همه چیز درباره‌ بسته‌ الحاقی Shadow Of The Erdtree و تئوری‌های مربوط به آن

با انتشار تریلر بسته‌ الحاقی Shadow Of The Erdtree بازی Elden Ring وارد فاز جدیدی شده است و دوباره در رتبه‌ی سوم جدول فروش استیم برگشته و اینطور که از همین حدول پیداست پیش‌خرید بسته‌ی الحاقی آن که Shadow Of The Erdtree نام دارد موفق عما کرده و رتبه‌ی پنجم را به خود اختصاص داده است. Elden Ring با من و به گمان خیلی از Gamerهای دیگر کاری کرد که برای مدت مدیدی است که هیچ بازیِ دیگری به دلم نمی‌نشیند. در این مقاله به بررسی تریلر ۳ دقیقه‌ای انتشار یافته توسط Bandai Namco می‌پردازم و زوایلی مختلف آن را بررسی می‌کنم.

دیگر مطالب انحصاری ما در رابطه با Elden Ring:

بهترین Buildهای بازی Elden Ring {راهنمای ساخت بهترین کاراکترها در الدن رینگ}

راهنمای قدم به قدم بازی ELDEN RING {تمام اسرار بازی، پایان بندی‌ها، محل آیتم‌ها و…}

داستان کامل بازی ELDEN RING

تاریخ انتشار Shadow Of The Erdtree

بسته‌ی الحاقی Shadow of the Erdtree در تاریخ ۲۰ ژوئن ۲۰۲۳ (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) منتشر خواهد شد و صبر طرفداران را لبریز خواهد کرد ولی این بسته‌ی الحاقی ارزش صبر کردن را دارد.

تریلر بازی Shadow Of The Erdtree

قیمت Shadow of the Erdtree

همه چیز درباره‌ بسته‌ الحاقی بازی الدن رینگ Shadow Of The Erdtree و بررسی تئوری‌های مربوط به بازی

طبق آنچه در تریلر بازی مشخص شد قیمت بسته الحاقی Shadow of the Erdtree، چهل دلار (39.99) است و این مورد بسیاری از طرفداران را به دو دستگی کشانده است. عده‌ای در Reddit بر این عقیده هستند که مگر بسته‌ی الحاقی Shadow of the Erdtree چقدر بزرگ و حجیم است؟ یا چه میزان ویژگی‌های جدید به آن افزوده شده است که ارزش این قیمت بالا را داشته است؟ دسته‌ی دوم اما می‌گویند که بنابر چیزی که در تریلر دیده‌اند و طبق گفته‌های خود میازاکی که نقشه‌ی Shadowland از Limgrave بزرگ‌تر است و اینکه سلاح‌های جدید (طبق گفته‌ی میازاکی ۸ گروه جدید از سلاح‌ها)، Ash of Warها و چیزی که در وب‌سایت Bandai Namco با واژه‌ی New Power به آن اشاره شده است که مشخص نیست همان Ash of War است یا عنصری جدید به گیم‌پلی افزوده شده است. به هر حال اگر نظر شخصی مرا می‌خواهید قیمت 40 دلار زیاد است ولی از طرفی می‌دانم کهFrom Software مرا نااُمید نخواهد کرد.

نحوه‌ی ورود به Shadow Of The Erdtree

همه چیز درباره‌ بسته‌ الحاقی بازی الدن رینگ Shadow Of The Erdtree و بررسی تئوری‌های مربوط به بازی

طبق گفته‌های میازاکی و مصاحبه‌ای که با IGN Japan انجام داده بود، به صراحت بیان کرد که برای وارد شدن به DLC باید دو Boss، موگ ارباب خون و ژنرال رادان را شکست داده و از طریق تعامل با بازوی خشک شده (Withered Arm) یا پیله‌ی بزرگ شکافته‌شده (Large Cracked Cocoon) وارد DLC شوید. همچنین ایشان بیان داشتند که خط زمانی DLC همزمان با جریان اصلی بازی است و مربوط به گذشته یا آینده نمی‌شود.

ویژگی‌های جدید Shadow Of The Erdtree

همه چیز درباره‌ بسته‌ الحاقی بازی الدن رینگ Shadow Of The Erdtree و بررسی تئوری‌های مربوط به بازی

طبق گفته‌های خود میازاکی در همان مصاحبه‌ی اشاره شده، مشخص شد که:

– ۸ کلاس جدید از سلاح‌ها در بازی وجود خواهد داشت که شامل شمشیرهای بزرگ ژاپنی (اوداچی، همان کاتاناهای بزرگ که در سری Nioh نیز وجود داشت) نیز می‌شود. منظور میازاکی از کلاس سلاح‌ها یعنی ۸ دسته‌ی جدید از سلاح‌ها وارد بازی شده‌اند که هر کدام شامل چندین نوع اسلحه می‌شوند. به این موارد ضربات Martial Art را نیز اضافه کنید، زیرا طبق آنچه در تریلر نیز دیدیم، بازیکنان قادر خواهند بود مانند بازی‌های Fighting  با دست خالی نیز با هم مبارزه کنند.

– نوعی سیستم Levelup در بازی گنجانده شده است که میازاکی توضیح بیشتری نداد ولی شبیه سیستم Attack Power بازی Sekiro است. اینطور که پیداست می‌توانید خود را با چالش‌های بازی تطبیق دهید یعنی بفهمید باید خود را Levelup کنید یا خیر.

– نقشه‌ی بازی به اندازه‌ی Limgrave و یا اندکی بزرگ‌تر است.

– بیش از ده Boss Fight جدید در بازی وجود دارد.

– به مانند بازی اصلی این DLC نیز شامل سیاه‌چاله‌های متنوع بزرگ و کوچک خواهد بود.

– در Shadow of the Erdtree عبور و مرور از سیاه‌چاله‌ها روان‌تر است و کمتر حس جدایی از جهان بیرونی را خواهد داشت.

– همچون DLCهای بازی‌های قبلی From Software، سطح سختی دشمنان Shadow of the Erdtree به مانند دشمنان انتهای بازی اصلی است (یعنی در حد دشمنان کوهستان غول‌ها، مخروبه‌های فاروم آزولا و Bossهای بازی نیز مانند Bossهای آن مناطق سخت هستند.

– چند Boss به سختی Malenia در بازی وجود دارد.

– امضای پای اثر میازاکی یعنی باتلاق‌های سمی همچنان به قوت خود باقی هستند.

– جرج مارتین برای این DLC داستان جدیدی به نگارش درنیاورده است ولی از اساطیر نوشته شده برای بازی اصلی، استفاده شده است (اینطور که معلوم می‌شود شخصیت Messmer The Impaler در بازی اصلی به صورت Lore وجود دارد و برای آن مدرک نیز وجود دارد).

– این بسته‌الحاقی در سرزمینی به نام Shadowland قرار دارد.

– حکمران این سرزمین Messmer the Impaler است و کاراکتر Miquella را در بازی زیارت خواهیم کرد.

توضیحاتی درباره‌ی Shadowland:

همه چیز درباره‌ بسته‌ الحاقی بازی الدن رینگ Shadow Of The Erdtree و بررسی تئوری‌های مربوط به بازی

اگر چنانچه به وب‌سایت رسمی بازی مراجعه کنید با مقدمه‌ای درباره‌ی DLC روبرو می‌شوید که من ترجمه‌ی آن را برایتان آماده کرده‌ام:

The Land of Shadow.

سرزمینِ سایه‌ها.

A place obscured by the Erdtree.

مکانی که توسط Erdtree پنهان شده است.

Where the goddess Marika first set foot.

جایی که اولین‌بار ماریکا بر آن قدم نهاد.

A land purged in an unsung battle.

سرزمینی که در جنگی ذکرنشده پاکسازی شد. (Unsung یعنی برای این جنگ کسی شعری نسرود، کسی تاریخی ننوشت، کسی نقلش نکرد)

Set ablaze by Messmer’s flame.

و توسط آتشِ Messmer سوزانده شد.

It was to this land that Miquella departed.

این سرزمینی بود که میکوئلا به آن رفت.

Divesting himself of his flesh, his strength, his lineage.

خود را از گوشت و قدرت و دودمانش دور کرد (تفسیری که می‌توان به این جمله و جمله‌ی قبلی نسبت داد این است که دو احتمال وجود دارد: میکوئلا از آنجا که در درمان خواهرش ملنیا و پوسیدگی‌اش ناتوان ماند، برادرخوانده‌اش گادوین طلایی را نتوانست نجات دهد و درخت هالیگ‌اش به فنا رفت، سر خورده شده و به نوعی تبعید خود خواسته رفته است ولی با مشاهده‌ی حکمرانی Messmer می‌خواهد از Player بازی کمک بگیرد تا این سرزمین را دوباره به حالت قبل برگرداند. احتمال دوم، میکوئلا در جستجوی برادر خونی‌اش (همین Messmer) به این سرزمین رفته تا به نحوی از سازوکار Erdtree و سرزمین‌های متصل به آن و سازوکار جهانی که پیرامون خدایان بیرونی اللخصوص اراده‌ی بزرگ‌تر در جریان است، پِی ببرد. ولی Messmer خدای بیرونی خود را دارد و اهداف خود را در سر می‌پروراند که در تضاد با میکوئلا هستند. پس میکوئلا از قدرتمند‌ترین فرد Lands Between یعنی شما (Player بازی) کمک می‌گیرد زیرا شما اکنون Elden Lord شده‌اید.)

Of all things Golden.

و همه‌ی آنچه طلایی بود [خود را منزه کرد].

And now Miquella awaits

و حالا میکوئلا منتظرِ

the return of his promised Lord.

بازگشت ارباب موعود خود است (شما، Player)[لازم به ذکر است که ارباب موعود، منظور همسر میکوئلا نیست، بلکه اربابی است که میکوئلا باید به او بگرود یعنی پیروی کند. اما از آنجا که منتظر شماست، پس قرار است با راهنمایی او و بعلاوه، قدرت عظیم جنگاوری شما (یک تنه یه کوه نیمه خدا را هلاک کرده‌اید، بیاد دارید که) این Messmer را نیز به خاک و خون بکشیم].

کاراکتر Messmer The Impaler کیست؟

کاراکتر مِسمِر به میخ‌کِشنده (همچین لقبی برای Vlad سوم حاکم والاچیا در دوره جنگ‌های عثمانی در اروپا وجود دارد که در برابر آنها ایستادگی کرد و بخاطر علاقه به شکنجه‌ کردن زندانیانش و به میخ کشیدن آنها این لقب را گرفت، همچنین این شخصیت تاریخی منبع الهام کاراکتر دراکولا بوده است) از ظاهرش (موهایش قرمز است) و دیالوگی که در تریلر بیان می‌کند به احتمال زیاد فرزند ماریکا و راداگون است. بنا بر دیالوگ روحی که در بیرون Impaler’s Catacomb (در بازی اصلی) قرار دارد مشخص می‌شود که ماریکا فرزندی داشته که ناخواسته به دنیا آمده است. این که لقب Messmer بر روی دفینه گذاشته شده است، عجیب است و شاید بدان معنا باشد که Shadowland و Land Between با اینکه از یکدیگر جدا هستند ولی در یک خط زمانی حرکت می‌کنند و Messmer در Lands Between مُرده به دنیا آمده (یا شاید ماریکا بچه را سقط کرده و یا حتی کشته باشد!) ولی در Shadowland رشد کرده و تبدیل به آن چیزی که دیدیم شده است. به شخصه اعتقاد دارم Messmer با خدایی بیرونی در ارتباط است و از آنجایی که آتش جزوی از قدرت‌های وجودی اوست و دو مار همراه او هستند، تشخیص این خدای بیرونی سخت خواهد بود و باید تا انتشار DLC صبر کرد.

شخصیت Messmer برادر Malenia و Miquella می‌باشد، چرا؟

چون Smoldering Butterfly اشاره مستقیم به وجود فرزند سومی از ازدواج ماریکا و راداگون دارد. احتمالاً چون Messmer در بدو تولد (یا آتش‌افروز بوده یا مارهای همراهش بدشگون دانسته‌اند) و چون ماریکا این بچه را نمی‌خواسته به طریقی (حالا با کشتن‌اش یا سقط کردنش یا مُرده به دنیا آوردنش) به Shadowland فرستاده‌اند. این احتمال هم هست که او را تبعید کرده باشند و او نیز اکنون در صدد بازگشت به Lands Between باشد و به جای آنکه به Lands Between حمله کند، منتظر است تا Player با پای خود به نزدش بیاید و با کشتنش، تمام Runeهای قدرت را ماله خود کند. دیالوگ او در تریلر به نحوی این تئوری دوم را تائید می‌کند:

Mother, wouldst thou truly Lordship sanction, in one so bereft of light?

مادر، آیا واقعاً سیادت (Lordship) را در چنین فردی که هیچ بهره‌‌ای از نور رحمت (احتمالاً منظورش Golden Order باشد) ندارد، تایید می‌کنی؟

دیالوگ Messmer خطاب به ماریکا نیست، خطاب به خودش هم نیست! بلکه خطاب به شماست، Player بازی که Messmer شما را شایسته‌ی Lordship بودن و سیادت بر Lands Between، نمی‌داند.

تئوری دیگری که در رابطه با Messmer The Impaler وجود دارد این است که ممکن است او Alter Egoیِ (خود دیگری) از Miquella باشد که البته بعید می‌دانم. زیرا همین الان Miquella خود نمود دیگری از St.Trinaست و این موضوع اگر در بازی تائید شود کاراکتر Miquella را پیچیده می‌کند. اما از آنجایی که Miquella نزدیک‌ترین کاراکتر طراحی شده در ساخته‌های میازاکی به Griffith از مانگای Berserk است و اگر مانگا را خوانده باشید می‌دانید که Griffith چه ماهیتی دارد، ممکن این این موضوع قوت بیشتری بگیرد. در واقع می‌شود اینطور بیان کرد که تمام قضایای Shadowland و هر اتفاقی که در آن می‌افتد مهندسی Miquella باشد و او در نهایت در هیبت Messmer The Impaler همچون اتفاقی که برای Griffith بعد از کسوف افتاد، بیافتد و ما با Miquella رودرو شویم که اگر به دیالوگ Messmer در تریلر برگردیم این تئوری نیز جالب توجه است.

نسخه‌های مختلف Shadow of the Erdtree:

همه چیز درباره‌ بسته‌ الحاقی بازی الدن رینگ Shadow Of The Erdtree و بررسی تئوری‌های مربوط به بازی

نسخه‌های موسوم به Base Edition:

– بسته‌ الحاقی بازی به صورت جداگانه که تنها به صورت دیجیتالی بر روی تمام پلتفرم‌ها موجود است.

– نسخه‌ی Elden Ring Shadow of the Erdtree Edition که شامل دیسکِ نسخه‌ی اصلی بازی به همراه کد آزاد کردن بسته‌ی الحاقی (به صورت دیجیتالی که فایل بازی بر روی دیسک وجود ندارد) می‌شود. این پکیج تنها بر روی PS5 و Xbox Series X در دسترس است و به صورت فیزیکی و دیجیتالی عرضه می‌شود.

نسخه‌های Premium Edition:

– نسخه‌ی Premium Bundle که شامل بسته‌ی الحاقی Shadow of the Erdtree به همراه Digital Artbook و Digital Soundtrack که تنها به صورت دیجیتالی برای تمام پلتفرم‌ها موجود است.

– نسخه‌ی Deluxe Edition که شامل بازی اصلی و بسته الحاقی Shadow of the Erdtree به همراه Digital Artbook و Digital Soundtrack برای بازی اصلی و بسته الحاقی می‌شود‌. این نسخه برای تمام پلتفرم‌ها و تنها به صورت دیجیتالی موجود است.

نسخه‌ی Collector’s Edition (تعداد محدود)

شامل کد دیجیتال Shadow of the Erdtree برای پلتفرم دلخواه، مجسمه ۴۶ سانتی‌متری Messmer the Impaler، کتاب طراحی هنری بازی که ۴۰ صفحه می‌شود و Digital Soundtrack.

امیدواریم از مطلب همه چیز درباره‌ بسته‌ الحاقی بازی الدن رینگ Shadow Of The Erdtree و بررسی تئوری‌های مربوط به بازی لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امین
امین

عالییییییییییییییییییی بوووووووووود

Sina
Sina

دمتون گرم خیلی کامل و عالی بود ممنون