۷ بازی برتر شرکت بازیسازی FromSoftware

اگرچه بازی الدن رینگ ممکن است مانند جواهری در بین بازی‌های FromSoftware محسوب شود، اما در حقیقت بازی‌های FromSoftware مجموعه وسیعی از جهان‌های فانتزی را در بر می‌گیرند که با باس‌های چالش برانگیز و طاقت‌فرسا و جهان سازی خاص همراهند و هر کدام طعم خودشان را دار هستند. این استودیو مسئولیت خلق برخی از بهترین بازی‌های اکشن دو نسل گذشته، از سه‌گانه Dark Souls گرفته تا Bloodborne و Sekiro را بر عهده دارد، بنابراین فهرست کردن بهترین بازی‌های FromSoftware هرگز کار ساده‌ای نخواهد بود. ما همه‌ی بهترین بازی‌هایی را که این استودیو تاکنون بوجود آورده، از بازی‌های محبوب گرفته تا موارد کوچک‌تر را برای این لیست در نظر گرفتیم، با وجود دیگر سبک‌هایی که توسط FromSoftware ساخته شده اما آنها استاد خلق سبک مختص شدشان Soulslike هستند، پس چیز عجیبی نیست که تمام بازی‌های برتر آنها نیز در همین سبک باشند!

تگ مرتبط: هفت برتر

مطالب مرتبط: هفت باس خاطره‌انگیز از بازی‌های شرکت FromSoftware

راهنمای قدم به قدم بازی ELDEN RING {تمام اسرار بازی، پایان بندی‌ها، محل آیتم‌ها و…}

شما نیز می‌توانید با شرکت در نظرسنجی زیر نظر خود را برای ما ارسال کنید. (یا اگر بازی مورد نظر شما در لیست نیست در بخش نظرات با ما در میان بگذارید)

بهترین بازی شرکت بازی سازی فرام سافتور از نظر شما کدام است؟
×

7. Dark Souls 2 (دارک سولز ۲)

Dark Souls 2 (دارک سولز ۲)

داستان بازی Dark Souls 2 | آشنایی با داستان و شخصیت‌ها

پلتفرم(ها): PC، PS3، PS4، Xbox 360، Xbox One
سال انتشار: 2014

Dark Souls 2 تنها بازی سری Souls (از جمله Demon’s Souls، Bloodborne و Sekiro) است که توسط هیدتاکا میازاکی، رئیس شرکت FromSoftware کارگردانی نشده است و از این رو دارای طراحی و ساختار ضعیف‌تری نسبت به سایر بازی‌های FromSoftware است. به این ترتیب، تفاوت‌های قابل توجه در برابر همتایان خود دارد، بازی دارای یک نقشه گسترده و کمتر منسجم اما دارای زرق و برق‌های خاص خودش است. ساختار بازتر، که به نوبه خود برای تازه واردان جذاب‌تر است و مبارزه با سرعت کمتر، که بسته به شرایط می‌تواند به بازیکنان کمک کند و یا حتی به ضرر آنها تمام شود از ویژگی‌های بارز شماره دوم دارک سولز است. “دارک سولز 2” داستانی مجزا از دیگر بازی‌های مجموعه را روایت می‌کند. در این بازی، بازیکن به یک دنیای تاریک و خشن به نام “درانگلیک” منتقل می‌شود. در این دنیا، شیاطین، موجودات مختلف و مخلوقات فانتزی‌ای انتظار بازیکن را در مسیر خود می‌کشند. بازیکنان باید در این دنیا به ماجراجویی بپردازند و در مقابل تهدیدها و چالش‌های مختلفی که در طول بازی ظاهر می‌شوند، ایستادگی کنند. یکی از ویژگی‌های مشهور “دارک سولز ۲” دشواری بالا و سیستم مبارزه چالش‌برانگیز آن است. بازی به بازیکنان فرصت می‌دهد تا تاکتیک‌ها و استراتژی‌های مختلفی را در مواجهه با دشمنان عملی کنند. همچنین، دنیای بازی پر از معماها، مکان‌های پنهان و اشیاء قابل جمع‌آوری است که باعث ترغیب بازیکنان به کاوشِ عمیق‌تر در دنیای بازی می‌شود.

6. Demon’s Souls (ارواح شیطانی)

Demon's Souls (ارواح شیطانی)

پلتفرم(ها): PS3
سال انتشار: 2009

این بازی کلاسیک که در سال 2020 نسخه بازی سازی شده آن نیز منتشر شده است، عامل اصلی است که شهرت و جهانی شدن FromSoftware را باعث شد. Demon’s Souls همان Dark Souls است اما کمی خشن‌تر و چالش برانگیزتر است. با این حال، این یک بازی اکشن-نقش آفرینی فوق‌العاده با باس‌فایت‌های به یاد ماندنی و مسیرهای پرپیچ‌وخم است – هرگز اولین برخورد خود را با برج‌های لاتریا فراموش نمی‌کنید – که شما را از لحظه ورود تا آخرین لحظات بازی سرپا نگه می‌دارد. بازی Demon’s Souls در سال 2009 به عنوان یک انحصاری برای PS3 منتشر شد و یک ریمستر فوق‌العاده توسط Bluehole برای کنسول PS5 در اواخر سال 2020 نیز از این بازی منتشر شده است. سیستم مبارزه “دیمونز سولز” بسیار عمیق و چالش‌برانگیز است. شما باید تاکتیک‌های مناسب برای مبارزه با هر موجود را یاد بگیرید و به طور دقیق حرکات خود را کنترل کنید. این بازی به بازیکنان اجازه می‌دهد تا با ترکیب مهارت‌ها و تاکتیک‌های مختلف، به راه حل‌های متنوع برای مواجهه با مخلوقات خطرناک بازی برسند.

5. Sekiro: Shadows Die Twice (سکیرو)

معرفی ۷ بازی برتر شرکت بازیسازی فرام سافتور (From Software) 1

بررسی بازی Sekiro: Shadows Die Twice / گرگ تنها

پلتفرم(ها): PC، PS4، Xbox One
سال انتشار: 2019

دارک سولز به همراه مخفی‌کاری، کاتانا و داستانی در ژاپنِ قرن هفدهم به سکیرو تبدیل می‌شود. Sekiro نه تنها یکی از بهترین بازی‌های FromSoftware است، بلکه یکی از بهترین بازی‌های اکشن مخفی کاری تمام دوران است. این بازی فرهنگ و تفسیر بازی‌های قبلی فرام سافتور را تغییر می‌دهد و باعث می‌شود بازیکنان بیشتری به سمت این سبک روی بیاورند. برای بسیاری از بازیکنان این اولین باری بود که سبک Soulslike تجربه کرده‌اند. با این حال سکیرو نیز بسیار چالش برانگیز و سخت و در عین حال دقیق و هیجان انگیز ساخته شده است. “سِکیرو” داستان زندگی یک شوگون به نام “وولف” (گرگ) را روایت می‌کند که در دوران پایانی سن‌گوکو ژاپن قرار دارد. در یک حمله، او به شدت زخمی می‌شود و آموزش‌ها و اندیشه‌های جدیدی از یک مربی به نام “کورو” دریافت می‌کند. با قابلیت‌های جدید و دستاوردهای خاصی که در طی بازی بدست می‌آورد، وولف به دنبال انتقام نهایی و نجات پادشاهی و افرادی که برایش مهم هستند، می‌رود… سکیرو نسبت به سایز بازی‌های سبک Soulslike از نقش آفرینی کمتری برخوردار است و شما نمی‌توانید شخصیتی بیش از حد متفاوت و قوی درست کنید و بیشتر باید به مهارت خود در طول نبردها متکی باشید.

4. Dark Souls 3 (دارک سولز ۳)

Dark Souls 3 (دارک سولز ۳)

داستان بازی Dark Souls 3 / روایات، تئوری‌ها و پایان بندی‌ها

معرفی شخصیت های مرتبط با بازی Dark Souls 3

معرفی سرزمین های مرتبط با بازی Dark Souls 3

پلتفرم(ها): PC، PS4، Xbox One
سال انتشار: 2016

با بازگشت هیدتاکا میازاکی در راس توسعه (با نادیده گرفتن Dark Souls 2 به نفع Bloodborne)، Dark Souls 3 دنباله‌ای مناسب برای دارک سولز اصلی است. Dark Souls 3 نه تنها از منظر داستانی، بلکه از جنبه فنی نیز تقریباً در همه عناصر خود را بهبود می‌دهد. سریع‌تر، باهوش‌تر، زیباتر و مطمئن‌تر از دارک سولز ۲ است. باس‌های بازی به‌طور قابل‌توجهی بی‌رحم هستند، و دو بسته الحاقی آن نیز دشمنان زیبا و جذابی به بازی اضافه می‌کند. داستان بازی دارک سولز 3 همچون دو قسمت قبل در محیطی مخوف و ویران شده اتفاق می‌افتد. این مکان به دور اولین شعله بنا شده است و شما در نقش قهرمان قصه باید روح 5 اربابان خاکستر (Lords of Cinder) را به سریرهایشان در Firelink Shrine برگردانید، اگر آمدند که هیچ! در غیر اینصورت باید سرشان را بیاورید! در مجموع، “دارک سولز 3” یک بازی ویدیویی نقش‌آفرینی اکشن است که در دنیای تیره و ویران، تجربه ماجراجویی در یک دنیای ناشناخته و مبارزه با موجودات ترسناک و باس‌هایی که هرگز فراموش نخواهید کرد را به بازیکنان ارائه می‌دهد. داستان پر از پیچیدگی و اسرار است که بیشتر آن برای بازیکنان از طریق کاوش و تعامل با دنیای بازی بدست می‌آید.

3. Bloodborne (بلادبورن)

مختصری درباره Bloodborne

مفاهیم داستانی، معرفی شخصیت ها و مناطق بازی Bloodborne (قسمت اول)

داستان بازی Bloodborne / سیر تاریخی وقایع و پایان بندی های بازی (قسمت دوم)

پلتفرم(ها): PS4
سال انتشار: 2015

مطمئناً پیچیده‌ترین سفر فرام سافتور به سمت سنگرهای اکشن نقش‌آفرینی، Bloodborne است. در حالی که در دارک سولز، روح و جوهره موجودات سقوط کرده مایه حیات جهانش هستند، خون در اینجا واحد اصلی است. Bloodborne از نظر زیبایی‌شناختی تیره‌تر و از لحاظ مکانیزم تیزتر، و از نظر سبک بازی تهاجمی‌تر از سایر بازی‌های FromSoftware است. با حذف سپرها و در پیچیده‌ترین تصمیم طراحی، جایگزین کردن آنها با سلاح‌های گرم که منحصراً برای ضربه زدن و آسیب‌رسانی استفاده می‌شوند بازی به شدت به سمت متفاوتی نسبت به دارک سولز می‌رود. بلادبورن از آن بازی‌هایست که لحظات بیاد ماندنی و ترس‌هایش برای مدت طولانی با شما خواهند ماند! Bloodborne در یهرنام، یک شهر فرسوده گوتیک (سبک معماری اواخر قرن ۱۲ تا ۱۶ در اروپا) که به دلیل پیشرفت‌های پزشکی خود در زمینه خون شناخته شده است، اتفاق می‌افتد. در طول سال‌ها، بسیاری از مسافران به شهر سفر می‌کنند تا چاره‌ای را برای درمان بیماری‌های خود جستجو کنند. شخصیت بازیکن به Yharnam سفر می کند تا به دنبال درمان بیماری نامشخصی باشد، چیزی که به نام Paleblood شناخته می‌شود. با این حال، پس از رسیدن به شهر، متوجه می‌شود که یهرنام مبتلا به یک بیماری بومی شده که بیشتر شهروندان خود را به موجودات حیوانی تبدیل کرده است. بازیکنان باید در این دنیای تاریک و ترسناک به دنبال پاسخ‌های خود بگردند و از قدرت نبرد خود برای مبارزه با دشمنان مختلف استفاده کنند.

2. Dark Souls (دارک سولز)

Dark Souls (دارک سولز)

داستان بازی Dark Souls / عصر آتش

پلتفرم(ها): PC، PS3، Xbox 360
سال انتشار: 2011

به خاطر ساختار این لیست، من Dark Souls را در رتبه ۲ قرار می‌دهم، اما صادقانه بگویم، فکر می‌کنم Dark Souls و Elden Ring تقریبا باید در یک رتبه قرار بگیرند. Dark Souls پس از انتشار در سال 2011 دنیای گیم را برای همیشه تغییر داد! یک بازی موفق به یک بازی کلاسیک و ریشه‌ای تبدیل شد، که در نهایت در جوایز جوی استیک طلایی 2021 به عنوان بهترین بازی ویدیویی تمام دوران انتخاب شد. همه اینها مرهون دنیای فانتزی دلربا، طراحی استادانه آن، باس‌های حرامزاده و سرسخت و افسانه مبهم آن است که از شما می‌خواهد تا هر مارمولک سنگی و کریستالی را که پیدا می‌کنید بگردید تا قفل تاریک‌ترین رازهای بازی را باز کنید. با یک بخش عالی PvP که امروزه به لطف ریمستر ۲۰۱۸ همچنان فعال است و نسخه اضافه شونده که تعدادی از نمادین‌ترین آنتاگونیست‌های سری را در خود جای داده است، جای تعجب نیست که ما هنوز در مورد Dark Souls صحبت می‌کنیم و تعجب نکنید اگر تا 10 سال دیگر نیز هنوز در مورد آن صحبت کنیم!

1. Elden Ring (الدن رینگ)

معرفی ۷ بازی برتر شرکت بازیسازی فرام سافتور (From Software) 2

پلتفرم(ها): PC، PS4، PS5، Xbox One، Xbox Series X
تاریخ انتشار: 2022

تا زمانی که باریکه‌ای نور در این ظلمت وجود دارد، روح من اسیر مرگ نخواهد شد، زیرا روح من از نور است و ظلمت از نور گریزان…

بهترین Buildهای بازی Elden Ring {راهنمای ساخت بهترین کاراکترها در الدن رینگ}

راهنمای قدم به قدم بازی ELDEN RING {تمام اسرار بازی، پایان بندی‌ها، محل آیتم‌ها و…}

داستان کامل بازی ELDEN RING

“رنج هرگز اینقدر سرگرم کننده نبوده است”، اگر نقد ما با نمره کامل در مورد Elden Ring را بخوانید، همه چیز را در مورد این بازی اکشن-RPG به شما می‌گوید. بزرگترین، عجیب‌ترین و جاه‌طلبانه‌ترین بازی توسعه‌دهنده ژاپنی که تا به حال ساخته است این بار زیر نظر جرج آر‌آر مارتین، مغز متفکر بازی تاج‌وتخت – الدن رینگ همه چیزهایی را که هیدتاکا میازاکی و تیمش از زمان Demon’s Souls در سال 2009 آموخته‌اند، به کار می‌گیرد و بهتر و عمیق‌تر آنها را عملی می‌کند و داستانی عظیم، طراحی محیط باورنکردنی و سیستم مبارزه‌ای پیچیده و جذاب با ده‌ها بیلد را به شما ارائه می‌دهد که نظیر ندارند. الدن رینگ یکی از بهترین بازی‌های ساخته شده در دنیای گیم محسوب می‌شود که هر کس با هر سلیقه‌ای می‌تواند از آن لذت ببرد.

امیدواریم از مطلب ۷ بازی برتر شرکت بازیسازی FromSoftware لذت برده باشید…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها