داستان بازی Dark Souls 3

در ادامه دو قسمت قبل در این مقاله به بررسی داستان بازی Dark Souls 3 می‌پردازیم. در این پرونده داستان بازی، روایات و تئوری‌ها،(در قسمت اول) مکان‌ها و شخصیت‌های بازی (در قسمت‌های بعدی) را به طور کامل مورد کنکاش قرار می‌دهیم. سعی می‌کنم در این بررسی داستان لایه لایه و پیچیده بازی را موشکافی کرده و آن را برایتان روایت کنم. با ما در سایت ساعت 7 با پرونده داستان بازی Dark Souls 3 همراه باشید.

…برای درک بهتر مطلب پیش رو دو قسمت قبلی را مطالعه کنید…

بهترین بازی شرکت بازی سازی فرام سافتور از نظر شما کدام است؟
×

مقدمه

داستان بازی Dark Souls 3 / مکان Firelink Shrine

داستان بازی دارک سولز 3 همچون دو قسمت قبل در محیطی مخوف و ویران شده اتفاق می‌افتد. این مکان به دور اولین شعله بنا شده است و شما در نقش قهرمان قصه باید روح 5 اربابان خاکستر (Lords of Cinder) را به سریرهایشان در Firelink Shrine برگردانید، اگر آمدند که هیچ! در غیر اینصورت باید سرشان را بیاورید! شما در بازی لقب Unkindled را دارا می‌باشید که در بازی هرگز توضیحی درباره تفاوت Unkindled با Undead یافت نمی‌شود و هیچ Lore درباره این موضوع وجود ندارد. البته یافته‌هایی وجود دارد که از آنها می‌شود فهمید Unkindledها در واقع از بقایای مبارزان Undead بوجود آمده‌اند که نتوانسته‌اند شعله را روشن کنند و خود را به خاکستر تبدیل کرده‌اند. پنج ارباب خاکستر اینها هستند: Ludleth the Exiled (لودلِث تبعیدی)، Aldrich, Saint of the Deep (آلدریش یا آلدریخ، قدیسِ اعماق)، Farron’s Undead Legion (لژیون‌های نامیرایِ فارون) که آنها را The Abyss Watchers می‌نامند (نگهبانان مُغاک)، ارباب منزوی Profaned (که به معنای ناسزا شنیده است) Capital یعنی Yhorm the Giant (یورم غول پیکر) و شاه مقدس Lothric آخرین امید سلسله‌اش، می‌باشند.

داستان بازی Dark Souls 3 / مکان Lothric

مونولوگ ابتدایی بازی

در ادامه مونولوگ ابتدایی بازی را برایتان ترجمه می‌کنم:

آری، به راستی که اینجا را Lothric می‌نامیدند

مکانی فانی که اربابان خاکستر در آن گرد هم آمدند

با رفتن به سمت شمال، Pilgrimها (به معنای زائر است) حقیقت سخنان نیاکان خود را درک کردند

“آتش محو خواهد شد، اربابان بدون سریر خواهند ماند”

وقتی پیوند آتش تهدید می‌شود، زنگ ها به صدا در می‌آیند

و اربابان کهن از قبرهایشان برخواهند خواست

آلدریش، قدیسِ اعماق

لژیون‌های نامیرایِ فارون، نگهبانان مغاک

و ارباب منزوی Profaned Capital، یورم غول پیکر

در حقیقت (Only را در این جمله می‌توان به عنوان تاکید بیشتر معنی کرد)، اربابان سریرهای خود را ترک کردند

و Unkindled one برخواهد خواست

بی‌نام، با نفرین Undeadها

نامناسب حتی برای خاکستر بودن (Cinder)

و همینطور هم هست

آن خاکستر به دنبال زَبانه‌های آتش است (منظور Player است)

داستان بازی Dark Souls 3

درباره Unkindled (Player بازی)

داستان بازی Dark Souls 3 / درباره Unkindled

همانطور که در Intro بازی گفته شد، Unkindledها از خاکستر هستند ولی لیاقت تبدیل شدن به Lord of Cinder را ندارند. آنها زمانی که اولین شعله به خاموشی بگراید با زنگ ناقوس مخصوصی برخواهند خواست. آنها از Cemetery of Ash بیدار می‌شوند و به دنبال زبانه‌های (Embers) اولین شعله هستند. در طول بازی شما را Unkindled یا Champion of Ash و یا Ashen One صدا می‌زنند. یک سری حدس و گمان در اینترنت درباره معنای Unkindled بودن وجود دارد. اول از همه وقتی یک NPC که او هم Unkindled هست را می‌کشیم از او خاکسترش باقی می‌ماند. البته خاکسترهایی نیز از این افراد در طول بازی میابیم. یعنی قبل از برخواستن به نحوی سوخته‌اند. این بدین معناست که آنها با Bonefireها در ارتباط هستند. یا آنها کسانی هستند که در هنگام Link کردن اولین شعله و در فرآیند آن جان خود را از دست داده‌اند. The Lords of Cinder همان افرادی هستند که این فرآیند را با موفقیت طی کرده‌اند و به جای خاکستر شدن، Cinder شده‌اند. یکی از نکاتی که این تئوری را قوت می‌بخشد در واقع تفاوت میان Ash و Cinder در بازی است. اولی یعنی وقتی ماده‌ای کاملاً می‌سوزد از آن باقی می‌ماند ولی Cinder به معنای آن است که آن ماده کامل نسوخته است. Undeadها خود را به درون Bonefire می‌اندازند و آن را شعله‌ور می‌کنند و در نهایت از آنها تنها خاکستر باقی می‌ماند. همانطور که از این نوع خاکستر در سراسر بازی می‌توانید بیابید. حال جمله ابتدای بازی می‌تواند برایتان معنا بیابد “Ashes Seeks Embers”، تعریف Embers در بازی بدین صورت است: ” هیچ Unkindledئی نمی‌تواند Embers که در آغوش قهرمان می‌سوزد را تصاحب کند. [Player] نیروی آتش را تصاحب می‌کند و عمرش دراز می‌شود (Max HP). با نیروی آتش، نشان summoning شما نمایان می‌شود و شما می‌توانید به دیگران که این نشان را دارا هستند بپیوندید (Co-oporation). ولی باید مراقب باشید زیرا Emberها می‌توانند Invaderها را به سمت خود بکشانند.”

می‌دانیم که دوران بسیاری طی شده بود تا به زمانی برسیم که DSII در جریان بود. این بدان معناست که عده‌یِ بسیاری خود را در آتش اولین شعله قربانی کرده‌اند. Lord of Cinder از نسل‌ها بعد از آن آمده است، و بسیار نادر است که کسی از آتش زنده بیرون بیاید. اینطور به نظر می‌آید که فردی باید بسیار قدرتمند یا منحصر به فرد باشد که بتواند از آتش زنده بیرون بیاید. گوئن ارباب خاکستر است و مشخص است که فرم ظاهری‌اش بعد از آنکه آتش را Link کرد بوجود آمده است. حال از آن زمان سالیان درازی گذشته است و مشخصاً تعداد بی‌شماری Unkindled هم بوده‌اند و این موضوع را می‌شود از تعداد بی‌شمار قبرهایِ آن در Cemetery فهمید. در نهایت ما در برابر Undead‌هایی قرار می‌گیریم که آتش را Link کرده‌اند و این موضوع را می‌شود از استایل‌های مبارزه Lords of Cinder فهمید.

درباره Lords of Cinder

داستان بازی Dark Souls 3 / درباره Lords of Cinder

“If the lords will not return to their thrones themselves, let them return as cinders.”

اگر اربابان با اراده‌یِ خود به سریرهایشان برنگشتند، بگذار خاکسترشان برگردد.” {باید بگویم که در زبان فارسی میان Ash و Cinder نتوانستم تفاوتی بیابم، این را بدانید که در بازی DSIII میان این دو تفاوت است.}

آن کسی ارباب خاکستر است (Cinder) که بتواند اولین آتش را در کوره (Kiln) شعله‌ور (Link) کند و از این فرایند زنده بیرون بیاید. وقتی بازی را شروع می‌کنیم 5 ارباب خاکستر وجود دارند. برای آنکه دوباره اولین شعله را احیا کنیم به خاکستر هر 5 نفر احتیاج داریم.

داستان بازی Dark Souls 3 / Ludleth of Courland

Ludleth of Courland آتش را سالیان پیش شعله‌ور کرده بود، آلدریش نیز زمانی یک روحانی بوده و انسان‌ها را می‌خورده است. آنقدر قدرتمند بود که بتواند آتش را دوباره احیا کند. در هنگام عروجش و زمانی که ارباب خاکستر می‌شود، او میل به دریدن و خوردن خدایان پیدا می‌کند، در این مسئله حتی پیروانی می‌یابد و این پیروان عبادتگاه سیاه اعماق را می‌سازند (Sable Church of The Deep).

لژیون‌های نامیرایِ فارون، در خون گرگِ باستانی سهیم بودند، یعنی از خون گرگ باستانی نوشید‌ه‌اند. لژیون‌های فارون مستقیماً از نژاد آرتوریاس نیستند بلکه خود را از مُریدان او می‌دانستند. بر همین اساس آنها وظیفه‌یِ خود می‌دانند که از دنیایِ بازی در برابر موجودات Abyss محافظت کنند. لژیون‌های فارون با یکدیگر هم قسم می‌شوند که با خون گرگ، آتش را دوباره احیا کنند.

یورم غول پیکر به دنبال پایان دادن به Profaned Flame (آتش بی پروا) بود و این کار را با احیایِ مجدد اولین شعله می‌خواست انجام دهد. اما به جای نابودی The Profaned Flame تمام پایتختش در آتش سوخت، همه کشته شدند به جز خودِ یورم. Puntiff Sulyvahn به Profaned Capital سفر کرد و آتش Profaned را به چشم دید. این بدان معناست که یورم اولین شعله را قبل از Alderich شعله ور کرده بود.

Lothric اما هیچ تمایلی به احیای مجدد شعله ندارد و می‌خواهد به همراه برادرش شاهد محو شدنش باشد.

اعماق (The Deep ) چیست؟

داستان بازی Dark Souls 3 / اعماق (The Deep ) چیست؟

اعماق چیست؟ احتمالاً همان Abyss در شماره اول باشد. Abyss تا قبل از وقایع سرزمین Oolacile وجود نداشته است. طبق روایاتی که در بازی وجود دارد، اعماق جای آرام و مقدسی بوده است. موجوداتی در Deep وجود دارند که زندگی را می‌گیرند. Deep همان Dark است ولی ورای انسانیت که این مورد نیز با Dark در ارتباط است. طبق مشخصات دو شمشیر Wolf Knight’s Greatsword و Farron Greatsword در می‌یابیم که هر دو این سلاح‌ها برای صدمه زدن به موجودات Abyss ساخته شده‌اند و این دو شمشیر بیشترین صدمه را به Aldrich  و Deacons  ها وارد می‌کنند.

داستان بازی Dark Souls 3

درباره Aldrich, Saint Of The Deep

داستان بازی Dark Souls 3 / درباره Aldrich, Saint Of The Deep

آلدریش یکی دیگر از اربابان خاکستر است که در به پایان رساندن وظیفه‌اش غفلت کرده است و بعد از آنکه آتش را شعله‌ور کرد به دنبال اهداف و امیال خود رفت. او زمانی یک روحانی برجسته بوده است و در زمانی به خوردن گوشت انسان رقبت پیدا می‌کند. او را باید بنیان‌گذار Cathedral of the Deep بدانیم، که برای خود پیروانی هم بدست آورد، مشخص نیست این پیروان با اراده خود به او پیوستند یا از سرِ ترس و ناچاری. طبق روایات موجود در بازی قربانیان انسانی او از Undead Settlement به Cathedral of the Deep از طریق جاده Road of Sacrifice آورده می‌شدند. همانطور که می‌دانید Horace هم یکی از همین قربانیان بوده است که خوشبختانه از دریده شدن (devoured) جان سالم به در برده است.

با محو شدن اولین شعله نفرین Undead و Hollow هم گسترش پیدا می‌کنند. پس آلدریش احتمالاً از Hollowها هم تغذیه می‌کرده است. اما او همه آنها را نخورده است، زیرا اجسادی که در Cathedral روی هم تلمبار شده‌اند چیزِ دیگری می‌گوید. مشخص نیست که آلدریش قبل از خوردن انسان‌ها و در زمانی که روحانی بوده است، دچار جنون شده است، یا بعد از آن. جواب این سوال اما طبق گفته وب سایت Fextralife بعد از خوردن اجساد بوده است.

درباره Aldrich, Saint Of The Deep

می‌دانیم که درون انسان‌ها تکه‌ای از Dark Soul است و آلدریش با خوردن انسان‌ها کم کم تعداد زیادی از این Dark Soul‌ها را جمع آوری می‌کند و نتیجه‌اش جنون می‌شود. بخاطر همین موضوع هم ماهیت فیزیکی‌اش نیز تغییر می‌کند و شبیه جانوران Abyss می‌شود. بعد از این وقایع، حاکم این سرزمین در آن زمان هر که بوده است، آلدریش را مجبور کرده است که آتش را احیا کند، نه بخاطر قدیس بودنش، بلکه بخاطر توانایی‌اش، این‌ها را Hawkwood می‌گوید. بعد از این کار او بصیرتی از عصر Deep Sea بدست می‌آورد و آینده را در این عصر مشاهده می‌کند. بعد از این بصیرت به خوردن خدایان روی می‌آورد. این عمل دو دلیل می‌تواند داشته باشد، اولی آن که چون عصر آتش به عصر خدایان هم معروف است، آلدریش، خدایان را سدی در برابر عصر Deep Sea می‌بیند پس به خوردن آنها روی می‌آورد. دوم شاید برای آنکه بتواند بعد از گسترش Abyss و شروع عصر تاریکی زنده بماند باید به موجودی بسیار قدرتمند تبدیل شود. بعد از آنکه وظیفه‌اش را انجام داد و Cinder شد جسدش را به معبد بردند.

وقتی که از قبرش برخواست تا جلوی محو شدن آتش را بگیرد و به Firelink Shrine برود، او یک راست به سمت Anor Londo رفت، زیرا قدیس اعظم (Pontiff به معنای پاپ هم می‌باشد) سالیوان هدیه‌ای بسیار ارزشمند برایش داشت، گوئندولین. این احتمال وجود دارد که وقتی در حال مبارزه با او هستیم، آلدریش هنوز کامل گوئندولین را نبلعیده باشد. اگر این مطلب درست باشد، پس Priscilla از شماره اول که یک حرامزاده اژدها-انسان بود، هنوز زنده است. اتفاقاً دو آیتم Darkmoon Longbow و Lifehunt Scythe به ما می‌گویند که؛ آلدریش اولاً هنوز به طور کامل گوئندولین را نبلعیده است و ثانیاً آلدریش رویایی را می‌بیند که در آن دختری با پوستی سفید، در جایی پنهان شده است.

درباره The Profaned Flame

درباره The Profaned Flame

“گردانندگان این آتش همان ساحره‌های Irithyl هستند. یورم به ارباب خاکستر بدل گشت تا Profaned Flame را سرکوب کند. با اینکه می‌دانست آنها که در اطرافش هستند و او را ارباب خطاب می‌کنند، ریاکارانی بیش نیستند. بعد از آنکه یورم آتش را احیا کرد، Profaned Capital رو به اضمحلال گذاشت. به گفته این متن؛ آتش از آسمان نازل شد، جز گوشت انسان هیچ چیز را نسوزاند. بخاطر این کار ساحره‌های Irithyl آتش Profaned تحریک شد ولی آنها خود را مقصر ندانستند و هیچ اهمیتی بدان ندادند.*

*این جملات مربوط به آیتم Coal است که در این منطقه میابیم.

درباره The Darksign and the Eclipse

درباره The Darksign and the Eclipse

Darksign نشان همه Undeadهاست، کسانی که این نشان را دارند، بعد از مرگ دوباره زنده می‌شوند ولی کم کم عقلشان را از دست می‌دهند و Hollow می‌شوند. Hurace یک نمونه از اینگونه انسان‌هاست که زمانی عضو Blue Sentinals بوده است. کسوفی که در قلعه Lothric اتفاق می‌افتد، و بسیاری مناطق دیگر که بعد از آنکه پا به این قلعه می‌گذاریم، می‌بینیم، می‌تواند نشانی از محو شدن آتش داشته باشد. شاید هم می‌خواهد بگوید Undeadای باید آتش را نجات دهد.

داستان بازی Dark Souls 3

چرا Firelink Shrinesهای متعددی وجود دارد؟

وقتی بازی را شروع می‌کنید باید از قبرستان به سمت Firelink Shrine بروید. در این مکان باید شمشیر مارپیچ (Coiled Sword) را وارد خاکستر و استخوان‌هایِ bonfire بکنید تا بتوانید از این bonfire استفاده کنید. شما بلافاصله به Lothric می‌روید و کار خود را از روبرویِ یک Altar که شمشیری مارپیچ درونِ یک کاسه است، شروع می‌کنید. بعد از آن شما در جایِ دیگر در بازی در منطقه Untended Graves به یک Firelink دیگر بر می‌خورید. در انتهای بازی نیز وقتی به کوره اولین شعله می‌روید، با Flameless Shrine مواجه می‌شوید که درست مشابه همان Firelink Shrine اول بازی است.

تئوری اول

مربوط به سفر در زمان می‌شود، بله، همانطور که در شماره اول اشاره کردم آتش در بازی Dark Souls پدید آورنده همه چیز است، حتی زمان، آن معبد اتصال آتش (Firelink Shrine)ای که در منطقه Untended Graves قرار دارد، نسخه زمان حال Firelink Shrine انتهای Cemetery of Ash است. همچنین وقتی به Lothric می‌روید با شمشیر مارپیچ در داخل یک کاسه روبرو می‌شوید زیرا اینجا قبلاً یک Bonefire بوده است ولی اکنون این Bonefire از بین رفته است. این تئوری همچنین احیایِ دوباره زره شما را توضیح می‌دهد، برگشتن دشمنان به وضعیت قبلی، همچنین بعضی از تغییراتی که شما در محیط دادید را نیز Undo می‌کند. ولی همه چیز را جا به جا نمی‌کند و مثلاً اگر دری را بگشایید، این در بعد از بازگشت شما همچنان باز است. البته این تئوری ضعف‌های خود را دارد مثلاً چرا آسانسورها به وضعیت قبل بر نمی‌گردند، یا بعضی دشمنان همچنان مرده‌اند.

داستان بازی Dark Souls 3

اما اگر این تئوری را بپذیریم باید گفت که Dark Shrine همان Firelink ماست، منتها در آینده. در این مکان ما چشم های یک Fire Keeper را پیدا می‌کنیم که در اینجا مرده است. نقطه ضعف دیگر این تئوری اما این است که چرا Handmaid هنوز زنده است؟ آیا خود را پنهان کرده بود، او همه افراد این معبد را کشته است!؟ این تئوری این موضوع را مشخص نمی‌کند.

سپس ما نسخه ویران شده‌یِ Firelink Shrine را داریم، که به محض خروج از آن پا در Lothric خاکستر شده می‌گذاریم. همینطور کسوف را داریم که انگار قسمتی از این دنیاست و جو خوفناکی به آسمان داده است. قسمت‌های زیادی از لوتریک سقوط کرده و شیب‌دار شده‌اند، انگار زمین لرزه‌ای عظیم رخ داده باشد. طبق این تئوری این معبد نیز برای آینده است. به این نکته توجه کنید وقتی Dark Firelink در Abyss غرق شده است، بقیه لوتریک هنوز سالم است. بدین خاطر که زمینی که Firelink Shrine در آن قرار دارد بسیار خاص و ویژه است. تا زمانی شعله محو شود، در این اینصورت Abyss در تمام سرزمین‌ها و پادشاهی‌ها گسترش می‌یابد زیرا رقیبی ندارد.

تئوری دوم

داستان بازی Dark Souls 3

همچون تئوری قبلی این تئوری هم دارای ماهیت‌های متافیزیکی است، آن Firelinkی که ما در تاریکی میابیمش در واقع معبدی از دنیایی موازی است. می‌‌دانیم که Undeadها نامیرا هستند و دوباره احیا می‌شوند. اما چرا وقتی Aldrich را در دنیایِ Anri می‌کشیم، آلدریش در دنیای ما هنوز وجود دارد؟ این تئوری می‌گوید که هر Undeadی، دنیای موازی خود را دارد. هر NPC را که می‌کشیم او را در دنیای خود کشته‌ایم و دیگر به دنیای او دسترسی نداریم. Firkeeper اما برای دنیای ماست و اگر او را بکشیم دوباره بر می‌گردد. این تئوری بیان می‌کند که آتش محو شده است و برای همین از تمام Undeadها در دنیای‌های موازی کمک می‌گیرد تا شاید یکی از آنها موفق شود سرنوشتش را کامل کند. اولین Firelink Shrine مربوط به دنیای ماست، زیرا بلافاصله بعد از برخواستن از قبرمان ما را به سمت خود می‌کشاند. Hawkwood و Anri از دنیایی موازی فراخوانده شده‌اند. آن Firelinkی که در تاریکی فرو رفته است، آینده ایست که در انتظار بقیه Firelink Shrineهاست. Firelink Shrine سوم مانند یک دروازه است برای اولین شعله که در حال محو شدن است. مکان کوره اولین شعله همانطور که دیدید در حال نابودی است و ما به اینجا فرستاده شدیم تا همه چیز را به حالت اول برگردانیم.

“از نظر من این تئوری بسیار قوی‌تر از قبلی است زیرا خود من نیز با توجه به شرایط و نحوه Gameplay بازی به این تئوری رسیده بودم”

پایان بندی‌های بازی دارک سولز 3

The Linking of The Fire

پایان بندی‌های بازی / The Linking of The Fire

در این پایان شما ارباب Cinder را می‌کشید و آتش را دوباره لینک می‌کنید. سپس منتظر می‌مانیم تا این چرخه دوباره تکرار شود و اگر زنده بمانیم تبدیل به ارباب Cinder می‌شویم.

The Age of Dark

The Age of Dark

اول باید چشمان Firekeeper را پیدا کنید سپس با او توافق کنید که برخلاف وظیفه‌اش عمل خواهید کرد. ارباب Cinder را نابود کنید و Firekeeper را احضار کنید، او آتش را محو می‌کند و تاریکی همه جا را می‌گیرد.

Betrayal

پایان های بازی دارک سولز 2 / Betrayal

اول از همه چشمان Firekeeper را پیدا کنید و سپس با او توافق کنید که برخلاف وظیفه‌اش عمل خواهید کرد. ارباب Cinder را نابود کنید و  Firekeeper را احضار کنید، او آتش را محو می‌کند حال شما باید Firekeeper را بکشید و آتش را برای خود بردارید. در Narration به شما لقب خودخواه داده می‌شود.

The Usurper Of Fire

پایان‌های مختلف بازی دارک سولز 3 / The Usurper Of Fire

(پایان مورد علاقه خودم) اول باید به Maximum مقدار، آیتم Dark Sigil دست یابید. سپس باید مراسم ازدواج با Anri را اجرا کنید، سپس ارباب خاکستر را نابود کنید و آتش را دوباره لینک کنید. به جای لینک کردن آتش Player تمام قدرت آتش را برای خودش برمی‌دارد و تبدیل به ارباب Hollowها می‌شود.

برای آشنایی با شخصیت های این دنیا به مطلب معرفی شخصیت‌های بازی Dark Souls 3 مراجعه کنید. (قسمت دوم)

برای آشنایی با سرزمین های این دنیا به مطلب  معرفی سرزمین های مرتبط با بازی Dark Souls 3 مراجعه کنید. (قسمت سوم)

امیدواریم از مطلب “داستان بازی Dark Souls 3 / روایات، تئوری ها” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
𝘼𝙡𝙞 𝘋𝘢𝘥𝘳𝘦𝘴
𝘼𝙡𝙞 𝘋𝘢𝘥𝘳𝘦𝘴

سلام..
مقاله عالی بود..
Ash همون خاکستر خاموش و سرد و نهاییه..
Cinder خاکستریه که زیرش آتش هنوز خاموش نشده..
مثل یک ذغال نیم‌سوز..

Mehdi
Mehdi

عالیی👌❤️

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس

خوب بود ممنون