معرفی سرزمین های مرتبط با بازی Dark Souls 3

در ادامه مقاله داستان بازی Dark Souls 3 در این قسمت قصد داریم تا به معرفی مکان های این دنیای عظیم و کم‌نظیر بپردازیم تا بیشتر با این بازی بزرگ آشنا شوید. در ادامه با سایت ساعت هفت با مقاله اختصاصی ” معرفی سرزمین های مرتبط با بازی Dark Souls 3 ” همراه باشید.

برای درک بهتر مقاله پیش رو، قبل از خواندن آن بهتر است مقاله ابتدا داستان بازی Dark Souls 3 و بعد معرفی شخصیت های مرتبط با بازی Dark Souls 3 را مطالعه کنید.

(در این مطلب اسامی مرتبط با مطالب قبلی به آنها لینک شده پس برای اطلاعات بیشتر به لینک‌ها مراجعه کنید.)

بهترین بازی شرکت بازی سازی فرام سافتور از نظر شما کدام است؟
×

داستان بازی دارک سولز 3

داستان بازی دارک سولز 3 همچون دو قسمت قبل در محیطی مخوف و ویران شده اتفاق می‌افتد. این مکان به دور اولین شعله بنا شده است و شما در نقش قهرمان قصه باید روح 5 اربابان خاکستر (Lords of Cinder) را به سریرهایشان در Firelink Shrine برگردانید، اگر آمدند که هیچ! در غیر اینصورت باید سرشان را بیاورید! شما در بازی لقب Unkindled را دارا می‌باشید که در بازی هرگز توضیحی درباره تفاوت Unkindled با Undead یافت نمی‌شود و هیچ Lore درباره این موضوع وجود ندارد. البته یافته‌هایی وجود دارد که از آنها می‌شود فهمید Unkindledها در واقع از بقایای مبارزان Undead بوجود آمده‌اند که نتوانسته‌اند شعله را روشن کنند و خود را به خاکستر تبدیل کرده‌اند. پنج ارباب خاکستر اینها هستند: Ludleth the Exiled (لودلِث تبعیدی)، Aldrich, Saint of the Deep (آلدریش یا آلدریخ، قدیسِ اعماق)، Farron’s Undead Legion (لژیون‌های نامیرایِ فارون) که آنها را The Abyss Watchers می‌نامند (نگهبانان مُغاک)، ارباب منزوی Profaned (که به معنای ناسزا شنیده است) Capital یعنی Yhorm the Giant (یورم غول پیکر) و شاه مقدس Lothric آخرین امید سلسله‌اش، می‌باشند. (ادامه داستان دارک سولز3)

معرفی شخصیت‌های مهم بازی Dark Souls III

معرفی شخصیت‌های بازی دارک سولز 3

معرفی مکان ها و سرزمین های مرتبط با بازی Dark Souls 3

سرزمین اصلی

معرفی سرزمین های مرتبط با بازی Dark Souls 3

همانطور که از روایت (Narration) اول بازی مشخص می‌شود، لوتریک سرزمینی است که اربابان خاکستر در آن ماُوا دارند. خاصیت زمان و مکان در سری بازی Dark Souls بسیار پیچیده است. همان‌طور که زمان بر روی انسان‌ها تاثیر دارد، بر روی مکان هم تاثیرگذار است. به عنوان مثال بر اساس یکی از آیتم‌های بازی DS III مکانی که نامش High Wall of Lothric است، ناگهانی و در یک روز پدید آمده است. همینطور بعضی از قسمت‌های بازی با نسخه‌های قبلی در ارتباط هستند و یادآور بازی‌های قبلی هستند. همچون نسخه شماره دو، زمان بسیار زیادی سپری شده است تا به جایی که بازی DSIII در جریان است برسیم. براساس یک نظریه، زمینی که بازی در آن در جریان است، در حال حرکت و جا به جایی است. بخاطر همین مشخص نیست که تمام مکان‌های بازی در یک دوره قرار دارند و یا هر یک مربوط به دوره‌ای خاص هستند. همینطور مشخص نیست اگر به مکان‌ها می‌رویم، در زمان نیز جا به جا می‌شویم یا خیر. از آنطرف ارتباط مردمِ یک مکان با مکانِ دیگر تقریباً غیرقابل توضیح می‌شود. تنها مکانی که زمان به طور معمول در جریان است کوره اولین آتش است. از آنطرف چون هر مکان، زمان خود را دارد و مردمش نیز در آن زمان هستند و هر مکان با دیگری متفاوت است، گاهشماری هم مشکل است.

Cemetery of Ash and Firelink Shrine

معرفی سرزمین های مرتبط با بازی Dark Souls 3 / سرزمین Cemetery of Ash and Firelink Shrine

قبرستان خاکستر، مکان Undeadهایی می‌باشد که اگر آتش به خطر افتد دوباره بلند می‌شو‌ند تا آن را حفظ کنند. اسکلت‌هایی که به ما در این مکان حمله‌ور می‌شوند، بخاطر لباسی که پوشیده‌اند، مشخصاً باید موبد باشند. بخاطر کوها و دره‌های بلندِ وسیعی که در این مکان واقع است، براساس نظریه وب سایت Fextralife اینجا باید همان Undead Asylum در شماره اول باشد. در ابتدای بازی گفته شد که Pilgrimها به سمت شمال در حرکتند و در شماره اول بازی می‌دانیم که Undead Asylum در شمال واقع شده است. Iudex Gundyr در انتهای این مکان در انتظار شماست که نقشش آن است که بفهمد آیا شما در هدفتان مصمم هستید و ارزش دارید یا خیر.

معرفی سرزمین های مرتبط با بازی Dark Souls 3 / شخصیت Iudex Gundyr

Iudex Gundyr خود نیز زمانی یک Unkindled بوده است که نتواسته به Firekeeper خودش برسد و هدف و سرنوشتش را کامل کند. او فردی بسیار قدرتمند بوده است که اکنون تبدیل به Pus of Man شده است. بعد از آنکه او را از پا در آوردیم، به Firelink Shrine می‌رسیم جایی که باید هدفمان که Link کردن آتش است را انجام دهیم. به سختی می‌شود گفت که این مکان چه مقدار زمان را گذرانده و آیا با مکان‌های گذشته در ارتباط بوده است، یا خیر ولی اگر جواب مثبت باشد، Firekeeperای که ملاقات می‌کنیم همانی است که در شماره اول می‌یابیمش. با اینکه از این مکان می‌توانید لوتریک را مشاهده کنید اما مصلم است که این Firelink Shrine به دیگر نقاط بازی دسترسی زمینی ندارد. این مکان حکم یک Nexus را برای بازیکن(Player) بازی می‌کند. یکی دیگر از اِلمان‌های بازی که تقریباً در تمامی نقاط قابل مشاهده است Black Sun است که به جز Irithyll در تمامی مکان‌ها قابل مشاهده است. یکی دیگر از نکاتی که قابل ذکر است این است که تمامی نقاط بازی را می‌توانیم در هر مکان مشاهده کنیم. در محل Firelink Shrine افراد را می‌توانیم مشاهده کنیم، ولی مهمترین فرد در این مکان خود Firekeeper است. سریرها نیز سمبلی از قدرت اربابان هستند که باید بر Link شدن آتش نظاره‌گر باشند. مشخص نیست این سریرها در همین معبد ساخته شده‌اند، سریرهای اربابان هستند که از مکان خودشان به اینجا آورده شده‌اند، یا مانند Throne of Want در شماره دوم ابدی هستند.

معرفی سرزمین های مرتبط با بازی Dark Souls 3

High Wall of Lothric

معرفی سرزمین های مرتبط با بازی Dark Souls 3

براساس نوشته‌های پرچمی که Emma به ما می‌دهد، مشخص می‌شود که High Wall of Lothric در یک چشم به هم زدن بوجود آمده است. معماری این مکان، شهری با معماری Anor Londo با ترکیب Drangleic ساخته است. بیشتر شهر یک زندان بزرگ است. از ادیب(Scholar)هایی که خود را در بخش بایگانی(Archive) زندانی کرده‌اند. تا دزدهایی که در شهر پرسه می‌زنند. همینطور Dark Wraithای که در زیر شهر زندانی است. همینطور شاهزاده شهر نیز خود را در اتاقش زندانی کرده است. از آنطرف تنها راه فرار از شهر یک دروازه بزرگ است که توسط یکی از outrider knightsهای پاپ سالیوان محافظت می‌شود، همچنین برای ورود به قصر لودریک نیز باید با Dancer مبارزه کنید که او نیز نگهبان ورودی قصر است، پس با این حساب این شهر یک زندان بزرگ است.

معرفی سرزمین های مرتبط با بازی Dark Souls 3

مردمان این شهر Undeadهایی ضعیف هستند که به نظر در حال عبادت چیزی می‌باشند. همچنین شاهد جسد اژدهایانی هستیم که پوسیده شده‌اند و ریشه‌های توخالی درخت مانندی که در سرتاسر بازی قابل مشاهده هستند. در شماره دوم بازی (داستان بازی دارک سولز 2) اشاره شده بود که غول‌هایی که از سرزمین دیگر به درنگلیک حمله کردند، در هنگام مرگ تبدیل به درخت می‌شوند(Archtrees). سپس این ماهیت درخت گونه تکامل می‌یابد و گونه‌های دیگر را در بر می‌گیرد. به نظر می‌رسد که غول‌های DSII چیزی بین انسان و درخت هستند، این قابلیتِ غول‌ها نشان می‌دهد که این ریشهها چگونه تلاش دارند تا از تاریکی به سمت آتش و روشنایی بروند. این تئوری که بیان کردم به خوبی ماهیت ریشه‌هایی که در سرتاسر بازی گسترده هستند را نشان می‌دهد.

معرفی سرزمین های مرتبط با بازی Dark Souls 3

به Hollowهایِ این منطقه بپردازیم، همانطور که گفتم به نظر می‌رسد آنها در حال عبادت چیزی هستند، یکی از تئوری‌ها بیان می‌کند که آنها در حال عبادت Lothric Prince هستند. حال از او می‌خواهند که آتش را احیا کند یا آن را خاموش کند. از آنطرف شاهد افرادی هستیم که ماهیتی درخت گونه دارند، آنها هم در حال عبادت چیزی هستند اما برخلاف Hollowها آنها پشت به برج Lothric Prince و در حال عبادت خورشید هستند. در بیرون دروازه‌ای که High Priestess Emma قرار دارد، شاهد اجساد Pilgrimها هستیم. برایِ چه آنها در اینجا مرده‌اند؟ آنها نیز برای عبادت آمده‌اند (زیرا معنای واژه Pilgrim یعنی زائر) این زائران احتمالاً می‌خواهند Lothric Prince را زیارت کنند. و از او می ‌خواهند که آتش را دوباره احیا کند، یا تقاضا دارند که این کار را نکند، یا شاید چون خونِ خدایان را دارد آمده‌اند که او را ستایش کنند یا به دلایل نامشخص دیگر. اما شاید آنها نیز مانند Player بازی به دنبال اربابان خاکستر باشند.

در محیط شهر High Wall Lothric شاهد زره‌هایِ تهیِ سربازان هستیم که به نظر در حال درگیری کشته شده‌اند. از آنطرف بیشتر دشمنان بازی در این محیط خاص دزدها هستند که از Undead Settlement به اینجا آمده‌اند. آنها می‌خواستند قبل از اینکه عقلشان را به طور کامل از دست بدهند، به شهر بیایند و توشه خود را پُر کنند. براساس تئوری وب سایت Fextralife به خاطر محل قرارگیری دشمنان، احتملاً شوالیه‌های Lothric در حال نبرد با Winged Knightها بوده‌اند. این تئوری آنها براساس توضیحات Armor شوالیه‌های بالدار (Winged) است، این نبرد یک نبرد مذهبی بوده است زیرا شوالیه‌های بالدار پیرو مذهب heretical Angel بوده‌اند. حال بهانه آنها برای حمله‌ور شدن به High Wall lothric می‌خواهد امتناع کردن شاهزاده از احیا کردن آتش بوده باشد یا به دلیل گسترش مذهب خودشان.

معرفی سرزمین های مرتبط با بازی Dark Souls 3

از آنطرف چرا در سرتاسر شهر شاهد اجساد اژدهایان هستیم؟ براساس آیتم‌های The Knight Crossbow و Lightning Pot اینجا محل اژدها سواران بوده است. دشمنان دیگر بازی Pus of Manها هستند که ریشه در Abyss دارند زیرا این دشمنان به شمشیر‌های Undead Legion حساس هستند. براساس توضیحات آیتم Archive Key:

“With the fire fading, and the spreading pus of man tainting the castle, the Grand Archives closed its doors for good.”

“وقتی آتش محو شود، و با منتشر شدن Pus of Manهایی که قلعه را لکه دار می‌کنند، آرشیو بزرگ برای خوبی خودش درهایش را بست.”

معرفی سرزمین های مرتبط با بازی Dark Souls 3

یعنی برای آنکه آرشیو بزرگ لطمه نبیند و به خودش لطف کند درهایش را بست نه برای چیزه دیگری. پس دو احتمال وجود دارد که ممکن است Pus of Manها خود را از The Consumed King’s Garden به High Wall of Lothric رسانده باشند و ریشه‌ی آنها احتمالاً از تاریکی پشت دیوار مخفی‌ای که در این ناحیه وجود دارد می‌باشد. مجسمه‌های زیادی از کشیش‌‌های زن (Priestess) می‌بینیم که شمعی در دست یا در کنارشان است و این شمع‌ها خاموش یا محو می‌شوند. اینها بیانگر این هستند که آتش در حال محو شدن است. براساس توضیحات sacred blessing گوئنور ملکه بوده است، و شاید این راهبه‌ها از خدمتگزاران گوئنور بوده باشند.

از دیگر مجسمه‌هایی که در این ناحیه مشاهده می‌کنیم، مجسمه شوالیه‌هاست. بعضی در حال قطع کردن سر خود هستند و بعضی تنها سر خود را نگه داشته‌اند. بریدن گردن در Knighthood (رسوم شوالیه) به معنای این است که او حاضر است برای هدفی (می‌خواهد جان پادشاه یا خاندان شاهی، میهن، زمین، مردم مملکتش و غیره) جانش را فدا و خونش را اهدا کند. برای رسیدن به قلعه شاهزاده لوتریک نیز یکی از همین مجسمه‌ها کلید آن است. از طرفی آن یکی مجسمه که سرش را در دست گرفته است نشانه‌ی فقدان رهبر در این کشور است.

جالب است بدانید که مجسمه‌ای در همین منطقه وجود دارد که اشاره به Pontiff Sulyvahn دارد. این مجسمه را در حیاط مرکزی می‌یابید که اجساد شوالیه‌ها گردآگردش قرار دارند و یکی از شوالیه‌های بالدار دورش در حال گشت زنی است. یعنی Pontiff Sulyvahn است که پشت درگیری این شوالیه هاست.

اگر بیشتر از این کنجکاوی کنید حتی سر Gargoyleها را بر روی ساختمان‌ها مشاهده خواهید کرد. طبق گفته وب سایت Fextralife این گارگوئیل‌ها مال فرهنگِ اهالی Carim هستند. این وب سایت گفته است که اسناد بسیاری مبنی بر اینکه High Wall زمانی جزوی از خاک Carim بوده، وجود دارد.

تنها دو NPC در این مکان یافت می‌شوند. اولی Greirat است و دومی Emma. خُب Emma نقش مهمی در این محل دارد و او دایه‌یِ شاهزاده لوتریک نیز بوده است. او به ما درباره Vordt نیز هشدار می‌دهد این Outrider Knight با Dancer در ارتباط است. آنها محافظان این منطقه هستند که توسط پاپ سالیوان به این اینجا فرستاده شده‌اند.

معرفی سرزمین های مرتبط با بازی Dark Souls 3

Undead Settlement and Pit of Hollows

معرفی سرزمین های مرتبط با بازی Dark Souls 3

این منطقه از بازی همانطور که از نامش مشخص است دلالت بر مکان Undeadها دارد. اینجا مکانی خوفناکی است که انسان‌ها را در آنجا شکنجه، زندانی و قربانیِ مراسمات می‌کردند. اجساد Undeadهای نگون بخت در سرتاسر این منطقه پوشیده شده است و قبرهای بسیاری نیز در این منطقه یافت می‌شود که این بخت برگشتگان را در آن دفن می‌کردند. براساس روایات داخل بازی و توضیحات آیتم‌های مربوط به این منطقه، اینجا جایی بوده است که برای انجام تحقیقات بر روی انسان‌ها، آزمایشات، انجام مراسمات پیروان The Deep Faith و خیلی امور منزجر کننده دیگر مورد استفاده قرار می‌گرفت. براساس معماری، نوع پوشش زمین و یا کلیسای کوچکی(Chapel) که در این منطقه واقع شده، به نظر می‌رسد اینجا شبیه Brightstone Cove Tseldora یا خود آن است که در Dark Souls II مشاهده کردیم. البته گودالی(Pit) که در زیر این منطقه واقع شده ربطی به Brightstone Cove Tseldora ندارد.

معرفی سرزمین های مرتبط با بازی Dark Souls 3

مردمی که در اینجا زندگی می‌کردند، نه همه آنها ولی اکثرشان Hollow هستند. Evangelistهایی که در این منطقه زندگی می‌کنند، در واقع بر Hollowها سلطه دارند و همانطور که می‌دانید اینها از اعضای Church of The Deep هستند. Hollowها از درختان آویزانند و به دار آویخته شده‌اند، عده‌ای را درون قفس‌هایی تنگ در هم فشرده‌اند و بعضی هم مانند مومیایی پیچاند شده و در گوشه گوشه این منطقه می‌توانید اجساد به روی هم تلمبار شده آنها را ببینید. در شماره سومِ بازی مذهبِ The Deep Faith بسیار قدرتمند است و Evangelistهایی که در گوشه کنار بازی و مخصوصاً درون شهرها مشاهده می‌کنید دلالت بر این موضوع دارند. آنها وظیفه دارند تا این مذهب را در سرتاسر سرزمینی که بازی در آن قرار دارد گسترش دهند. این مذهب از The Way of White تفسیری مجدد انجام داده است. روش‌های شکنجه‌ای که در این منطقه می‌توان مشاهده کرد بسیار شبیه سیاه چاله‌های Irithyll است. روستایی‌های این منطقه یا بَرده هستند، یا برای مراسمات تدفین به کار گرفته شده‌اند. نوع پوشش این روستائیان نیز قابل توجه است، دور گردنشان گردنبندی از استخوان انگشتان Undeadهاست. قلاده‌ای نیز بر گردن آنهاست که احتمالاً برای جلوگیری از Hollow شدن به دور گردنشان انداختند. البته بسیاری به این نکته اشاره کرده‌اند که اجسادی که می‌بینیم برخلاف چرخه مرگ و زندگی در Dark Souls هستند و Undead نشده‌اند. اولین صحنه‌ای که در هنگام ورود به Undead Settlement می‌بینید، حمله سگ‌ها به گروهی از Hollowهایی است که در بیرون دروازه برای ورود به آنچا تلاش می‌کنند. اینکه این Hollowها برای چه می‌خواهند به Undead Settlement ورود کنند مشخص نیست، آیا تبعیدی هستند و بعد Hollow شده‌اند، نامعلوم است. از آنطرف تعداد بسیار زیادی از Pilgrimها را می‌بینیم که به سمت High Wall of Lothric در حال گذر از پل بوده‌اند که اژدهایی سر رسیده است و پل را نابود کرده و بدین ترتیب تنها راه رسیدن به High Wall of Lothric از بین می‌رود و امید این زائران به ناامیدی می‌انجامد. از آنطرف تعداد زیادی از Undeadها را می‌بینیم که تبدیل به درخت شده‌اند، علت این امر نامشخص است.

معرفی سرزمین های مرتبط با بازی Dark Souls 3

در همین منطقه در بخش فاضلابش دری بسته وجود دارد که مجسمه‌ای از Velka در آنجا قرار دارد. بنابر Lore مربوط به کلید این در بسته، اینجا عبادتگاهی برای Velka بوده است که برای سال‌های سال فراموش شده بود. اما آنطور که مشخص است این مکان هنوز توسط عده‌ای از روستائیان مورد بازدید قرار می‌گرفته است. درباره گودالی که در زیر Greatwood قرار دارد باید گفت این مکان جایی برای احیای دوباره Undeadها بوده است. عبادتگاهی که در این منطقه قرار دارد نامش Shackles of the Gods است که مردم برای اعضای خانواده‌شان که از Hollow شدن می‌ترسیده‌اند پیشکش می‌آورده‌اند.

Road of Sacrifices and Crucifixion Woods

معرفی سرزمین های مرتبط با بازی Dark Souls 3

جاده‌‌ی قربانی‌ها (Road of Sacrifices) برای حمل و نقل قربانی‌ها استفاده می‌شده‌ است. این مکان قبل از دیوانگی آلدریش وجود نداشته است، پس مکانی جدید است. Evangelistها از این جاده برای رسیدن به Undead Settlement استفاده می‌کردند و از طریق همین جاده برای Aldrich قربانی می‌فرستادند. اکنون مکانی متروکه است که توسط دزدان و Forlorn پر شده است. رانده‌شدگانی هم که داستان‌های Painted World را شنیده‌اند هم برای یافتن آن از این مکان عبور می‌کنند. در مسیر تعدادی قفس و کالسکه می‌یابید که با توجه به جسد یک Cleric از Carim در می‌یابیم که اینجا صحنه درگیری و زندانی شدن Irina of Carim بوده‌است. بعد از این مکان به جنگل مصلوب (Crucifixion Woods) می‌رسیم که جزوی از قلمرو Abyss Watchers هاست و Watchdogsهای Farron از ورودی Farron Keepمحافظت می‌کنند. Brumerها که آنها را از نسخه دوم بازی بیاد داریم در این مکان به وفور یافت می‌شوند. همینطور شاهد حضور Lycanthropeها نیز هستیم که جزو دشمنان چقر این مکان هستند. البته حضور این دشمنان که نام بردم در این مکان مشخص نیست. براساس بعضی تئوری‌‌ها می‌توان نتیجه گرفت که Lycanthropeها بعضی از لژیون(Legion)های Farron بوده‌اند که بعد از خوردن خون گرگ بزرگ تبدیل به هیولایی به نام Lycanthropeشده‌اند. اولین اشارات به Pyromancy را در کنار درختی که کنار آن یک خرچنگ بزرگ قرار دارد می‌یابید. دژی که در اینجا وجود دارد و The Cristal Sage مربوط به Acolytes of Farron است. اینجا مکانی بوده‌است که لژیون‌های فارون از آن برای آموزش جادو و ساختن سلاح‌های جادویی استفاده می‌کردند. در این مکان با پدر Hayselهم مواجه می‌شوید که رئیس Acolytes of Farron بوده است. بعد از Cristal Sage با یک اوانجلیست دیگر مواجه می‌شوید که در حال سوزاندن اجساد است که شامل قاصد Way of the White نیز می‌شود. در آخر با گروهی از راهزنان مواجه می‌شوید یکی از آنان ابزار و تجهیزات Brigand را دارد که آیتمی مربوط به شماره اول بازی است. این فرد یا آخرین عضو Cvanant شکارچیان جنگل است یا صرفا فقط یک دزد است.

معرفی سرزمین های مرتبط با بازی Dark Souls 3

The Cathedral Of The Deep

معرفی سرزمین های مرتبط با بازی Dark Souls 3

در سال‌های دور اینجا مکانی برای پرستش خدایان The Way Of White بوده است. اما دیگر دنیا و دوره‌زمونه عوض شده است و اینجا مکانی برای پرستش چیزهای تاریک شده است. اینجا مکان قبلی آرامگاه آلدریش بوده است. (احتمالا قبل از Cinder شدن) Cathedral اکنون عمیق‌ترین نگاه را به چگونگی پرستش آلدریش در زمان پاپ سالیوان دارد. حتی با اینکه اربابشان در میانشان نیست بازهم Cathedral جایی مخوف است. بیرون از اینجا پر است از قبرهای آنددها و آدم‌های این فرقه که هنوز پایبند به اصول این فرقه هستند. داخل این مکان شاملِ محراب‌ها و مصنوعات و بت‌هایی برای پرستش است. مکان داخلی بسیار بزرگ است یک سمت از مکان بزرگ شامل لجن‌هایی می‌شود که زیر پایتان ریخته است. این‌ها بقای قربانی‌هایست که برای آلدریش می‌آوردند.

معرفی سرزمین های مرتبط با بازی Dark Souls 3

باید اشاره کرد که مکان Cathedral بر بالای قسمتی از Abyss بنا شده است. احتمالا این بنا توسط خدایان ایجاد شده است تا بتواند این مغاک را مهار کند. همانطور که مغاک Darkwraithها و چهار پادشاه لوندو جدید را تغییر داد این بنا را نیز عوض کرد. آیتم‌ها می‌گویند که این تغییرات شامل باور اسقف‌ها نیز می‌شده است. تا بتوانند با وحشت حاکم بر این مکان مقابله کنند. بنابراین آنها باور و اعتقادی به نام The Deep را ایجاد کردند. با این حال تغییرات از زمان اسقف McDowell که از طرف سالیوان برگزیده شده بود شروع شده است. که البته رضایت شخص پاپ سالیوان را نیز گرفته است. آنها شروع به پرستش آلدریش کردند و در کنار شعله از تاریکی نیز بهره بردند. اینطور که پیداست آنها این کار را مخفیانه انجام داده‌اند زیرا مورد هجوم پادشاهی‌ها قرار نگرفته‌اند و مخالفینی نیز نداشته‌اند.

غول‌هایی که در این مکان یافت می‌شوند به نظر می‌رسد که ربطی به آیین‌های مذهبی The Deep دارند. این غول‌ها را در Anor Londo نیز مشاهده می‌کنیم. درست روبروی محل ورود به آرامگاه Aldrich در طبقه سوم اقامتگاه Rosaria و مقر The Finger of Rosaria می‌باشد. موجوداتی که جلوی اقامتگاه او قرار دارند ساخته خود روزاریا هستند یا اینکه همان اعضای فرقه‌ی او هستند که خود را فدای او کرده‌اند. درباره معماری این بخش از بازی بخواهیم حرف بزنیم باید به محراب ابتدایی اشاره کنیم. جایی که Slave Knight Gael در حال عبادت است. در محراب شما نشان فرقه The Deep را می‌بینید.

معرفی سرزمین های مرتبط با بازی Dark Souls 3

در پشت بام‌ها سه مدل مجسمه قرار دارد. مردانی که بال دراورده‌اند و دستان خود را نگاه می‌کنند این مردان بسیار شبیه به Forlorn هستند و بالای سرشان سرهای کلاغ وجود دارد احتمالا اینها نمادی از Velka هستند. البته این یک تئوری است. در نگاهی دیگر می‌توان آنها را نمادی از بال‌های خود پاپ سالیوان دانست که اشاره به غایت مذهب او دانست. مجسمه‌های بعدی هم که گارگویل‌های مرسوم در بازی هستند. نوع دیگری از مجسمه‌ها وجود دارند که با ترکیب شمع و پارچه قرمز پدید آمده‌اند. تعداد این نوع مجسمه نیز در این مکان بسیار زیاد است. این مجسمه فردی را نشان می‌دهد که بروی دو زانو نشسته و خم شده‌است و چیزی از پشتش بیرون زده است. در Lore مربوط به Cleric Robe چنین آمده است: “آنها پوشش‌های بزرگی را پشت خود بسته‌اند تا مطمئن شوند که تبدیل به بذرهایی برای گسترش تاریکی نخواهند شد.” مشابه همین جملات را در دیگر آیتم‌های مربوط به لباس روحانیون می‌توانید ببینید. رویدادی که در اینجا به تصویر کشیده شده است، نشان می‌دهد که چرا Pilgrim‌های لوندور پوششی بسیار سخت را بر پشت خود حمل می‌کنند. زیرا درون انسان‌ها تاریکی ماُوا دارد و دیدیم که برای پاپ سالیوان و Iudux Gundyr چه اتفاقی افتاد. تاریکی درون انسان ریشه از چیزی را می‌دهد که در Abyss ماُوا دارد، شاید چیزی که آن را The Deep نام نهاده‌اند. فرشتگانی که در The Dreg Heap می‌بینیم احتمالا برای درمان این موضوع ایجاد شده‌اند ولی خُب در برابر گذشت زمان این کار نیز سودی نداشت.

نقش برجسته‌های از سنجاب را در این مکان مشاهده می‌کنیم، که نمادی از باروری در فرهنگ ژاپن است. این سنجاب به روزاریا برمی‌گردد که مادر تولد دوباره است. شمع‌های قرمز فقط در این این منطقه پیدا می‌شوند، که نمادی از برکت آتش هستند.

The Cathedral Of The Deep Rosaria

خارج از اتاق روزاریا و چه داخل آن پر است از لجن‌ها و کثافات که نشان از آن دارد که آلدریش به اینجا بسیار رفت و آمد می‌کرده است. براساس Lore مربوط به انگشتر Obscuring: “گفته شده است که روزاریا، مادر تولد دوباره، زبانش توسط اولین فرزندش دزدیده شده است و او منتظر بازگشت اوست.” این گفته‌ها نشان از نزدیکی و ارتباط آلدریش با روزاریا دارد، احتمالا او مادر آلدریش است. احتمالا روزاریا در ابتدا مورد پرستش بود‌ه باشد و سپس پسرش آلدریش از او سبقت گرفته است. زیرا مجسمه‌های زن گریان خارج از مقبره آلدریش قرار دارد و روی پشت بام هستند. این مسئله تنها در صورتی پذیرفته است که شما این زن گریان را همان روزاریا در نظر بگیرید.

معرفی سرزمین های مرتبط با بازی Dark Souls 3

The Farron Keep

معرفی سرزمین های مرتبط با بازی Dark Souls 3

اینجا سرزمین ولگردها و خانه Abyss Watcherهاست. بعد از آنکه آنها تبدیل به اربابان خاکستر شدند. خونی که قدرت‌های آنان را تامین می‌کرد از بین رفت، در نتیجه آتشِ درونِ آنها به فساد رسید، مانند سمی که در Blighttown در دارک سولز یک مشاهده کرده بودیم. اکنون این مکان توسط Watchdogs of Farron و The Ghru محافظت می‌شود، آنها نوکران اهریمنی هستند که تا امروز که اربابان از قبورشان برخواسته‌اند از این مکان محافظت می‌کنند. این باتلاق بسیار سمی است و براساس سرنخ‌هایی که در این مکان وجود دارد، اینجا احتمالا همان Ooacile بوده است. این گفته‌ها براساس این است که گفته شده Darkroot Garden زمانی محل زندگی Oolacile بوده است. هر دو بسیار مشابه هم و پوششی جنگلی دارند و View یکسانی از Anor Londo دارند. علاوه بر اینها شما Dusk شاهدخت Oolacile را در این مکان میابید. البته بنابر تفاسیر دیگر احتمالا اینجا هم بلایی مشابه Blighttown بر سرش آمده است و خون گرگ نوعی از جادوی Pyromancy بوده باشد.

برای رسیدن به محل لژیون‌های فارون باید سه شعله را خاموش کنید. این سه شعله دورازه‌‌ای را برایتان می‌گشایند که بسیار به دروازه مقربه آرتوریاس شبیه است.

درباره دشمنانی که در این منطقه از بازی قرار دارند چیز زیادی لازم به گفتن نیست، آنها احتمالاً بخاطر خون گرگ یا سم باتلاق جهش پیدا کرده‌اند. براساس گفته‌هایی که در آیتم سلاحشان ذکر شده است آنها از نوادگان Acolyteها بوده‌اند که به خدمت لژیون‌های فارون درآمده‌اند.

باسیلیک‌هایی که در این مکان پیدا می‌شوند ریشه در Smouldering Lake دارند که قبلا نامش Ash Lake بوده است و اینجا خاستگاه این موجودات بوده است. این موجودات بنا به دلایلی که زیستگاه آنها را مورد تهدید قرار داده است به سمت بالا و باتلاق‌های Farron مهاجرت کرده‌اند. این موجودات دلیلی برای اثبات ارتباط میان Farron Keep و Blighttown هستند.

معرفی سرزمین های مرتبط با بازی Dark Souls 3

این The Ghruها بوده‌اند که قارچ‌ها را نابود کرده‌اند و آنها از نوادگان Elizabeth بوده‌اند. مشابه همین اتفاق برای اهریمنان در Smouldering نیز افتاده است.

معرفی سرزمین های مرتبط با بازی Dark Souls 3

به طور قطع نمی‌توان از هدف Darwraithها در این مکان صحبت کرد. شاید آنها صرفا برای رویارویی با فارون‌ها به اینجا آمده‌اند و می‌خواهند در روند احیای شعله وقفه ایحاد کنند یا جلوی اینکار را بگیرند. یا شاید به دنبال حریفی قدرتمند هستند که برخلاف آنها فکر می‌کند. از طرفی The Pale Shade of Londor نیز در این مکان قابل احضار کردن است و او Dark Hand دارد، مشابه Yuria، که یعنی DarkWraithها در خدمت Kaathe هستند، همانطور که Yuria می‌باشد و با تضعیف لژیون‌ها، کمک می‌کنند تا اهداف لوندور سریعتر پیش برود. یا شاید هدف Wolnir است که در Abyss زندگی می‌کند.

معرفی سرزمین های مرتبط با بازی Dark Souls 3

گرگ فارون در برجی است که از طریق باتلاق بدان دسترسی داریم، احتمالا لژیون‌ها از این مکان برای دسترسی به دیگر مکان‌ها استفاده می‌کردند. گرگ فارون در میان شمشیرها و زره‌های فارون یا آرمیده یا مُرده است. بالای آسانسور یک Stray Demon را می‌بینید که او همان کسی است که پل مربوط به Undead Settlement را شکسته است. آنطور که پیداست یکی از Pilgrimها توانسته خود را به اینطرف پل برساند. ارتباط بین Stray Demon و تجهیزات Havel که در این مکان پیدا می‌شود تاکنون نامشخص می‌باشد.

و در آخر اینکه در میان شمشیرها و قبور سربازان لژیون جنازه‌های قبیله‌ای از Forlornها را می‌توانید بیابید. احتمالا آنها از کلیسای Sabre لوندور طرد شده‌اند.

معرفی سرزمین های مرتبط با بازی Dark Souls 3

Catacombs of Carthus

معرفی سرزمین های مرتبط با بازی Dark Souls 3

اینجا دفینه مردمان کارتوش است. کارتوش قلمرویی شنی بوده است که مبارزانی با شمشیرهای بزرگ داشته است. آنها تمایل زیادی برای فتح و تاراج کردن قلمروهای دیگر داشته‌اند. آنها تحت زمامداری پادشاهِ Pyromancer خود Wolnir به دستاوردهای بزرگی دست یافتند. با توجه به قدرت Wolnir و تعصب شمشیرزنانش به او، توانست تمام ملل را فتح کند. اما Wolnir نیز اسیر Abyss شد و اینجا بود که سروکله Abyss Watcherها پیدا شد که برای جلوگیری از گسترش Abyss آمدند. سپس Wolnir در اعماق گم شد و شاید به چیزی شبیه به Nito تبدیل شد. بعد قلمرواش نیز به درون تباهی سقوط کرد. در نتیجه سقوط Wolnir پیروانش شعله‌های سیاه را کشف کردند و در نتیجه آن Dark Pyromancy را ایجاد کردند. این داستان نشان می‌دهد که بزرگترین امپراطوری‌ها نیز نمی‌توانند از Abyss فرار کنند. فضایی که مقبره کارتوش اشغال کرده به اندازه وسعت مقبره و معبد Nito در شماره اول است و از طرفی بر بالای Ash Lake و در مجاورت Izalith قرار دارد.

معرفی سرزمین های مرتبط با بازی Dark Souls 3

در این قسمت ما می‌توانیم بقایای Ash Lake و ایزالیث و Catacombs قدیمی را ببینیم و هر سه در کنار هم قرار دارند. این مورد از دریاچه اسمولدرینگ مکانی مخوف را ساخته است. به خاطر نبود آتش ایزالیث شیاطین نیز به مرور توسط شوالیه‌های سیاه نابود شده‌اند. The Ghruها نیز در انقراض آنها نقش داشته‌اند. یک منجنیق غول پیکر که شبیه سلاح Avelyn بازی نیز می‌باشد در اینجا قرار دارد که برای جلوگیری از پیشروی کرم بزرگ مستقر شده است. البته Tsorig شوالیه کش نیز در این منطقه Champion of Ash و شوالیه‌های سیاه را به یک چشم می‌بیند و همه را می‌کشد.

معرفی سرزمین های مرتبط با بازی Dark Souls 3

Irithyll Of The Boreal Valley

معرفی سرزمین های مرتبط با بازی Dark Souls 3

ایریثیل یک شهر مذهبی بسیار بزرگ است که بر روی دریاچه و درّه بزرگ Boreal واقع شده است. این شهر در زیر نور مهتاب و گرگ و میش ابدی Anor Londo قرار دارد. اگرچه ممکن است که صورت قدیمی شهر چیز دیگری بوده باشد ولی اکنون براساس ایده‌های پاپ سالیوان و مذهبش که آلدریش را می‌پرستیدند پرورانده شده است. تمام شهر نشان از جاه طلبی‌های پاپ سالیوان دارد و سربازانش نیز نشان او را همچون برده‌هایی در کوچه‌های شهر می‌گردانند. درختان بی‌برگ شهر و چمن‌های روئیده در میان سنگفرش‌ها نشان از اوضاع کنونی ایریثیل می‌دهد. اشباحی را می‌بینیم که در شهر پیشروی می‌کنند، انگار شهر ایریثیل در میان ابعاد در حال حرکت است.

تمام خدایان از Anor Londo و شهرهای کناری آن گریخته‌اند و دیگر خبری از جادوی گوئندولین در شهر نیست. شوالیه‌ها و مردم باقی مانده در شهر همچنان خود را به خدایان وفادار نشان دادند تا اینکه سروکله سالیووان پیدا شد. براساس گفته‌های Yorshka رهبر شوالیه‌های ماه تاریک، سالیوان خود را پاپ و رهبر The Way of White نامید و کنترل همه چیز را بدست گرفت و خود Yorshka را زندانی کرد. همچنین براساس lore دیگری در بازی، سالیوان یکی از خدایان را در Cathedral زندانی کرد تا به خورد Aldrich بدهد. احتمالا سالیوان، توهم را شکشته است و به گوئندولین حمله کرده و او را دستگیر کرده است.

درباره اینکه چرا ایریثیل پوشیده از برف است، هیچ توضیحی در آیتم ها وجود ندارد. باید گفت که پاپ سالیوان در Painted World بدنیا آمده و می‌دانیم که این دنیا در Anor Londo قرار دارد و دروازه‌اش آنجاست. این مکان ساخته شد تا از شعله و اتفاقات پیرامون آن به دور باشد. در واقع در آنجا زمان و مکان دیگر معنی ندارد. احتمالاً سالیوان نیز همین ایده را در ایریثیل پیاده کرده است. براساس توضیحات آیتم Snap Freeze مشخص می‌شود که سالیوان در دنیای نقاشی زندگی می‌کرده و به جادو‌های Frozen آشنایی داشته است. این آیتم دلیلی مشخص است بر اینکه سالیوان چگونه محیطی یخ زده در زیر Anor Londo ایجاد کرده است. از سوی دیگر برای دسترسی به ایریثیل باید عروسکی را پیدا کنید که به عنوان کلید عمل می‌کند. مشابه این آیتم را باید در شماره اول بازی برای دسترسی به Painted World of Ariamis پیدا می‌کردید تا بتوانید وارد دنیای نقاشی شوید، که نشان می‌دهد این دو قسمت بازی با هم در ارتباط هستند.

معرفی سرزمین های مرتبط با بازی Dark Souls 3

بنابر تئوری دوم شهر Anor Londo از جای اصلی خودش حرکت داده شده و به سرزمین یخ زده Eleum Loyce در شماره دوم متصل شده است. این تئوری ریشه در تشابهات ظاهری بین هر دو شهر ایریثیل و Eleum Loyce است. اولین دلیل برای این تئوری تشابه ظاهری هر دو شهر است که گرد یک Cathedral قرار دارند و پلی که در شهر مشاهده می‌کنید دقیقا شبیه Eleum Loyce است. دلیل دوم اینکه پل Eleum Loyce پر بود از Beast های بزرگ وحشی و پلی که ما در لحظه ورود به ایریثیل از آن عبور می‌کنیم نیز توسط یک Beast بزرگ نگهبانی می‌شود.

معرفی سرزمین های مرتبط با بازی Dark Souls 3

در هیچ یک از مناطق دیگر بازی چنین درجه‌ای از آلودگی به Abyss وجود ندارد. تنها سربازان و افراد نظامی در شهر گشت می‌زنند. شوالیه‌های سالیوان به نظر می‌رسد حاکمان خیابان‌ها هستند. برعکس ظاهرشان آنها Hollow نیستند. بدین جهت که آنها بخشی از Humanity خود را بیرون می‌کشند و به سمت شما پرتاب می‌کنند، یعنی انسانیت درون آنها بسیار زیاد رشد کرده است. برده‌های ایریثیل که دست‌هایشان بسته است، با شمشیرهای بزرگی توسط Firewitchها راهنمایی می‌شوند. این شوالیه‌های موسوم به Firewitch در بالاترین رتبه قرار دارند و هم بردگان و هم شوالیه‌های دیگر را هدایت می‌کنند. شبیه این بردگان در جای جای این شهر یافت می‌شوند، احتمال دارد اینها ساکنین شهر باشند. سگ‌های شهر صورت انسانی دارند، یا این سگ‌ها برای تبدیل شدن به همان Beast که بر روی پل به ما حمله کرد، بدین صورت درآمده‌اند. یا بخاطر تغذیه از Humanity بردگان و یا شوالیه‌ها صورت انسانی یافته‌اند. زنان هزارپایی که در رودخانه قرار دارند، احتمالا از Profaned Capital گریخته‌اند و به ایریثیل آمده‌اند.

معماری شهر ایریثیل به گونه‌ایست که تنها از یک طرف می‌توان به آن نزدیک شد. بعد از ورود، اولین منطقه‌ای که به آن می‌رسید میدان اصلی شهر است. کل شهر شبیه به Yharnam از بازی Bloodborne است، که ترکیبی از معماری دوران رنسانس را در خود دارد. از آبنمای میدان شهر شروع کنیم که ۸ مجسمه آن را محاصره کرده‌اند.

معرفی سرزمین های مرتبط با بازی Dark Souls 3

۲ مجسمه داریم که شبیه اسقف هستند، این مجسمه‌ها دارای تاج هستند و نمادی از خود شهر هستند. به نظر می‌رسد دارای منگوله‌ای باشند، این دو یا پاپ‌های قبلی هستند، یا اسقف‌های در خدمت سالیوان.

۲ مجسمه از زنی را داریم که تاج دارد و زانو زده است. این دو مجسمه را دیگر نمی‌بینیم، تاج آنها نمادی از گوئن است، آنها ممکن است پاپ زن، گوئنور یا فردی دیگر باشند. ولی با مجسمه زن در Cathedral of Deep در ارتباط نیستند. احتمالا این زن دلالت بر همکاری بین ایریثیل و لندور دارد، زیرا شبیه به مجسمه‌های زن در Undead Parish در شماره اول است.

۴ مجسمه از یک نمازگزار که دلالت بر اهمیت آموزه‌های کلیسای جامع دارد. لباس این مجسمه‌ها شبیه مردمان Eleum Loyce است.

نوع چینش مجسمه‌ها و ازدیاد مجسمه‌های پرستشگر نشان از قدرت مذهبی حاکم بر شهر است. مجسمه‌های زن می‌تواند دلالت بر سقوط حاکمین قبلی شهر داشته باشد، زیرا در موقعیتی تحقیرآمیز نسبت به دیگر مجسمه‌ها قرار دارد.

بیرون از کلیسای جامع، مجسمه‌ها و چینش آنها دلالت از اهمییت مذهب دارد. همچنین تغییر محل حلقه The Sun’s Firstnorn بیرون از کلیسای جامع و دور از محل اصلیش در مقبره گوئن دلالت بر تغییر نگرش The Way of White دارد. قرار گفتن این آیتم بر روی جسدی که در معرض دید عموم قرار دارد یعنی اعلامیه مرگ خدایان قدیم و پرستیدن بلعنده‌ی خدایان توسط سالیوان. دو مجسمه نیز در حیاط کلیسای جامع وجود دارند، هر دو نمایانگر روش جدید رسیدگی به امور تحت امر پاپ سالیوان است.

مجسمه‌ای وجود دارد که کودکی با شمشیری در دست را نشان می‌دهد. این مجسمه شباهت زیادی به عروسکی که با آن به ایریثیل دسترسی پیدا می‌کنیم، دارد. نحوه نگهداشتن شمشیر توسط بردگان مانند این کودک است، شاید اینها  فرزندان خدایان باشند که به شهر آورده شده‌اند تا زیر نظر پاپ به مقام شوالیه برسند. شاید این فرزندان، قربانیان آلدریش باشند.

معبد یورشکا هم توضیح زیادی لازم ندارد، زیرا لباس‌های فرقه Blades of the Darkmoon را در این مکان میابید و خود یورشکا نیز حی و حاضر در برج آن قرار دارد. بیرون از کلیسایِ یورشکا یک قبر بزرگ قرار دارد، احتمال دارد که این قبر پریسیلا باشد. اگر او را مرده پنداریم. در مورد دریاچه چیز زیادی وجود ندارد جز اینکه روزاریا از نوادگان گوئن است.

Irithyll Dungeons

برای بدعتگذاران دین و آنها که به مذهب اعماق اعتقاد نداشتند، این زندان تاسیس شد.

The Grand Archives

منطقه‌ای است که تمام دانش Lothric و شاید تمام دانش جهان توسط دانشمندان شمع مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

Archdragon Peak

معرفی سرزمین های مرتبط با بازی Dark Souls 3

اینجا بهشت پرستندگان اژدهایان است، شما با مراقبه به اینجا می‌رسید. مشخص نیست این منطقه واقعی است یا خیر. اینجا یک تضاد کامل با ایریثیل دارد، در اینجا انسان مارها از مقبره‌ها محافظت می‌کنند. اگر کنجکاوی کنید متوجه میشوید که لباس این انسان مارها شبیه به دانشمندان شمع و Chancellorهای Seath The Scaleless است. پرستش اژدهایان ارتباط قوی با خاطرات و رویاهای اژدهایان در شماره اول و دوم بازی دارد و به ما می‌گوید که این مکان‌ها غیر واقعی هستند. در شماره دوم بازی آیتم Ashen Mist Heart بازیکن را وارد خاطراتی می‌کند که به او این امکان را می‌دهد که تا مدت‌ها مبارزه کند. همچون Firelink Shrine این مکان نیز از دیگر نقاط بازی قابل مشاهده نیست. در اینجا خورشید و ماه را به طور همزمان میتوانید ببینید. چرخه زمان در اینجا هیچ معنایی ندارد و آب و هوا تنها با زدن ناقوسی بزرگ تغییر می‌کند و سپس طوفان از راه می‌رسد. این مورد در هیچ کدام از بازی‌های سری Souls مشاهده نشده است، در واقع اینجا یک مکان سورئال است که با استانداردهای بازی Souls همخوانی ندارد. البته شما اگر بر روی قله Archdragon Peak بایستید میتوانید Irithyll را ببینید که این در تضاد با حرفهایم در چند خط قبل است به همین خاطر ماهیت فیزیکی این مکان نامشخص است، البته در اینترنت این مکان را با کل بازی یکی می‌دانند و این نقطه نیز جزوی از نقشه بازی است و البته در اینجا شما می‌توانید Hawkwood را احضار کنید که دلالت بر ارتباط این مکان با واقعیت دارد.

امیدواریم از مطلب لذت برده باشید. در ادامه با داستان Bloodborne در خدمت شما خواهیم بود…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mehdi
Mehdi

عالی ❤️👌

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس

بی نهایت عالی بود