معرفی شخصیت گرالت و حقایقی که در مورد او نمی‌دانستید

داستان گرالت بخشی از دنیای خیالی، تاریک و پیچیده‌ای است که در مجموعه‌ی کتاب‌ها (به نوشته آندژی ساپکوفسکی) و بازی‌های (و جدیدتر سریال) ویچر معرفی شده است. گرالت یکی از ویچرهای حرفه‌ای می‌باشد که با هیولاها و خطرات باورنکردنی در طول ماجراجویی‌های مختلف رو به رو شده است. او در داستان‌ها و بازی‌های ویچر به عنوان شخصیت اصلی حضور دارد. ویچر به شکارچیان هیولای حرفه‌ای گفته می‌شوند، کسانی که توانایی‌های غیرعادی دارند که ترکیبی از جادوگری، مهارت‌های مبارزه‌ای بسیار بالا و دانش در موضوعات مختلف می‌باشد. ویچرها در نتیجه‌ی آزمایش Grasses و آموزش‌های سخت و طولانی‌ بوجود آمدند. قدرت‌های آنها باعث می‌شود که بتوانند با هیولاها و انسان‌های شرور و قدرتمند روبرو شوند و مأموریت‌های غیرممکن مختلفی را برای حفظ تعادل در دنیای خیالی ویچر انجام دهند. در ادامه می‌خواهیم بیشتر در مورد شخصیت ویچر صحبت کنیم، پس با ما در ساعت هفت همراه باشید.

دنیای ویچر

دنیای ویچر

راهنمای کامل بازی ویچر 3 (مهم)

معرفی شخصیت ها و بازیگران سریال The Witcher

بررسی مینی سریال The Witcher: Blood Origin / ویچرِ کاغذی!

بررسی سریال The Witcher فصل دوم

در مورد واقعه‌ی Conjunction of the Spheres (چگونگی پیدایش هیولاها در دنیای ویچر)

آشنایی با مدارس دنیای ویچرها 

بررسی فصل اول سریال The Witcher

معرفی شخصیت گرالت

گرالت یک ویچر است ، یک جهش یافته جادویی (که به واسطه آزمایشی به نام گراسز (Grasses) بوجود آمده) است که برای شکار و کشتن هیولاها ساخته شده است. اندکی پس از به دنیا آمدن، مادر گرالت، ویسنا، او را می‌فرستد تا تحت آموزش قرار گیرد و در نهایت در مدرسه گرگ در کائر مورهن – دژ مستحکم ویچرها- تبدیل به ویچر می‌شود. مرشد و شخصیت پدری او مردی خردمند و جنگجو به نام وزمیر بود. بعد از جهش یافتگی برخی از ویژگی‌‌های خاص مانند مقاومت بالا در برابر آسیب، سم و بیماری‌ها را بدست می‌آورد، همچنین پیری او کند می‌شود و تمام رنگدانه‌های بدنش را از دست می‌دهد که باعث می‌شود او پوستی رنگ پریده و موهای سفید داشته باشد. به همین دلیل از او به عنوان “Blaidd Gwyn” به معنای “گرگ سفید” یاد می‌شود.

گرالت یکی از بهترین ویچرها از مدرسه گرگ است که به عنوان یک کاراگاه حرفه‌ای، آموزگار و محافظ برای مردم عادی و طبقه‌های ثروتمند و قدرتمند فعالیت می‌کند. او با موجودات مختلفی همچون خون آشام (Vampire)، گریفین (Griffin)، گرگینه (Werewolf) و جن (Genie) مبارزه می‌کند و برخی از دشمنان خود را نیز با استفاده از سلاح‌های جادویی شکست می‌دهد.

گرالت معمولاً با پیچیدگی‌های اخلاقی زیادی در طول داستان‌هایش روبروست. او در مواجهه با مشکلات مختلف تلاش می‌کند تا بهترین تصمیم‌ها را بگیرد. داستان‌های گرالت به‌طور کلی شامل عناصری از اکشن، ماجراجویی، درام و روایات فانتزی می‌شوند که خوانندگان یا بازیکنان را به دنیای پر از معما، راز و روند پیچیده‌ای از رویدادها می‌کشانند.

توضیح در مورد Trail of the Grasses ritual (آزمایش گراسز (Grasses))

معرفی شخصیت گرالت از سری Witcher و حقایقی که احتمالا در مورد او نمی‌دانستید

آزمایش چمن‌ها (Trial of the Grasses) یک مراسم بسیار خطرناک در دنیای “ویچر” است که جهت آماده‌سازی نوجوانان جهت تبدیل شدن آنها به ویچر حرفه‌ای انجام می‌شود. این مراسم به همراه وردهای جادویی و با مصرف مخلوطی از مواد شیمیایی و جادویی اجرا می‌شود تا تغییرات بیولوژیکی عمده‌ای در بدن انجام شود و توانایی‌های فراطبیعی را در افراد تقویت کند.

در داستان‌های “ویچر”، آزمایش چمن‌ها به طور اساسی به دو مرحله اصلی تقسیم می‌شود:

1. آزمون ابتدایی: در این مرحله، نوجوانان متقاضی باید با عبور از آزمون‌های مختلف ثابت کنند که از نظر جسمانی و روحی قابلیت انجام آزمایش اصلی را دارند یا خیر…

2. بخش اصلی آزمایش: افرادی که موفق به عبور از مرحله‌ی اول می‌شوند، به مرحله‌ی بعدی یعنی آزمایش اصلی می‌رسند. در اینجا، به آنها مواد شیمیایی مختلفی تزریق می‌شود که باعث انفجار در سطح سلولی و تغییرات شیمیایی در بدن آنها می‌شود. بسیاری از افراد در این مرحله به علت تغییرات ناگهانی ایجاد شده در بدن‌شان می‌میرند.

آنهایی که موفق به زنده ماندن از آزمایش می‌شوند، تغییرات بیولوژیکی جدی در بدنشان تجربه می‌کنند. این آزمایش یک فرآیند خطرناک و مرگبار است و تنها کمی از افراد توانایی بقا و تحمل این مراسم را دارند. افرادی که موفق به عبور از آن می‌شوند، به ویچرهای حرفه‌ای تبدیل می‌شوند و به شکار هیولاها و موجودات خطرناک می‌پردازند.

در ادامه حقایقی جالبی از شخصیت گرالت که احتمالا نمی‌دانستید را بازگو کردیم…

۱۱. او اهل ریویا نیست

در کتاب‌ها و بازی‌ها، گرالت اغلب توسط خودش یا توسط دیگران به عنوان “گرالت از ریویا” معرفی می‌شود، اما به نظر می‌رسد که او اهل ریویا نیست. در کتاب “غسل تعمید آتش” (The Witcher: Baptism Of Fire)، او توضیح می‌دهد که انتخاب محل تولد ریویا را برای کمک به افزایش اعتماد مشتریان انجام داده است. به خاطر اینکه ملکه اهل ریویا بود، باعث می‌شد مشتریان احساس راحتی با او کنند. او واقعا از مناطق دورافتاده کائدوون (Kaedwen) می‌آید و اگر مشتری‌ها این واقعیت را می‌فهمیدند ماموریت‌های کمتری گیرش می‌آمد! برای فروش این دروغ، گرالت به تلفظ ریویایی رسیده و نام خود را به گرالت روژه‌هایریک دو هوت-بلگارد (Geralt Roger Eric du Haute-Bellegarde) تغییر داد!

۱۰. مادرش جادوگر بود

معرفی شخصیت گرالت از سری Witcher و حقایقی که احتمالا در مورد او نمی‌دانستید

مادر او، ویسنا، هرگز در بازی‌ها حضور ندارد و تنها به طور ابتدایی به او اشاره شده است. از کتاب‌ها می‌فهمیم که او یک جادوگر قدرتمند و دروید (druid) است. این نکته قابل توجه است زیرا انسان‌هایی که قدرت‌های جادویی دارند و جادو آموزش می‌بینند، معمولاً از باروری خود دست می‌کشند و تایید شده که وی زمانی که گرالت به دنیا آمد، جادوگر قدرتمندی بوده است. بعضی اوقات جادوگران و درویدها می‌توانند با استفاده از جادوی خود از ناباروری عبور کنند، که احتمالاً مادر گرالت برای به دنیا آمدن پسرش دست به اینکار زده است. پدرش یک شکارچی هیولا بود که به او کمک کرد تا یک کوشچی (نام یک هیولای در دنیای ویچر) را بکشد.

۹. گرالت در بین ویچرها منحصر به فرد است

معرفی شخصیت گرالت از سری Witcher و حقایقی که احتمالا در مورد او نمی‌دانستید

آزمایش گراسز (Grasses) رسمی است که به منظور از بین بردن ضعف‌های یک فرد و جایگزینی آنها با نقاط قوت از طریق مصرف مواد شیمیایی بسیار سمی انجام می‌شود. بسیاری از افراد در طول این فرآیند جان خود را از دست می‌دهند و افراد کمی که زنده می‌مانند، قدرت بیشتر، سرعت و مهارت‌های خاصی بدست می‌آورند. گرالت مورد خاصی است که به دلیلی نامعلوم، قدرتمندتر و سریع‌تر از دیگر ویچرها است. این می‌تواند به دلیل این باشد که مادرش جادوگر بوده و پدرش شکارچی قوی هیولا بوده است، یا اینکه ممکن است به دلیل آزمایش‌های دیگری که باعث تغییر رنگ موی او به سفید شد، به این وضعیت رسیده باشد.

۸. او تقریباً صد ساله است

برای کسی که در حال شکار و کشتن هیولاهای قدرتمند است، او واقعاً سن زیادی دارد. اگرچه سن دقیق او اعلام نشده است، اما او در بخش‌های مختلف داستان اشاره کرده که در پایان دهه نود خود قرار دارد. ویچرها به دلیل آزمایش گراسز (Grasses) عمر طولانی‌تری دارند، که این موضوع اصلاً غیر منتظره نیست. اما اینکه او تا به این حد توانسته است زنده بماند، تعجب برانگیز است. ویچر بودن کار خطرناکی است که شامل مواجهه با موجودات خطرناک و انسان‌های قدرتمند مختلف می‌شود. احتمالاً ویچرها هرگز به دلیل پیری نمی‌میرند (به دست همان هیولاها کشته خواهند شد) و نمی‌توان دقیقاً بدانیم چقدر طول می‌کشد تا آنها زنده بمانند، اما با توجه به مهارت گرالت، منصفانه است که او یکی از پیرترین ویچرهایی است که تا کنون زنده مانده است. (وزمیر از او بسیار مسن‌تر است)

۷. او قصاب بلاویکن است

زندگی یک ویچر بسیار سخت و پر مخاطره است و این موضوع اغلب باعث می‌شود، عصبانیت و شک و تردید مردم را به خود جلب کند، زیرا چگونه ممکن است یک مرد تنها قادر به کشتن هیولایی باشد که نیمی از شهر را کشته است؟ این تردید اغلب زمانی عمیق‌تر می‌شود که ویچرها برای انجام کار به تاکتیک‌های دور از عرف جامعه روی می‌آورند. گرالت یک گروه از قاتلان حرفه‌ای را در روز روشن به قتل رساند. این گروه قصد داشتند که به برج یک جادوگر حمله کنند و این کار باعث کشته شدن بسیاری از مردم بی‌گناه می‌شد، بنابراین گرالت آنها را زودتر کشت تا از این اتفاق جلوگیری کند. اما برای مردم شهر، انگار او دیوانه شده و یک گروه از افراد بی‌گناه را در بازار قتل عام کرده است، از اینرو عنوان “قصاب بلاویکن” به او داده شده است!

۶.  او آخرین فرد از نسل خود است

معرفی شخصیت گرالت از سری Witcher و حقایقی که احتمالا در مورد او نمی‌دانستید

با توجه به اتفاقاتی مانند موارد بالا، برخی افراد به ویچرها بی‌اعتماد می‌شوند و تئوری‌های وحشتناکی در مورد آنها ایجاد می‌کنند. این باعث شد تا گروه‌ها و فرقه‌های مختلف به قلمروهای ویچرها حمله کنند و دستورالعمل‌های انجام آزمایش گراسز (Grasses) را نابود کنند، بنابراین از این روی نسل ویچرها رو به انقراض است و گرالت یکی از آخرین افراد نسل خود است.

۵. مدال گرگی که به گردن دارد دومین مدال اوست

معرفی شخصیت گرالت از سری Witcher و حقایقی که احتمالا در مورد او نمی‌دانستید

مدال گرگی که بازیکنان در بازی‌ها بر روی گردن گرالت می‌بینند، در واقع دومین مدالی است که او داشته است. در کتاب The Witcher: Tower Of Swallows، او اولین مدال خود را برای گول زدن یک جن به نام “شیرو” از دست داده است، شیرو به تله نمی‌افتد و با مدال پا به فرار می‌گذارد اما گرالت او را گیر می‌اندازد و به آتش می‌کشد که در نتیجه باعث ذوب شدن مدال اول او می‌شود. برای یک مدت کوتاه او از یک مدال کم قدرت‌تر استفاده می‌کرد تا اینکه در نهایت مدال دوم خود را از سیری دریافت می‌کند.

۴. جای زخم روی چشمش در کتاب ها نیست

معرفی شخصیت گرالت از سری Witcher و حقایقی که احتمالا در مورد او نمی‌دانستید

جای زخم شناخته‌شده که در بازی‌ها روی چشم گرالت آن را مشاهده می‌کنید، از کتاب‌ها برداشت نشده است، بلکه توسط توسعه‌دهندگان در CD Projekt Red به او اعطا شده است. توسعه‌دهندگان اعلام کردند که یکی از دلایلی که این جای زخم را برای گرالت گذاشتند، این بود که او از دیگر شخصیت‌ها متمایزتر شود و ظاهر ترسناک‌تری داشته باشد. در بازی سوم فاش شد که او این زخم را در مبارزه با یک “کوکاترایس” (یک نوع موجود افسانه‌ای) دریافت کرده است.

۳. آقای راویکس از فورهورن

یکی دیگر از نام‌هایی که گرالت به آن مشهور است، نام مستعار آقای راویکس از فورهورن است. او این شخصیت را برای حضور در جشن تولد پرنسس پاوتای ۱۵ ساله ایجاد کرد تا امنیت را فراهم کند. ملکه کالانته، این نام را در پس زمینه عکس یک زن که روی خرس سوار است به او اعطا کرد و این نام در سوابق سلطنتی به عنوان یک شوالیه ثبت شد. این نام مستعار را او در یک موقعیت دیگر در بازی “ویچر ۳” هم استفاده کرده است، که بازیکن می‌تواند با این نام در مسابقه شرکت کند.

۲. کد ویچر در حقیقت اصلا وجود ندارد!

بسیاری اوقات، گرالت و دیگر ویچرها به کد مخصوصشان ارجاع می‌کنند و آن را به عنوان دلیلی برای انجام یا انجام ندادن چیزی نقل می‌کنند! به نظر می‌رسد که کد ویچرها یک اختراع (من در آوردی!) است تا ویچرها را از انجام وظایفی که نمی‌خواهند انجام دهند باز دارد و یا انجام برخی از تقاضاهای خاص را برای آنها توجیه کند. در واقع، تنها چند دستورالعمل و راهنمایی‌های ساده وجود دارند که به ویچرها توصیه می‌شود که دنبال کنند، و این اصول بیشتر به رفتار آنها در عموم و نحوه تعامل با مشتریان مربوط می‌شود. به طور کلی، یک ویچر آزاد است که هر کاری می‌خواهد انجام دهد و تنها محدودیت‌های کمی بر روی آنچه می‌تواند یا نمی‌تواند انجام دهد، اعمال شده است!

۱. اولین باری که گرالت از آموزش‌های ویچری خود استفاده کرد طبق برنامه پیش نرفت…

معرفی شخصیت گرالت از سری Witcher و حقایقی که احتمالا در مورد او نمی‌دانستید

در مجموعه داستان‌های کوتاه “آخرین آرزو” (The Last Wish)، گرالت داستان اولین باری که یک هیولا را کشته است را به دوستش آیولا تعریف می‌کند. زمان کوتاهی پس از ترک قلعه کائر مورن، گرالت با یک مرد بی‌مو با دندان‌های پوسیده روبرو می‌شود که سعی در سرقت و قتل بازرگان و تجاوز به دختر او را دارد. گرالت از اسب خود پریده و به مرد حمله می‌کند و او را با دو ضربه می‌کشد. وقتی به دختر جوان کمک می‌کند تا بلند شود، او از دیدن او در حالت خون‌آلوده استفراغ می‌کند و پس از آن بیهوش می‌شود. گرالت به دور خود نگاه می‌کند و متوجه می‌شود که پدر دختر و حمله‌کنندگان در حال فرار کردن هستند. در آن لحظه، گرالت متوجه می‌شود که باقی دنیا همیشه او را به عنوان یک فرد عجیب و غریب خواهند دید اما او در هر صورت باید کار درست را انجام دهد.

پس می‌توان به این نتیجه رسید که چرا ویچرها همیشه از دو شمشیر استفاده می‌کنند… چون یکی را برای کشتن هیولاهای وحشتناک و دیگری را برای انسان‌های وحشتناک مورد استفاده قرار می‌دهند…

منابع : سایت‌های Gamerant – ویکی پدیای انگلیسی – gamersdecide

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
لیندا
لیندا

عالی از این مقاله ها بازم بزارین لطفن