخصیت‌ها بخوبی پرداخته شده است. بهتر اینکه اکثر شخصیت‌های داستان بسیار طبیعی و باورپذیر ترسیم شده‌اند. البته این بدان معنا نیست که سرگذشت آنها همچون اتفاقات دنیای واقعی قابل پیش‌بینی نمی‌باشد. زیرا همچون تمامی آثار اکشن می‌توان تاحدود زیادی وقایع و حوادث این سریال را نیز بدرستی حدس زد. هرچند میتوانیم بدون اینکه درگیر پایان شویم از صحنه‌های اکشن و سورپرایزهای کوچکی که در هر قسمت گنجانده شده بقدر کافی لذت ببریم. درواقع سناریوی این سریال آنقدری قوی است که خودش خودش را بتواندبه سمت جلو هل بدهد. یعنی اونقدر پس‌زمینه داستانیش قدرتمند هست که نیازی به حرکات آنی که توی ذوق مخاطب بزند، نداشته باشد. اگرچه این موضوع نمی‌تواند توجیح خوبی برای اساسی‌ترین نقطه ضعف سریال در این فصل باشد.

بزرگترین ایرادی که می‌توان به این فصل از سریال “مبارز” وارد نمود اینست که سرعت پیش‌روی داستان اصلی عملاً صفر می‌باشد. یعنی تروپر و گروهش آنچنان درگیر پر و بال دادن به داستان‌های فرعی و جزئیات گاهاً غیرضروری هستند که داستان اصلی سریال به کلی فراموش شده است. اگر آحسام را قهرمان داستان و محله چینی‌ها را مقر اصلی داستان فرض کنیم در این فصل مدت زمان بسیار کمی را به آنها اختصاص داده‌اند. در فصل سوم اگر رابطه‌ی نصفه و نیمه آحسام با می‌یان را کنار بگذاریم تنها اتفاق قابل ذکر برای او جدا شدنش از هاپ‌وی است که /آن هم در قسمت آخر اتفاق افتاد. چیزی که از اول فصل قابل پیش‌بینی بود و واقعاً لازم نبود این اتفاق را یک فصل طول بدهند. این در حاشیه بودن، ریتم داستان اصلی را به شدت کُند کرده و می‌تواند بیننده را به این نتیجه برساند که سازندگان سریال در حال کش دادن بی‌مورد سریال هستند.

وقتی یک سریال به فصل سومش می‌رسد و هنوز نتوانسته موضوعات مربوط به فصل نخستش را حل کند این یعنی یکجای فیلم‌نامه‌ی کار می‌لنگد. تمامی شخصیت‌های داستان هنوز هم با همان مشکلات قبلی‌شان سروکله می‌زنند و اینهمه اتفاقات هیچ تغییری در آنها ایجاد نکرده است! روابط عاطفی در این سریال بیش از آنکه عمیق و احساسی باشند، به نوعی روابط جنسی نمایشی هستند. درواقع از این روابط بیش‌تر برای گنجاندن صحنه‌های جنسی در سریال استفاده شده که به غیر از عده‌ای محدود برای سایر بینندگان جذابیت چندانی ندارد. همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم هرچه تعداد قسمت‌های سریال‌های اکشن بیش‌تر شود، جمع‌بندی آن برای سازندگان دشوارتر خواهد شد. در نتیجه مجبورند برای حفظ ریتم و هیجان داستان از صحنه‌های اکشن و مبارزه‌های تکراری استفاده بیش‌تری کنند. با توجه به چیزی که در فصل سوم شاهدش بودیم، به طور قطع میتوان گفت که سکانس‌های اکشن و رزمی در این فصل جذابیت و تازگی دو فصل قبلی را نداشت. با توجه به پایان‌بندی این فصل اگر سریال بخواهد در فصل چهارم به پایان برسد با یک پایان عجولانه طرف خواهیم بود. اگر هم بخواهد با همین سرعت لاک‌پشتی پیش برود با یک اُفت شدید روبرو خواهد شد‌. پس بطورکلی سریال “Warrior” باید در فصل بعدی‌اش با تغییرات اساسی در داستان و سناریو کارش را آغاز کند و سورپرایزهای بیش‌تری برای بیننده داشته باشد. زیرا داستان و شخصیت‌های دوست‌داشتنی این سریال توانایی آن را دارند که علاوه بر سرگرم‌ کردن مخاطب آنها را شگفت‌زده و متحیر نیز بسازند.

سخن پایانی

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز سریال Warrior تا فصل سوم

خوب

با توجه به چیزی که در فصل سوم شاهدش بودیم، به طور قطع میتوان گفت که سکانس‌های اکشن و رزمی در این فصل جذابیت و تازگی دو فصل قبلی را نداشت. با توجه به پایان‌بندی این فصل اگر سریال بخواهد در فصل چهارم به پایان برسد با یک پایان عجولانه طرف خواهیم بود. اگر هم بخواهد با همین سرعت لاک‌پشتی پیش برود با یک اُفت شدید روبرو خواهد شد‌. پس بطورکلی سریال “Warrior” باید در فصل بعدی‌اش با تغییرات اساسی در داستان و سناریو کارش را آغاز کند و سورپرایزهای بیش‌تری برای بیننده داشته باشد. زیرا داستان و شخصیت‌های دوست‌داشتنی این سریال توانایی آن را دارند که علاوه بر سرگرم‌ کردن مخاطب آنها را شگفت‌زده و متحیر نیز بسازند.

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
9 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اژدر
اژدر

یک سریال کلیشه ای که سعی شده خلا داستانی رو بیشتر با صحنه های جنسی پرکنه بعلاوه ضعف بازی در نمایش کاراکتر باورپذیر برای بیننده

Karimifard
Karimifard

داستان مستقل اتفاقا نه کپی برداری شده نه شباهتی داره به سریالهایی که دیدیم خودشه با امضای بروس لی تهیه کنندگی دخترش اصلا چ میدونیم شاید زندگی و خاطرات خودشه که بهشون شاخ و برگ داده و ازش حماسه ساخته و کلی ادم خلق کرده
من عاشق بروس لی و طرز تفکرش بودم و هستم ممنون بابت این سریال محشر و گیرا

Karimifard
Karimifard

محشر بووود داستانی از بروسلی بزرگ و تهیه کنندگی دخترش شانون و چقدر آندره کوجی قشنگ سعی کرده مثل بروس باشه حرکاتش رفتارش زخمی شدن سینه آسام در فصل دوم قسمت ششم منو یاد اژدها وارد میشود انداخت تو اون تورنمت بزرگ با اون رییس که دست فولادی داشت تو اتاق آینه ها زخمی شد چ میدونیم شاید بیشترش خاطرات خودش بوده در دنیایی دیگه 😌

حسین
حسین

اسکی رفتن از پیکی بلایندرز

محسن
محسن

رسمان نت فلیکس ریده با این سریال ساختن هاش این بیشتر به یه سریال مثبت 18 شباهت داره بدون سانسور نگاه نکنین چون حال بهم زنه

Alireza
Alireza

این سریالم توسط پروپاگانداهای امروزی داره فاسد میشه فصل اول برای ایجاد حس وابستگی به سریال خوب بود تو فصل دو کم کم دارن هدف اصلیشونو نشون میدن

مهدی
مهدی
پاسخ به  Alireza

این سریال صحنه های رزمی و اکشن خیلی خوبی داره و جذابه در این زمینه. داستان و… رو کار ندارم من خودم به شخصه به خاصر صحنه های رزمی جذابش نگاش میکنم که متاسفانه فصل سوم صحنه های جنسیش ظاهراً بیشتر از رزمیش بود. همجنسگرایی و… تو فیلم زیاد دیده میشه و واقعا جای تأسف داره.

مهران
مهران

فصل اول چن قسمته؟

امین علیرضائی
پاسخ به  مهران

10 قسمت هستش (هر قسمت 1 ساعت)