هفت فیلم گودزیلایی برتر / بهترین فیلم‌ها با نقش آفرینی گودزیلا!

در این مطلب قصد داریم کمی در مورد فیلم‌های برتری که گودزیلا این موجود اسرار آمیز و خاطره انگیز در آنها حضور داشته صحبت کنیم. ایده اولیه گودزیلا (که در ژاپنی Gojira تلفظ می‌شود) برای اولین بار در ذهن “تومویوکی تاناکا” (Tomoyuki Tanaka) تهیه کننده کمپانی Toho Company در سال 1954 شعله‌ور شد. بعد از ساخت اولین فیلم در سال 1954 به کارگردانی “ایشیرو هوندا” ده‌ها عنوان از روی این هیولای مرموز و خرابکار در ژاپن و آمریکا ساخته شد که در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین‌ آنها بپردازیم. در ادامه با سایت ساعت هفت با ” هفت فیلم گودزیلایی برتر ” همراه باشید.

هفت فیلم گودزیلایی برتر 

7. (1989) Godzilla vs. Biollante 

بهترین فیلم های گودزیلایی / 7. (1989)Godzilla vs. Biollante

فیلم Godzilla vs. Biollante محصول کشور ژاپن به کارگردانی کازوکی اوموری (Kazuki Ōmori) می‌باشد. این فیلم یکی از داستان محورترین آثار گودزیلایی تاریخ است و صحنه‌های جذاب و اکشن‌های هیجان انگیز زیادی را در طول فیلم شاهد هستیم. داستان فیلم در مورد گروهی از خلافکاران آمریکایی‌ست که تکه‌ای از بدن گودزیلا را از آزمایشگاهی در ژاپن به سرقت می‌برند اما در این راه دختر یکی از دانشمندان آزمایشگاه به قتل میرسد. بعد از این اتفاقات، دانشمند در پی انتقام دست به ساخت موجود عجیبی به نام Biollante می‌زند. در عین حال گودزیلا نیز وارد داستان می‌شود و شاهد رویارویی او با Biollante و همینطور مبارزه ارتش ژاپن برعلیه هر دوی این موجودات هستیم. فیلمی پردیالوگ و کمی طولانی که در عین حال طرفداران فیلم‌های گودزیلایی از دیدن آن لذت خواهند برد.

6. Godzilla Vs Destoroyah (1995)  

بهترین فیلم های گودزیلایی / 6. Godzilla Vs Destoroyah (1995)

فیلم Godzilla Vs Destoroyah در سال 1995 توسط کمپانی kaiju film تولید و توسط Takao Okawara کارگردانی شد. داستان فیلم در سال 1996 اتفاق می‌افتد. به دنبال مرگ SpaceGodzilla اتحادیه UNGCC به جزیره Birth می‌روند تا وضعیت گودزیلاها را بررسی کنند. آنها متوجه می‌شوند که کل جزیره نابود شده و هر دو هیولاها ناپدید شده‌اند. اما به یکباره گودزیلا در هنگ کنگ ظاهر می‌شود. برای مقابله با گودزیلا گروهی به نام JSDF موجودی جهش یافته به نام Destoroyah را بوجود می‌آورند تا برعلیه گودزیلا اقدام کند و… این فیلم به خاطر روایت داستانی خاص و همینطور اکشن‌های نفس گیر و توقف ناپذیرش مورد توجه منتقدین قرار گرفت.

5. Godzilla, Mothra, and King Ghidorah: Giant Monsters All-Out Attack(2001)  

بهترین فیلم های گودزیلایی / Godzilla, Mothra, and King Ghidorah: Giant Monsters All-Out Attack(2001) 

کمپانی Toho ادامه داستان گودزیلای اورجینال را اینبار با نگاهی جدید و بازسازی شده در سال 2001 منتشر کرد. از همان دقایق ابتدایی حس مرموز و رمزآلود در فیلم موج می‌ز‌ند. این فیلم یکی از جذابترین و بهترین فیلم‌های هیولایی تاریخ سینما از لحاظ داستان و ساخت هیولاهای خاص محسوب می‌شود و تمام هیولاهای دوست‌ داشتنی سری گودزیلا مانند Mothra و King Ghidorah را در آن می‌توانیم ببینیم. در این فیلم انسان‌هایی به تصویر کشیده می‌شوند که اصل خود را فراموش کرده‌اند و به همین دلیل بلایایی غیرقابل تصوری برسرشان نازل می‌شود.

4. Godzilla (2014) 

بهترین فیلم های گودزیلایی / 4. Godzilla (2014)

فیلم گودزیلا محصول کشور آمریکا به کارگردانی Gareth Edwards و نویسندگی Max Borenstein می‌باشد. این فیلم با تمام نقدهایی که به آن وارد است اما از لحاظ جلوه‌های ویژه، تیم بازیگری، صحنه پردازی و خلق یک گودزیلای خارق العاده که به اصل نسخه ژاپنی خود نزدیک است یکی از بهترین‌ها محسوب می‌شود. در این فیلم گودزیلا با هیبت عظیمش همچون ابری خوفناک بر روی کشور آمریکا سایه می‌‌اندازد. آمریکا با تمام امکانات و سلاح‌های پیشرفته‌اش در طول فیلم هیچ حرفی دربرابر این موجود افسانه‌ای ندارد. فیلم Godzilla بهترین فیلم آمریکایی ساخته شده در ژانر هیولایی در هالیوود می‌باشد و مسلما این فیلم از لحاظ جلوه‌های ویژه و گرافیک قدرتمندترین فیلم گودزیلای تاریخ تاکنون محسوب می‌شود. منتقدین به نبردهای بیش از حد تاریک و ظاهر هیولاهایی که در طول فیلم با گودزیلا درگیر می‌شوند ایراداتی وارد کرده بودند، همچنین داستان فیلم نیز یک کپی ضعیف از فیلم گودزیلا محصول 1954 می‌باشد. با این حال بلاخره با اثری قابل قبول در این ژانر در هالیوود رو به رو شدیم.

3. Shin Godzilla (2016) 

بهترین فیلم های گودزیلایی / 3. Shin Godzilla (2016)

“شین گودزیلا” به کارگردانی Hideaki Anno و Shinji Higuchi محصول سال 2016 کشور ژاپن می‌باشد و یک عنوان کاملا متفاوت و یک جواب قاطع به گودزیلای آمریکایی محصول سال 2014 محسوب می‌شود. این فیلم بار دیگر ثابت کرد که خانه اصلی گودزیلا هنوز ژاپن است! فیلمی که موجودی غیرقابل توقف و بسیار وحشتناک را وارد عالم سینما کرد. هیولایی که در “شین گودزیلا” می‌بینیم هر لحظه در حال تکامل است و با هر حمله‌ای که بشر روی آن انجام می‌دهد خود را وقف می‌دهد و قدرتمندتر و مخوف‌تر از همیشه می‌شود و یکی از مخرب‌ترین و وحشتناک‌ترین هیولاهای تاریخ سینماست. اما اینجا فیلم یک طعنه بزرگ می‌زند، اینکه هرچقدر هم که یک مانع غیرقابل عبور باشد، با همدلی و یکی شدن می‌توان آن را کنار زد و به پیروزی نهایی رسید. گودزیلا شین بعد از سال‌ها طعم واقعی فیلم‌های گودزیلایی را برایمان زنده کرد. فیلمی که فقط شامل یک سری تصاویر جذابِ بدون روح نیست و در لایه‌های پنهان آن حرف‌های زیادی نهفته است. 

2. Mothra vs. Godzilla (1964) 

بهترین فیلم های گودزیلایی / 2. Mothra vs. Godzilla (1964) 

همانقدر که گودزیلا 1954 پر از وحشت و ناامیدیست، مورتا در برابر گودزیلا محصول 1964 نویدبخش امید و پیروزی بشر بر هولناک‌ترین خطرات است. در فیلم Mothra vs. Godzilla بشر تنها نیست و با تمام اشتباهاتش از موجودی به نام Mothra یاری‌ می‌طلبد، تا جرقه‌های امید را دربرابر مخوف‌ترین وحشت در دل انسان‌ها شعله‌ور ‌‌کند. فیلم Mothra vs. Godzilla یک ترکیب جذاب از صحنه‌های نبرد هیولاها به همراه سکانس‌های درام انسانی‌ست که یک محصول نهایی بسیار خاص بوجود آورده است. از نظر بسیاری از منتقدین مطرح دنیا Mothra vs. Godzilla یکی از بهترین فیلم‌های هیولایی تمام دوران محسوب می‌شود که داستانی خاص و کاملا سیاسی به همراه اتمسفری فانتزی و وهم‌آلود را داراست. این فیلم به کارگردانی ایشیرو هوندا و تهیه کنندگی “تومویوکی تاناکا” در سال 1964 (ده سال بعد از انتشار نسخه اصلی) به پرده سینما آمده است.

1. GODZILLA (GOJIRA) (1954)

بهترین فیلم های گودزیلایی / 1. GODZILLA (GOJIRA) (1954)

گودزیلا فیلمی در سبک کایجو محصول سال 1954 به کارگردانی ایشیرو هوندا (Ishirō Honda) و تهیه کنندگی “تومویوکی تاناکا” است و داستان آزمایش سلاح‌های هسته‌ای آمریکایی که منجر به ایجاد جانوری غیرقابل توقف و شبیه دایناسور می‌شود را روایت می‌کند. در سال 1954 گودزیلا خلق شد تا کمی از دردهای مردم ژاپن که یکی از بزرگ‌ترین وحشت‌های بشر یعنی بمب هسته‌ای را تجربه کرده بودند را بیشتر درک کنیم. این درد در قالب یک موجود عجیبِ غول پیکر که تنها هدفش نابودی و تخریب است در طول فیلم به نمایش در آمد. گودزیلا استعاره‌ای از مرگ، ویرانی، جنگ و انرژی هسته‌ای‌ست. این فیلم تا به امروز از نظر اکثر منتقدین و علاقه‌مندان به سینما به عنوان بهترین فیلم هیولایی تمام دوران نام برده شده است. وقتی برای اولین بار GOJIRA را نگاه کنید آهنگ، اتمسفر منحصر به فرد، داستان مرموز و پر از تعلیق و جلوه‌های ویژه‌ای که در زمان خود کم‌نظیر بود، شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

امیدواریم از مطلب ” هفت فیلم گودزیلایی برتر / بهترین فیلم‌ها با حضور گودزیلا ” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس
کاربران ناشناس

من از بچگی عاشق فیلمای گودزیلایی بودم

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس

مرسی از سایت خوبتون

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس

جالب بود ممنونم