هفت جوکر برتر تاریخ

اَبرشرور

جوکر از اَبرشرور های سری کمیک های DC است که توسط Bill Finger، Bob Kane و Jerry Robinson خلق شد و در 25 آپریل 1940 در Comic Book همان سال در برابر Batman قرار گرفت. با ما در سایت ساعت 7 همراه باشید تا با هفت جوکر برتر تاریخ به مناسبت نمایش فیلم The Joker آشنا شویم.

JK_1

اولین حضور

Kane و Robinson مسئولیت طراحی جوکر را بر عهده داشتند و Finger در تصدیق و دادن ایده یا شخصیت پردازی جوکر با دو نفر دیگر سهیم بود. در ابتدا قرار بود جوکر همان ابتدا کشته شود، اما با مداخله سردبیر وقت مجله نجات پیدا کرد و تبدیل به دشمن شماره یک Batman شد. جوکر یک روانی (Psychopath) منحرف است، زیرک و باهوش و در عین حال دارای نبوغی سرشار می باشد. سادیسم از دیگر نشانه های او می باشد و شوخ طبع نیز هست. جوکر در طی این سالها دارای چندین گذشته متفاوت بوده است، اما بیشترین ارجاع به گذشته او مربوط می شود به سقوط او درون مخزن پسماندهای شیمیایی که منجر به تغییر رنگ پوست او به سفید، موهایش به سبز و لبانش به قرمز شد. چیزی که جوکر را خاص می کند این است که مانند دیگر اَبرشرور ها دارای هیچ قدرت فرابشری نیست و هرچه می کند بر اساس مغزِ متفکر و ایده پرداز خودش است. بیش از این شما را معطل نمی کنم پس با من همراه شوید.

JK_2

Zach Galifianakis .7

اگر می خواهید جوکری بسازید که برای بچه ها قابل نمایش باشد، جوکر Zach همانی است که شما می خواهید (The Lego Batman Movie 2017). از نگاه کودکان این جوکر یه آدم از تعادل خارج شده است، اما بیشتر از آن که ترسناک باشد، جوک است. این را بخاطر داشته باشید که Zach سعی کرده جوکر روشن ضمیر خلق کند تا یک روانی سادیسمی چون چنین شخصیتی برای کودکان اصلاً مناسب نیست. باید گفت Zach در این هدف توانسته موفقیت قابل توجه کسب کند، پس لیاقت بودن در لیست ما را دارد.

JK_3

6. John DiMaggio

جان تنها در 2 نسخه از فیلم های بتمن نقش صداپیشه جوکر را داشت (The Batman: The Brave and the Bold و The Batman: Under The Red Hood). اما باور کنید انقدر خوب از پس این کار برآمد که توانست از زیر سایه Mark Hamill بیرون بیاید. جوکر جان دیماجیو بسیار جدی تر از دیگران است، نه اینکه جوک تعریف نمی کند خیر، چون صدای جان عمق زیادی به شخصیت او داده است. خنده هایش کنترل شده است و خشونت اش بیشتر اما نه سادیسماتیک، بلکه از روی فکر است. از این لحاظ بیشتر یک جنایتکار Mastermind است و خبری از جوکر روانپریش نیست. برای آشنایی بیشتر با او و جوکرش نگاهی به این لینک بیاندازید.

JK_4

5. Troy Baker

کافی است سری به این لینک بزنید تا با جوکر Troy Baker آشنا شوید. یکی از بهترین جانشینان Mark Hamill در واقع خود اوست. او توانسته از صدای خود بهترین بهره را ببرد (در بازی Batman : Arkham Origins) و جوکری موذی و بد طینت خلق کند، صدای او بیشترین شباهت را به Mark Hamill دارد. اما چیزی که شخصیت جوکر را می سازد خنده های اوست، خنده های ،Troy Baker واقعاً عالی است، اگر آماده اش نباشید ممکن است مثل کاردی به روحتان زخم بزند!

JK_5

4. Jack Nicholson

اگر به دنبال یک جوکرِ روانی که از قضا رئیس مافیاست می گردید، پس حتماً فیلم The Batman ساخته Tim Burton را ببینید. جک نیکلسون بیشتر از آنکه نقش یک روانپریش را بازی کند، نقش رئیس گانگسترها را دارد که دارای تمایلات پیچیده هم است. دیالوگ ها و بازی خوب جک نیکلسون باعث می شود که تا آخر فیلم پای آن بمانید، بالاخره جک نیکلسون از بهترین بازیگران تاریخ سینماست. این نسخه از جوکر تنها ضعفی که دارد، نداشتن ویژگی های سادیسمی و خنده های مالیخولیاییست. البته جک نیکلسون می خندد اما نه به آن صورتی که ما می شناسیم.

JK_6

3. Joaquin Phoenix

بعد از نمایش بسیار ضعیف جرد لتو در نقش جوکر که باعث شده بود برای مدتی خاطره خوب ما را از The Dark Knight بشورد و ببرد. خواکین فونیکس توانست جانی تازه به این شخصیت اَبرشرور در فیلم The Joker ببخشد. آنقدر خوب از پس نقشش برآمده که گاهی اوقات ممکن است با او همزاد پنداری کنید و یا برایش دل بسوزانید!!. با این که جوکرِ او خیلی آرام است و خوی شیطانی ندارد اما قدم بزرگی برداشته شده تا شخصی را به ما بشناساند که زمانی آدمِ ساده ای بوده که جامعه او را به شرورترین هیولای ممکن بدل کرده است.

JK_7

2. Heath Ledger

نسل ما خوش شانس بود که یکی از بهترین جوکرهای تاریخ را در فیلم Batman : The Dark Knight دید و خیلی بدشانس زیرا که هیث لجر را اندکی بعد از دست داد. اما خُب نقش آفرینی او در این نقش آنقدر گیرا، اثرگذار و در عین حال مخوف و ترسناک بود که امکان ندارد هرگز از یادمان برود. ذهنِ مریضش آنقدر ترسناک بود که در بعضی موارد فیلم به مرز Horror می رفت تا یک فیلم کمیک بوکی، که بسیار قابل توجه بود. جوکرِ او ویژگی ای متفاوت دارد و آن تافته ی جدا بافته بودن است، این را نویسنده ها عمداً در شخصیت او گنجانده بودند اما همین ویژگی او را بیاد ماندنی کرده است.

JK_8

1. Mark Hamill

مارک همیل کسی است که به مدت بیست سال نقش جوکر را ایفا کرد. کسی که ما او را با نام دیگری هم می شناسیم، Luke Skywalker. او تنها کسی است که می تواند به ما بگوید جوکر کیست، هیث لجر را ستایش کرده است و کافی است این لینک را ببینید تا نظر او را در مورد هیث را بفهمید. خنده های مارک همیل تبدیل شد به سمبل جوکر بودن، طوری که خنده های خوآکین فونیکس شباهت زیادی به خنده های او دارد. صدای او مسحور کننده و بی نظیر است. صدای او به جوکر شخصیت داد این را حتی خود خالقین شخصیت جوکر هم اعتراف کرده اند. روان پریش، پر سروصدا، ویرانگر، سادیسماتیک بودن، همه و همه در صدای او بسیار عالی بر جوکر نشسته است و کاری می کند که شما سال های سال نتوانید آن را از یاد ببرید. شاید ماندگارترین کارش در نقش جوکر، انیمیشن Batman : The Killing Joke باشد.

امیدوارم از مطلب هفت جوکر برتر تاریخ لذت برده باشید تا مطالب بعد بدرود…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ـمسعود
ـمسعود

هیث لجر پادشاه جوکرهاست بهترینه و جوکرش از جوکر واکین فینیکس وجک نیکلسون خیلی خیلی بالاتره

امین علیرضائی
پاسخ به  ـمسعود

بله بین فیلم های سینمایی قطعا بهترین و ماندگارترین شخصیت بتمن هستش

سعید
سعید

مطلبتون عالی بود واقعا لذت بردم اگرچه بنظرم بهترین جوکر هیث لجر بوده

امین علیرضائی
پاسخ به  سعید

خواهش میکنم ممنون از نظرتون