معرفی شخصیت های بازی Red Dead Redemption 2 (دارودسته‌ی Van Der Linde)

در این مقاله می‌خواهم شما را با افراد دارودسته‌ی Van Der Linde آشنا کنم و اشاره‌ای کوتاه به پیش‌زمینه، خُلقیات، مهارت‌های آنها و سرنوشت بعضی از آنها در پایان بازی داشته باشم.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد بازی Red Dead Redemption 2 به مطلب اختصاصی ساعت هفت یعنی راهنمای قدم به قدم تمام مراحل اصلی و فرعی بازی رد دد ۲ (روش طلایی کردن تمام مراحل) مراجعه کنید.

“۲۶ اکتبر 2023 پنجمین سالگرد انتشار RDR2 این مطلب به روز شد”

دقت کنید این مطلب حاووی اسپویل داستانی از بازی Red Dead Redemption 2 است….

داستان Red Dead Redemption 2 حول گروه وان در لیندا (Van Der Linde) و آخرین روزهای آنها در غرب وحشی می‌چرخد. در حالی که اعضای باند فقط یک دسته از قانون‌شکنان خطرناک بودند، اما در عمل این گروه مانند یک خانواده عمل می‌کردند، از یکدیگر مراقبت کرده و حتی از یک قانون اخلاقی پیروی می‌کردند.

در پایان بازی، اکثر اعضای گروه یا مُرده‌اند یا به نسخه تاریک‌تری از خودشان تبدیل شده‌اند. تعداد کمی از آنها توانستند زندگی خود را تغییر دهند و به چیزی بیش از فردی تبدیل شوند که خارج از قوانین جامعه زندگی می‌کند. با این وجود، همگام شدن با تمام اعضای باند و پیگیری داستان آنها می‌تواند چالش برانگیز باشد، بنابراین در اینجا تمام جزئیات و داستان‌های اعضای گروه Van Der Linde را جمع‌آوری کردیم تا بیشتر با آنها آشنا شوید.

معرفی شخصیت های بازی Red Dead Redemption 2 (تمام ۲۳ عضو دارودسته‌ی Van Der Linde)

Hosea Matthews

۲۳- Hosea Matthews

“کاش با کم‌ترین قیمت می‌توانستم خِرد (دانش یا فهم) را بخرم”

سن: ۵۵

تاریخ تولد: ۱۸۴۴

قد: ۵ فوت و ۱۰ اینچ

او نزدیک‌ترین دوست و دست راست داچ است و معمولاً نقش نصیحت‌گر گروه را ایفا می‌کند یا به آنها توصیه‌های خردمندانه می‌کند. در واقع، او تقریباً تنها کسی است که می‌تواند داچ را تا حدودی در مسیر مستقیم و درست نگه دارد. او همچنین قدیمی‌ترین عضو باند است و یک کلاهبردار چیره دست به حساب می‌آید، به همین دلیل است که همه اعضا نگاه ویژه‌ای به او دارند و از او مشاوره می‌گیرند. هوزه زمانی با داچ ملاقات کرد که هر دو در حال دزدی در یک کَمپ بودند. بعد از آن به سرعت با هم دوست شدند و بقیه‌اش را خودتان بهتر می‌دانید…

Bill Williamson

Bill Williamson

سن: ۳۳

تاریخ تولد: ۱۸۶۶

قد: ۶ فوت و ۱ اینچ

یکی از اعضای سابق ارتش، بیل ویلیامسون، مردی سرسخت است که هدف زندگی‌اش را در باند داچ پیدا کرد. او حتی پس از اینکه داچ در پایان بازی دیوانه شد، به او وفادار ماند. (وفاداری بیل به داچ تا حدی ناشی از ترس است. نه ترس از خود داچ، بلکه به خاطر تنها ماندن و اینکه بعد از ترک گروه، چه آینده ای در انتظارش خواهد بود) او تفنگدار ماهری است و مسئول مواد منفجره نیز می‌باشد. او در یک مقطع مرد تقریباً شایسته‌ای بود. اما به خاطر اینکه یکی از کم سوادترین اعضای باند است، مستعد خشونت و پرخاشگری است. در نتیجه زمانی که او باند را ترک می‌کند، بداخلاق، بی‌رحم و در کل آدم تاریک‌تری می‌شود.

Micah Bell

Micah Bell

سن: ۳۹

تاریخ تولد: ۱۸۶۰

قد: ۵ فوت و ۱۰ اینچ

اگر جایزه‌ای برای منفورترین شخصیت یک بازی ویدیویی وجود داشت، Micah در جایگاه اول قرار می‌گرفت! او این عنوان به خاطر کمی ترسناک بودن، اظهار نظرهای نژادپرستانه تا مسخره کردن مشکلات جدی مردم، به دست آورده است. اگر می‌خواستید از آن مرد دفاع کنید (مثلا کمی ازش تعریف کنید)، تنها چیزی که می‌توانید بگویید این است که او شخصی وحشی، انتقام‌جو و غیرقابل پیش‌بینی‌ است. او همچنین یک خبرچین است، البته شما دیر متوجه این موضوع می‌شوید ولی او بلاخره ذات واقعی‌اش را آشکار می‌کند… او مسئول برنامه‌ریزی سرقتی نافرجام از کشتی بلک واتر بود، سرقتی که باعث مشکلات زیادی برای گروه می‌شود…

Charles Smith

Charles Smith

سن: ۲۷

تاریخ تولد: ۱۸۸۵

قد: ۶ فوت ۴ اینچ

وقتی بازی شروع می‌شود، چارلز یکی از جدیدترین افراد اضافه شده به باند است. با اینکه او در قانون‌شکنی تجربیات کمی دارد، اما با قدرت و صلابتش این موضوع را جبران می‌کند. به علاوه، مهارت‌های شکار و ردیابی او نیز بهتر از سایرین است. مهم‌ترین ویژگی او اما شرافت اوست. او شاید مهربان‌ترین و خوش قلب‌ترین فرد در باند باشد، کسی که به دور از خودخواهی، حتی به خود اجازه نمی‌دهد اجساد اعضای باند روی زمین بمانند و بپوسند. چارلز اصالتاً بومی آمریکایی است. پدرش آفریقایی آمریکایی و مادرش بومی آمریکایی بود.

Lenny Summers

Lenny Summers

سن: ۱۹

تاریخ تولد: ۱۸۸۰

قد: ۵ فوت و ۱۱ اینچ

به غیر از پسر جان، Lenny کوچکترین عضو باند است. با این حال لِنی علیرغم سنش کاملاً تواناست، حتی به جایی رسیده که هوزه و آرتور او را یکی از بهترین مردان باند می‌دانند. متأسفانه، او زمان زیادی برای افزایش جایگاه خود در گروه ندارد. با این حال، او تا آخرین نفس خود به باند وفادار می‌ماند. اگر بیشتر عمر می‌کرد، وقتی همه چیز از هم پاشید، ممکن بود به جلوگیری از سقوط باند کمک کند یا حداقل به آرتور کمک می‌کرد.

Sadie Adler

Sadie Adler

سن: ۲۵

تاریخ تولد: ۱۸۷۴

قد: ۵ فوت و ۶ اینچ

سدلر آدلر یکی از شخصیت‌های مورد علاقه طرفداران بازی است. در ابتدا، او خیلی کاراکتر خاص و متمایزی نشان نمی‌دهد. او یک بیوه است که توسط باند نجات پیدا می‌کند. (در همان ابتدای بازی) از همان ابتدا او یک دختر مضطرب نشان می‌دهد، اما به سرعت ثابت می‌کند که بسیار بیشتر از این حرف‌هاست. سدلر به زندگی غیرقانونی عادت می‌کند و تبدیل به یک تفنگچی کارآمد می‌شود. با این حال، علیرغم اینکه او به یک قاتل بی‌رحم تبدیل می‌شود، هنوز هم فردی شریف است و دوست واقعی آرتور محسوب می‌شود و در طول داستان بازی بسیار به او کمک می‌کند و حتی پس از مرگش نیز به او وفادار می‌ماند.

Karen Jones

Karen Jones

سن: دوروبر ۲۰ سال

تاریخ تولد: احتمالاً ۱۸۷۰ یا بالاتر

قد: ۵ فوت ۸ اینچ

گول چهره زیبای او را نخورید، کارن به خوبی می‌داند که چه نوع زندگی‌ای دارد و به آن عشق می‌ورزد. در حالی که او بی‌رحم‌ترین قاتل گروه نیست ولی کلاهبرداری تواناست. او به دلیل آنکه هنرپیشه‌ای ماهر است، توانایی خاصی در جلب توجه افراد و پرت کردن حواس آنها دارد. به جز این، تا وقتی که همه چیز برای گروه خوب پیش می رفت او فردی سرگرم‌کننده بود. اما بعد از سقوط دارودسته‌ی Van Der Linde، او تبدیل به فرد تیره‌تری می‌شو‌د و برای تسکین درد خود به الکل روی می‌آورد.

Uncle

Uncle

“مردم منو تنبل خطاب می‌کنن. {ولی} من تنبل نیستم، فقط دوست ندارم کار کنم! یه فرقی بین این دو (تنبلی و کار نکردن) وجود داره! “

سن: ۵۰

تاریخ تولد: ۱۸۴۹

قد: ۵ فوت و ۱۱ اینچ

عمو، مردی است که قبلاً زندگی خاص خود را داشته است. اما اکنون تنها چیزی که از زندگی قبلی‌اش باقی مانده الکل و یک مرد ناخوشایند است. او یکی از اعضای وفادار گروه است، حتی اگر مشارکت واقعی او در باند مشکوک به نظر برسد! به هر حال، او زمان بیشتری را صرف اجتناب از کار می‌کند تا انجام آن‌ها! اما در پایان، او به جان در فرآیند ساختن Beecher’s Hope کمک می‌کند. مزرعه، خانه او نیز می‌شود، زیرا او با خانواده مارستون می‌ماند. او یکی از جذاب‌ترین شخصیت‌های بازی محسوب می‌شود.

Abigail Roberts

Abigail Roberts

سن: ۲۲

تاریخ تولد: ۱۸۷۷

قد: ۵ فوت ۷ اینچ

ابیگیل، روسپی سابق، یکی از اعضای باند است که خیلی اوقات بیرون از کمپ او را نمی‌بینید. به این دلیل که او معمولاً در سرقت‌های بزرگ شرکت نمی‌کند. (بیشتر کنار فرزندش در کمپ می‌ماند) با این حال، او در اطراف کمپ مشغول کار است. او همسر جان و مادر جک است. او اغلب با جان دعوا می‌کند زیرا جان نمی‌خواهد مسئولیت زندگی و خانواده‌اش را به عهده بگیرد. در نهایت، آنها یکجا ساکن می‌شوند و هر سه به یک مزرعه نقل مکان می‌کنند تا سبک زندگی جدیدی را امتحان کنند و گذشته خود را به عنوان قانون‌شکن پشت سر بگذارند…

Jack Marston

Jack Marston

سن: ۴ سال

تاریخ تولد: ۱۸۹۵

قد: ۳ فوت ۸ اینچ

جک پسر جان و ابیگیل است. بنابراین، او کودکی‌ِ معمولی‌ای ندارد. او در گروهی بزرگ می‌شود که هیچ بچه‌‌ای هم سن و سال خودش در اطرافش نیست. حداقل او با بیشتر بزرگسالان گروه کار می‌کند، اما آنها بهترین الگو برای او نیستند. (همه جانی و دزد!) وقتی با آنها صحبت نمی‌کند، معمولاً در حال کتاب خواندن است. در واقع او بیشتر وقت خود را با کتابی در دست می‌گذراند، در نتیجه او بیشتر از پدرش روشنفکر می‌شود.

Simon Pearson

Simon Pearson

سن: ۴۸

تاریخ تولد: ۱۸۵۱

قد: ۶ فوت

معمولاً از اعضای مرد باند انتظار می‌رود که دست به دزدی و کشتن بزنند تا حقشان را [به باند] بپردازند. با این حال، پیرسون یکی از معدود استثناها است زیرا او به عنوان آشپز گروه خدمت می‌کند. او آنچه را که خودش و دیگران می‌توانند پیدا کنند را جمع‌آوری می‌کند و بهترین وعده‌های غذایی ممکن را برای افراد گروه درست می‌کند. او تا انتها با گروه نمی‌ماند، چون وقتی اوضاع خیلی خیت می‌شود از گروه بیرون می‌رود. به این ترتیب، او یکی از پایان‌های شادتر را به دست می‌آورد، زیرا او زندگی جدیدی را به عنوان صاحب فروشگاهی در Rhodes آغاز می‌کند.

Leopold Strauss

Leopold Strauss

“یه دنیای زشت و زننده اون بیرونه، که تمام ما رو در برگرفته… “

سن: ۵۳

تاریخ تولد: ۱۸۴۶

قد: ۵ فوت و ۸ اینچ

در یک باندی پر از قاتل و دزد، به سختی می‌توان در جایگاهِ یکی از ظالمانه‌ترین افراد گروه ایستاد. با این حال، لئوپولد اشتراوس یکی از بی‌شرف‌ترین افراد گروه است! او یک وام‌دهنده است که افراد آسیب‌پذیر را هدف قرار می‌دهد و عملاً زندگی آنها را با بدهی‌های خود ویران می‌کند. با این حال، وقتی زمان جمع‌آوری پول می‌رسد، خودش نمی‌رود. او یکی از افراد گروه – معمولاً آرتور – را می‌فرستد تا مردمِ نااُمید را که به آنها وام داده است را بترساند و پول خود را با سودش پس بگیرد.

Javier Escuella

Javier Escuella

سن: دوروبر ۲۰

تاریخ تولد: احتمالاً ۱۸۷۰

قد: ۵ فوت و ۹ اینچ

خاویر یک قانون‌شکن و انقلابی مکزیکی است که برای مبارزه با وضعیت موجود به دنیا آمده است. مانند اتفاقی که در مورد هوزه افتاد، زمانی که هر دو سعی داشتند تعدادی مرغ بدزدند، داچ با خاویر ملاقات می‌کند. پس از آن، او به خاویر پیشنهاد داد تا در گروه حضور داشته باشد. اسکوئلا شخصیتی است که در هر دو بازی ظاهر می‌شود، هرچند در شرایط متفاوت. او یک شخصیت مهم در RDR2 اما یک آنتاگونیست ثانویه در RDR است. به نظر می‌رسد که او در RDR2 انسان بسیار بهتری است. از آنجایی که خاویر دارای دیدگاه‌های انقلابی و ضدحکومتی بود، او داچ را به خاطر اهداف و جهان بینی خود بسیار قبول داشت، به همین دلیل است که خاویر تا آخرین لحظه تقریباً کورکورانه از داچ دفاع می‌کرد…

Sean MacGuire

Sean MacGuire

سن: دوروبر ۲۰

تاریخ تولد: احتمالاً ۱۸۷۰

قد: ۵ فوت و ۱۰ اینچ

شان از بین صف طولانی از جنایتکاران می‌آید، بنابراین جای تعجب نیست که او در گروه داچ قرار بگیرد. این مرد ایرلندی فردی شاد است اما بیش از حد به توانایی‌های خود اعتماد دارد. اعتماد بیش از حد او منجر به چند مشکل جدی در طول بازی می‌شود. اما عصبانی شدن از دست‌اش سخت است، زیرا او یکی از بامزه‌ترین شخصیت‌هایی است که در باند حضور دارد. متأسفانه، مانند بسیاری از افرادِ قبل از او، شان در یکی از شیطنت‌های باند کشته می‌شود و روح گروه را بیش از پیش می‌شکند.

Mary-Beth Gaskill

Mary-Beth Gaskill

سن: دوروبر ۲۰

تاریخ تولد: احتمالاً ۱۸۷۰

قد: ۵ فوت ۵ اینچ

مری بث یکی از شیرین‌ترین اعضای باند است که واقعاً بقیه اعضای گروه را خانواده خود می‌داند. او خیلی در خط داستانی اصلی دخالت نمی‌کند، اما از بودن در کنارش لذت می‌برید. اغلب می‌توانید او را در اردوگاه در حال خواندن رُمان‌های عاشقانه ببینید، که آینده او را پیش‌بینی می‌کند، زیرا بعداً با نام مستعار تبدیل به یک رمان‌نویس می‌شود. بنابراین، خوشبختانه، او یک زندگی پس از باند دارد، زیرا او قبل از اینکه اوضاع خیلی بد شود، گروه را ترک می‌کند.

Josiah Trelawny

Josiah Trelawny

سن: بین ۴۰ تا ۵۵

تاریخ تولد: دوروبر ۱۸۴۰

قد: ۵ فوت ۹ اینچ

جوزِیا شخصیت عجیبی است. او یک جنتلمن مناسب به نظر می‌رسد، اما زیر آن کت و شلوار و کلاه براق یک جنایتکار و شیاد ماهر نهفته است. او همیشه در زندگی گروه حضور ندارد و هر طور که می‌خواهد می‌آید و می‌رود. با این حال، او هنوز به عنوان یک دارایی (برای باند) در نظر گرفته می‌شود، زیرا اطلاعاتی را ارائه می‌دهد که هیچ کس دیگری در گروه شانس دانستن آنها را ندارد. در پایان، زمانی که همه چیز شروع به فروپاشی می‌کند، او برای همیشه گروه را ترک می‌کند.

Molly O’Shea

Molly O'Shea

سن: اواسط ۲۰ سالگی

تاریخ تولد: دوروبر ۱۸۷۰

قد: ۵ فوت و ۵ اینچ

اگرچه Molly در یک خانواده ثروتمند در دوبلین متولد شد، اما به عنوان یکی از اعضای باند و معشوقه‌ی داچ به آمریکا رفت. او هرگز با بقیه دخترها دمخور نمی‌شود، عمدتاً به این دلیل که مولی فکر می‌کند مجبور نیست در کارهای کمپ شرکت کند. بنابراین، او شاید منفورترین عضو باند در نظر بقیه افراد باشد. در نهایت، او توسط سوزان کشته می‌شود زیرا همه فکر می‌کنند او، آنها را فروخته است.

Reverend Swanson

Reverend Swanson

سن: اواسط ۴۰

تاریخ تولد: ۱۸۵۰

قد: ۵ فوت ۱۰ اینچ

سوانسون که یک روحانی بود، در نهایت لذت‌های نامقدسی مانند الکل، مواد مخدر و روابط نامشروع را به جای ایمانش انتخاب کرد. این باعث شد که او قبل از پیوستن به باند Van Der Linde شغل خود را از دست بدهد. در شروع بازی به نظر می‌رسد که او به دلیل اعتیاد به الکل در وضعیت بدتری نسبت به سایر افراد گروه قرار دارد. با این حال، او کم‌کم در حالی که همه‌چیز رو به وخامت می‌رود، بهبود می‌یابد و در نهایت به نیویورک می‌رود تا دوباره واعظ شود.

Tilly Jackson

Tilly Jackson

سن: اوایل ۲۰

تاریخ تولد: دوروبر ۱۸۷۰

قد: ۵ فوت ۴ اینچ

تیلی سختی‌های زندگی را در سنین کودکی و نوجوانی فهمید. او دختر یک برده سابق است و در سن 12 سالگی توسط گروهی که همیشه با او رفتار درستی نداشتند، ربوده شد. در نهایت، تیلی از آن گروه دور شد و با داچ، که او را پذیرفت، همراه گشت و حتی خواندن و نوشتن را در گروه آموخت. بنابراین، اگرچه حضور در باند Van Der Linde همیشه عالی نیست، اما بهتر از زندگیِ قبلی اوست.

Susan Grimshaw

Susan Grimshaw

سن: اواسط ۴۰

تاریخ تولد: دوروبر ۱۸۵۰

قد: ۵ فوت ۶ اینچ

سوزان یکی از اعضای اصلی باند است و از زمانی که فقط داچ، هوزه و آرتور بودند در گروه حضور داشت. در RDR2، او اساساً مادر گروه است که همه را در صف نگه می‌دارد و اردوگاه را سازماندهی می‌کند. او در درجه اول مسئول زنان است و دائماً به آنها دستور می‌دهد. در پایان، یک شلیک ساده از سوی Micah او را بدون تشریفاتی خاص رهسپار دنیای مردگان می‌کند. متأسفانه، دوست دیرینه و معشوق سابق او، داچ، به نظر نمی‌رسد به مرگ او اهمیت بدهد!

John Marston

John Marston

“مردم فراموش نمی‌کنند… هیچ چیز بخشیده نمی‌شود “

سن: ۲۶

تاریخ تولد: ۱۸۷۳

قد: ۶ فوت

جان یکی از شناخته شده‌ترین شخصیت‌های سری بازی Red Dead است. به هر حال، او قهرمان بازی اول است و مانند یک شخصیت مرکزی در Red Dead Redemption 2 عمل می‌کند. شما حتی می‌توانید در قسمت‌های پایانی در نقش او بازی کنید، زیرا او زندگی غیرقانونی خود را پشت سر می‌گذارد. مارستون همیشه یک قدیس نیست، اما روش خود را تغییر می‌دهد. می‌توانید شخصیت او را ببینید که از یک عضو نابالغ باند، به یک مرد خانواده تبدیل می‌شود.

Arthur Morgan

Arthur Morgan

“ما نمی‌تونیم آنچه که انجام شده را تغییر بدیم، ما فقط می‌تونیم {زندگی را} ادامه بدیم”

سن: ۳۶

تاریخ تولد: ۱۸۶۳

قد: ۶ فوت و ۲ اینچ

آرتور مانند یک مرد عاقل و دنیادیده صحبت می‌کند، اما او فقط در اواخر سی سالگی‌اش است. زندگی آرتور پر از تراژدی بوده است. او پسرش Isaac را به دست چند سارق از دست داد. عشق زندگیش، Mary، به دلیل سبک زندگی‌ خلافکارانه‌اش با او نمی‌ماند و او باید شاهد باشد که دارودسته‌اش، در حقیقت خانواده‌اش و حتی زندگی‌اش چگونه به تدریج در حال فروپاشی است. با این حال، آرتور قلب مهربانی دارد و حتی به عنوان یک برادر بزرگتر برای جان عمل می‌کند. در واقع، اگر تشویق‌ها و قهرمانی‌های آرتور نبود، مارستون زندگی خانوادگی دوست داشتنی خود را از دست می‌داد. او از محبوب‌ترین و ماندگارترین کاراکترهای دنیای گیم محسوب می‌شود، به طوری که بعد از پایان بازی، یاد او در قلب شما ابدی خواهد شد.

Dutch Van Der Linde

۱۳ نکته جالب درباره‌ داچ از بازیRed Dead Redemption 2 که احتمالا نمیدانستید

“ما همیشه نمیتونیم با طبیعت بجنگیم، جان. ما نمیتونیم با تغییر مبارزه کنیم، ما نمیتونیم با جاذبه مبارزه کنیم، ما نمیتونیم با هیچ چیزی مبارزه کنیم. {با این حال} در طول تمام زندگیم، تنها کاری که انجام دادم این بود که جنگیدم”

سن: ۴۴

تاریخ تولد: ۱۸۵۵

قد: ۶ فوت

داچ رهبر باند Van Der Linde و مردی است که همه چیز را آغاز می‌کند. در حالی که او آنتاگونیست اصلی در RDR است، داچ همیشه آدم بدی نبوده است. بله، او به عنوان رهبر دسته‌ای از قانون‌شکنان فعالیت می‌کند، اما او اصول و آرمان‌های خاص خودش را دارد. در طول وقایع RDR2، طرفداران واقعاً با این شخصیت آشنا می‌شوند و می‌بینند که چگونه داچ آرام آرام عقل خود را از دست می‌دهد و به یک شرور در داستان تبدیل می‌شود… (حقایق جالب در مورد داچ که نمی‌دانستید)

منبع: Thegamer.com

امیدواریم از مطلب معرفی شخصیت های بازی Red Dead Redemption 2  لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمو
محمو

موفق و پیروز باشین عالی کامل و جامع

Cap
Cap

یخرده سن مایکا کم نیست چون یجا بود که می‌گفت مایکا یه مدت بزرگ آرتور بوده یهنی حد اقل یه ده سال اختلاف سنی بعدش ریشاش و موهاش سفید بود

آراد
آراد

دروغ هست سایت شما چون وقتی بازی ردد۲,شروع شد رو صفحه بازی نوشت سال 1899 بود چرا(Uncle) باید 50سالش باشه و تاریخ تولد1949باشه🤣🤣🤣🤣⁦???????????????…

امین علیرضائی
پاسخ به  آراد

اشتباه تایپی چه ربطی به دروغ گفتن داره؟!؟ کلا یاد گرفتیم از هر چیزی ایراد بگیرم. اگر تمام این متن کامل باشه ولی فقط یه غلط املایی یا ویرایشی داشته باشه سعی میکنیم با همون کلشو تخریب کنیم. کار درستی نیست که زحمات دیگران رو با اینجور حرف زدن‌ها پایمال کنید. موفق باشید.