داستان کامل بازی ELDEN RING

بازی ELDEN RING به نویسندگی جورج آر مارتین و هیده‌تاکا میازاکی یکی از جذاب‌ترین و پیچیده‌ترین داستان‌های دنیای گیم را در خود داراست. داستانی که در خورد هزاران خط دیالوگ‌ و هزاران خط توضیحات آیتم‌ها و حتی در دل فضاسازی سرزمین‌ها و مکان‌های مختلف بازی مخفی شده است. در این سری مطالب ما تمام این‌ها را کنار هم گذاشتیم تا داستان کامل بازی ELDEN RING را برایتان کنار هم جمع‌آوری کنیم. این مطلب شامل قسمت‌های مختلفی است که به طور جداگانه در سایت قرار گرفته‌اند. همینطور صفحه‌ای کاملا انحصاری برای بازی ELDEN RING در حال تهیه هستیم که تمام مطالب این بازی را کنار هم جمع‌آوری کرده است.

همه چیز درباره‌ بسته‌ الحاقی بازی الدن رینگ Shadow Of The Erdtree و بررسی تئوری‌های مربوط به بازی (جدید)

این مطلب بخشی از راهنمای سفر شما در بازی ELDEN RING است برای مطالب مشابه بیشتر به صفحه اصلی مراجعه کنید.

بهترین بازی شرکت بازی سازی فرام سافتور از نظر شما کدام است؟
×

قسمت اول: تاریخچه و گذشته‌ی سرزمین Lands Between

داستان کامل بازی ELDEN RING 1

همچون بازی‌های قبلی Fromsoftware در این بازی نیز شخصیت شما که آن را Tarnished خطاب می‌کنند، باید به سرزمین‌های متنوع سفر کند و Elden Runesها را جمع‌آوری کند و تبدیل به Elden Lord شود. اما این توضیح کوتاه از کنار این واقعیت رد می‌شود که در بین جناح‌های مختلف و بازی‌های سیاسی و جنگ‌های نیمه‌خدایان برای فتح Lands Between چه اتفاقاتی افتاده و در حال وقوع است. این سرزمین کاملاً بی‌صاحب است و اکنون به هیچ‌کس حتی خدایان قدیم نیز تعلق ندارد و سرنوشت جز به جز این سرزمین در دستان شماست. حال این سوالات ممکن است حداقل یکبار از ذهن شما گذر کرده باشند؛ قبل از ورود شما به Lands Between چه اتفاقی افتاده، اصلاً برای چه پا به این سرزمین گذاشته‌اید، چه کاری را می‌خواهید انجام دهید و چه کسی می‌کوشد شما را متوقف کند؟ (ادامه)

مطلب کامل: تاریخچه سرزمین Lands Between / داستان بازی ELDEN RING قسمت اول

قسمت دوم: داستان و تاریخچه منطقه Limgrave

داستان و تاریخچه منطقه Limgrave / داستان بازی ELDEN RING قسمت دوم

همانطور که در سینماتیک ابتدایی بازی مشخص می‌شود شما یک Tarnished یا خدشه‌دار هستید، فردی که خارج از سرزمین Lands Between مُرده است! اما به طریقی توسط Grace که تحت قدرت خدایی بیرونی به نام اراده‌ی بزرگتر می‌باشد، دوباره بازگردانده شده‌اید. به نظر می‌رسد این قدرتِ مافوق‌بشری از شما می‌خواهد تا اراده‌اش را در سرزمین میانی اعمال کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که فقط شما نیستید که به این سرزمین فراخوانده شده‌اید، بلکه تعداد بی‌شمار Tarnished دیگر نیز حتی قبل از ورود شما سعی کرده‌اند هدف خود را به سرانجام برسانند. اما اینکه دقیقاً چه کاری باید انجام دهیم، مشخص نیست! و با توجه به تفاسیر دیگران ما کار خود را پیش می‌بریم.

درباره‌ی ملینا که او را در ابتدای بازی ملاقات می‌کنیم باید گفت، او Maiden نیست اما به طریقی می‌تواند همان ویژگی‌ها و توانایی‌ها را در خدمت بگیرد و آن نقش را برای شما بازی کند. در ازای کمک از شما می‌خواهد او را به Erdtree برگردانید تا هدفش را بازیابد. بعد از برخواستن همچون سری Soulsborne بلافاصله با یک Boss روبرو می‌شوید (Grafted Sicon که بعداً درباره‌ی او توضیح خواهیم داد) بلافاصله بعد از مرگ در سرزمین میانی برخواهید خواست که زنی سوار بر اسب با ردایی مشکی که صورتش پیدا نیست بر بالین شما حاضر می‌شود. (ادامه)

مطلب کامل: داستان و تاریخچه منطقه Limgrave

قسمت سوم: داستان و تاریخچه منطقه Liurnia of the Lakes

داستان بازی منطقه Liurnia of the Lakes

با کشتن Godrick the Grafted شما اولین Great Rune بازی را بدست می‌آورید و یک قدم به Elden Lord شدن نزدیک می‌شوید. حال جایگاه شما نیز در میزگرد مستحکم‌تر می‌شود و مناطق جدیدی به روی شما گشوده می‌شود. در شمالِ قلعه‌ی Stormveil منطقه‌ی لیورنیا قرار دارد که تقریباً به زیر آب فرو رفته و این منطقه را دریاچه‌های لیورنیا می‌نامند. اینجا مکان آکادمی رایا لوکاریا نیز می‌باشد، این آکادمی جادوگرانی را پرورش می‌دهد که تحت امر نظم طلایی نیستند. در این منطقه درباره فرزندان Radagon و Rennala بیشتر خواهید آموخت، همچنین درباره‌ی گذشته‌ی Lands Between چیزهای بیشتری فرا می‌گیرید و می‌توانید یکی از پایان‌های بازی را نیز دنبال کنید. در انتهای این منطقه هم می‌توانید به شرق بروید و پایتخت Leyndell را ببینید و به کوهستان Gelmir سرک بکشید. (ادامه)

مطلب کامل: داستان منطقه Liurnia of the Lakes

قسمت چهارم: داستان و تاریخچه منطقه Caelid

داستان منطقه Caelid / داستان بازی ELDEN RING قسمت چهارم

دلیل اینکه Caelid تا این حد بهم ریخته و متلاشی است بخاطر این است که اینجا نقطه‌ی عطف نبردهای Shattering بود که پایانی بر خصومت‌های شدید و آغازی بر عقب‌نشینی‌های نیمه خدایان عمدتاً به سرزمین‌ها و سنگرهای خود بود. Scarlet Rot نتیجه‌ی نبرد بین دو تن از قدرتمندترین فرزندان نیمه‌خدایان یعنی Radahn و Malenia است. این آلودگی نه تنها Caelid بلکه رادان و ملنیا را نیز نابود کرد. با ورود به Caelid متوجه جو و اتمسفر مخفوف آن می‌شوید حتی آسمان اینجا هم سرخ است. سگ‌های بزرگ و غول‌آسا و به همراه کلاغ‌های عظیم‌الجثه که بر روی اجساد مردگان جشن می‌گیرند. اجساد را در این منطقه در خانه‌ها روی هم تلمبار می‌کنند و سپس آن را به آتش می‌کشند. اما برخی از این اجساد کامل نمی‌سوزند و دوباره به شکل یک زامبی آتشین بلند می‌شوند و اگر نزدیک آنها شوید مانند بمب می‌ترکند. آتش و Scarlet Rot جزوی از عناصر Caelid هستند. (ادامه)

مطلب کامل: داستان منطقه Caelid

قسمت پنجم: داستان و تاریخچه منطقه Altus Plateau

داستان منطقه Altus Plateau / داستان بازی ELDEN RING قسمت پنجم

با در دست داشت سه Rune بزرگِ گادریک، رنالا و رادان، اکنون زمان آن رسیده است که به فلات آلتوس (Altus Plateau) جایی که تنه‌ی عظیم‌الجثه‌ی Erdtree در آنجا بر زمین فرو رفته، سفر کنیم. مانند تمام قسمت‌های دیگر سرزمینِ میانی برای رسیدن به فلات آلتوس می‌توانید دو مسیر متفاوت را طی کنید. در هنگام صعود به فلات آلتوس، دو نیروی متفاوت را مشاهده می‌کنید. سربازان پایتخت Leyndell که به طور واضحی دارای نشان نظم طلایی هستند و در شرق فلات، کوه آتشفشانی گِلمیر و سربازان عجیبش و قصر موسوم به وُلکانو را خواهید یافت. تمام جاده‌های سنگی در این فلات به شهر Leyndell ختم می‌شوند.

اما اگر کنجکاوی کنید می‌توانید به قصر ولکانو نیز سرک بکشید جایی که یک Rune بزرگ دیگر در انتظار شماست. این کوهستان آتشفشانی توسط رایکارد آخرین فرزند راداگون و رنالا کنترل می‌شود. رایکارد یکی از بزرگ‌ترین مخالفان نظم طلایی در Lands Between است و رفتن به قصر او جنبه‌های ناگفته‌ی بیشتری از نظم طلایی، رویداد Shattering و اتفاقات وحشتناکی که همچنان در Lands Between اتفاق می‌افتد را روشن می‌کند. (ادامه)

مطلب کامل: داستان منطقه Altus Plateau

قسمت ششم: داستان و تاریخچه لیندل پایتخت سلطنتی

داستان کامل بازی ELDEN RING 2

در مرکزِ Lands Between، لِیندل، خانه‌ی درخت بزرگِ Erdtree قرار دارد و اینجا مهم‌ترین بخش در بازی Elden Ring است. در پای همین درخت ماریکا مقر حکومت خود را بنا نهاد. در بین همه قسمت‌های Lands Between، پایتخت آن یعنی لیندل تقریباً دست‌نخورده باقی‌مانده است با دیوار‌های کاملاً استوار و شوالیه‌های طلایی که در خیابان‌ها رژه می‌روند. هنگامی که چند Rune بزرگ در اختیار داشته باشید، سفر شما ناگزیر به Leyndell ختم می‌شود. اما هنوز قدرت‌های دیگری نیز وجود دارند که در آرزوی تصاحب تاج و تخت هستند و سدِ راه شما قرار می‌گیرند. سفر شما به لیندل شما را بیش از همیشه به هدفتان نزدیک می‌کند ولی چند مکاشفه‌ی مهم در اینجا وجود دارند که برای اطلاع شما از داستان بازی لازم الذکر هستند. (ادامه)

مطلب کامل: داستان لیندل پایتخت سلطنتی

قسمت هفتم: داستان و تاریخچه کوهستان‌های مرتفع غول‌ها

داستان منطقه Mountaintops of the Giants / داستان بازی الدن رینگ قسمت هفتم

اکنون شما مورگات را کشته‌اید و متوجه شده‌اید که دروازه‌ی Erdtree مسدود شده است. با اینکه تعدادی Rune بزرگ در اختیار دارید و همواره هدفتان رسیدن به Erdtree و تبدیل شدن به ارباب کهن بوده ولی هنوز نیروهایی مانع کار شما هستند. پس باید به راه خود را به سوی سرزمینی باز کنیم که ماریکا سالها یا شاید هزار سال پیش فتح کرده بود، کوهستان‌های مرتفع غول‌ها (Mountaintops of the Giants).

این زمین‌ها از آنجا که دورافتاده و بدون استفاده از آسانسور بزرگ، غیرقابل دسترس هستند، به مکانی تبدیل شده که برای عده‌ای پناه‌گاهی امن می‌باشد. در اینجا Malenia و Miquella خانه‌ی خود را ساخته‌اند، پیدا کردن آنها ساده نیست ولی اطلاعات خوبی درباره دنیای بازی و Shattering به ما می‌دهد. (ادامه)

مطلب کامل: داستان منطقه Mountaintops of the Giants

قسمت هشتم: داستان و تاریخچه کوهستان‌های مرتفع غول‌ها قسمت دوم

داستان منطقه Consecrated Snowfield / داستان الدن رینگ قسمت هشتم

در کوهستان‌های مرتفع غول‌ها، کارتان شعله‌ور کردن کوره‌ی آتش ‌غول‌هاست، اما اگر به بخش شرقی این منطقه دقت کنید متوجه می‌شوید هنوز بخش‌هایی از آن باقی مانده است. در آنجا Malenia سرسخت‌ترین نیمه‌خدا، یک Shardbearer پنهان شده است. اگر او را شکست دهید Rune بزرگش را تصاحب می‌کنید ولی اول باید او را پیدا کنید. شما تنها فردی نیستید که به دنبال آنها می‌گردید، Sir Gideon نیز دربه‌در به دنبال آنهاست و یکی از شوالیه‌های خدشه‌دارِ میزگرد نیز زمانی در جستجوی آنها بوده است. Sir Gideon می‌داند که این نیمه‌خدا در Haligtree در جایی در کوهستان‌های مرتفع غول‌ها پنهان است ولی نمی‌داند چطور باید این Haligtree را پیدا کند و چطور وارد منطقه‌ی آنجا شود. Sir Gideon به قدری خواهان اطلاعات از این منطقه است که یک روستا را به طورکامل قتل‌عام کرده است. البته شما می‌توانید راه خود را به Haligtree باز کنید و درباره Malenia و برادرش Miquella و پدید آمدن شکاف در نظم طلایی بیشتر بیاموزید. اما رسیدن به این نقطه از بازی واقعاً دشوار است و شاید از خود بپرسید مگر کسی مرا مجبور کرده است؟! یا سوالی عمیق‌تر آیا با از بین بردن Malenia و سربازانش در Haligtree به سرزمین‌های میانی لطف می‌کنید؟ (ادامه)

مطلب کامل: داستان منطقه Consecrated Snowfield

قسمت نهم : داستان مَلنیا و درخت‌هالیگِ میکوئلا

داستان شخیصت Malenia / داستان الدن رینگ قسمت نهم

در طول سفرمان در Elden Ring از مکان‌های مخوفی عبور کردیم که مردمان سرزمین‌های میانی یا شکنجه شده و یا به قتل رسیده بودند. بعد از سفر به Haligtree وارد مکانی می‌شویم که حداقل نسبت به سایر مکان‌ها کمتر جَو خوفناکی دارد. اینجا درخت‌هالیگِ میکوئلا (Miquella’s Haligtree) نام دارد، که شامل درختی به بزرگی Erdtree می‌شود و قرار بود این درخت جانشین Erdtree شود و نظم طلایی را با مذهبی جدید جایگزین رژیم کنونی سرزمین‌های میانی کنند، اما متاسفانه یا خوشبختانه این اتفاق نیافتاد. در اینجا یک Shardbearer دیگر را خواهید یافت، نیمه‌خدایی که Malenia, Blade of Miquella نامیده می‌شود. او نیمه‌خدایی است که رادان را به چالش کشید و تمام Caelid را در Scarlet Rot غرق کرد. درباره‌ی برادر او Miquella نیز اطلاعاتی را در اینجا خواهید یافت، البته که او را در اینجا مشاهده نمی‌کنیم. با اینکه با میکوئلا روبرو نمی‌شویم ولی داستان‌های زیادی درباره‌ی او وجود دارد و تاثیر این فرد در سرزمین‌های میانی بسیار زیاد است. در این قسمت بیشتر با داستان Malenia و منطقه Miquella’s Haligtree آشنا می‌شوید… (ادامه)

مطلب کامل: داستان Malenia و منطقه Miquella’s Haligtree

قسمت دهم : داستان الدن رینگ دنیای زیرزمین

داستان الدن رینگ دنیای زیرزمین / قسمت دهم

پس از گذر از Haligtree تنها یک Shardbearer در تمام سرزمین میانی باقی مانده است و او کسی نیست جز Mohg، ارباب خون که در جایی در زیرزمین پنهان شده است. اعماق زمین تنها به چند تونل و غار ختم نمی‌شود، در واقع دنیایی در زیر Lands Between وجود دارد که راز و رمزهای بسیاری در آنجا در کنار موجودات عجیب و غریب، زندگی می‌کند. این قسمت‌های زیرین تاریخ خاص خود را در کنار نظم طلایی و سرزمین میانی دارند و با آنها برخورد نیز داشته‌اند. با اینکه سالهاست از تخریب آنها می‌گذرد ولی در رویدادهای سرزمین میانی هنوز نقش دارند، نه تنها آخرین Shardbearer در اینجا مخفی شده، بلکه چیزهای بسیاری از گذشته این سرزمین‌ها و ارتباطشان با سرزمین‌‌های میانی و حتی شبِ قَداره‌های سیاه خواهیم آموخت. (ادامه)

مطلب کامل: داستان الدن رینگ دنیای زیرزمین / قسمت دهم

قسمت یازدهم: داستان فاروم آزولا، تختگاه اژدهایان

داستان منطقه Crumbling Farum Azula / داستان الدن رینگ قسمت یازدهم

اکنون که به تمام نیمه‌خدایان در Elden Ring غلبه‌ کرده‌ایم، وقتش رسیده که حلقه‌ی کهن را ترمیم کرده و تبدیل به ارباب کهن شویم. اما هنوز همه چیز تمام نشده و باید چند نفر دیگر را هم از سر راه برداریم، انگار بازی ما را وادار می‌کند کفاره‌ی گناهان نکرده‌امان را بدهیم! با در دست داشتن چند تکه‌ی بزرگ از Elden Ring یا حلقه‌ی کهن اکنون می‌توانیم آن را ترمیم کنیم ولی از کاووش در اعماق سرزمین‌های میانی و صحبت‌های Melina دریافته‌ایم که جدا کردن Rune of Death از حلقه‌ی کهن اشتباهی بزرگ بود، پس باید این حلقه را نیز به مجموعه‌ی خود اضافه کنیم. مرگ را بارها و بارها تجربه کرده‌ایم، اما وقتش رسیده همه چیز را دوباره به حالت اول برگردانیم، پس برای انجام این کار باید به مقابر معلق Crumbling Farum Azula سفر کنیم… (ادامه)

مطلب کامل: داستان منطقه Crumbling Farum Azula

قسمت دوازدهم: داستان گادفری و مرد همه‌ چیز دان

داستان گادفری و مرد همه‌ چیز دان

اگر هنوز فرصت نکرده‌اید، اکنون بهترین زمان برای دیدار از Roundtable Hold است. وقتی دوباره به آنجا برمی‌گردید تمام میزگرد را غرق در آتش خواهید یافت. بسیاری از افراد از اینجا رفته‌اند، اما آهنگر، Enia و دوانگشت همچنان در اینجا حضور دارند. وقتی با Sir Gideon ملاقات می‌کنید، او متوجه می‌شود شما Erdtree را سوزانده‌اید و می‌گوید که Roundtable Hold برای انتخاب Elden Lord تاسیس شده است و اگر سوزاندن آن جزوی از این فرآیند باشد، مشکلی نیست. تمام این حرفا این سوال را بوجود می‌آورد که اصلاً هدف از این Roundtable چیست؟ اگر قبل از به آتش کشیدن Erdtree به لِیندل می‌رفتید و عمارت Fortified Manor را می‌گشتید، در می‌یافتید که معماری آن دقیقاً شبیه Roundtable Hold است. اینکه شما تنها از طریق Site of Graceها می‌توانید به Roundtable Hold بروید نشان می‌دهد که اینجا مکانی جادویی است و به خود Erdtree مربوط می‌شود، در واقع اینجا واقعی نیست. این مکان از Fortified Manor الگوبرداری شده و برای دادن پناهگاه به Tarnishedها ساخته شده است.

مطلب کامل: داستان گادفری و مرد همه‌ چیز دان 

قسمت سیزدهم: داستان ماریکا و راداگون

داستان ماریکا و راداگون

پس از گذراندن ده‌ها و شاید صدها ساعت در سرزمین‌های میانی، اکنون لحظه‌ی موعود فرا رسیده است. شما باید وارد Erdtree شده و همسر Marika و Elden Lord شوید و سرنوشت خود را به عنوان یک Tarnished به سرانجام رسانده از هدایت فیض پیروی کرده تا در نهایت آنچه برای شما مقدر شده بود را انجام دهید…

وارد Erdtree که می‌شوید ماریکا را می‌بینید که در قوس یکی از Runeها بسته شده است. این Rune یکی از تکه‌های حلقه‌ی کهن است. شبیه همان Runeهایی که بعد از مصرفشان میزان HP شما را افزایش می‌دهند، پهلوی ماریکا شکافته است و تیغه‌ای از میان سینه‌اش عبور کرده است. [تمام این صحنه شبیه رویداد به صلیب کشیده شدن عیسی(ع) و ارجاعی مستقیم به آن است.] با ورود شما Rune تَرَک برداشته و می‌شکند و ماریکا به زمین می‌افتد. خود ماریکا نیز انگار در حال فروریختن است و ذره‌ذره‌ی وجودش در حال شکافتن و ترک خوردن می‌باشد. به نظر شکستن حلقه برای او بدون هزینه نبوده است. اما به ناگاه ماریکا جلوی چشمان شما تغییر می‌کند و او نه به عنوان ماریکا بلکه با نام قهرمان بنیادگرای نظم طلایی، راداگون، در برابر شما قرار می‌گیرد.

مطلب کامل: داستان ماریکا و راداگون

قسمت چهاردهم: داستان رانی و شعله های دیوانگی

داستان رانی و شعله های دیوانگی

در این بخش به آخرین قطعات از پازل داستان Elden Ring می‌پردازیم. اول شاهدختِ ماه، یا Ranni The Witch کاراکتری است که در واقع داستان بازی Elden Ring بیشتر از آنکه درباره کاراکتر ما (Tarnished) باشد درباره‌ی اوست. به گفته‌ی بسیاری از بازیکنان پایان‌بندی این شخصیت بخاطر آنکه جلوی نفوذ اراده‌ی بزرگ‌تر و دوانگشت‌ها را از Lands Between می‌گیرد، بهترین پایان بازی است. دوم اما در مورد بدترین پایان بازی و تبدیل شدن به ارباب شعله‌های دیوانگی صحبت خواهیم کرد.

مطلب کامل: داستان رانی و شعله های دیوانگی

…پایان…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
10 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد
محمد

از پیج خوبتون بسیار ممنونم

امین علیرضائی
پاسخ به  محمد

سلام ممنون از شما

محمد
محمد

آقا عالی!!

بهرام
بهرام

ممنون بسیار عالی و کامل بود و خیلی لذت بردم از خوندنش مرسی دمتون گرم

رضا
رضا

به به ، فکر کنم با این جستجوی وسیع که تمام سایت های فارسی انجام دادم هیچکس به اندازه شما داستان بازی الدن رینگ رو باز نکرده و با این قلم نوشته
داخل یوتوب هم فعالیت دارین اقای بهرامی عزیز؟
پیج اینستا؟
که بیشتر با شما در ارتباط باشیم

رضا
رضا

ممنون.
سربلند باشین

نادر
نادر

خیلی عالی و زیبا بود دمتون گرم