داستان شخصیت Elemer Of The Briar (داستان های دنیای الدن رینگ) / تیغ‌های مجازات

در این مقاله درباره‌ی Elemer Of The Briar صحبت می‌کنیم، یکی از سرسخت‌ترین Villainهای بازی Elden Ring که در شب و زمانی که فکر می‌کنید همه چیز آرام است، همچون عجلی معلق بر سرتان خراب می‌شود.

این مطلب بخشی از راهنمای سفر شما در بازی ELDEN RING است برای مطالب مشابه بیشتر به صفحه اصلی مراجعه کنید.

[متنی که در ادامه می‌خوانید ترجمه‌ی مطلب مشابه از Reddit است]

داستان کامل بازی الدن رینگ

برای درک بهتر داستان پیش رو پیشنهاد می‌شود قسمت‌های قبلی را مطالعه کرده باشید

و اکنون داستان شخصیت Elemer Of The Briar / تیغ‌های مجازات (داستان های فرعی)

 وقتی درباره‌ی Elemer of the Briar صحبت می‌کنیم، نکات جالبی از Golden Order و نحوه سازوکار این نهضت دینی و نکات تاریک آن می‌شویم. در کل دنیای Elden Ring به ظاهر سرسبز و زیبا با مناظری وصف‌ناشدنی است ولی در باطن آن بسیار خشن‌، سیاه و تباه، فاسد و خونین است. Elemer of the Briar احتمالاً (نمی‌توان صد در صد گفت) مزدوری برای Golden Order بوده است که نویسندگان این ارتباط را مخفی کرده‌اند و نمی‌توان درست حدس زد. لقب Briar (به معنی خار است) را بعد از دستگیر شدنش گرفته است، زیرا زره او را با خار پوشاندند و به اعدام محکومش کردند. او را بخاطر قتل بازرگانانِ سرگردان دستگیر می‌کنند که لقب Bell Bearing Hunter را از اینجا کسب کرده است.

اگر در فاضلاب‌های Leyndell به جستجو بپردازید، وارد دفینه‌ای می‌شوید که بازرگانانی را زنده به گور کرده‌اند. این اقدام نظم طلایی با اتهام پرستش Frenzied Flame بوده است که به این بازرگانان زده شد و آنها را اینچنین محاکمه کردند. غم و اندوه این بازرگانان و زاری آنها ریشه‌های زندگی را در دلهایشان خُشکاند و مرگ را جایگزین کرد و ناله‌های آنها در نهایت تبدیل به نفرین شد و شعله‌های دیوانگی را برای Lands Between به ارمغان آورد. به احتمال زیاد Elemer از طرف نظم طلایی استخدام شد تا باقی‌مانده‌ی بازرگانان که در Lands Between از تفتیش عقاید و دستگیری در امان مانده بودند را یافته و به قتل برساند. در همین زمان Frenzied Flame نیز راه خود را به سطح زمین پیدا کرد و کم کم در مکان‌های مختلف ریشه دواند. (از این به بعد حدس و گمان نویسنده Reddit است) این اقدام نظم طلایی را بر آن داشت تا برای آنکه مورد سرزنش قرار نگیرد، اقدامی کند. پس آنها Elemer را دستگیر کرده و به او بُهتان و افترا زدند که Frenzied Flame را تو در سرزمین میانی گسترانیدی و او را دستگیر کرده و محکوم به اعدام کردند (در واقع ساکتش کردند).

داستان شخصیت Elemer Of The Briar

بعد از دستگیری او را به Shaded Castle بردند و تحویل جلادان نظم طلایی یعنی خاندان Marais دادند (جالب است که این خاندان خود بدعت‌گذار هستند و Maleigh شیفته‌ی Scarlet Rot و خدای پوسیدگی است). افراد این خاندان قاضیان نظم طلایی نیز هستند و وظایف کثیفی همچون نظارت، اعدام، تشریفات وحشتناک را انجام می‌دهند. از Bloodsoaked Mask در می‌یابیم: ماسکی است که از بانداج‌های آغشته به خون، محکم پیچانده شده است. حتی وحشتناک‌ترین چهره زیباتر از صورتی است که زیر این نقاب چرکین و خونین پوشانده شده است.

در قصر Elemer را با خار پوشاندند و قرار شد با شمشیر افسانه‌ای خاندان Maraisها سرش را از تنش جدا کنند. در قتلگاه و محل اعدامش حاضرش کردند و جلاد شمشیر را بالا برد تا سرش را جدا کند ولی Elemer که از مردمان Eochaid است شمشیر را با جادوی مردمانش به سمت خود کشاند و جلاد و خاندان Marais را که نظاره‌گر بودند، جملگی هلاک کرد. بعد از آن او در Shaded Castle باقی ماند زیرا خارهای روی کلاه‌خودش او را کور کرده بودند و دردی غیرقابل توصیف برایش ایجاد کردند. حال او به وسیله‌ی Bell Bearingها در مکان‌های مختلف احضار می‌شود و تمام لذت ما را که در حال انجام بازی هستیم خراب می‌کند.

[در ادامه درباره‌ی Shaded Castle و وضعیت آن صحبت می‌کنیم]

داستان شخصیت Elemer Of The Briar

در بازی‌های From Software هیچ دشمنی بی‌علت در جایی ظاهر نمی‌شود. اگر در Shaded Castle شوالیه‌های موسوم به Cleanrot را می‌یابید بدین خاطر است که Malenia ارتباطی با این قلعه دارد. آیتم Valkyrie’s Prosthesis به ما می‌گوید که این بازوی آهنی زمانی توسط یک Valkyrie مورد استفاده قرار می‌گرفته است و در ادامه می‌فهمیم که این بازو یک طراحی هوشمندانه دارد و مانند یک بازوی واقعی عمل می‌کند (و با شناختی که از Malenia و Millicent داریم می‌دانیم معنای این عبارت چیست). این آیتم چرا در Shaded Castle قرار دارد زیرا Maleigh Marais شیفته‌ی Rot و Malenia که خود از Rot آفریده شده بود و هرچیزی که به نحوی با Rot و Malenia در ارتباط بود را جمع‌آوری می‌کرد. منظور از Valkyrie یک دست احتمالاً جز Malenia نمی‌تواند باشد. هرچه در قلعه پیش‌روی می‌کنید بیشتر از وسواس‌ها و عادات Maraisها می‌فهمید. حتی روحی را می‌یابید که می‌گوید علت سقوط قلعه بخاطر حمایت از آن Harpy است (که احتمالاً ناسزایی به Malenia است). وقتی وارد بلندترین نقطه‌ی Shaded Castle می‌شوید متوجه می‌شوید که Maraisها در حال ساخت نمونه‌هایی از Valkyrie’s Prosthesis هستند.

در مقاله قبلی درباره‌ی Rileigh The Idle و Maleigh Marais چیزهایی را آموختیم ولی بیایید درباره‌ی Maleigh بیشتر کنجکاوی کنیم و تئوری طرفداران (در اینجا کاربری از Reddit) را بررسی کنیم.

داستان Marais و قلعه ی سایه ها

خودِ Maleigh را در غرب قلعه در میدانی از مجسمه‌های سنگی می‌یابیم که انگار زمانی زنده بوده‌اند. نمونه‌ی این جسمه‌ها را در سراسر قلعه نیز می‌یابیم و در کنار Maleigh یک غول سنگی عظیم نیز آرمیده است. با کشتن Maleigh سه آیتم را از جسدش بدست‌ می‌آوریم: Antspur Rapier و Marais Mask و Marais Robs که Antspur Rapier به ما می‌گوید که Maleigh علاقه‌ی وافری به Rot داشته و شیفته‌ی Malenia بوده است. اما Mask او اطلاعات زیادی درباره‌ی خاندان Marais می‌دهد. ماسک مارِیس می‌گوید: ” این ماسک چهره‌ی یک نجیب‌زاده‌ی جوان را به تصویر می‌کشد که موهای سفید دارد. این ماسک به طور معمول توسط بزرگِ خاندان پوشیده می‌شود. خاندان Marais دارای تاریخچه‌ای دوگانه است که چندین نسل را در بر می‌گیرد. آنها هم به عنوان جلاد و هم به عنوان صاحبان قلعه‌ی Shaded فعالیت می‌کنند. این ماسک از چهره‌ی اولین فرد خاندان گرفته شده است“.

چند نکته در این جا وجود دارد، اول آنکه رئیس خاندان Marais بنا به دلایلی ماسک می‌زند. آنها جلادانی بودند که به پاس خوش خدمتی قلعه دریافت کرده‌اند. این مورد در تاریخ قرون وسطا رایج است و آنها که وفادارانه به تاج و تخت خدمت می‌کردند پاداش‌های خوبی هم دریافت می‌کردند. در نهایت لباس Marais می‌گوید: “ این لباس توسط بزرگ خاندان Marais پوشیده می‌شود. پسران خاندان Marais همگی بیمار به دنیا می‌آمدند. ” جای تعجب نیست که Maleigh Marais چرا تا این حد شیفته‌ی Scarlet Rot است. 

اکنون فهمیدیم که Maleigh Marais یک مَرد است و تمام پسران خاندان Marais در بدو تولد بیمار هستند. نکته‌ای که جالب توجه این است که مشابه همین سِت لباس Marais را در اتاق مخفی آسانسور Rold می‌یابیم که به Forbidden Lands ختم می‌شود‌. نام این سِت لباس Official’s Attire و تنها فرقش با سِت لباس Marais در این است که بالاپوش مشکی را ندارد، این سِت لباس چه می‌گوید: “لباس آبی کثیف که توسط مقامات دادگستری پوشیده می‌شود تا به انجام امور کثیف خود بپردازند.  نظارت، اعدام، تشریفات وحشتناک… سیاه‌ترین وظایف چرخ‌های بشریت را به حرکت در می‌آورند“.

 این موضوع با سِت لباس Marais جور در می‌آید و نشان می‌دهد که آنها از تابعین Golden Order هستند و مستقیم از نظم طلایی دستور می‌گیرند. در ادامه Bloodsoaked Mask و Bloodsoaked Manchettes نیز جزوی از این سِت لباس Official’s Attire هستند و قبل‌تر ماسک Bloodsoaked را بررسی کردیم، یادتان است ماسک چه Loreئی را بازگو می‌کرد، چهره‌ی زیر این ماسک از وحشتناک‌ترین صورتی که می‌توانید تصور کنید نیز منزجرکننده‌تر است. در توصیف ماسک Bloodsoaked از کلمه‌ی چرک استفاده شده است، یعنی ربطی به Rot دارند؟ اینطور به نظر می‌رسد که بیماری آنها چیزی شبیه Rot است. از Bloodsoaked Manchetteها نیز درمی‌یابیم که محافظی برای بازوهای چرکین هستند. پس مقامات یا Officialها از خاندان Marais هستند و همگی پسران این خاندان که متولد می‌شوند، نفرین شده‌اند.

داستان شخصیت Elemer Of The Briar

آخرین مورد که به خاندان Maraisها اشاره می‌کند، Marais Executioner’s Sword است. Elemer این شمشیر را از دستان جلادش بیرون کشید و با آن جملگی افراد حاضر در محل اعدام را سلاخی کرد. او این کار را با جادویی که مردمانش استفاده می‌کنند کرده است. این شمشیر تائید می‌کند که خاندان Marais نسل‌هاست که از جلادان Golden Order هستند و نسل به نسل این خصیصه را منتقل کرده‌اند.

داستان شخصیت Elemer Of The Briar

حال یکی از Loreهایی که درباره‌ی Eochaid می‌یابید از طریق شمشیر Regalia of the Eochaid است. Lore این شمشیر به ما می‌گوید: “شمشیر گنجینه‌ای ارزشمند از مردمان Eochaid است که سرزمینی کوچک بود که مدت‌هاست ناپدید شده است. رنگ مِسی نباید با زنگ‌زدگی اشتباه گرفته شود، بلکه‌ مجرایی است برای صاحبان شمشیر که آن را تنها با اراده‌ی خود تاب دهند. شمشیرهای Eochaid در آسمان می‌رقصند“. پس این شمشیر دقیقاً همان استایل مبارزه‌ی Marais Executioner’s Sword را دارد که Elemer از آن استفاده می‌کرد. هنری که مختص مردمان Eochaid است.

داستان شخصیت Elemer Of The Briar

همانطور که در سرتاسر Lands Between سفر می‌کنیم با Elemer روبرو می‌شویم و بعد از کشتنش یک Bell Bearing دریافت می‌کنیم که در تمام این Bell Bearingها یک Lore را مشاهده می‌کنیم: “Bell Bearing یک دستفروش بدبخت که توسط Bell Bearing Hunter کشته شده است“. چیزی که از اینجا در می‌یابیم این است که Elemer به دستفروشان دوره‌گرد حساسیت دارد و آنها را می‌کشد. در نهایت در بالای قلعه‌ی Shaded او را با تمام جلال و جبروتش می‌یابیم و در مبارزه‌ای حماسی به دردی که آن خارها بر اندام و روانش انداخته‌اند پایان می‌دهیم‌. بعد از مرگ او شمشیر و سپرش را می‌دهد، شمشیرش را بررسی کردیم اکنون ببینیم سپرش چه می‌گوید: “سپری بزرگ از یک سرزمین خارجی که توسط Elemer of the Briar مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حملات از خارهای آهنی دور سپر برای ضربه زدن به مهاجم استفاده می‌کند‌. [این سپر] از Eochaid نشات می‌گیرد، سرزمین زاهدان با افتخار“.

واژه‌ی Ascetic برای افرادی که خود را تعلیم می‌دهند تا منضبط و پرهیزکار باشند، به کار می‌رود. پس Elemer از سرزمینی می‌آید که مردمانش زاهد هستند. وقتی Elemer را می‌کشیم و به Roundtable Hold برمی‌گردیم متوجه می‌شویم Enia سِت لباس و تجهیزات او را می‌فروشد. پس این Elemer به نحوی برای بازی مهم است و ما این تجهیزات را از کسی می‌خریم که تجهیزات نیمه‌خدایان را می فروشد. همه‌ی تجهیزات به جز Helm یک چیز می‌گویند: “کلاه‌خودی آهنی چکش خورده از سرزمینی بیگانه که توسط Elemer پوشیده می‌شد. خارهای آهنی زنگ‌زده نشانه‌ی گناهکاران است و معمولاً حکم اعدام را نشان می‌دهد. Elemer بسیاری از مربیان (Instructors) و بازرگانان را به قتل رساند“. پس ما متوجه می‌شویم Iron Briar یا همان خارهای آهنیِ زره و سپرش ساخته‌ی خود او نیست یعنی برای تشریفات اعدام مورد استفاده قرار می‌گیرند؟ اینکه علت اعدامش بخاطر قتل بازرگانان و مربیان (Instructor) است، کمی عجیب است.

اگر به Frenzied Flame Proscription بروید متوجه می‌شوید که اعدام Elemer ریاکارانه‌ است. اکنون به Iron Briar نگاهی بیاندازیم زیرا تنها سرنخ همان است. به نظر مهم می‌آیند، از این Iron Briar طلسم و جادو داریم. به نظر غول‌های کوهستان با همین Iron Briar کشته شده‌اند. از دو جادوی Briar of The Sin و Briar of the Punishment در می‌یابیم‌ که: “یک جادوی ناهنجار، که به همراه سنگ قرمز Glintstone که توسط افرادی که به شمال تبعید شده بودند، کشف شد. آکادمی این نوع جادو که قدرت خود را از ایمان می‌گیرد، ناسزا می‌گوید“. این جادوگران به شمال تبعید شده بودند و جالب است که جادوی آنها نه از منشاء آسمانی و کیهانی که از ایمان ناشی می‌شود. این مجرمان که چشمانشان با خارها خیس شده بود (خون‌آلود شده بود) در تاریکی ابدی زندگی می‌کردند و در آنجا ستاره‌ی خونین را کشف کردند. 

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها