معرفی هفت فیلم برتر داستین هافمن | بهترین فیلم های داستین هافمن |

اینبار در بخش هفت برتر قصد داریم به معرفی بهترین آثار یکی دیگر از بازیگران مطرح هالییود بپردازیم. او نه چهره آنچنان جذابی دارد، نه قد بلندی دارد، نه چشمانش آبی است ولی یکی از بزرگترین بازیگران زنده هالیوود است و برنده دو جایزه اسکار نقش اول مرد شده است. او کسی نیست جز مرد بارانی هالیوود داستین هافمن، اگر به دنبال حرفه بازیگری هستید باید بدانید، اگر سه ويژگی پشتکار و جسارت و ناامید نشدن را داشته باشید به همه چیز در این حرفه خواهید رسید. در ادامه در سایت ساعت هفت به معرفی هفت فیلم برتر داستین هافمن پرداخته‌ایم، با ما همراه باشید.

برای خواندن مطالب بیشتر از دیگر بازیگران و کارگردان‌های مطرح به لیست محبوب‌ترین بازیگران و کارگردان های هالیوود مراجعه کنید…

 انتخاب هفت فیلم برتر داستین هافمن بسیار سخت است زیرا حتی کوچکترین نقش آفرینی او بسیار قابل توجه است و نمی‌شود نادیده‌اش گرفت. اما سعی شده فیلم‌هایی که او نقش آفرینی درخشانتری در آنها انجام داده لیست شود. در ادامه با هفت فیلم برتر داستین هافمن در خدمت شما هستیم.

هفت فیلم برتر داستین هافمن

7. The Graduate (1967)

Metacritic: 83% Rotten: 87% IMDB: 8

فیلم The Graduate فیلمی است که در ابتدا کمی Erotic است ولی رفته رفته کفه کمدی اثر سنگین‌تر می‌شود و بازی Dustin Haffman شما را به شدت مجذوب خود می‌کند. اولین بازی جدی داستین هافمن که آنقدر خوب از عهده نقشش برآمد كه او را نامزد دریافت جایزه اسکار کرد و به همگان نشان داد چهره آنچنانی برای بازیگری نیاز نیست و این استعداد و تلاش است که یک بازیگر را به موفقیت می‌رساند. 

6. Papillon (1973)

Metacritic: 58% Rotten: 79% IMDB: 8

فیلم Papillon طولانی است ولی ارزش تک تک ثانیه‌های آن بقدری است که می‌توانید بارها و بارها آن را ببینید و هربار چیزی جدید از آن پیدا کنید. فیلم علاوه بر دارا بودن داستانی پرکشش، روایت‌گر انسانی است که می‌خواهد آزاد باشد و نشان می‌دهد هیچ قفسی نمی‌تواند از آدم، انسانیت را بگیرد. این فیلم با اینکه بیشتر استیو مک‌کوئین را در خود دارد و داستان مربوط تلاش‌های بسیار او برای فرار از جزیره شیطان می‌شود ولی وجود داستین هافمن مانند آب زلالی است که جگر شما را حال می‌آورد.

5. Tootsie (1982)

Metacritic: 88% Rotten: 90% IMDB: 7.4

بازیگران زیادی نقش جنس مخالف را بازی کرده‌اند ولی فیلم Tootsie وجه دیگری از بازیگری Dustin Hoffman را نشان ما داد. Tootsie یکی از فیلم‌هایی است که قدرت بازیگری او را به رُخ می‌کشد و شما را مبهوت خود می‌کند. در این فیلم داستین هافمن با پوشیدن لباس مبدل نقش یک زن را ایفا می‌کند. اینکه از آن چهره یک زن درآوری و بتوانی مانند یک زن رفتاری کنی فقط از عهده گریمور داستین هافمن و خود او بر می‌آید. دیدن این فیلم را به همه دوستداران این بازیگر توصیه می‌شود.

4. Marathon Man (1976)

Metacritic: 64% Rotten: 81% IMDB: 7.4

Safe در زبان انگلیسی هم معنی اَمن می‌دهد و هم معنیِ گاوصندوق، حال از شما یک سوال دارم؛ Is it Safe. فیلم دونده ماراتن فیلمی با موضوع جاسوسی و نازی‌هاست ولی یک سکانس دارد که آن را ماندگار می‌کند. سکانس محبوب من در این فیلم لحظه‌ای است که لارنس اولیویر با وسایل دندانپزشکی داستین را شکنجه می‌دهد و هر بار از او تنها یک سوال می‌پرسد و آن این است؛ ?Is It Safe و این سکانس در تاریخ سینما ماندگار شده است. بعد از دیدن این فیلم دیگر به سراق هیچ دندان پزشکی نخواهید رفت!

3. All The President’s Man (1976)

Metacritic: 84% Rotten: 94% IMDB: 8

فیلم همه مردان رئیس جمهور را حتماً دیده‌اید، موضوع فیلم درباره رسوایی انتخاباتی ریچارد نیکسون است که به واترگیت شهرت دارد. فیلم روایتگر داستان دو خبرنگاری است که به این موضوع پرداخته‌اند. داستین هافمن و رابرت ردفورد در این فیلم مکمل همدیگر هستند و زوج آنها در این فیلم بسیار تماشایی است. این فیلم یکی از بهترین فیلم‌ها با تم سیاسی است که بسیار مورد توجه قرار گرفت و بارها از تلویزیون داخلی خودمان پخش شده است.

2. Kramer vs. Kramer (1979)

Metacritic: 77% Rotten: 88% IMDB: 7.8

داستین هافمن نقش یک کارمند را بازی می‌کند که برای خانواده‌اش بسیار تلاش می‌کند اما همه وقت و زندگی‌اش شده کار و کار و کار و اصلاً به روابط عاطفی اهمیت نمی‌دهد، یعنی کلاً وقت نمی‌کند که اهمیت دهد. از آنطرف همسرش با بازی مریل استریپ با درخواست طلاق و کشاندن دعوا به دادگاه به او اعلان جنگ می‌دهد. این فیلم یک کلاس درس بازیگری است و حتی می‌توانید تاثیر این فیلم را بر سینمای بسیاری از کارگردانان داخلی خودمان نیز مشاهده کنید. داستین هافمن برای این فیلم برنده جایزه اسکار نقش اول مرد و مریل استریپ هم برنده جایزه نقش اول زن شد. فيلم كرامر عليه كرامر از ماندگارترين آثار تاريخ سينما از لحاظ بازيگری محسوب می‌شود.

1. Rain man (1988)

Metacritic: 65% Rotten: 89% IMDB: 8

داستین هافمن شخصیت ریموند را از روی فردی واقعی الهام گرفت که دارای حالت روانی مشابه شخصیت‌اش بود. تام کروز اما در این فیلم بیشتر به یک سیاهی لشگر شباهت داشت(اگر زیاده روی نکرده باشم) و بازی آنچنانی از او شاهد نیستیم. چالش‌های بازیگری داستین هافمن انگار تمامی ندارد و او هربار سوژه و کاراکتری خلق می‌کند که کمتر کسی به سراغ آنها می‌رود. به قول راجر ابرت “بازی داستین هافمن در این فیلم انگار در حال شکوفا شدن است.” به نظر می‌رسد که داستین هافمن هربار در نقش هر کاراکتری را که بازی می‌کند، وجه دیگری از شخصیت خود را کشف می‌کند. توانایی‌های او در طول دوره بازیگریش بسیار عجیب و غریب است زیرا طیف گوناگونی از کاراکترها را در خود جا داده است. داستین هافمن با بازی در این فیلم توانست اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد و همچنین گلدن گلوب و بسیاری از جوایز مهم آن سال را بدست بیاورد.

امیدواریم از مطلب “هفت فیلم برتر داستین هافمن” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

محبوب‌ترین مطالب

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها