معرفی شخصیت Wonder Woman / آشنایی با قهرمانان دنیای DC / قهرمان زنان

با مجله اینترنتی ساعت 7 همراه باشید، در این مقاله از سری آشنایی با قهرمانان دنیای DC می خواهم شما را با زن شگفت انگیز و داستان چگونگی خلق این شخصیت و حقایق مربوط به او آشنا کنم. پس با مقاله “معرفی شخصیت Wonder Woman” همراه ما بمانید.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد شخصیت های DC به لیست شخصیت‌های DC مراجعه کنید.

از سری مقالات مشابه:

معرفی شخصیت Batman / آشنایی با قهرمانان و بدذات های دنیای DC 

معرفی شخصیت سوپرمن /آشنایی با قهرمانان و بدذات های دنیای DC

معرفی شخصیت The Joker / آشنایی با بدذات های دنیای DC 

معرفی شخصیت Wonder Woman

مرد افکن

معرفی شخصیت Wonder Woman، او نیازی به کسی ندارد که مراقبش باشد، درست برعکس این شما هستید که توسط دستان او از خطرناک ترین حوادث روزگار نجات می یابید. در 25 اکتبر سال 1940، طی مصاحبه مجله دایره خانواده با William Moulton Marston روانشناس معروف، از پتانسیل کمیک بوک ها و تاثیرات این مجلات بر جامعه صحبت شد. این صحبت ها باعث جلب توجه Max Gaines مدیر کامیک بوک All-American Publications شد و او ویلیام را به استخدام خود درآورد. این مجله بعد ها توسط DC خریداری شد و به همین دلیل DC حق انتشار زن شگفت انگیز را بدست آورد. ویلیام طی فعالیت در شرکت می خواست ابرقهرمان خودش را داشته باشد، بنابراین دست به کار شد، همسرش Elizabeth که او نیز روانشناس بود به او گفت که ابرقهرمانش باید یک زن باشد. جالب است بدانید که ویلیام دستگاه دروغ سنج را اختراع کرده بود، او می خواست قهرمانی طراحی کند که نه بخاطر زور مشت هایش یا قدرت های آتشینش بلکه بخاطر نیروی عشق بر رقیبانش غلبه کند. همسرش گفت “عالی” ولی باید این قهرمان یک زن باشد. این شخصیت در آن زمان نامتعارف بود زیرا هنوز زنان در امریکا برای کوچکترین حقوقشان در حال جنگ با مردان بودند. وجود داشتن زنی آزاد که می تواند کارهای خارق العاده کند برای مردم چیزی غیر قابل باور بود. اما دروغ سنج به ویلیام فهمانده بود که زنان بسیار صادق تر از مردان در یک موقعیت بخصوص هستند. Olive Byrne از افرادی است که برای طراحی زن شگفت انگیز از او الهام گرفته شده بود، در شماره هشتم کمیک All Star Comics #8 در اکتبر سال 1941 زن شگفت انگیز به مردم امریکا معرفی شد. ویلیام ایده رهبری عاشقانه را در زن شگفت انگیز پروراند، او معتقد بود که اداره جامعه توسط زنان نتیجه بهتری دارد. زن شگفت انگیز منبع الهام بسیاری از زنان برای بدست آوردن حقوقشان در برابر نظام مردسالار آن زمان امریکا بوده است، از جمله Margaret Sanger که پیشرو حرکت عدالت خواهی زنان در امریکا بود.

معرفی شخصیت Wonder Woman

56 حقیقت درباره Wonder Woman

01. دو نسخه از زن شگفت انگیز وجود دارد، نسخه “New Earth” زن شگفت انگیز که در دهه هشتاد جریان داشت و تا اواسط 2000 هم باقی بود، و نسخه “Prime Earth” که با Reboot دنیای DC در سال 2011 همچنان ادامه دارد. بسیاری از طرفداران داستان های زن شگفت انگیز، نسخه ی New Earth را به این نسخه جدید ترجیح می دهند.

02. در اولین نسخه، زن شگفت انگیز 3000 سال پیش از خاک آفریده شد و مادرش ملکه Hippolyta با دمیدن زندگی به کالبد او، او را به دنیا آورد.

03. در نسخه Reboot زن شگفت انگیز، دایانا فرزند زئوس و ملکه Hippolyta می باشد.

04. دایانا قدرت های فرابشری خود را از خدایان یونانی گرفته است. Demeter خدای دروگری، رشد و نمو به او قدرت می دهد. آنتا الهه جنگ به او هوش و شجاعت، آفرودیت به او عشق و زیبایی و قلبی از مهربانی اعطا می کند، Hestia به او آتش و Hermes به او جنگاوری را می آموزد.

05. این خدایان یونانی بودند که از مردم آمازون خواستند که فردی را به دنیای ما (که امازونی ها به آن دنیای مردان می گویند) بفرستند.

06. اولین شهری که دایانا در آن زندگی کرد بوستون، ماساچوست بود. در آنجا در خانه پرفسور جولیا کاپاتلیس و دخترش ونسا زندگی را آغاز کرد.

07. دایانا در دنیای ما زمانی مدیر برنامه داشته است!

08. اولین کراش دایانا، کلارک کنت بوده است، آنقدر پیش رفت که از مدیر برنامه اش مندی می خواهد که با کلارک کنت قراری را ترتیب دهد. بعد از اولین ملاقات نزدیک متوجه می شود که همان Just Friends بودن بهتر است. البته در Reboot او در حال حاضر با سوپرمن قرار می گذارد و رابطه جدی دارند.

09. در نسخه اولیه که زئوس پدر دایانا نبود، از او درخواست کرد که به کوه المپ بیاید و در کنار زئوس باشد (زئوس تا دلتان بخواهد از اینگونه روابط با دیگر الهه ها و حتی زنان آفریده خودش در اساطیر یونانی داشته است. هرکول حاصل یکی از همین رابطه های زئوس با زنان معمولی است). اما دایانا زیرک تر از این حرفها بود و تن به این درخواست نداد، زیرا از کینه هرا (همسر زئوس که واقعاً کینه ایست) هراس داشت.

10. آکوآمن یکبار دایانا را از خواب ابدی (همچون داستان زیبای خفته) با بوسه نجات داده است!

11. مندی مایر یکبار نمایشگاهی از زن شگفت انگیز برپا کرد ولی این نمایشگاه مورد هجوم Supervillain واقع شد.

12. دایانا طی مبارزه ای که با کاپیتان ماورل (قهرمان دنیای Marvel) داشته است او را شکست داده، هرچه باشد خدایان یونانی از رومی بهتر هستند.

13. در نبرد سوپرمن با Doomsday، متاسفانه دایانا دیر رسید و نتوانست سوپرمن را نجات دهد.

14. درنبود سوپرمن، دایانا رهبری لیگ عدالت را بر عهده گرفت.

15. دایانا زمانی در فروشگاهی به نام Taco Whiz کار می کرده است تا بتواند مردم طبقه متوسط را درک کند.

16. دایانا زمانی عضوی از The Star Sapphires که فرقه ای از قبیله فانوس های سبز می باشند، بوده است.

17. دایانا گیاه خوار است.

18. زن شگفت انگیز بر روی مجله مختص زنان یعنی Ms. Magazine نیز بوده است.

19. دایانا دارای دو نوچه (در اصطلاح عامیانه خودمان) است. به این افراد Wonder Girl گفته می شود، اولی Donna Troy از موسسین Teen Titans و دومی Cassie Sandsmark از اعضای عدالت جویان جوان است.

20. جالب است بدانید که رابطه بتمن با او بیش از چند بوسه بوده است، اما در زمانی آنها در انیمیشن Justice League Unlimited زوج بسیار معرکه ای بودند که طرفداران زیادی داشت. بنا به دلایلی که خودشان می دانند و به ما مربوط نیست ترجیح دادند Just Friends باقی بمانند.

21. دایانا در مبارزه با یک اهریمن متاسفانه بخاطر برداشتن جراحات عمیق جانش را از دست می دهد. خدایان المپ هم او را در کالبد یک الهه دوباره به کوه المپ بر می گردانند و به او الهه ی حقیقت می گویند.

Wonder Woman

22. در این مدت مادرش Hippolyta نقش زن شگفت انگیز را بازی کرد تا زمانی که دایانا دوباره فانی شد.

23. دایانا یکبار به صورت افتخاری سفیر سازمان ملل بود. (البته برای دو سه روزی)!

24. البته در کمیک برای مدت طولانی تری در مقام سفیر سازمان ملل باقی ماند!

25. در کمیک ها دایانا مقالات زیادی را می نوشت که پرفروش بودند.

26. دایانا یکبار از طرف Medusa به مبارزه دعوت شد.

27. دایانا سپس از طرف آتنا به المپ فراخوانده شد تا در کنار او با قهرمان زئوس مبارزه کند، دایانا از سر مدوسا استفاده کرد و قهرمان زئوس را سنگ کرد، بدین ترتیب آنتا خدای خدایان شد. (البته برای مدتی کوتاه)

28. دایانا با سوپرمن هم درگیر شده است بخاطر اینکه سوپرمن فکر می کرد او Doomsday است. بعد از یک مبارزه خونین دایانا فهمید که سوپرمن توسط فردی کنترل می شود و نمی تواند خودش تصمیم بگیرد. دایانا متوجه می شود لرد ماکسول مسئول این وضعیت است. پس به سراغش می رود و او را وادار می کند که سوپرمن را به حالت اول برگرداند ولی ماکسول می گوید که باید او را بکشد. دایانا هم مجبور می شود این کار را بکند.

29. برعکس قانونی که ابرقهرمانان مبنی بر این که کسی را نباید بکشند، “No Kill” اما دایانا اگر مجبور شود از این کار ابایی ندارد.

30. بخاطر قتل لرد ماکسول برای مدتی از لیگ عدالت اخراج شد.

31. در مدت زمانی که توسط لیگ عدالت اخراج شده بود، برای دولت کار می کرد و مامور آنها بود تا انسان هایی با قدرت های فرابشری را دستگیر کند.

32. برای آنکه از خودش در برابر قتل لرد ماکسول در دادگاه دفاع کند، یک وکیل استخدام کرد.

33. دایانا زندان هم رفته است، ایالات متحده او را دستگیر و حتی شنکجه نیز کرده است.

34. دایانا توسط Darkseid کنترل ذهنش را از دست می دهد و مورد خدمت قرار می گیرد تا دنیا را نابود کنند. خوشبختانه توسط همرزمانش در لیگ عدالت نجات یافته و انتقام این کار را از Darksied میگیرد.

35. دایانا یکبار عنوان (یا بهتر است بگویم لیاقت داشتن عنوان) Wonder Women را از دست می دهد.

36. در مدتی که آرتمیس عنوان Wonder Woman را داشت، اعضای لیگ عدالت از فرامین او سرپیچی می کردند زیرا به دایانا وفادار مانده بودند.

37. استیو ترور همواره اولین عشق دایانا بوده است، آنها حتی در نسخه اولیه هم با هم ازدواج می کنند.

Wonder Woman

38. در نسخه اولیه دایانا نامش را از الهه ها دریافت نمی کند، بلکه نامش را از نام مادر استیو می گیرد. زمانی که مادر استیو در جزیره آمازون ها هواپیمایش سقوط می کند.

39. دایانا دیسکی فرازمینی دارد که به هرچه که او بخواهد تبدیل می شود. یکی از این موارد سفینه (هاورکرفتی) است که به طور کامل نامرئی است.

40. ویلیام مارستن خالق Wonder Woman همانطور که گفتم مخترع دروغ سنج نیز می باشد. او شلاق زن شگفت انگیز را نیز بر پایه اختراعش ساخت که مردان را وادار به گفتن حقیقت می کند.

41. متاسفانه در دهه هفتاد DC با گرفتن قدرت های دایانا او را خانه نشین کرد و داستان هایی حوصله سربر از زنی که خانه دار است را به خورد مخاطبین داد. این کار باعث شد مجله Ms. Magazine صدایش بلند شود و خیلی از طرفداران و حتی مدافعین حقوق زنان نیز به DC اعتراض کردند. خوشبختانه خیلی زود دایانا قدرت هایش را بدست آورد و دوباره شگفت انگیز شد.

42. درست در بعد از اولین حضور Wonder Woman در کمیک All Star در شماره بعدی نویسنده ها مجبور شدند برای این شخصیت یک کمیک اختصاصی درست کنند.

43. در اوایل طراحی های زن شگفت انگیز بدون دامن بود، بعدها دامنی مانند Warrior ها به او داده شد.

44. جالب است بدانید که دایانا اولین کسی است که قانون No Kill را اساس کار خود قرار داده است.

45. Cathy Lee Crosby اولین کسی بود که نقش دایانا را بازی کرد.

46. دایانا هم مانند سوپرمن، لیاقت حمل چکش ثور را دارد.

47. زن شگفت انگیز قادر به حرف زدن با حیوانات نیز می باشد.

48. مچ بندهای دایانا از باقی مانده سپر زئوس ساخته شده اند، هر دو غیر قابل شکستن هستند.

49. شمشیر او به قدری تیز است که حتی می تواند بر بدن سوپرمن خراش بیاندازد.

50. یکی از نام های او Superma بوده است.

51. در Earth-2 نسخه هشتم، دختر بزرگ او Fury معرفی می شود، او همچنین به جنرال استپنوولف نیز وفادار است.

52. گال گدوت بعد از هفتاد سال سری فیلم های Wonder Woman را به تلویزیون و سینما برگرداند.

53. وقتی گال گدوت این نقش را پذیرفت 5 ماهه حامله بود، برای اینکه کسی متوجه این موضوع نشود دور شکمش یک پارچه سبز کشیدند.

54. دایانا اولین ابرقهرمان زن تاریخ است.

55. جالب است بدانید که راننده NASCAR یعنی Danica Patrick طرحی از Wonder Woman بر روی ماشین خود دارد.

56. و در آخر او تا به حال دوبار نامزد ریاست جمهوری امریکا شده است.

همچون بقیه ابرقهرمانان نسخه های متفاوتی از او نیز وجود دارد، در Earth-10 او در خدمت نیروهای نازی است نامش برومهیلدا می باشد. در کامیک بوک های Amalgam او و استورم با هم ترکیب شده و کاراکتر آمازون را بوجود آورده اند.

امیدوارم از مطلب “معرفی شخصیت Wonder Woman ” لذت برده باشید…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
******
******

ممکنه بگید عکسی رو که برای اول وبسایت گزاشتید بگید از کجا بگیرم یا بدون معرفی شخصیت ها در وبسایت بزارید ممنون

trackback

[…] معرفی شخصیت Wonder Woman / آشنایی با قهرمانان دنیای DC  […]