معرفی فیلم اکشن Debt Collector

در ادامه ی معرفی فیلم های اکشن به معرفی فیلم Debt Collector که بمعنای (تحصیلدار، جمع کننده بدهی، وصول کننده بدهی یا شرخر) می باشد، بپردازیم. فیلم Debt Collector محصول (2018) کشور امریکا در ژانر اکشن-ماجراجویی می باشد. کارگردانی فیلم شرخر توسط Jesse V. Johnson صورت گرفته است که خود به تنهایی یک بدلکار،نویسنده، کارگردان و تهیه کننده می باشد. از ستارگان فیلم شرخر می توان به اسکات ادکینز ، لوئیس ماندیلور و سلینا لا اشاره کرد. این فیلم 95 دقیقه می باشد. با “معرفی فیلم اکشن Debt Collector” در خدمتتان هستیم.

شرخر

خلاصه فیلم

یک متخصص فنون رزمی سالیان سال است که با تمام وجود باشگاه خود را نگه داشته است.بطوری که برای ساخت تک تک آجر های باشگاهش عرق ریخته و وام زیادی از بانک دریافت کرده است. اما بعد از کارکردن فراوان متوجه می شود که عمرش بیهوده در حال گذر است و به هیچ یک از آرزو های خود نرسیده است. از طرفی هم مدام از طرف یک گروه چینی برایش مزاحمت ایجاد میشود. فرنچ(اسکات ادکینز) از شدت ناراحتی و کمبود مالی به جایی میرسد که کرایه خانه اش و اقساط بانکی اش به تعویق می افتند. فرنچ دوستی دارد که در گروهی که نزول خور هستند فعالیت دارد. او از دوستش درخواست می کند که بعنوان شرخر در گروهش فعالیت کند. در ابتدا، دوستش مخالفت می کند ولی زمانی که شرایط فرنچ را می بیند قبول می کند. فرنچ با اینکه انسان درستکاری بود اما شرایط روزگار بشدت به او فشار وارد کرد و مجبور شد که در این مسیر قدم بگذارد. کمیسیون کار بالا است اما خطرات کار بالاتر .فرنچ تمام خطراتش را به جان میخرد اما….

نکات مثبت و منفی

با وجود اینکه اسکات ادکینز بسیار در کار خود مهارت دارد و یک رزمی کار متبحر است. اما در یک بخش کار خود یعنی کار با اسلحه بسیار ضعیف عمل می کند. نه تنها در این فیلم بلکه در چندین فیلم های دیگر از جمله close range ,undisputed 4 مشخص است که در صحنه هایی که باید از اسلحه استفاده کند بسیار ضعیف عمل می کند. حال اگر جنبه مثبت فیلم را در نظر بگیریم میتوان به صحنه های رزمی ادکینز اشاره کرد . صحنه هایی که تماما طبیعی کار شده و مخاطب را به وجد می آورد.

معرفی فیلم شرخر

البته باید گفت که در این صحنه های رزمی، از تکنیک های نوین و متنوعی استفاده نکرده است و اگر دقت کنید متوجه خواهید شد در کل از چندین تکنیکِ تکراری استفاده می کند. در نهایت اگر به دیگر نکته منفی فیلم بخواهیم اشاره کنیم میتوان نحوه فیلم برداری و شخصیت پردازی را بیان کرد. شخصیت ها خوب پرداخت نمی شوند و حفره های زیادی در آنها وجود دارد…

همچنین فیلم نگاهی به قدرت خواستن انسان دارد. زمانی که یک انسان در زندگی اش بخواهد به خواسته ای برسد. برای رسیدن به آن خواسته دست به هر کاری میزند. طوری که جانش را در راه هدفش فدا میکند. مصمم بودن در رسیدن به هدف پله موفقیت هر کسی است. حتی اگر به مرگ هم منجر شود ارزش دارد. 

این فیلم داستان قوی ندارد ولی با توجه به صحنه‌های اکشنی که صورت گرفته و از همه مهمتر موضوع داستان یعنی مصمم بودن برای رسیدن به هدف، باعث می‌شود از وقتی که برایش صرف می‌کنید پشیمان نشوید و حتما ارزش یک بار دیدن را دارد. از دیدگاه دیگر، این فیلم برای افرادی که به فنون رزمی علاقه ‌دارند بسیار جذاب خواهد بود.

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها