معرفی گروه Teen Titans / آشنایی با شخصیت های این گروه ابر قهرمانی

در این مقاله از سری آشنایی با قهرمانان و بدذات های دنیای DC می‌خواهیم شما را با یک گروه معروف از آنها یعنی Teen Titans آشنا کنیم. در این مطلب به معرفی شخصیت‌های گروه Teen Titans و داستان چگونگی خلق آنها و حقایق مربوط به این گروهِ ابر قهرمانی، خواهیم پرداخت. پس با مجله اینترنتی ساعت 7 با ” معرفی گروه Teen Titans ” همراه باشید.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد شخصیت های DC به لیست شخصیت‌های DC مراجعه کنید.

معرفی گروه Teen Titans | آشنایی با گروه تایتان‌های نوجوان 1

تاریخچه گروه و شکل گیری آن

گروه معروف Teen Titans اولین بار در کامیک‌های American comic books که به صورت پیوسته و ماهیانه توسط DC Comics انتشار می‌یافت، معرفی شدند. همانطور که از نام گروه مشخص است آنها نوجوانانی با قابلیت‌های ابر انسانی هستند که بیشتر آنها به عنوان همکار ابر قهرمانان در Justice League فعالیت می‌کنند. گروه اولیه با بالا رفتن سنشان نام خود را به Titans تغییر دادند اما گروه Teen Titans با اعضای جدید و نوجوانانِ دیگر هنوز راهش را ادامه می‌دهد. اولین حضور آنها در سال 1964 و در شماره 54 کامیک بوک The Brave and the Bold بود، اعضای تیم شامل کید فلش (والی وست)، رابین (دیک گریسون)، آکوآلد (Garth) بود. در شماره 60 نام آنها به Teen Titans تغییر کرد و همینطور واندر گرل (دونا تروی) نیز به مخاطبان معرفی شد. در طول دهه‌ها گروه Teen Titans بارها منحل شده و دوباره شکل گرفته است، اعضای آن هم بارها و بارها تغییر کرده‌اند. تا دهه هشتاد، اعضای بسیاری وارد این گروه شدند اما هیچ یک نتوانستند دوام بیاورند. هم طراحی‌های بدی داشتند و هم نویسندگان داستان‌های خوبی برای آنها نمی‌نوشتند. اما Marv Wolfman و همکار طراح او George Pérez با نام جدید The New Teen Titans دوباره شکل شمایل جدیدی به این ابر قهرمان بخشید و داستان‌های بسیار خوبی برای آنها تعریف شد که مخاطبان بسیاری یافتند.

معرفی گروه Teen Titans | آشنایی با گروه تایتان‌های نوجوان 2

اعضای جدید شامل سایبورگ (ویکتور استون، که او را قبلاً معرفی کرده بودم)، استارفایر (Koriand’r) و ریون (ریچل روث) در کنار عضو سابق گروه Doom Patrol یعنی بیست بوی (Beast Boy، با نام اصلی گارفیلد لوگان) این گروه توانست موفقیت زیادی را برای DC کسب کند و داستان The Judas Contract که در آن عضو دیگر آنها یعنی Tara Markov به گروه خیانت می‌کند، بسیار محبوب است و انیمیشنی سینمایی نیز براساس آن ساخته شده است. در سال 2000 با تغییراتی که کامیک‌های DC به خود دیدند، گروه Teen Titans نیز اعضای جدیدی را در خود دید. رابین سوم (تیم درک)، واندر گرل دوم (کَسی ساندمارکس)، ایمپالس / کید فلش دوم (بارت آلن) به همراه سوپربوی (Kon-El) البته باید خاطر نشان کرد بعضی از این افراد در Young Justice نیز حضور داشتند و اول بار در شماره مربوط به عدالت جویان جوان معرفی شده بودند. بعد از روی خوش نشان دادن مخاطبان به این گروه اعضای جدیدی همچون Miss Martian ، Ravager ، Supergirl (Kara Zor و همینطور Blue Beetle III  به گروه Teen Titans معرفی شدند. در همین حال DC کامیک‌های Titans را نیز منتشر کرد که شامل اعضای دهه هشتاد می‌شدند که در این کامیک دیک گریسون رهبر آنها بود. او اکنون مستقل شده و نام Nightwing را بر روی خود گذاشته است. دیک گریسون را حتماً در مقاله بعدی معرفی می‌کنم زیرا بسیار محبوب است و از نظر من جانشین به حق بروس وین نیز خود اوست. در سال 2011 و وقتی DC داستان‌هایش را به اصطلاح reboot کرد و نام The New 52 را روی آن گذاشت اعضای Teen Titnas هم عوض شدند که به علت استقبال کم و معرفی اعضایی که اصلاً در خور این کامیک‌ها نبودند، Teen Titans برای مدتی کوتاه انتشار نسخه بعدیشان به تعویق افتاد. اما در سال 2016 در سری DC Rebirth دوباره برگشتند و این بار اعضای قبلی همچون Nightwing و همه آنهایی که در سال 80 عضو این گروه بودند به علاوه اعضای جدید نوجوان دوباره توانستند مخاطبان به سوی این سری مجلات بکشانند و تا امروز نیز موفق بوده‌اند. اعضای جدید شامل Robin V و Aqualad II و Kid Flash III هستند. در این بین بسیاری از ابرشروران DC اولین بار با اعضای Teen Titans روبرو شدند و بعد از کسب محبوبیت از سوی مخاطبان وارد کامیک اصلی DC و Justice League شدند. مثلاً Deathstroke که دشمن شماره یک Teen Titans بود و یا Trigon که پدر ژنتیکی Raven است و همینطور گروه تروریستی H.I.V.E. که بارها در کامیک‌های مختلف آنها را دیده‌اید.

معرفی گروه Teen Titans | آشنایی با گروه تایتان‌های نوجوان 3


معرفی اعضای مهم Teen Titans

معرفی گروه Teen Titans | آشنایی با گروه تایتان‌های نوجوان 4

ROBIN

در حال حاضر دیمین وین لباس رابین بر تن دارد و او پنجمین رابینی است که در کنار بتمن در شهر گاتهام به مبارزه پرداخته است. او بسیار جسور ولی کله شق است و نیاز به آموزش (نه آموزش های مبارزه ای) روانی دارد تا بتواند خود را در شرایط سخت کنترل کند. مادر او Talia al Ghul است که دختر Ra’s al Ghul معروف و شرور است. تالیا اما او را در یک رحم مصنوعی پرورش داد و هویتش را تا شماره 656 کامیک‌های بتمن از بروس وین مخفی کرد. او در اصل بزرگ شد تا پدرش را بکشد و جانشین او شود و هم روح راشاغول را جاودانه کند (یعنی بدنی برای روح او باشد). البته تئوری‌های بسیار دیگری نیز در این باره وجود دارد. او ذاتاً خشن، مغرور و از خود مطمئن و قاتلی ماهر است زیرا توسط League of Assassins پرورش یافته است. با اینکه تمایل زیادی به کشتن دارد اما بتمن سعی می‌کند به عنوان یک پدر قانون No Kill خود را به او بیاموزد ولی این رابطه پدر پسری به شکلی که هردو انتظار داشتند خوب پیش نرفت. بعد از وقایع Batman R.I.P و Batman: Battle for the Cowl او توانست لباس رابین را برای خود کند آن هم زمانی که فقط ده سال سن داشت. او در زمانی که پدرش غایب بود در کنار دیک گریسون که در این زمان لباس بتمن را بر تن داشت به فعالیت پرداخت. او در وقایع Batman, Inc. شماره 8 توسط یکی از کلون‌های خود که مادرش فرستاده بود به قتل رسید ولی بتمن او را در Batman and Robin vol. 2 شماره 37 در سال 2014 دوباره زنده کرد. تا سال 2020 و بعد از مرگ Alfred Pennyworth دیگر این عنوان را نپذیرفت. او در حال حاضر فعالیت‌های خودش را در کنار Bat-Family ادامه می‌دهد.


معرفی گروه Teen Titans | آشنایی با گروه تایتان‌های نوجوان 5

STARFIRE

نام اصلی او شاهدخت کوریاند’ر (Princess Koriand’r) می‌باشد. او اولین بار در DC Comics Presents #26 ( اکتبر 1982) معرفی شد، Marv Wolfman و George Pérez او را طراحی کردند. نام او اما اولین بار در Mystery in Space #73, فوریه 1962 توسط Gardner Fox برده شد. او از نژاد Tamaranean هاست و از لحاظ فیزیولوژی توانایی جذب امواج التراوایولت را دارد که می‌تواند آن را مانند گلوله‌ای پرتاب کند. این ویژگی به او این امکان را می‌دهد که مانند سوپرمن پرواز کند و در هوا معلق بماند. این توانایی همچنین باعث می‌شود که او با سرعت باور نکردنی بین کهکشان‌ها جا به جا شود. بعدها در Red Hood and the Outlaws #2 و شماره 27 او به خاطر گرانش قادر به پرواز‌های بین کهکشانی نیست و بیشتر اوقات قدم می‌زند. از دیگر قابلیت‌های او قدرت باورنکردنی و نفوذناپذیری است و او توانسته بارها و بارها در نبردهای تن به تن و با دست خالی دونا تروی (واندرگرل) را شکست دهد. هم اکنون او توسط Darkseid تسخیر شده است.


معرفی گروه Teen Titans | آشنایی با گروه تایتان‌های نوجوان 6

RAVEN

ریون با نام جعلی Rachel Roth  اولین بار در سال 1980 و در شماره 26 DC Comics Presents معرفی شد. Marv Wolfman و طراح مطرح George Pérez او را خلق کردند و ریون یکی از قویترین جادوگران دنیای DC است که سران DC خیلی زود متوجه پتانسیل بالای او شدند و در دیگر داستان‌ها و مجلات ابرقهرمانی از او استفاده کردند. او دختر Trigon که اهریمنی بسیار قدرتمند و از خدایان باستانی و قدیمی است می‌باشد. مادرش Arella است، از قدرت‌های این دختر ایجاد ارتباط احساسی و ذهنی با دیگر موجودات و کنترل روح آنهاست. توانایی‌های شنیداری و دیداری فرا انسانی دارد، او توانایی‌های فیزیکی بسیاری دارد و در جادو و سحر نیز تبهر بسیاری دارد. او از اعضای برجسته Teen Titans هاست. او هم اکنون در کنار Titans به فعالیت می پردازد.


معرفی گروه Teen Titans | آشنایی با گروه تایتان‌های نوجوان 7

BEAST-BOY

بیست بوی را Arnold Drake و Bob Brown طراح خلق کردند. او قابلیت تبدیل شدن به هر حیوانی را دارد. این شخصیت اولین بار در The Doom Patrol #99 (نوامبر 1965) معرفی شد. او متولد آفریقاست و پدر و مادرش در زمینه reverse evolution تحقیق می‌کردند. او در این مدت بسیار منزوی بود و به بیماری بسیار مرموزی به نام Sakutia دچار بود. این بیماری برای تمامی موجودات غیر از میمون سبز آفریقایی کشنده است. برای اینکه بتوانند او را نجات دهند پدرش یک سُرُم تست نشده را روی او امتحان کرد. این سُرُم او را تنها برای مدت 24 ساعت باید تبدیل به یک میمون سبز غرب آفریقا می‌کرد اما ظاهر او تغییر کرد و تبدیل به چیزی که امروزه او را می‌شناسیم شد. بعدها مادر و پدرش در سانحه غرق شدن کشتیشان از بین رفتند و او توسط گروهای تروریستی برای مقاصد شومشان مورد استفاده قرار گرفت ولی Elasti-Girl و همسرش Steve Dayton او را نجات دادند و وارد گروه Doom Patrol شد و این دو او را به فرزند‌خواندگی گرفتند. در حال حاضر او با Titan ها فعالیت می‌کند.


معرفی گروه Teen Titans | آشنایی با گروه تایتان‌های نوجوان 8

KID FLASH

نام او والی وست دوم است (او را با والی وست اشتباه نگیرید) نام کید فلش را بسیاری از Super Speed های قبلی نیز برای مدتی یدک می‌کشیدند. او برای اولین بار در وقایع The New 52 معرفی شد. او در حقیقت نامی مشابه با والی وست معروف دارد. برای این که نامش با او اشتباه گرفته نشود او را والاس نام نهادند. او هم اکنون عضو Teen Titans هاست و در Flash Family نیز فعالیت می‌کند.


معرفی گروه Teen Titans | آشنایی با گروه تایتان‌های نوجوان 9

AQUALAD

این شخصیت توسط Brandon Vietti و Greg Weisman خلق شده است و در سری انیمیشن Young Justice معرفی شد. او پیرو Black Manta است و او را فرستاد که به آتلانتیس نفوذ کند ولی تحت تأثیر آنها قرار گرفت. او اکنون Teen Titans را رها کرده است.


معرفی گروه Teen Titans | آشنایی با گروه تایتان‌های نوجوان 10

SUPERBOY

نام اصلی او Jonathan Samuel Kent است. خالق او Dan Jurgens است و اولین بار در کامیک Convergence: Superman #2 (جولای 2015) حضور پیدا کرد. او پسر کلارک کنت (سوپرمن) و لویس لین است. قدرت منحصر به فرد او شنوایی مافوق بشری اوست ولی دیگر قدرت‌هایش مانند پدرش است. او اکنون در کنار SUPER Family فعالیت می‌کند.


معرفی گروه Teen Titans | آشنایی با گروه تایتان‌های نوجوان 11

RED ARROW

نام اصلی او Emiko Queen است و توسط Jeff Lemire و Andrea Sorrentino خلق شده است. او اولین بار در کامیک Green Arrow, Vol. 5 #18 ( مارچ 2013) حضور پیدا کرد. او خواهر ناتنی Green Arrow است و در کنار او به عنوان Sidekick فعالیت می‌کند.


معرفی گروه Teen Titans | آشنایی با گروه تایتان‌های نوجوان 12

DJINN

جین دختری است با طول عمری بیش از 4000 سال او حتی دارای معبد برای خود است و پرستیده نیز می شود. او در شماره 41 Teen Titans _vol. 6 گروه را ترک کرد.


معرفی گروه Teen Titans | آشنایی با گروه تایتان‌های نوجوان 13

ROUNDHOUSE

بیلی وو معروف به Roundhouse قهرمانی جوان که می تواند بدنش را به شکل یک توپ در بیاورد.


معرفی گروه Teen Titans | آشنایی با گروه تایتان‌های نوجوان 14

CRUSH

نام اصلی او Xiomara Rojas است و در حال حاضر او رهبر Teen Titans ها می باشد. او یک نیمه انسان نیمه Czarnian است. پدرش از جایزه بگیران Czarnian بود.


امیدوارم از مطلب “معرفی گروه Teen Titans” لذت برده باشید…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها