معرفی گروه Suicide Squad / معرفی اعضا و چگونگی تاسیس

به مناسبت انتشار نسخه جدید فیلم جوخه انتحار قصد داریم با یکی دیگر از سری مقالات آشنایی با شخصیت‌های دنیای DC در خدمت شما هستیم. در این مقاله قصد داریم شما را با تاریخچه و اعضای گروه Suicide Squad آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

معرفی گروه Suicide Squad / جوخه انتحار

گروه Suicide Squad یک گروه شبه نظامی است که اعضایش را ضدقهرمانان دنیای DC تشکیل داده‌اند. اولین نسخه از Suicide Squad در شماره ۲۴ کامیک‌های The Brave And The Bold در سال ۱۹۵۹ معرفی شد. اما نسخه امروزی و مدرن گروه در سال ۱۹۸۷ و در شماره سوم کامیک Legends به نویسندگی John Ostrander معرفی شد. نسخه مدرن گروه Task Force X نیز نام دارد، آنها عملیات‌های Black Ops بسیار خطرناک و فوق محرمانه را انجام می‌دهند تا از این طریق مدت زمان حبس‌شان کم شود و یا عفو شامل حالشان شود و بتوانند آزادی خود را بدست آورند. در طول این مدت یعنی از سال ۱۹۵۹ تا به امروز نسخه‌ها و داستان‌های متعددی از این گروه ساخته شده است و یکی از شناخته شده ترین گروه‌های کامیک‌های DC هستند. اعضای کنونی این گروه شامل: Enchantress، Katana، Killer Croc، Captain Boomerang، Deadshot و Harley Quinn می‌شود.

چگونگی شکل‌گیری گروه

گروه جوخه انتحار یک گروه شبه نظامی است که توسط Amanda Waller بوجود آمده و از Belle Reve هدایت می‌شود. Belle Reve یک زندان فوق امنیتی است که جهش یافته‌هایی که مجرم هستند را در خود نگه‌ می‌دارد. آماندا ولر این گروه را تحت نظر دولت امریکا برای عملیات‌های فوق سری و بسیار خطرناک ساخته است. برای اینکه مطمئن شوند این افراد بعد از بیرون آمدن از Belle Reve سرخود عمل نمی‌کنند، تراشه‌ای را در مغزشان کار می‌گذارد که آنها را از بین می‌برد. ۳۷ نفر را از این جهش‌یافته‌ها را از زندان Belle Reve بیرون آوردند و تحت آموزش قرار دادند و سپس آنها را به ماموریت فرستادند. در اولین ماموریت این گروه تنها هفت نفر زنده ماندند، سپس این هفت نفر توسط گروهی روبوده شده و تحت شکنجه قرار گرفتند. رباینده‌ها می‌خواستند بفهمند چه کسی و یا گروهی آنها را استخدام کرده و چه اهدافی را دنبال می‌کنند. تنها Savant که نظامی روس است و در نبردهای تن به تن و کار با اسلحه مهارت دارد، نام آماندا ولر را بر زبان آورد اما ۶ نفر دیگر شکنجه را تحمل کردند. در آخر مشخص شد که این شکنجه‌ها را آماندا ولر انجام داده تا بفهمد کدام افراد به پروژه و عملیات Suicide Squad وفادار هستند. داستان‌های این گروه بسیار بلند و در عین حال جذاب ساخته شده و بخاطر ماهیت ضدقهرمانی (Antihero)کاراکترها اتفاقات و درگیری‌های آنها با یکدیگر و اینکه جانشان تنها به فشردن یک دکمه توسط Amanda Waller بسته است، این موضوعات کامیک‌های Suicide Squad را خاص و ویژه کرده است.به طوری که تا به امروز نیز این کامیک‌ها، جذابیت‌های خود را حفظ کرده‌اند.

معرفی اعضای جدید گروه Suicide Squad

معرفی گروه Suicide Squad / معرفی اعضا و چگونگی تاسیس

Enchantress

او در شماره ۱۸۷ کامیک‌های Strange Adventures معرفی شد. نام اصلی او June Moone است و لیستی بلند بالا از توانایی‌های فوق بشری دارد، او کاراکتری خاکستری و یا آنطور که در کامیک‌ها بیان می‌شود ضدقهرمان (Antihero) دارد. او یکی از قوی‌ترین جادوگران دنیای DC است و توانایی جمع‌آوری انرژی‌های جادویی را دارد که استفاده‌های متفاوتی نیز از این انرژی‌ها می‌کند. از احیا کردن و درمان تا Teleportation و پرواز در هوا و همینطور گذر از دیواری به سختی بتن.

معرفی گروه Suicide Squad / معرفی اعضا و چگونگی تاسیس

Katana

با نام اصلی او تاتسو یاماشیرو است و  در سال ۱۹۸۳ و در شماره ۲۰۰ کامیک The Brave And The Bold معرفی شد. او در شمشیرزنی مهارت بسیار بالایی دارد و از آن برای کمک به مردم استفاده می‌کند و در کل آدم خوبی است. روح شوهر از دست رفته‌اش در شمشیر اسیر شده است و گذشته‌ای تراژیک دارد. کاتانا در گروه‌های مختلفی حضور داشته از جمله Justice League و Birds Of Prey ولی بیشتر بخاطر همکاری با گروه Outsiders شناخته شده است. گروه Outsiders توسط بتمن ایجاد شده تا ماموریت‌های با ریسک بالا را انجام دهند. او توانایی جذب روح افرادی که با آنها در تماس است یا می‌کشد را دارد.

معرفی گروه Suicide Squad / معرفی اعضا و چگونگی تاسیس

Killer Croc

با نام اصلی Waylon Jones، یکی از ابرشرورهای دنیای بتمن است. جونز یک کشتی‌گیر است که از بیماری ژنتیکی عجیبی رنج می‌برد که او را شبیه کروکودیل کرده است. وقتی هم که شبیه کروکودیل می‌شود و عقل خود را از دست می‌دهد. او نام Killer Croc را بر روی خود گذاشت و  به انجام جرم و جنایت پرداخت. او عضو گروه Suicide Squad است و با Enchantress رابطه عاشقانه دارد.

معرفی گروه Suicide Squad / معرفی اعضا و چگونگی تاسیس 1

Captain Boomerang

نام اصلی او George Digger Harkness است. او در اصل دشمن اصلی Barry Allen و Wally West است که هر دو را با نام Flash می‌شناسیم. اولین حضور او در شماره ۱۱۷ کامیک‌های اختصاصی Flash بود. او از سال ۱۹۹۰ عضو Suicide Squad بوده است. او در سال ۲۰۰۴ و در ماموریت Identity Crisis که گروه Suicide Squad انجام دادند کشته شد و پسرش Owen Mercer جای پای پدر گذاشت. البته در سری داستان Blackest Night نیز Owen Mercer کشته شد و Harkness دوباره زنده شد تا راه خود را ادامه دهد.

معرفی گروه Suicide Squad / معرفی اعضا و چگونگی تاسیس

Deadshot

با نام Floyd Lawton یکی دیگر از اعضای جوخه انتحار می‌باشد. Bob Kane یکی از افرادی بوده که در خلق این شخصیت با دیگران همکاری کرده است. فلوید اولین بار در سال ۱۹۵۰ و در شماره ۵۹ کامیک‌های بتمن معرفی شد. او یکی از خبره‌ترین و با استعدادترین Sniperهای دنیا و ایالات متحده است و یکی از مرگبارترین قاتلین (Assassinهای) دنیای DC است. او جایگاهی ویژه در گالری بتمن دارد و در بیشتر مواقع نقش ابرشرور دارد ولی خُب ضدقهرمان (Antihero) هم بوده است.

معرفی گروه Suicide Squad / معرفی اعضا و چگونگی تاسیس

Harley Quinn

نفر بعدی این گروه Harley Quinn است، دکتر هارلی فرانسیس کوینزل (Dr. Harleen Frances Quinzel) معروف به هارلی کویین یکی از شخصیت های دوست داشتنی در دنیای DC است. جالب است بدانید که او تا سال 1992 اصلاً وجود نداشت، اولین حضور او نه در کامیک ها که در انیمیشن‌های بتمن بود. انیمیشن Batman: The Animated Series و اپیزود Joker’s Favor برای اولین بار از او رونمایی شد. Arleen Sorkin منبع الهام نویسندگان برای خلق شخصیت کوئین بوده است. او بازیگر تئاتر، نویسنده و کمدین بود که از قضا چندین بار لباسی دلقک‌ها را هم پوشیده است. جالب است بدانید که آن اوایل خود Arleen Sorkin صداپیشه شخصیت کوئین بود. بعد از اینکه طرفداران از این شخصیت خوششان آمد، DC او را در انیمیشن‌های دیگر هم معرفی کرد و شخصیت‌اش را کامل کرد، او در کنار Poison Ivy زوج موفقی را تشکیل دادند. در تمام این مدت او در کارهای دیوانه وار جوکر شریک جرمش بود و اعضای Bat Family را مورد آزار و اذیت جسمی و روانی قرار داد. (معرفی کامل هارلی کویین)

معرفی گروه Suicide Squad 

معرفی اعضای درون فیلم

اما در ادامه می‌خواهیم به شخصیت‌هایی بپردازیم که در فیلم Suicide Squad 2021 حضور داشتند و توانستند محبوبیت زیادی برای این فیلم بخرند و دل بسیاری از کمیک خوا‌ن‌ها را هم بدست آوردند.

معرفی گروه Suicide Squad / معرفی اعضا و چگونگی تاسیس

Bloodsport

کاراکتر Bloodsport از دشمنان Superman است. خالق او John Byrne است و اولین بار در شماره چهارم کامیک Superman vol.2 در سال ۱۹۸۷ معرفی شد. Bloodsport کاراکتری است که DC حتی در Suicide Squad هم به او اهمیت زیادی نمی‌داد اما بازی زیبای Idris Elba و داستان‌پردازی بسیار خوب نویسنده فیلم SS 2021 ما را بیش از پیش به این کاراکتر علاقه‌مند کرد. در کامیک‌ها سه Bloodsport با نام‌های Rober DuBois (خشن‌ترین و بهترین)، Alexander Trent و  Bloodsport III وجود دارد. یک نسخه مونث از او به نام اصلی Demolitia نیز وجود دارد.

معرفی گروه Suicide Squad / معرفی اعضا و چگونگی تاسیس 2

Peacemaker

این کاراکتر در حقیقت متعلق به انتشارات Charlton Comics است که بعدا DC این انتشارات را به مجموعه خود افزود و Peacemaker به عنوان یک کاراکتر ابرقهرمان به جامعه معرفی شد. اولین حضور او در کامیک Fightin’ Five شماره ۴۰ به سال ۱۹۶۶ بود و توسط Joe Gill و Patt Boyette طراحی و خلق شد. نام اصلی او Christopher Smith است، که یک دیپلمات خواهان صلح است. او به قدری در اهداف و فسلفه‌اش جدی و متعصب بود که در لباس یک ابرقهرمان در جستجوی رسیدن به هدفش بود. بیشتر شروران دنیای او را دیکتاتورها و جنگ‌سالاران تشکیل می‌دادند. اما او در این کار خون می‌ریخت و معتقد بود که روح افرادی که مستقیم یا غیرمستقیم در مرگشان دخالت داشته در کلاه آهنی که بر سر می‌گذارد قرار دارند و او را راهنمایی می‌کنند. البته همچون Bloodsport نسخه‌های متفاوت و بسیاری از او با نام‌های اصلی متفاوت وجود دارد.

معرفی گروه Suicide Squad / معرفی اعضا و چگونگی تاسیس

Rick Flag

در کامیک‌ها سه‌تا Rick Flag داریم! ریک فلگ پدر، ریک فلگ پسر و Rick Flag III که همه خصوصیاتی مشابه دارند ولی پیشینه متفاوت از هم، فکر می‌کنم در فیلم The Suicide Squad با Rick Flag پسر آشنا شدیم. ریک فلگ پدر یکی از سربازان با سابقه جنگ جهانی دوم بود و در جنگ در جوخه‌ای به نام Suicide Squadron خدمت کرد. در اولین ماموریت او تنها عضو باقی‌مانده جوخه‌اش بود. بعد از جنگ ازدواج کرد و در سال ۱۹۵۱ با ناپدید شدن گروه JLA رئیس جمهور Harry S. Truman فلگ را فراخواند و به او دستور داد گروه مشابه در WWII تاسیس کند، فلگ نام این گروه را Task Force X را تاسیس کرد. Task Force دو واحد داشت، Argent که شاخه نظامی بود و توسط Control هدایت می‌شد و واحد مردمی که Suicide Squad نام داشت که با مسائل مربوط به شهروندان دست به گریبان بود و با افراد نقاب‌دار مجرم مبارزه می‌کرد.

چندی بعد Rick Flag پسر که بزرگ شده بود جانشین پدر خود در Squad شد. او دوست‌دختر خود Karin Grace و دکتر Hugh Evans و Jess Bright را به تیم اضافه کرد. در یکی از ماموریت‌های خود در کامبوج، آنها توسط یک Yeti مورد حمله قرار گرفتند و در آخر Bright و Evans به درون یک شکاف به همراه Yeti سقوط می‌کنند که منجر به مرگشان می‌شود. البته Bright که یخ زده بود بعدا نجات یافت ولی بخاطر اینکه رها شده بود، عصبانی بود. در شماره ۵۰ کامیک‌های Suicide Squad هم پسر Rick و Grace با عنوان Rick Flag The Third نیز به گروه اضافه شد.

معرفی گروه Suicide Squad / معرفی اعضا و چگونگی تاسیس

King Shark

نام دیگر این کوسه Nanaue است و توسط Karl Kesel خلق شده است. اولین حضور او در شماره 0 کامیک Superboy در سال ۱۹۹۰ بوده است. او دشمن Aquaman و بتمن و Flash بوده است. او در هاوایی بدنیا آمده و یک Humanoid Shark است. پدرش عنوان King of All Shark را داشت و او را God Shark خطاب می‌کردند. ریشه‌های این کاراکتر زیاد مشخص نیست ولی او را جهش یافته وحشی (Savage Mutate) نامیده‌اند. او قبل از اینکه سروکله‌ی Superboy در هاوایی پیدا شود، مسئول ربایش انسان‌ها در این منطقه بوده است.

معرفی گروه Suicide Squad / معرفی اعضا و چگونگی تاسیس

The Thinker

اولین کسی که نام Thinker را داشته نامش Clifford DeVoe بوده است و دشمن Jay Garrick اولین Flash بوده است. دومین نفر Clifford Carmichael نام داشته و دشمن Firestorm بوده است و سومین نفر Desmond Carter دشمن بتمن بود. البته نسخه چهارم یک هوش مصنوعی با این نام بود که دشمن JSA بوده است. و در آخر اینکه یک نسخه بدون نام او بعد از وقایع New 52 وجود داشت که دشمن Suicide Squad بود.

معرفی گروه Suicide Squad / معرفی اعضا و چگونگی تاسیس 3

Polka-Dot Man

او یکی از دشمنان Minor بتمن بود که برایش درددسر می‌آفرید. خالقین او Bill Finger و Sheldon Moldoff بودند و اولین بار در شماره ۳۰۰ کامیک‌های Detective Comics در سال ۱۹۶۲ معرفی شد. نام اصلی او Abner Krill است و عضو Suicide Squad بود.

معرفی گروه Suicide Squad / معرفی اعضا و چگونگی تاسیس

Ratcatcher

او نیز یکی دیگر از دشمنان بتمن است. نام او Otis Flannegan است و در فیلم The Suicide Squad نقش او را تایکو وایتیتی ایفا کرده است. او این توانایی را داشت که با موش‌ها ارتباط برقرار کرده و حتی به آنها آموزش نیز بدهد و خیلی زود بخاطر این قابلیت وارد شبکه جرم و جنایت گاتهام سیتی شد و اینجاست که با بتمن مواجه شد. او اولین بار در شماره ۵۸۵ام کامیک‌های Detective Comics حضور یافت و خالقینش Alan Grant، John Wagner و Norm Breyfolge بودند. در طول فیلم ما شاهد حضور دختر او با نام Ratcatcher II هستیم که نیروی مشابه او دارد.

امیدواریم از مطلب “معرفی گروه Suicide Squad” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها