۱۰ دنباله برتر تاریخ بازی ها

برخی دنباله‌ها حتی از نسخه اولیه خود نیز بهتر و برتر از آب در می‌آیند. این یکی از تفاوت‌های اصلی مدیوم گیم محسوب می‌شود، چراکه دنباله‌های بازی‌های ویدیویی به اندازه دنباله‌های فیلم‌ها تفرقه انگیز نیستند. هر زمان که فیلمی از یک فرانچایز مشهور معرفی می‌شود، طرفداران مطمئن نیستند که به خوبی فیلم اصلی شود، زیرا معمولاً اینطور نمی‌شود! با این حال، در دنیای گیم این مسئله کاملا متفاوت است و در واقع، برخی از بهترین بازی‌های تاریخ دنباله هستند و در این مطلب قصد داریم این دنباله‌های جادویی و ممتاز را به شما معرفی کنیم. در این مطلب قصد داریم ۱۰ دنباله برتر تاریخ دنیای گیم که حتی از نسخه اصلی خودشان بهتر هستند را به شما معرفی کنیم پس با ساعت هفت همراه باشید.

با شرکت در نظرسنجی زیر شما نیز می‌توانید بهترین دنباله‌ تاریخ دنیای گیم را انتخاب کنید.

بهترین دنباله تاریخ دنیای گیم کدام است؟
615 رای‌
×

10. Zelda: Tears of the Kingdom

۱۰ دنباله برتر تاریخ بازی ها

راهنمای کامل بازی Zelda: Tears Of The Kingdom

در حقیقت Breath of Wild یکی از بهترین بازی‌های تمام دوران است و واقعا باورنکردنی است که دنباله آن یعنی Tears of the Kingdom حتی بازی بهتری نسبت به نسخه اولش محسوب می‌شود. از هر نظر که بخواهید بگویید Tears of the Kingdom مکانیزم‌های جذاب شماره اولش را بهبود بخشیده و آنها را ارتقا داده است. رمز و رازهای بیشتری در بازی جا داده، داستان‌ جذابتری را برای مخاطبان فراهم کرده، محیط‌های مخفی بیشتری در طول بازی پیدا خواهید کرد، معماهای جذابتری در بازی قرار گرفته و امکانات بسیار پیچیده‌تر و متنوع‌تری در بازی وجود دارد که دود از کله‌تان بلند می‌کند! داستان بازی پنج سال پس از رویدادهای Breath of Wild اتفاق می‌افتد. Link و Zelda به عنوان قهرمانان Hyrule شناخته می‌شوند چراکه به برقراری صلح و ثبات در پادشاهی کمک کرده‌اند. با این حال، تهدید جدیدی در حال شکل‌گیری است. یک گروه مرموز به نام Legion of Darkness در حال جمع آوری اشک‌های پادشاهی هستند، قدرتی که می‌تواند جهان را به نابودی بکشاند. این گروه توسط یک جادوگر قدرتمند به نام Harbinger رهبری می‌شود که قصد دارد از اشک‌های پادشاهی برای بازگرداندن یک خدای قدیمی به نام Demise استفاده کند. Link باید با قدرت‌های جدیدی که در اختیار دارد در برابر این تهدید جدید قد علم کند و Zelda که به شکل مرموزی ناپدید شده نیز به شکل باورنکردنی به او در این راه کمک می‌کند…

9. Silent Hill 2

۱۰ دنباله برتر تاریخ بازی ها

سخت است که پس از یک بازی مانند Silent Hill که پیش‌تر یک ژانر را تعریف کرده، بازی دیگری را به عنوان یک دنباله موفق معرفی کرد. اما توسعه‌دهندگان Konami موفق به انجام این کار با Silent Hill 2 شدند. با یافتن راه‌هایی برای ترساندن بازیکنان حتی بیشتر از بازی اول، Silent Hill 2 تقریباً در تمام زمینه‌ها بهبود داشت. این بازی دوربین و کنترل را بهبود داد و باعث روان‌تر شدن بازی شد، اما داستان بازی بود که واقعاً آن را از دیگر بازی‌ها متمایز کرد. Silent Hill 2 به توسعه‌ی داستان‌هایی که در Silent Hill ایجاد شده بود، پرداخت و یک داستان بسیار پیچیده و عمیقِ روانشناسانه را ارائه داد. این بازی از ترس روان‌شناختی بهره برد، به طوری که با دشمنانی که ویژگی‌های تاریک گذشته‌ی James را بازتاب می‌دهند، رو به رو می‌شوید. Silent Hill 2 از مه و دود همیشگی به شکل برجسته‌ای استفاده کرد تا به افزایش اتمسفر و تنش کمک کند و احساس تنهایی James را تقویت کند. در نهایت، شش پایان مختلف باعث شد تا بازیکنان مجدداً بازی را انجام دهند و دوباره و دوباره تلاش کنند تا Silent Hill 2 را در تاریخ بازی‌های ویدئویی جاودانه سازند… داستان بازی بر روی شخصیتی به نام James Sunderland تمرکز دارد. داستان از جایی آغاز می‌شود که James نامه‌ای مرموز از همسر مرحوم خود، Mary، دریافت می‌کند. در این نامه، Mary او را به شهر Silent Hill دعوت می‌کند. این دعوتِ ناگهانی و عجیب به James امکان دیدن همسر مرحومش را که چند سال پیش درگذشته را می‌دهد…

8. Batman: Arkham City

۱۰ دنباله برتر تاریخ بازی ها

“Batman: Arkham Asylum” باید به خاطر ارتقاء تجربه‌ای که یک بازی ابرقهرمانی می‌تواند داشته باشد و برای بازی‌هایی مانند “Spider-Man” ارائه‌دهنده الگو بود، تحسین زیادی را از منتقدان و بازیکنان جلب کند. اما برای هر چیزِ خوبی که “Arkham Asylum” انجام داد، نسخه دوم آن، “Batman: Arkham City”، پنج برابر بهتر عمل کرد! این نسخه به طور چشمگیری نسبت به نسخه اول بهتر بود. “Arkham City” به خاطر داستان بهتر، دشمنان شناخته‌شده و عمیق‌تر و ماموریت‌های جانبی خاطره‌انگیز معروف است. این بازی همچنین دنیای بهتری نیز داشت و بهتر از “Arkham Asylum” فانتزی بودن بتمن را به تصویر می‌کشد. “Arkham Asylum” بدون شک یک بازی عالی است، اما “Arkham City” سه‌گانه “Arkham” را به یک افسانه تبدیل کرد…

7. Portal 2

۱۰ دنباله برتر تاریخ بازی ها

بازی اصلی Portal یک بازی معمایی و هوشمندانه بود، اما فقط یک ماجراجوییِ کوچک بود. Portal 2 هم طولانی‌تر است و در تمام بخش‌ها بهبودی کامل نسبت به بازی اول دارد. این بازی بیشتر مکانیزم‌های بازی اصلی را حفظ می‌کند، اما امکاناتی مانند ژل‌ها و پل‌های نوری را به بازی اضافه می‌کند. این امکانات باعث افزایش عمق معماها می‌شوند. علاوه بر این، اضافه شدن چندین شخصیت عالی مانند Wheatley و Cave Johnson به بازی باعث می‌شود Portal 2 یکی از جذاب‌ترین بازی‌های تاریخ باشد، که این را نمی‌توان در مورد بازی اصلی گفت. همچنین، یک بخش Co-op بسیار سرگرم کننده، گرافیک بهتر و داستانی قوی‌تر وجود دارد که به طور کلی Portal 2 را به یک عنوان بسیار برتر تبدیل کرده است. پس از سال‌ها خواب چارلی شپارد (که بازیکن آن را کنترل می‌کند) در داخل محیطی مخفی به نام Aperture Science Laboratories بیدار می‌شود. او در طول داستان با Wheatley، یک ربات هوش مصنوعی، آشنا می‌شود و تلاش می‌کند که با حل معماهای پیچیده از زندانی که در آن گرفتار شده خود را نجات دهد.

6. Uncharted 2: Among Thieves

۱۰ دنباله برتر تاریخ بازی ها

هیچ یک از بازی‌های Uncharted نمی‌توانند به عنوان بازی‌های ناموفق در نظر گرفته شوند. با این حال، سری بازی‌های Uncharted با عرضه Uncharted 2 از همه نظر بهبود یافت. بازی اول از بسیاری از بازی‌های مشابه الگوبرداری کرده بود و هدف این بود که شما باید راه خود را از طریق از بین بردن تعداد زیادی از دشمنان باز کنید. “Among Thieves” تغییرات کوچک‌ زیادی را اعمال می‌کند. تنوع بیشتری در ماموریت‌ها و محیط‌ها بوجود می‌آورد. همچنین، داستان و شخصیت‌های بسیار جذاب‌تری را معرفی می‌کند. نه تنها قهرمانان بازی جذاب هستند، بلکه Uncharted 2 از برخی از بهترین شروران سری نیز برخوردار است. در این بازی شما در نقش Nathan Drake، یک جستجوگر گنج، ایفای نقش می‌کنید. داستان بازی از جایی آغاز می‌شود که Nathan به دنبال اطلاعاتی در مورد یک گنج افسانه‌ای به نام Cintamani Stone است که در کوهستان‌های هیمالیا پنهان شده است. در این سفر، او با دشمنان متعددی مواجه می‌شود و به دنبال راهی برای دستیابی به گنج می‌گردد.

5. Assassin’s Creed 2

۱۰ دنباله برتر تاریخ بازی ها

به عنوان یک پیش‌فرض، سری بازی‌های “Assassin’s Creed” همیشه جذاب بوده‌اند. با این حال، عنوان اول به دلیل ماموریت‌های تکراری و مکانیزم‌های محدودی که داشت، نتوانست نظر همه را به خود جلب کند. طرفداران نظرات خود را در مورد این مسائل بیان کردند و توسعه‌دهندگان برای Assassin’s Creed 2 تغییراتی ایجاد کردند. شماره دوم اساسین کرید یک بازی عالیِ اکشن-ماجراجویی است که ماموریت‌های بسیار متنوعی را داراست. در طول بازی شما برای شکار دشمنان از روش‌های دقیقاً یکسانی پیروی نمی‌کنید و تنوع در تمام اجزای بازی دیده می‌شود. در این نسخه داستان جذاب‌تری نیز وجود دارد و شما با شخصیت اصلی‌ای به نام Ezio ماموریت‌های متنوع و جذابی را تجربه می‌کنید. همینطور مکانیزم‌های مبارزه، مخفی‌کاری و حرکات‌ پارکور به طور قابل توجهی بهبود یافته‌اند. در طول بازی، Ezio به سفری ماجراجویانه در شهرهای ایتالیا می‌رود و در این سفر با شخصیت‌های مختلفی روبرو می‌شود که نقش‌های مهمی در داستان ایفا می‌کنند. او همچنین با تاریخ و رازهای مخفی مرتبط با نسل‌های گذشته اساسین‌ها آشنا می‌شود.

4. The Witcher 3: Wild Hunt

۱۰ دنباله برتر تاریخ بازی ها

راهنمای کامل تمام مراحل بازی The Witcher 3: Wild Hunt / تمام مراحل اصلی و فرعی کامل

معرفی شخصیت گرالت از سری Witcher و حقایقی که احتمالا در مورد او نمی‌دانستید

سری بازی “The Witcher” تا زمان عرضه “The Witcher 3” در دنیای بازی‌ها به اندازه کافی شناخته شده نبود. بازی اول این سری به عنوان یک بازی متوسط شناخته می‌شد، در حالی که “The Witcher 2” واقعاً خوب بود. اما بازی سوم، یکی از بزرگترین بازی‌های نقش‌آفرینی تمام دوران است. نسبت به دو بازی قبلی، این بازی یک جهان بسیار بزرگ‌تر، پر از ماموریت‌های فرعی بسیار جذاب را ارائه می‌دهد. استاندارد نگارش و داستان‌سرایی در این عنوان بسیار بالاتر رفته است و نبردها در این بازی بهتر و لذت‌بخش‌تر شده‌اند. در کل، این بازی بهتر از دو بازی قبلی در سری عمل کرده است و یک دنباله جاه طلبانه و بسیار قدرتمند محسوب می‌شود. در طول داستان بازی، شما در نقش گرالت باید به دنبال Ciri بگردید که از دست دشمنان مختلف می‌گریزد و قدرت‌های جادویی خارق‌العاده‌ای دارد. این سفر شما را با افراد مختلف در روستاها و شهرهای کوچک تا شهرها و مناطق وسیعی مانند Novigrad و Skellige آشنا می‌کند. در طول این ماجراجویی، شما ماموریت‌های فرعی و اصلی مختلفی بدست می‌آورید که برخی از آنها از بهترین داستان‌های دنیای گیم محسوب می‌شوند.

3.  Red Dead Redemption 2

۱۰ دنباله برتر تاریخ بازی ها

راهنمای کامل تمام مراحل بازی Red Dead Redemption 2 / تمام مراحل اصلی و فرعی

۱۳ نکته جالب درباره‌ داچ از بازی Red Dead Redemption 2 که احتمالا نمیدانستید

معرفی شخصیت های بازی Red Dead Redemption 2 (تمام ۲۳ عضو دارودسته‌ی Van Der Linde)

از نظر داستانی، “Red Dead Redemption 2” در واقع یک پیش‌داستان است، اما از نظر بازی‌های ویدئویی، یک نسخه دوم محسوب می‌شود. “Red Dead Redemption” یکی از بهترین بازی‌های دوران خود بود، بنابراین خیلی سخت بود که RDR2 از نسخه اول بهتر شود! با این حال، بازی دوم بهتر از نسخه اول است. در واقع، همه چیزی که نسخه اصلی انجام می‌دهد، در نسخه دوم بهتر انجام می‌شود. جهان زنده‌تری وجود دارد، همه چیز جزئیات بیشتری دارد، داستان جذاب‌تر و حتی شخصیت‌‌پردازی بهتر هستند. بنابراین، دقیقاً آن چیزی را که یک نسخه دوم باید انجام دهد، شماره دوم رد دد انجام می‌دهد و به خاطر همین جزو بهترین دنباله‌های تاریخ دنیای گیم محسوب می‌شود. در این بازی شما در نقش Arthur Morgan که عضوی از گروه تبهکار به نام “وندرلینده” (Van der Linde Gang) است بازی می‌کنید. داستان بازی در دهه 1890 روایت می‌شود. اعضای گروه وندرلینده شامل کاراکترهای متعددی هستند که هر یک داستان و شخصیت خاص خود را دارا هستند و شما به تجربه داستان‌های مختلف آنها می‌پردازید.

2.  Mass Effect 2

۱۰ دنباله برتر تاریخ بازی ها

نسخه اصلی Mass Effect یک بازی نقش‌آفرینی علمی-تخیلی قدرتمند بود. بازی‌ای که داستان فوق‌العاده‌ای داشت و شخصیت‌های برجسته‌ای را نیز در خود جا داده بود. با این حال، بازی به خاطر نبردهای غیر جذابش و همچنین تعداد زیادی ماموریت جانبی تکراری، نقدهایی را دریافت کرد. اما  Mass Effect 2 بیشترِ اشکالات بازی اول را رفع می‌کند. نبردهای مبتنی بر پناه گرفتن در بازی بسیار جذابتر و پرسرعت‌تر شده بود. در مورد ماموریت‌های جانبی نیز یکی از بهترین و جذابترین سری ماموریت فرعی را در این بازی تجربه کردیم. این بازی همچنین از نظر کیفیت داستانی و شخصیت‌ پردازی نیز با بازی اول رقابت می‌کند و حتی از آن جلو می‌زند زیرا تعداد بیشتری از شخصیت‌های قدرتمند در این بازی وجود دارد و شما به شکل عمیق با هریک از آنها آشنا می‌شوید. داستان “Mass Effect 2” در دنیای علمی-تخیلی فضایی روی می‌دهد و شما در نقش فرمانده Shepard به ماجراجویی در کهکشانی بزرگ و پر از انواع مخلوقات فضایی می‌پردازید. در این بازی، Shepard به دنبال جمع‌آوری یک تیم از شخصیت‌های با استعداد است تا در مقابل یک تهدید جدید و شوم مقاومت کند. داستان بازی از تصمیم‌ها و انتخاب‌های شما تأثیر می‌گیرد و می‌توانید چندین پایان مختلف را تجربه کنید و سرنوشت افراد مختلف در هریک از پایان بندی‌ها بسته به رفتار شما در طول بازی تغییر خواهد کرد.

1.  Half-Life 2

۱۰ دنباله برتر تاریخ بازی ها

زمانی که نسخه اول بازی Half-Life منتشر شد، به دلیل گیم‌پلی منحصر به فرد و داستان جذابی که داشت، توجه زیادی به خود جلب کرد. در واقع، تا آن زمان هیچ بازی اول شخص تیراندازی مشابهی وجود نداشت. این مورد درباره Half-Life 2 نیز صدق می‌کند، زیرا این نسخه به طور کامل با نسخه اول متفاوت نیست و از بسیاری جهات به آن شباهت دارد. با این حال، تفاوت‌هایی وجود دارد که واضح می‌کنند نسخه دوم از نظر کیفی برتری شگرفی دارد. یکی از دلایل اصلی این موضوع، ارتقاء موتور فیزیک بازی است. این موتور به شما اجازه می‌دهد کارهای زیادی را انجام دهید که در نسخه اول امکان‌پذیر نبود. علاوه بر این، محیط‌ها دارای تنوع بیشتری هستند و شما پیشرفت را نسبت به بازی اول به شدت حس خواهید کرد. بازی Half-Life 2 یکی از بهترین بازی‌های شوتر اول شخصِ داستان محورِ تاریخ دنیای گیم است و با اینکه بعد از گذشت این همه سال دنباله‌ای برای آن منتشر نشده ولی نمی‌توان از این بازی بزرگ و دستاوردهای بزرگی که در دنیای گیم به جای گذاشت به راحتی چشم پوشی کرد. داستان بازی “Half-Life 2” در دنیای آخرالزمانی و علمی-تخیلی اتفاق می‌افتد. شما در نقش Gordon Freeman، یک دانشمند باهوش، به مبارزه با موجودات فضایی و حکومت ظالمی که جهان را کنترل می‌کند، می‌پردازید.

منابع: cbr – TheGamer – screenrant و Saate7.com

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها