داستان بازی Bloodborne / سیر تاریخی وقایع و پایان بندی های بازی (قسمت دوم)

در ادامه مقاله داستان بازی Bloodborne با معرفی سیر تاریخی وقایع و پایان بندی های بازی در خدمت شما هستیم. حتما قبل از خواندن این مقاله قسمت اول آن را مرور کنید.

بهترین بازی شرکت بازی سازی فرام سافتور از نظر شما کدام است؟
×
[lwptoc]

بعد از آشنایی با مفاهیم داستانیِ بازی، معرفی NPCها و Hunterهای مشهور، آشنایی با گروه‌ها و سازمان‌ها، آشنایی با مناطق بازی و آشنایی با دشمنان کلی بازی در ادامه می‌خواهیم دو تئوری مطرح درباره جهان بازی Bloodborne آشنا شوید و سیر تاریخی وقایع بازی را طبق هر تئوری برایتان کامل شرح دهم. (تمامی اسم‌های مهم به مفاهیم داستانی که در قسمت اول توضیح داده شده لینک شده‌اند. با کلیک بر روی هریک به همان بخش مراجعه کنید.)

دو تئوری مطرح درباره جهان بازی Bloodborne و سیر تاریخی وقایع بازی

تئوری اولِ سیر تاریخی وقایع بازی

اتفاقات مربوط به قبل از شروع بازی

– دوران تمدن سومری‌ها: Loran (منبع مدنظرم اشاره به شخص بودن یا مکان بودن نام نکرده است ولی احتمالا شهر سومری‌ها بوده است) بخاطر Scourge of the Beast مشابه اتفاقی که برای یارنام افتاد، تهدید شد، ملکه سومری‌ها پیمانی را با Great Oneای صورت داد و صاحب فرزند شد، همه چیز طبق انتظار پیش نرفت و Mergo، نوزاد Great One متولد شد. ملکه در این فرآیند فوت می‌کند ولی هوشیاری‌اش در واقعیت باقی می‌ماند و ما او را در دنیای بازی در چندجا ملاقات می‌کنیم.
– در بیرگنورث شاگردان استاد ویلم، دروازه ورودی به Labyrinth یا معبد خدایان را کشف می‌کنند. این اکتشاف به کشف Old Blood ختم می‌شود.
– شاگردانی که راه خود را از استاد ویلم جدا کردند عبارت‌اند از: لارنس، گئرمان، میکولاش. آنها به دنبال تمایلات فردی خود رفتند و هر یک روشی را برای خود به کار گرفتند.

Healing Church

– تاسیس Healing Church توسط لارنس شروع Scourge Of The Beast بود.
– اولین کارگاه ساخته و برای آموزش شکارچیان توسط گئرمان بوجود آمد. بدین ترتیب برای کنترل و نابودی دیوها که آرامش شهر را بهم زده بودند، وارد عمل می‌شوند.

The School of Mensis

مکتب Mensis نیز توسط میکولاش بنا نهاده می‌شود و جزوئی از Healing Church است. (بنا به گفته منبع احتمالا هردو همزمان و یا با اختلاف زمانی جزئی بوجود آمده‌اند.)
– اکتشاف‌گران Healing Church موجودات حلزونی شکل و مانند Ebrietas را در Labyrinth پیدا کردند و این زمینه‌ی تحقیق درباره Cosmos شد. سپس Choir بنا نهاده شد که در رده‌ای بالاتر از کلیسای درمانگر قرار گرفت.
– در طول این زمان دیگر خبری از Byrgenwerth بگوش نمی‌رسد و Choir موفق می‌شود Isz Chalice را بیابد که به آنها اجازه داد تا با Ebrietas دیدار کنند. این شروع تحقیقات آنها و ارتباط با Great Oneها بود و از همین زمان سروکله Kinها هم پیدا شد.

داستان بازی Bloodborne / سیر تاریخی وقایع و پایان بندی های بازی

داستان بازی Bloodborne

– مراسمات (Ritual) Mensis هم شروع می‌شود که باعث می‌شود Great Oneها بر روی زمین پدیدار شوند و Amygdalaها سراسر جهان را در بر گیرند. بواسطه بندنافی که می‌یابند می‌توانند با Mergo ارتباط برقرار کنند.
– سپس Hunter’s Dream شکل می‌گیرد، درست مشخص نیست که رویای شکارچی چگونه پدید می‌آید. احتمالا بعد از تاسیس کارگاه بوده و می‌تواند بعد از بسته شدنش پدید آمده باشد. طبق یک Lore دربازی موجودی که Moon Presence خطاب می‌شود، توسط لارنس و به کمک Paleblood فراخوانده شده است. این را می‌دانیم که لارنس با گئرمان و میکولاش همکاری می‌کرده است، پس زیاد دور از ذهن نیست که این امر توسط مراسمات میکولاش بوقوع پیوسته است و یا حداقل ارتباطی وجود داشته است. یکی دیگر از مواردی که باعث می‌شود بفهمیم رویایِ شکارچی قبل از وقایع Old Yharnam پدید آمده اشاره به صحبت‌های Djura است. از آنها می‌فهمیم که او از رویای شکارچی استفاده کرد و در آتش سوختن یارنام قدیم را به چشم دید.

– تراژدی سقوط یارنام با آتش زدن شهر برای جلوگیری از پیشروی Beastها صورت می‌پذیرد. سه دلیل برای سقوط شهر ذکر شده:

The City of Yharnam

۱. مراسمات مکتب Mensis دلیل تبدیل شدن مردم به دیو بوده باشد. مشخص نیست عامل تحریک این کار Ashen Blood بوده یا Red Moon.
۲. احتمالا خود Ashen Blood عامل پیدایش این مصیبت بوده و عامل خارجی دیگری در آن دخالت نداشته است.
۳. ترکیب هر دو واقعه بالا که در Loreهای بازی هم هر دو جداگانه مطرح شده‌اند. اپیدمی Ashen Blood فراگیر می‌شود و کلیسا درمانگر با Blood Ministration سعی در جبران خسارت دارد که وضع را بدتر می‌کند. سپس از اعضای Mensis کمک گرفته می‌شود و براساس توضیحات مربوط به این منطقه می‌دانیم که در زمان انجام مراسمات Mensisها ماه به رنگ سرخ در می‌آید و این آخرین کاتالیز برای فرآیند Scourge of the Beast است.
– بعد از این اتفاق لارنس متوجه اشتباهش بخاطر استفاده از Blood می‌شود و سعی در جبران آن می‌کند. ولی مشخص نیست توانست خسارات را جبران کند یا نه. تنها می‌دانیم که او در نهایت در Labyrinth تبدیل به هیولا شد.
– استاد ویلم از یک بندناف برای ارتباط با Great One دیگری استفاده کرد.
– سپس Kos (که بعضی او را Kosm خطاب می‌کنند) به Rom چشمان زیادی اعطا می‌کند، این عنکبوت Ritual مِنسیس را پنهان و هوشیاری ملکه یارنام را مخفی می‌کند.
– یارنام جدید در کنار بخش سوخته و قدیمی خود ساخته می‌شود و کلیسا درمانگر به آزمایش‌های خونی خود ادامه می‌دهد.
– چندین سال پس از این حوادث، Blood Minister برای Hunter’s Dream شکارچی استخدام می‌کند.
– یکی از این شکارچیان موفق می‌شود جمجمه‌ی لارنس را از Labyrinth بیرون بیاورد.

حوادث شروع بازی

داستان بازی Bloodborne

پروتاگونیست داستان به شهر یارنام سفر کرده است تا Paleblood را بیابد. توسط فردی مرموز از Blood Minister تبدیل به شکارچی می‌شود و قراردادی را امضا می‌کند که او را به Hunter’s Dream وصل می‌کند. این فرد مرموز از Blood Minister بنابر تئوری‌های مختلف Caryll the Runesmith است.
– هدف متعالی شکار، بدست آوردن Paleblood است.
– قبل از اینکه به Byrgenwerth برسید همه چیز معمولی است. بعد از این نقطه دیگر Hunt تغییر می‌کند. بعد از کشتن Rom، مراسم Mensis آشکار می‌شود و ماه به رنگ سرخ در می‌آید.

– هوشیاری ملکه آشکار می‌شود و ما می‌توانیم صدای گریه Mergo را بشنویم. سپس در Yahar’gul بیدار می‌شویم و هدفمان بنا بر Loreهایی که در این مکان می‌یابیم این است که به مراسم پایان دهیم که از آن به عنوان منبع Scourge یاد می‌شود. توجه کنید که بعد از پایان دادن به مراسم Mensis مردم درمان نمی‌شوند تنها منبع تحریک این Scourge از بین می‌رود.

– با از بین بردن Mergo گریه‌های او خاتمه می‌یابد و مراسم Mensis پایان می‌یابد. شما قراداد خود را با موفقیت انجام دادید و دیگر نیازی به شما نیست:
۱. قبول پیشنهاد گئرمان: شما دوباره زیر نور خورشید یارنام برخواهید خواست، دیگر Scourge تهدیدی به شمار نمی‌رود.
۲. خودداری از قبول پیشنهاد گئرمان: اگر بندناف‌ها را نبلعیده باشید، Moon Presence ظاهر شده و شما را جانشین گئرمان می‌کند و شما باید وظایف او را برعهده بگیرید.
۳. اگر تمام بندناف‌ها را بلعیده باشید، Insight شما به قدری افزایش می‌یابد که به درون ذهن Moon Presence رسوخ می‌کنید و تمایلات او را درک می‌کنید. با کشتن او خود تبدیل به Great One شده و توسط Doll پرورش می‌یابید.
– از اینجا به بعد مشخص نیست مردم همچنان از خون استفاده می‌کنند یا نه، تبدیل خواهند شد یا خیر. این احتمال وجود دارد که Moon Presence خاستگاه اصلی Scourge بوده باشد. که براین اساس پایان‌بندی سوم همه چیز را ختم به‌خیر می‌کند.

تئوری دومِ سیر تاریخی وقایع بازی

سرآعاز

موجودی با نام Oedon که بی‌شکل است و دارای ماهیتی مادی نیست، حامله می‌شود و Wet Nurse را برای مراقبت از بچه بعد از آنکه متولد شد، می‌گمارد. Wet Nurse نیز همچون Oedon بدون شکل است و از همان گونه‌ی Oedon و یک Great One است. اما Oedon نیز مانند دیگر Great One فرزندش سقط می‌شود و به دنبال جایگزینی می‌گردد. او ملکه Yharnam را می‌یابد که بعد از آن سومری‌ها قراردادی را میان خود و Oedon می‌بندند و ملکه، Mergo را بدنیا می‌آورد‌. تولد Mergo با دریدن رحم و شکم ملکه یارنام همراه بوده است. سپس تمدن آنها با تاثیر این واقعه سقوط می‌کند و تمام رازها و دانش مربوط به Great Oneها و نحوه ارتباط با آنها همراه این تمدن محو می‌شود تا زمانی که کلیسا Ebrietas، دختر کیهان را می‌یابد.
چندین سال بعد

Moon Presence

داستان بازی Bloodborne

اعضای کالج Byrgenwerth موفق می‌شوند ورودیِ هزارتویِ سومری‌های قدیم را بیابند و Chalice که برای ایجاد ارتباط با Great Oneها بود را با خود به زمین آوردند. ویلم، گئرمان و لارنس Old Blood را می‌یابند و بر روی آن آزمایش می‌کنند. این خون از آن Moon Presence است که بعدا با گئرمان ارتباط برقرار می‌کند (بعضی از تئوریسین‌ها هم می‌گویند که این خون از آن Ebrietas است). ویلم از ماهیت Old Blood خبردار می‌شود و به بقیه می‌گوید که Oldblood برای انسان خطرناک است و ما را هیولا می‌کند، ولی لارنس ویلم را ترسو خطاب کرده و می‌گوید که ویلم نمی‌خواهد از Oldblood برای تکامل نژاد بشر بهره ببرد. گئرمان Oldblood را روی خود امتحان می‌کند. ویلم به رهبری بیرگنورث ادامه می‌دهد و راه جایگزینی از طریق Caryll Runeها می‌یابد و Oldblood را کنار می‌گذارد. لارنس هم اقدام به تاسیس کلیسا می‌کند و گئرمان به اولین Hunter تبدیل می‌شود. کلیسا، Ebrietas را از هزارتو بیرون می‌آورد و انگیزه شکل‌گیری Choir و همینطور مکتب Mensis، برای پیشرفت آزمایشات بر روی Oldblood بوجود می‌آیند. همچنین آنها پا را فراتر گذاشته و Celestial Emissary را خلق می‌کنند تا با Great Oneها ارتباط برقرار کنند و یا خود Great One را بوجود بیاورند.

Annalise

لارنس Oldblood را به ملکه Annalise می‌دهد و او تبدیل به Vileblood Queen می‌شود. افراد ملکه برای او Blood Dregs جمع‌آوری می‌کنند تا او بتواند از این خون‌ها صاحب فرزند شود. به نظر می‌رسد او در صدد است که فرزندی با ماهیت Great One یا چیزی مشابه را درون شکمش پرورش دهد. Logarius اما از این همه خشونت و خونخواری جان‌اش به لب رسیده و با تاسیس Executioners اقداماتی بر علیه Vilebloodها انجام می‌دهد. اما Vilebloodها تقریبا فناناپذیرند و مردم هم در جستجوی ملکه رهسپار قلعه‌اش می‌شوند. بنابراین لوگاریوس بعد از فتح قلعه با Crown of Illusion ورودی مقر ملکه را مسدود می‌کند و خود جلوی آن می‌ایستد تا هر فردی که سعی در آزاد کردن ملکه را دارد از بین ببرد. پل منتهی به قلعه نیز بعد از بازگشت Executionerها تخریب می‌شود.

شروع بیماری خونی

ویلم همچنان به رهبری بیرگنورث ادامه می‌دهد و لارنس نیز درگیر نزاع بین فرقه‌های کلیساست و گئرمان، شکارچیان را پرورش می‌دهد. میکولاش همچنان به Oldblood اعتقاد دارد و اقدام به تاسیس School Of Mensis می‌کند و سعی دارد راهی جایگزین برای ارتباط با Great Oneها بیابد. میکولاش موفق می‌شود با Amygdala ارتباط برقرار کند و آنها بر روی زمین پراکنده می‌شوند. مکتب مِنسیس حتی موفق می‌شود یک Great One (به گفته منبع) مصنوعی به نام The One Reborn را نیز ایجاد کند. Rom که در Byrgenwerth ماوا دارد، تکامل یافته و همچون حجابی واقعیات جهان را از دید عموم پنهان می‌دارد. یارنام قدیم که در آن زمان نامش یارنام بوده، توسط کلیسا به آتش کشیده شده و دروازه شهر را مسدود می‌کنند. Djura که احساس مسئولیت می‌کند به همراه دوستانش در شهر باقی می‌مانند. کلیسا و School Of Mensis وارد نزاع می‌شوند که کلیسا شکست می‌خورد و برای پنهان کردن این موضوع جنگلی که منتهی به آنجا می‌شود را می‌بندد و آن را ممنوعه می‌خواند.

زمان حال

main character

شما وارد یارنام می‌شوید تا بیماری خود را درمان کنید و از این طریق با پیمان Hunter شدن خود، Paleblood جمع‌آوری کنید. بیماری Scourge of the Beast تا جایی پیش رفته است که اعضای کلیسا را هم درگیر کرده است و در اولین مواجهه با یک Cleric مبارزه می‌کنید که تبدیل به هیولا شده است. سپس شاهد تبدیل شدن انسان به Beast هستید اتفاقی که برای Gasquigne می‌‌افتد. این نهایت قدرت Oldblood و نفرین مرتبط با آن است.

Vicar Amelia

داستان بازی Bloodborne

به کلیسا می‌رسید و با Vicar Amelia مبارزه می‌کنید و شاهد دوباره این حقیقت هستید. به جنگل ممنوعه می‌روید و روستائیان و هیولاها یکسان مجازات می‌کنید در انتها به Byrgenwerth می‌رسید و پیرمردی را بروی صندلی ملاقات می‌کنید که همان استاد ویلم است که به Moonside Lake می‌نگرد و وقتی تلاش می‌کنید با او صحبت کنید او به دریاچه اشاره می‌کند. سپس Rom را می‌یابید و او را می‌کشید و حجاب دنیا را کنار می‌زنید و اسرار را هویدا می‌کنید، اولین بار ملکه یارنام را می‌بینید که شکمش دریده شده و بچه‌ای را حمل نمی‌کند. او مرده است ولی روحش به Mergo وابسته است.

Yahargul Unseen Village

سپس به Yahargul Unseen Village می‌روید و درمی‌یابید که Great One بودن چه معنایی دارد که بعدا با توجه به Loreهای بازی می‌فهمید که The One Reborn ساخته دست School of Mensis است. با کشتن این هیولا به Nightmare Of Mensis وارد می‌شوید. سر از Lecture Building در می‌آورید و متوجه می‌شوید تمام این موجودات آبکی همان شاگردان Willem بوده‌اند که اقرار کرده‌اند حق با Willem بوده است و باید حرف‌های او را جدی می‌گرفتند. در انتهای سالن این ساختمان دری است که شما را به کابوس Mensis می‌برد و این کابوس توسط Mergo ساخته شده و Wet Nurse از آن محافظت می‌کند. سپس با میکولاش میزبان کابوس ملاقات می‌کنید و با کشتنش او را از کابوس خودش بیرون می‌کنید. اما جسم مادی میکولاش خیلی وقت است که پوسیده و از بین رفته بنابراین وقتی ذهن به کالبد خودش بر میگردد، میکولاش دیگر جسمی برای دنیای مادی ندارد و به همراه دیگر اعضای مرده‌ی School Of Mensis به درک واصل می‌شود.

داستان بازی Bloodborne / سیر تاریخی وقایع و پایان بندی های بازی

سپس شما کابوس را ادامه می‌دهید و تا بالاترین طبقه برج پیش می‌روید و در اینجا دوباره ملکه یارنام را می‌بینید که به پله‌ها خیره شده است. در اینجا Oedon از نوزادش نگه‌داری می‌کند. دایه‌ی این نوزاد یعنی Wet Nurse انتظار شما را می‌کشد. با پایان یافتن این کابوس به نزد گئرمان برمی‌گردید زیرا ماموریتی که او به شما داده بود را با موفقیت انجام داده‌اید. وقتی به رویا برمی‌گردید، همه چیز در حال سوختن است و عروسک به شما می‌گوید که گئرمان در کنار درخت بزرگ منتظر شماست. گئرمان به شما پیشنهاد می‌دهد که خود را تسلیم کنید تا از این رویا بیدار شوید با رد کردن این پیشنهاد با او پیکار می‌کنید و این شما هستید که گئرمان را از عذابی که خدا می‌داند چند سال است تحمل کرده می‌رهانید.

توضیحاتی درباره پایان‌بندی‌های بازی

پایان‌بندی اول: Yharnam Sunrise

پایان‌بندی اول: Yharnam Sunrise

در این پایان بندی بعد از آنکه گئرمان سر شما را قطع می‌کند، شما در واقع هنوز زنده هستید. گئرمان پیشنهادی می‌دهد که فکر می‌کند شما را از شر Great Oneها نجات می‌دهد. سال‌ها قبل گئرمان بندنافی که در کارگاه متروکه یافتیم، را پیدا می‌کند تا به خواسته‌هایش دست‌یابد اما در عوض Moon Presence را احضار کرد. اما Moon Presence در مکانی که مشابه همان کارگاه متروکه است او را تبدیل به Surrogate Chile خود کرد و و در رویایی بی‌انتها قرار داد. گئرمان نمی‌خواهد شما هم در رویایی گرفتار شوید که خدا می‌داند چند صد سال در آن گرفتار شده، بنابراین او پیشنهاد می‌دهد که با کشتن شما، شما را از شر این رویا که بدتر از هزار کابوس است رها خواهد کرد و شما زیر نور خورشید یارنام دوباره برخواهید خواست. با بیدار شدن شما از کابوس ارتباطتان با عالم رویا قطع شده و در رویا سنگ‌قبری به نامتان ساخته خواهد شد. این نشان می‌دهد که سنگ قبرهای دیگر که در کنار درخت بزرگ قرار دارند متعلق به Hunterهای دیگر است که پیشنهاد Gehrman را پذیرفته‌اند.

نیازی به گفتن نیست که از گفته‌های Eileen و Djura متوجه می‌شویم آنها نیز زمانی در رویا بود‌ه‌اند و توسط Gehrman از رویا بیرون انداخته شدند و حال در عالم بیداری گرفتار عذابی به نام Scourge of the Beast شده‌اند. با توجه به سرنوشت Djura و Eileen متوجه می‌شویم که این اندیشه Gehrman که بعد از قتل شما و بازگشت به عالم بیداری کابوس تمام می‌شود، خیالی واهی بیش نیست.

پایان‌بندی دوم: Honoring Wishes

سال‌ها قبل گئرمان با بندنافی که در کارگاه متروک پیدا می‌کنیم، می‌خواسته به چیزی که در ذهن داشته دست یابد. مشخص نیست گئرمان چه هدفی داشته، ولی می‌دانیم که او Moon Presence را احضار کرده و این Great One او را در رویایی گرفتار می‌کند که پایانی ندارد. با توجه به توضیحات این بندناف در می‌یابیم که Moon Presence فرزندش را از دست داده و سعی دارد Sorrugate ایی برایش بیابد، پس گئرمان همان فرزند جایگزین Moon Presence می‌شود. هدف از داشتن فرزند جایگزین چیست؟ مشخص نیست. چرا Great Oneها به دنبال این فرزند هستند؟ شاید می‌خواهند غم خود را فروکاهند، این یعنی آنها هم احساس دارند؟ یا اینکه کلا دلایل دیگری در میان است و ما نمی‌دانیم.

پایان‌بندی دوم: Honoring Wishes

داستان بازی Bloodborne

با رد پیشنهاد گئرمان، این شما هستید که او را از رویایی که چندین سال است در آن گرفتار شده می‌رهانید. در نهایت شما نقش فرزند جایگزین را بازی می‌کنید و Moon Presence با بغل کردن شما، شما را جایگزین گئرمان می‌کند. این یک چرخه بی‌پایان است که سراسرش خون است و خون. بیماری Scourge ادامه دارد و شما اکنون باید Hunterهایی که به رویا می‌آیند را تربیت و آنها را آماده مبارزه با Beast آماده کنید.

پایان‌بندی سوم: Childhood Beginning

در این پایان‌بندی شما تبدیل به یک Great One شده‌اید. گروه Choir افرادی نخبه بودند که در صدد ارتباط با Great Oneها و دانش Cosmos بودند. توهماتی که به عنوان یک Hunter تجربه می‌کنید عوارض داشتن Insight است. در واقع شما دارید از دریچه چشمانی بیگانه به عالم می‌نگرید و Insight و Madman Knowledge را دریافت می‌کنید. گروه Choir در صدد ساختن یک انسان/Great One بود که بتواند به راحتی با عالم بالا یا ابعاد دیگر ارتباط برقرار کرده و دانش آنها را به طور کامل بدون اینکه دیوانه شود، دریافت کند. این مورد وجود Celestial Emissary را توضیح می‌دهد، این موجود در واقع یک Great One نیست بلکه یک انسان/Great One است که Choir بشر و توانایی‌هایش را توسعه داده و تکامل بخشیده است این موجود به راحتی با Ebrietas ارتباط برقدار می‌کرده است. همین خواسته را سومریان داشتند و می‌خواستند فرزند ملکه یارنام یک انسان/Great One شود و آنها را تعالی بخشد. Byrgenwerth نیز به دنبال دست‌یافتن به چشمان بسیار برای دیدن تمام راز و رمزهای عالم بود، زیرا سومری‌ها با آزاد کردن دانش Great One قدرتی وصف‌ناشدنی بدست آوردند.

پایان‌بندی سوم: Childhood Beginning

بعد بلعیدن همه‌ی بندناف‌ها شما تبدیل به انسان/Great One می‌شوید و بعد از کشتن Moon Presence دوران نوزایی خود را آغاز می‌کنید. شما دوباره متولد می‌شوید و زایش مجدد می‌یابید آنهم در قالب یک Great One.

توضیحی مختصر درباره The Doll

وجود عروسک در رویا، اینکه زنده است، گریه می‌کند، حرف می‌زند و حرکت می‌کند بسیار عجیب است. او قادر است Bloodechosهایی که جمع‌آوری می‌کنید را تبدیل به قدرت‌های ویژه Hunterها کند. این موارد باعث می‌شود که بگوییم عروسک موجودی بسیار قدرتمند است. براساس توضیحات آیتم Caryll Moon Rune در می‌یابیم که Great Oneهایی که در کابوس ماوا کرده‌اند، روحی دلسوز دارند و به فراخوان‌ها پاسخ می‌دهند. یعنی اینکه ماهیت و هستی Doll به یک Great One گره خورده است. او دلسوزانه به شما خدمت می‌کند و سعی می‌کند شما، دنیای پیرامون خود را درک کنید. این احتمال وجود دارد که Moon Presence و یا Great One دیگری در رده پایین‌تر او را جان بخشیده باشد. او برای رویا، گل‌ها، Messengersها، و حتی برای شما دعا می‌کند، این کار او مانند سرخ‌پوستان است که برای طبیعت پیرامون خود و دنیا و هم‌نوعان خود دعا می‌کنند. او از قدرت و وجود Great Oneها آگاه است و بسیار بیشتر از ما درباره ماهیت آنها می‌داند.

توضیحی مختصر درباره The Doll

در یک تئوری دیگر که در اینترنت یافتم، نویسنده البته براساس اینکه وقتی به Doll صدمه می‌زنیم خونی که از بدنش بیرون می‌ریزد مانند Kinها و Great One هاست، او را یک Great One دانسته و براساس Caryll Moon Rune عروسک را همان Oedon، قدرتمندترین Great One می‌داند که درون جسم این عروسک حلول کرده و ماهیت مادی به خود گرفته است. او سعی دارد نوع بشر را درک کند، بخاطر همین از اشک ریختن می‌پرسد، گیاهان و رویا را دعا می‌کند، برای ما دلسوز است. در نهایت وقتی ما خود Great One می‌شویم عروسک که همان Oedon است صاحب فرزندی جایگزین برای خود می‌شود. به نظرم این تئوری کمی اغراق آمیز است و چون دلیلِ موجهی برای آن ارائه نشده، نمی‌توان آن را جدی گرفت.

امیدوارم از مطلب “داستان بازی Bloodborne / سیر تاریخی وقایع و پایان بندی های بازی “ لذت برده باشید تا مطالب بعدی بدرود…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
sekiro
sekiro

فوق العاده و تکمیل کننده نوشتار یک شما. در ضمن یک پیشنهاد داشتم. الان که ده سالگی دارک سولز شده. به شخصه مقاله یا نوشتار به زبان فارسی به ندرت دیدم که توضیح کامل درباره رینگ ها و کاربردشون داخل بازی. یا آپگرید اسلحه ها، یا ترکیب اونا با قدرت ها دیگه مثل لایت، فایر یا موارد دیگه.
به نظرم مرجع خوبی میشه و کاربردی
بازم میگم که نوشتار شما حرف نداره و مطمئن هستم خیلی ها از خوندنش لذت می برن.

علی
علی

واقعا دمتون گرم خیلی کامل و زیبا بود لذت بردم