داستان و تاریخچه منطقه Limgrave / داستان بازی ELDEN RING قسمت دوم

در این قسمت از داستان بازی الدن رینگ به تاریخچه‌ و گذشته‌ی Limgrave و توضیحات بیشتری درباره جریاناتی که همزمان با ورود شما به Lands Between در حال وقوع است، می‌پردازیم. در این قسمت به داستان کامل اولین منطقه بازی یعنی Limgrave پرداختیم با ما همراه باشید…

این مطلب بخشی از راهنمای سفر شما در بازی ELDEN RING است برای مطالب مشابه بیشتر به صفحه اصلی مراجعه کنید.

دنیای الدن رینگ

داستان کامل بازی ELDEN RING (فهرست)

قسمت اول: تاریخچه سرزمین Lands Between

داستان و تاریخچه منطقه Limgrave / داستان The Maidenless

داستان و تاریخچه منطقه Limgrave
ملینا در ازای کمک از شما می‌خواهد او را به Erdtree برگردانید تا هدفش را بازیابد.

همانطور که در سینماتیک ابتدایی بازی مشخص می‌شود شما یک Tarnished یا خدشه‌دار هستید، فردی که خارج از سرزمین Lands Between مُرده است! اما به طریقی توسط Grace که تحت قدرت خدایی بیرونی به نام اراده‌ی بزرگتر می‌باشد، دوباره بازگردانده شده‌اید. به نظر می‌رسد این قدرتِ مافوق‌بشری از شما می‌خواهد تا اراده‌اش را در سرزمین میانی اعمال کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که فقط شما نیستید که به این سرزمین فراخوانده شده‌اید، بلکه تعداد بی‌شمار Tarnished دیگر نیز حتی قبل از ورود شما سعی کرده‌اند هدف خود را به سرانجام برسانند. اما اینکه دقیقاً چه کاری باید انجام دهیم، مشخص نیست! و با توجه به تفاسیر دیگران ما کار خود را پیش می‌بریم.

درباره‌ی ملینا که او را در ابتدای بازی ملاقات می‌کنیم باید گفت، او Maiden نیست اما به طریقی می‌تواند همان ویژگی‌ها و توانایی‌ها را در خدمت بگیرد و آن نقش را برای شما بازی کند. در ازای کمک از شما می‌خواهد او را به Erdtree برگردانید تا هدفش را بازیابد. بعد از برخواستن همچون سری Soulsborne بلافاصله با یک Boss روبرو می‌شوید (Grafted Sicon که بعداً درباره‌ی او توضیح خواهیم داد) بلافاصله بعد از مرگ در سرزمین میانی برخواهید خواست که زنی سوار بر اسب با ردایی مشکی که صورتش پیدا نیست بر بالین شما حاضر می‌شود.

شخصیت Varre
Varre به طور خلاصه در ابتدا به شما می‌گوید که هدف شما از ورود به سرزمین‌های میانی چیست

با ترک مقبره با فردی عجیب به نام Varre ملاقات می‌کنید، او به شما به طور خلاصه می‌گوید که هدفتان چیست؛ هدایت شده توسط Graceها و تلاش برای تبدیل شدن به Elden Lord، اما او می‌گوید که متاسفانه شما دوشیزه‌ای همراه خود ندارید! به همین دلیل محکوم به فنا هستید. البته شانس دیدن مسیر هدایت Graceها را دارید، نوری عجیب که مسیر بعدی و مقصود شما را نشانتان می‌دهد. این Grace یا فیض، از دوانگشت‌ها و در مرتبه‌ای بالاتر از اراده‌ی بزرگتر نشأت می‌گیرد.

فیض یا Grace شما را هدایت می‌کند و می‌گوید که کجا باید بروید. دوشیزگان Fingerها زنان جوانی هستند که توسط خادمین اراده‌ی بزرگتر متبرک شده‌اند (خادمین اراده‌ی بزرگتر انگشت‌ها هستند و لمس آنها شما را متبرک می‌کند) و ماموریت می‌یابند که Tarnishedها را در مسیرشان هدایت کنند و Runeهای Tarnished را در جهت قدرتمند کردن آنها مصرف کنند. عملاً Maidenها همان Fire Keeperها در سری Dark Souls و یا Doll در Bloodborne هستند و اگر با این سری بازی‌ها آشنا باشید می‌دانید که فقدان Fire Keeper و Doll می‌تواند تا چه اندازه برای شما جدی باشد. (اینکه چرا دوشیزه‌ی Finger ندارید، مطلبی است برای بعد، اما اگر حدس بزنیم آن زنی که در ابتدای بازی در کلیسا رده و روبرویش Massage قرار دارد همان دوشیزه‌ی شما بوده که کشته شده و احتمال زیاد Varre در قتل او نقش داشته داشته است.)

داستان و تاریخچه منطقه Limgrave
ملینا نقش پررنگ‌تری در این دنیا دارد که حتی خودش نیز از آن باخبر نیست. سفر او با شما بخش بزرگی از داستان بازی Elden Ring است…

در Limgrave کارهای زیادی می‌توانید انجام دهید که ربطی به مسیر هدایت Graceها ندارد، اما در نهایت با زنی که سوار اسب بود بار دیگر ملاقات خواهید کرد. او خود را ملینا می‌نامد، در ازای بازی کردن نقش Maiden شما درخواست می‌کند که او را به Erdtree ببرید. او سوتی خاص به شما می‌دهد که با آن بتوانید تورنت را فرابخوانید، همان اسبی که قبلاً ملاقاتش کرده‌اید. وضعیت ملینا جالب توجه است او زنده نیست! آری او یک روح است، او به دنبال هدفی است که مادرش در Erdtree به او داده است ولی او آن را فراموش کرده است. ملینا نقش پررنگ‌تری در این دنیا دارد که حتی خودش نیز از آن باخبر نیست. سفر او با شما بخش بزرگی از داستان بازی Elden Ring است، با صحبت کردن با او در Site of Graceهای مختلف می‌توانید درباره خدایان و نیمه‌خدایان بیشتر بدانید.

داستان و تاریخچه منطقه Limgrave
شما به طور فیزیکی نمی‌توانید به Roundtable Hold بروید به همین دلیل این مکان معنوی و ماورایی است. ظاهراً Tarnishedها سالهاست که در این مکان همدیگر را ملاقات می‌کنند زیرا همگی برای تبدیل شدن به Elden Lord تلاش کرده‌اند.

بعد از مدتی کوتاه Melina شما را به Roundtable Hold می‌برد، مکانی که می‌توانید به دور از تنش به استراحت بپردازید و با دیگر Tarnishedها صحبت کنید. شما به طور فیزیکی نمی‌توانید به این میزگرد بروید به همین دلیل این مکان معنوی و ماورایی است. ظاهراً Tarnishedها سالهاست که در این مکان همدیگر را ملاقات می‌کنند زیرا همگی برای تبدیل شدن به Elden Lord تلاش کرده‌اند. تعداد کمی از آنها هنوز زنده‌اند، اما دیگر نمی‌توانند هدایت Grace را ببینند. اما به طور بالقوه Sir Gideon Ofnir ملقب به “همه چیز دان” رهبر Tarnishedها در میزگرد است. [درباره‌ی اینکه چرا Gideon این لقب را دارد، فردی در وب سایت Reddit تئوری بسیار مشهوری بیان کرده است که توسط وب سایت‌های مطرحی چون IGN و همین Gamestop که مطلب پیشرو ترجمه‌ی آن سایت است، نیز مورد قبول واقع شده است. این تئوری به طور خلاصه اینچنین بیان شده است، اگر شمایل Set لباس Gideon را به دقت بررسی کنید بر روی کلاه‌خود او تعداد بی‌شمار گوش و چشم را مشاهده می‌کنید. آیا صرفاً این گوش‌ها و چشم‌ها برای زیبایی و یا بازگو کردن لقب ایشان بر روی زره و کلاه‌خودش حکاکی شده‌اند؟ خیر، این تئوری بیان می‌کند که اگر Scarabهایی که سراسر بازی آنها را مشاهده می‌کنید را به دقت بررسی کنید متوجه علامتی بر روی آنها خواهید شد. Scarabها یا سوسک‌های غلتان که در صحرای بزرگ آفریقا نیز وجود دارند و مورد پرستش مصریان باستان نیز بوده‌اند، در بازی Elden Ring سه گونه متفاوت دارند. آنها که فلاسک HP شما را پر می‌کنند، آنها که فلاسک SP شما را پر می‌کنند و در آخر آنها که به شما آیتمی خاص می‌دهند. بر روی شمایل سوسک‌های غلتان مورد سوم اگر دقت کنید نشان و علامتی شبیه به چشم و گوش قرار دارد. این علامت مشابه چشم و گوش‌های روی Armor جناب Sir Gideon هستند. در واقع این سوسک‌ها اتفاقات و صداهای اطراف خود را به سمع و نظر Gideon می‌رسانند، پس به نوعی می‌توان گفت او از اتفاقات و رمزورازهای تمام سرزمین‌ها با خبر است. اما اگر مکان این سوسک‌ها را در نظر بگیرید Gideon اطلاعات بسیار کمی درباره بعضی مکان‌ها دارد، مثلا او چیزی درباره Consacrated Snowfield نمی‌داند چون در این منطقه تعداد سوسک‌ها کمتر از انگشتان یک دست است (سوسک‌های غلتانِ دارای آیتم مدنظر هستند) و اگر با او صحبت کنید درباره تعدادی از نیمه‌خدایان و مکان آنها چیزی نمی‌داند.]

داستان و تاریخچه منطقه Limgrave
به طور بالقوه Sir Gideon Ofnir ملقب به “همه چیز دان” رهبر Tarnishedها در میزگرد است.

وقتی برای اولین بار با Gideon صحبت می‌کنید او حوصله‌ی شما را ندارد و به شما پیشنهاد می‌کند که جای وراجی خود را ابتدا در صحنه‌ی نبرد به اثبات برسانید، این بدان معناست که Tarnishedهای زیادی موفق نمی‌شوند هدف خود را به سرانجام برسانند. اما در همین میزگرد نیز می‌توانید اندکی از اهدافتان با خبر شوید. شما باید سعی کنید که حلقه‌ی کهن شکسته شده را ترمیم کنید و در نتیجه تبدیل به Elden Lord شوید. برای اینکار باید حداقل تعدادی از Runeهای قدرتمند که در اختیار نیمه‌خدایان می‌باشد را بچنگ آورید یعنی باید با آنها مبارزه کنید. بعد از بازگشت به Limgrave حداقل می‌دانید چه باید بکنید و با توجه به راهنمایی Graceها باید به Stormveil Castle بروید.

Godrick نیمه‌خدایی است که صاحب یکی از Runeهای قدرتمند است، پس باید این Rune را از او بگیرید. اما درست در لحظه‌ای که می‌خواهید وارد Stormveil Castle بشوید، با فردی به نام Margit The Fell Omen برخورد می‌کنید. او قهرمان بزرگ Leyndell است که برای نظم طلایی در زمان Shattering جنگیده است. سواره‌نظام سیاه‌پوش که آنها را در هنگام شب می‌توانید به مبارزه بطلبید، زمانی به او خدمت می‌کردند. به نظر می‌رسد که او نیز می‌خواهد برای Elden Lord شدن تلاش کند و به همین خاطر سد راه شما و احتمالاً Tarnishedهای دیگر قرار می‌گیرد اما او در خدمت Godrick نیست. به نظر می‌رسد که او در خدمت Golden Order است و از طرف آنها در این مکان قرار دارد. این یعنی او هنوز پابند به رژیم پیشین و ملکه ماریکا و دینِ نظم طلایی است و به همین دلیل می‌خواهد شما را از بین ببرد.

داستان و تاریخچه منطقه Limgrave
Margit The Fell Omen قهرمان بزرگ Leyndell است که برای نظم طلایی در زمان Shattering جنگیده است. سواره‌نظام سیاه‌پوش که آنها را در هنگام شب می‌توانید به مبارزه بطلبید، زمانی به او خدمت می‌کردند.

در ادامه بیشتر به مردمان Omen خواهیم پرداخت، Margitt مردی بلند قامت، با پوستی خاکستری و شاخ‌هایی که از سرتاسر بدنش رشد کرده‌اند، خودنمایی می‌کند. Omen بخاطر نظم طلایی یک نفرین شده در نظر گرفته می‌شود و اکثر کودکان Omen شاخ‌هایشان بریده می‌شود که این کار باعث مرگ آنها می‌شود. البته افراد متعصبی وجود دارند موسوم به Omenkillers که نشان از شدت تنفر مردم از این نژاد Omen دارد. آنها از دید نظم طلایی ناپاک هستند ولی نظم طلایی آنها را به سبب قدرتمند بودنشان حداقل به فاضلاب‌های Leyndell تبعید کرده است. نظم طلایی حتی قاتلان آنها موسوم به Omenkiller را نیز تحریم می‌کند زیرا Omenها می‌توانند به عنوان سرباز برای نبردها مفید باشند. اما Omenها همواره برده و زندانی محسوب می‌شوند و اینکه Margitt به رژیم پیشین و نظم طلایی ایمان دارد موضوعی است که می‌توان درباره‌ آن بحث کرد، در مطالب آینده بیشتر درباره‌ی Omenها خواهید فهمید.

داستان و تاریخچه منطقه Limgrave
Gostoc متحد شما نیست زیرا او انتظار دارد شما در هنگام گذر در قصر بمیرید تا Runeهای شما را بدزدد!

شکست دادن Margitt راه را برای ورود به قلعه هموار می‌کند و به کمک نگهبان قصر Gostoc متوجه می‌شوید که ورودی مخفی به قصر وجود دارد. Gostoc متحد شما نیست زیرا او انتظار دارد شما در هنگام گذر در قصر بمیرید تا Runeهای شما را بدزدد. او حتی شما را در یک اتاق در کنار شوالیه‌ی تبعیدی خطرناکی حبس می‌کند تا بتواند از جسدتان دزدی کند. البته می‌توانید از Gostoc تقاضا کنید که دروازه را باز کند ولی او به دلیل خوبی مانع از این کار می‌شود. صرف نظر از مسیر شما در Stormveil در انتها به Godrick می‌رسید.

در داخل Stormveil با Tarnished دیگری به نام Rogier روبرو می‌شوید، او اطلاعاتی درباره Stormveil و Godrick به شما می‌دهد و بعداً او را در میزگرد خواهید یافت. با صحبت کردن با او در موقعیت‌های بعدی متوجه موجوداتی مرده می‌شوید که در مرگ زندگی می‌کنند. داستان این اشخاص و حتی Rogier و دیگر شخصیت‌های میزگرد مربوط به Godwyn می‌شود، اولین نیمه‌خدایی که تا به حال مرده است. بعداً درباره Rogier و داستان‌های او بیشتر خواهیم گفت.

همانطور که در Limgrave پرسه می‌زنید نتیجه‌ی کارهای Godrick را خواهید دید. مردان او بر جنوب سرزمین‌های میانی حکومت می‌کنند، مردمان را در امتداد جاده‌ها به صلیب کشیده و در کنار جاده‌ها ایست بازرسی می‌گذارند. سربازان حتی در طول جاده‌ها و یا زیر پل‌ها در کمین هستند تا Tarnishedها را از بین ببرند و مانع از رسیدن آنها به Stormveil Castle شوند. به راحتی قابل استنباط است که Godrick در قلعه‌ی Stormveil حبس شده است. او از Rune خود محافظت می‌کند و محافظانش را طوری چیده که مانع از ورود فردی به داخل قلعه شود.

داستان و تاریخچه منطقه Limgrave
کنت هیت خود را حاکم Fort Haight و حکمران برحق Limgrave می‌نامد.

اگر با Kenneth Haight صحبت کنید او به شما درباره Godrick توضیح می‌دهد و متوجه می‌شوید که این نیمه‌خدا چقدر پست است. کنت هیت خود را حاکم Fort Haight و حکمران برحق Limgrave می‌نامد. او درباره Godrick می‌گوید که در زمان Shattering در لباسی زنانه از Leyndell گریخته است تا از نیمه‌خدایان دیگر اجتناب کند، او از ترس ژنرال رادان از Leyndell گریخت زیرا از نبرد با او می‌ترسید، او حتی به Malenia نیز توهین می‌کند و زمانی که Malenia او را به دام می‌اندازد، Godrick ملتمسانه از او می‌خواهد که او را مورد بخشش قرار داده و به جانش رحم کند! بنابراین او در Stormveil پنهان شده تا کسی نتواند Rune بزرگش را بدست آورد.

وقتی وارد قصر می‌شوید از نوع آرایش توپ‌های جنگی و سربازان متوجه این موضوع می‌شوید. در هنگام گذر از قلعه بیشتر درباره Godrick و اعمال او خواهید آموخت، او پنهان شده ولی در تلاش است تا خود را تقویت کند تا نیمه‌خدایان دیگر او را جدی بگیرند! در جاده‌ی شمالی در Stormhill می‌توانید کلبه‌ای را بیابید که زن جوانی به نام رادریکا در آن قرار دارد. او به شما می‌گوید که با گروهی از Tarnishedها به سمت قلعه می‌رفته است تا Grafted شوند. دقت کرده‌اید که گادریک دست‌های زیادی دارد، منظور از Grafted همان است، سربازان گادریک در تمام Limgrave پرسه می‌زنند تا Tarnishedها را برای Graft کردن به Stormveil ببرند. به همین دلیل در قلعه تعداد بی‌شمار اجساد درون قفس‌ را خواهید یافت که برای آزمایشات Godrick مورد استفاده قرار می‌گیرند.

داستان و تاریخچه منطقه Limgrave
هنگانی که با گادریک روبرو می‌شوید متوجه می‌شوید که او دست‌پاهای انسان‌ها را به خود پیوند زده است! به این امید که نیروی آنها را ماله خود کند.

هنگانی که با گادریک روبرو می‌شوید متوجه می‌شوید که او دست‌پاهای انسان‌ها را به خود پیوند زده است! به این امید که نیروی آنها را ماله خود کند. قلعه پر است از جسدهای تکه‌تکه شده‌ و معلول که Godrick برای امیال خود آنها را کشته است. شما در قلعه نیز با یکی از سرسخت‌ترین دشمنان بازی یعنی Grafted Siconsها روبرو می‌شوید که کودکانی هستند که دست و پاهای زیادی به آنها پیوند زده شده است. حتی اولین Boss که در کلیسای جاه‌طلبی (Church of Ambition) با آن روبرو شدید نیز یکی از همان Graftedها بود. این بدان معناست که Godrick از ورود شما مطلع بود و می‌خواست بوسیله‌ی این Graftedها جلوی ورود Tarnishedها را بگیرد. در هنگام مبارزه‌ی با او نیز Godrick سر یک اژدها را به دست خود پیوند می‌زند و این Grafted کردن را به شما نشان می‌دهد. این مورد اشاره به اجداد او دارد، خصوصاً Godwyn The Golden که به دلیل شجاعت و دلاوری‌اش در نبرد با اژدهایان حتی آنها را تحت تاثیر قرار داد. اژدهایان بسیاری به خدمت او درآمدند و با او پیمان دوستی بستند. گادریک اما به خیال خود می‌خواست این نسل خونی را دوباره احیا کند ولی شما او را از بین می‌برید و Rune عظیمیش را تصاحب می‌کنید…

قسمت بعدی: داستان منطقه Liurnia of the Lakes

امیدواریم از مطلب داستان منطقه Limgrave لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها