معرفی فیلم Angel Has Fallen

در این مطلب قصد داریم نگاهی به فیلم Angel Has Fallen بیاندازیم. فیلم Angel Has Fallen محصول کشور آمریکا در ژانر اکشن-هیجانی می باشد که در تاریخ 23 آگوست 2019 به روی پرده ی سینما رفت .کارگردانی این فیلم توسط  “ریک رومن وو” صورت گرفته است.این فیلم سومین قسمت از فیلم سقوط است. بدین معنا که اولین قسمت این مجموعه اولین بار با فیلمی بنام  ” المپیوس سقوط کرده‌است” محصول (۲۰۱۳) آغاز شد و زمانیکه با استقبال زیاد مردم رو به رو شد،  قسمت  بعدی این مجموعه با اختلاف سه ساله ساخته شد که با نام ” لندن سقوط کرده‌است” محصول (۲۰۱۶) بروی پرده سینماها رفت. در حال حاضر قصد داریم قسمت سوم این مجموعه بنام “انجل سقوط کرده است را بررسی کنیم. این بار نیز با تناسبی درست، قسمت سوم ،سه سال زمان برد که بر روی پرده سینما ها بیاید. ستاره این فیلم جرارد باتلر است که خود ایشان هم جز تهیه کنندگان این فیلم می باشد. جرارد باتلر– مورگان فریمن – پایپر پرابو- جیدا پینکت اسمیت – لنس ردیک- نیک نولتی – تیم بلیک نلسون- دنی هوستون- مایکل لندز، دیگر بازیگران مطرح این فیلم می باشند. 

خلاصه فیلم

با اتفاقاتی که در قسمت های قبل افتاد،حال آلن ترامبل( مورگان فریمن) به عنوان رییس جمهور امریکا انتخاب شده است. ایشان، همان فرمانده ی سرویس مخفی ای که در گذشته به عنوان محافظ رییس جمهوران قبل بود را انتخاب می کند. روزی که رییس جمهور با محافظ خود در حال تفریح است،ناگهان حمله ای اتفاق می افتد و عده ای با حمله ای فوق پیشرفته و تکنولوژی نوین قصد جان رییس جمهور را دارند. بنینگ سعی دارد که رییس جمهور را از این وضعیت بحرانی نجات دهد که متاسفانه آنها مورد حمله قرار گرفته و رییس جمهور به کما می رود. به دلیل اینکه در این شرایط بحرانی هیچ سربازی زنده نماند که شهادت بدهد، باعث شد که بنینگ( جرارد باتلر) توسط گروه خود و مامورین اف بی آی متهم شود. تمام نیرو های قدرتمند به دلیل حسادتی که به بنینگ دارند سعی دارند که هرجور شده او را مقصر عنوان کنند و حتی قصد جان او را می کنند. ولی بی خبر از اینکه بنینگ یک مامور فوق حرفه ایست و او هرجور شده بیگناهی خود را اثبات خواهد کرد.

رییس جمهور امریکا

نقاط مثبت و منفی

در خصوص نحوه فیلم برداری، بسیار حرفه ای عمل شده بطوری که بندرت صحنه ای از دست فیلم بردار از دست رفته است.در زمینه سلاح هایی که مورد استفاده قرار گرفته است ،از مدرن ترین تجهیزات استفاده شده و از همه مهم تر نحوه طبیعی شلیک کردن تمامی نیرو ها باعث شده که مخاطب بیشتر جذب صحنه ها شود. یکی از نکات های منفی که در بسیاری از فیلم های اکشن-هیجانی دیده میشود این است که چندین عامل را در نظر نمی گیرند. مورد اول این است که زمانی که با اسلحه های فوق حرفه ای شلیک می شود قطعا براحتی از بدن انسان عبور می کند در حالی که در اکثر فیلم ها شخص اصلی فیلم، برای دفاع از خود بدن شخص دیگری را سپر خود می کند که این کار بسیار کلیشه شده است.

از دیگر نکات منفی این است که قطعا یک نفر در برابر تعداد بسیار زیاد نیرو های ورزیده و آموزش دیده نمیتواند جان سالم بدر ببرد ولی در این فیلم هم مجدد دیده می شود که یک تنه همه را قتل عام میکند بدون آنکه صدمه عمیقی ببیند. ولی در کل اگر بخواهیم نقاط مثبت و منفی این فیلم را بسنجیم، قطعا ترازو به سمت نقاط مثبت سنگینی می کند و با اقتدار میگوییم که ارزش دیدن را دارد.چون اکثر مسائل به صورت بسیار طبیعی و حرفه ای به تصویر کشیده شده است.

ترس و نگرانی و تهدید ها

نگاه آخر

علاوه بر اکشن و هیجانی بودن فیلم، میتوان به یکسری جنبه های انسانی و احساسی این فیلم هم اشاره کرد. فداکاری یک شخص برای رییس جمهور کشورش و تمام مردمانش که در آسایش باشند،همچنین ارق داشتن به کشورش را می توان  یک جنبه انسانی دانست. شغل محافظ یکی از شغل هایی است که هر لحظه جان در خطر است. که همین امر باعث میشود که خانواده هم هر لحظه در ترس و اضطراب باشند. ولی در این فیلم مشاهده می شود که خانم هایی هم پیدا می شوند که با وجود این همه ترس و نگرانی و تهدید ها ،پا به پای همسرانشان پیش می روند و کانون را گرم نگه می دارند.

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز فیلم Angel Has Fallen

فیلم Angel Has Fallen ژانر اکشن هیجانی را به معنای واقعی پوشش داده است و در مقایسه با دیگر فیلم‌های این ژانر که در سال 2019 منتشر شده‌اند یک سر و گردن بالاتر است. این می‌تواند خبر خوشحال کننده‌ای برای اکشن دوستانی باشد که با دیدن فیلم‌های ضعیف اکشن چند سال اخیر نا امید شده بودند…

آخرین مطالب به روز شده

محبوب‌ترین مطالب

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها