بررسی بازی The Surge 2 /ارباب گجت ها

بازی The Surge 2 که 24 سپتامبر 2019 منتشر شد، توسط شرکت Deck13 Interavtive ساخته و پرداخت شده است. بازی در سبک و سیاق سری Dark souls یا بهتر بگویم  Souls-borne است با این تفاوت که جای ارواح را روبات ها و گجت ها گرفته اند. در ادامه با نقد بازی The Surge 2 در سایت ساعت 7 همراه ما باشید.

TS_2

داستانی نه چندان گیرا

داستان بازی The Surge 2 درباره نابودی زمین و تغییرات زیست محیطی است که توسط انسان ها بوجود آمده است. شرکت CREO با تحقیق در زمینه تکنولوژی نانو توانسته نانوبات هایی تولید کند که به نظر خودش می تواند راه حلی برای جلوگیری از نابودی زمین باشد. اما همه چیز آنطور که آنها برنامه ریزی کرده اند پیش نمی رود و نانوبات ها در اتمسفر زمین منفجر می شوند. بازی با انفجار یکی از این نابوت ها شروع می شود، که هواپیمایی که شما نیز در آن قرار دارید تحت تاثیر همین انفجار ها قرار می گیرد و تمام خدمه و سرنشین های آن غیر از شما و دختر بچه ای به نام آتنا از این سقوط جان سالم به در می برید.

شما در طول بازی می توانید Vision هایی از آتنا را مشاهده کنید که در واقع ماموریت ها اصلی شما را تشکیل می دهند. حال گروهی دیگر با نام مختصار A.I.D قصد دارند  که با آزمایش بروی کودکان قصد دارند مقاصد خود را پیش ببرند و در جهت امیال خود از آنها سوء استفاده کنند. آتنا هم توسط آنها دزدیده شده است و از قضا گزینه ی بسیار خوبی برای پیشبرد مقاصد آنها هم هست.

بازی از همان ابتدا در شخصیت پردازی دارای ضعف های بزرگی است. شخصیت های منفی و NPC های بازی اصلاً در حد قابل قبولی نیستند. به شخصه در بیشتر مواقع بی خیال حرف زدن با آنها می شدم، در صورتی که Offer قابل توجهی نداشتند، آنها را به حال خود رها می کردم. بازی برای اینکه از داستانش سر در بیاورید فایل های صوتی گوناگونی را در جای جای بازی قرار داده که به سادگی می توانید از کنارشان رد شوید، قول می دهم چیز خاصی را از دست نمی دهید.!!!

TS_3

حرف هایی برای گفتن

حال که با بازی ای روبرو هستیم که از لحاظ داستانی تقریباً ضعیف است و شخصیت پردازی بدی دارد، باید دید که در گیم پلی حرفی برای گفتن دارد یا خیر. بازی The Surge 2 در این بخش به نظرم بسیار خوب عمل کرده است. اولین چیزی که برایم جالب بود تنوع قابل توجه تجهیزات و گجت ها بود. در بازی شما می توانید روی دشمنان قفل شوید، و نقطه ضعف آنها را پیدا کنید. حال باید استراتژی خود را معطوف همان نقطه کنید و با ضربات سنگین یا سبک جانش را به لبش برسانید. در پایان وقتی اندکی از جان دشمن مانده با نگه داشتن دکمه ای می توانید شاهد یک Finisher تماشایی و خونین باشید.

این نکته برای Mini Boss ها و Boss ها هم صادق است. از نکات قابل توجه بازی این است که شما اگر به دنبال زره ای خاص یا کلاه خود و یا بازوبند هستید، می توانید با قفل کردن بروی آن قسمت بدن دشمنان (به طور مثال کلاه خود) آن را قطع کنید و کلاه خود دشمن را برای خود به غنیمت بردارید. Tech Scrap ها در بازی از دشمنان به دست می آیند، حکم پول را دارند و همینطور برای ارتقاء تجهیزات خود نیز باید از آنها استفاده کنید. چیزی که برایم عجیب بود این است که در بازی بانکی وجود دارد که می توانید Tech Scrap ها را ذخیره کنید. بنابراین اگر در برابر Boss یا دشمنی بمیرید نیازی نیست که نگران آن باشید.

TS_4

پهبادها و گجت ها

در بازی شاهد تنوع خوبی از انواع گجت ها و پهبادها هستیم که در نبردها به کارتان می آیند. استفاده از این موارد می تواند استراتژی شما در نبردها را کاملاً تغییر دهد. در بازی علاوه بر نوار سلامتی و Stamina دارای نوار دیگری هستید که شارژ مخزن باطری است. از طریق این نوار شما می توانید با شارژ آن برای پر کردن خط سلامتی یا بالا بردن نوار Stamina برای مدتی محدود استفاده کنید. همچین برای بالا بردن قدرت شما در حالت تدافعی هم کاربرد دارد. همین موارد باعث می شود شما اگر به موقع بتوانید ضربه دشمنان را جا خالی بدهید، بتوانید ضرباتی مرگبار تری نثارشان کنید.

TS_5

برج ها، شبشه ها و آجرها

از لحاظ بصری بازی The Surge 2 گرافیک بسیار خوبی دارد و تخریب پذیری، انیمیشن مبارزات به خوبی کار شده اند و جای هیچ ایرادی باقی نمی گذارند. اما به شخصه از محیط های بازی لذت نمی بردم. یادم هست اولین بار که در Dark Souls 3 وارد Undead Settlement شدم، جو مخوف و هولناک آن مخصوصاً صداگذاری محیط آن منطقه بسیار عالی (بسیار عالی کم است) مرا میخکوب کرد.

بررسی بازی The Surge 2 /ارواح رباتیک 1

در این بازی اما خبری از چنین محیط هایی نیست، اما از حق نگذریم صداگذاری خوب است اما باز هم جای کار بیشتری داشت. طراحی باس فایت ها با اینکه جذاب است اما اصلاً حماسی نیستند، شاید در انتها وقتی بازی را تمام کنید به زور بتوانید باس فایتی را نام ببرید که در خاطرتان مانده باشد. بازی 10 باس اصلی و تعدادی باس فرعی دارد تا بتوانید خود را بیشتر به چالش بکشید.

تنوع دشمنان بسیار کم است و همین موضوع باعث می شود بعد از مدتی حوصله اتان سر برود، تعداد آنها هم در بعضی محیط ها کم است و شاید از 3 یا 4 نفر بیشتر نباشند، همینطور طراحی آنها هم بسیار ضعیف است و واقعاً جای کار بیشتری داشتند. موسیقی هم آنچنان حماسی نیست، در بعضی موارد موسیقی به خوبی حس و حال بازی را در شما ایجاد می کند، مخصوصاً ابتدای بازی اما در مورد باس فایت ها که موسیقی باید حرف اصلی را بزند، اصلاً به یاد ماندنی و در خور توجه نیست.

چکیده

نکات منفی

داستان ضعیف، شخصیت پردازی بسیار بد کاراکترها، تنوع اندک دشمنان و طراحی ضعیف آنها

نکات مثبت

وجود ابزارها و گجت ها و پهبادهای گوناگون، تنوع زره ها، گیم پلی جذاب

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز بازی The Surge 2 

بررسی بازی The Surge 2 /ارواح رباتیک 2

در انتها بازی The Surge 2 برای آنها که سری Souls را تجربه کرده‌اند می‌تواند تا حدودی جای خالی این سری بازی را برای مدتی محدود پر کند. مخصوصاً اگر آیتم‌ها و تجهیزات بازی برایتان جذاب بوده باشد. اما در واقع وجود ایرادهایی در زمینه داستان پردازی و موسیقی ضعیف و یا باس فایت‌هایی نه چندان قابل توجه، از جمله نکاتی هستند که شاید به ذوقتان بزند و بعد از تمام کردن بازی دیگر به سراقش نروید، در واقع اگر بازی بتواند شما تا آخر نگه دارد!

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها