معرفی فصل چهارم سریال True Detective (با عنوان True Detective: Night Country)

فصل چهارم سریال True Detective با عنوان رسمی “True Detective: Night Country” (کارگاهان حقیقی: کشور شب) در تاریخ ۱۴ ژانویه ۲۰۲۴ از شبکه HBO منتشر خواهد شد. (به صورت هفتگی) عیسی لوپز (“Issa Lopez“) شورانر، نویسنده و کارگردان این فصل از سریال کاراگاه حقیقی می‌باشد. “نیک پیزولاتو” نویسنده و خالق اصلی سریال برای اولین بار در این فصل تنها به عنوان تهیه‌کننده اجرایی حضور دارد. در ادامه قصد داریم بیشتر در مورد فصل چهارم سریال True Detective صحبت کنیم پس با ساعت هفت همراه باشید.

معرفی فصل چهارم سریال True Detective (با عنوان True Detective: Night Country)

فصل چهارم سریال True Detective

“جودی فاستر” و “کالی ریس” در نقش کارگاهان لیز دانورز و اوانجلین ناوارو بازیگران اصلی این فصل از سریال محسوب می‌شوند. در خلاصه داستان این فصل آمده که وقتی شب طولانی زمستان در انیس، آلاسکا فرا می‌رسد، هشت مردی که ایستگاه تحقیقاتی قطب شمال را اداره می‌کنند، بدون هیچ اثری ناپدید می‌شوند. برای حل این پرونده کارگاهان لیز دانورز (فاستر) و اوانجلین ناوارو (ریس) باید با تاریکی‌ای که در خود حمل می‌کنند مقابله کنند تا حقیقت‌هایی که در زیر یخ‌های ابدی مدفون شده را جستجو کنند. بنظر می‌رسد که داستان این فصل از یک رویداد مرموز که در گذرگاه دیاتلوف روسیه در سال ۱۹۵۹ رخ داده الهام گرفته شده است. حادثه‌ای که در آن ۹ کوهنورد متخصص به طور غیرقابل توضیحی مرده پیدا شدند. بدون هیچ دلیل واضحی برای مرگ آنها!

فصل نخست سریال “True Detective” آنچنان طوفانی، درگیرکننده و خارق‌العاده بود که انتظارها را از فصل‌های بعدی سریال به شدت بالا برد و همین موضوع و البته عملکرد نسبتاً ضعیف تیم سازندگان فصل‌های دوم و سوم این مجموعه را کم‌فروغ ساخت. حال باید دید که فصل چهارم سریال “کارگاهان حقیقی” با حضور جودی فاستر بازیگر محبوب و توانمند آمریکایی در قامت نقش اصلی و عیسی لوپز نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده مکزیکی به عنوان شورانر جدید چه عملکردی خواهد داشت. جالب است بدانید این اولین پروژه کاملاً انگلیسی زبان لوپز و همچنین نخستین حضور فاستر در نقش اصلی یک سریال تلویزیونی بعد از سال ۱۹۷۵ می‌باشد. همچنین این فصل از سریال نه در آلاسکا بلکه در ایسلند فیلم‌برداری شده و بودجه‌ای حدود ۶۰ میلیون دلار برای آن گزارش شده است.

معرفی فصل چهارم سریال True Detective (با عنوان True Detective: Night Country)

عیسی لوپز در مورد سریال توضیح می‌دهد که: “من چندان طرفدار معماهای سرراست و ملموس نیستم.” و در حقیقت “من راز تاریک و پیچیده را دوست دارم.” این همان چیزی است که فیلمساز مکزیکی را به انتخابی درست برای فصل جدید True Detective تبدیل می‌کند. سریالی که سرانجام پس از وقفه‌ای نزدیک به پنج ساله، در ژانویه ۲۰۲۴ به HBO بازمی‌گردد. لوپز عاشق فصل اول که مورد تحسین منتقدان و مردم قرار گرفت بود. انرژی تکمیل کننده‌ی وودی هارلسون و متیو مک کانهی در کنار طعم فراطبیعی جنایات آن سریال را بسیار ماندگار و متفاوت کرده بود. مثل بقیه ما، فصل‌های دوم و سوم زیاد مورد پسند او نبود و لوپز در ادامه می‌گوید: “و هرگز فکر نمی کردم که فصل چهارم اتفاق بیفتد.” ولی این اتفاق افتاد و او در حقیقت سکان هدایت فصل جدید را در دست دارد. حال با نگاه شورانر جدید به جای کارآگاهان مرد شاهد حضور دو کاراگاه زن هستیم و همین دلیلی می‌شود که داستان از هر نظر نسبت به فصل‌های پیشین متفاوت باشد…

داستان در باتلاق‌های مرطوب لوئیزیانا با آسمان سیاه و سرد شهری خیالی در آلاسکا به نام انیس آغاز می‌شود، جایی که خورشید در 17 دسامبر غروب می‌کند و تا پس از سال نو دوباره طلوع نمی‌کند. در سومین روز، رئیس پلیس لیز دانورز (جودی فاستر) به صحنه یک جنایتِ شاید عجیب فراخوانده می‌شود: ایستگاه تحقیقاتی قطب شمال تسالال، محل زندگی هشت دانشمند که روزهای خود را صرف بررسی زیست شناسی، زمین شناسی قطب شمال و تاثیرات تغییرات آب و هوایی روی آن می‌کنند. اما وقتی دانورز می‌رسد، هر هشت نفر گم شده‌اند. آنها کارت‌های دسترسی به ایستگاه، تلفن‌های همراه خود، یک ساندویچ نخورده را پشت سر گذاشته‌اند اما انگار کل گروه به سادگی در هوا ناپدید شده‌اند… این شروعی است بر یک معمای درگیرکننده و مرموز که بیننده را به راحتی با خود همراه می‌سازد… عیسی لوپز از رمز و رازهای مشابه این اتفاق که از دوران کودکی او را درگیر کرده است، الهام گرفته است. در مورد عجیبِ کشتیِ Mary Celeste آمریکایی، ظاهراً کل خدمه کشتی در سال 1872 که در مسیر ایتالیا در حرکت بودند و به یکبار ناپدید شده‌اند. همچنین حادثه گیج کننده مشابهی وجود داشت که در آن 9 کوهنورد روسی به دلایل نامعلومی اردوگاه خود را ترک کردند و سپس یخ زدند.

او در ادامه می‌گوید: در این معمای فشرده‌ی شش قسمتی، «همه جزئیات و سؤالات در پایان روشن نمی‌شوند». اما نمایش به اندازه کافی نکاتی را ارائه می‌دهد که حتی سؤالاتی را که به صراحت به آنها پاسخ نمی‌دهد، می‌تواند توسط بیننده‌ی کنجکاوی که مایل است پنج قسمت اول را به دنبال سرنخ‌ها بگردد، حل شود.

“با انتشار اطلاعات بیشتر در مورد فصل چهارم سریال True Detective این مطلب به روز خواهد شد”

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها