آشنایی با مدارس دنیای ویچرها

در این مقاله از سری بازی The Witcher می‌خواهیم شما را با مدارس یا به اصطلاح مکاتب ویچرها آشنا کنیم. در کتاب‌های ویچر اشاره زیادی به دیگر مدارس ویچرها نمی‌شود ولی خُب  مدرسه گرگ‌ (School of The Wolf) در کتاب‌ها از همه معروف‌تر است. اما در بازی‌ها قضیه فرق می‌کند و ۸ مدرسه ویچری در بازی وجود دارد! اگر زبانتان خوب باشد می‌توانید کتاب‌هایی که درون بازی جمع‌آوری می‌کنید یا می‌خرید را بخوانید تا درباره مکاتب مختلف ویچرها اطلاعات زیادی کسب کنید. اگر حوصله اینکار را ندارید در اینجا به طور خلاصه درباره همه آنها صحبت خواهیم کرد. این مطلب می تواند برای علاقه مندان به دنیای ویچر و سریال آن مفید باشد. در ادامه با سایت ساعت هفت با مطلب آشنایی با مدارس دنیای ویچرها همراه باشید. [متن پیش‌رو برگرفته از وب سایت‌های Gamerant.com و witcher.fandom.com است.]

این مقاله بخشی از سری مقالات انحصاری راهنمای کامل تمام مراحل بازی ویچر 3 می‌باشد.

دیگر مطالب دنیای ویچر

دنیای ویچر

معرفی شخصیت گرالت از سری Witcher و حقایقی که احتمالا در مورد او نمی‌دانستید (جدید)

راهنمای کامل بازی ویچر 3 (مهم)

بررسی مینی سریال The Witcher: Blood Origin / ویچرِ کاغذی!

بررسی سریال The Witcher فصل دوم 

معرفی شخصیت ها و بازیگران سریال The Witcher 

در مورد واقعه‌ی Conjunction of the Spheres (چگونگی پیدایش هیولاها در دنیای ویچر)

بررسی فصل اول سریال The Witcher

بررسی انیمه سینمایی The Witcher: Nightmare Of The Wolf

هفت نکته در مورد داستان سریال The Witcher (قبل از دیدن سریال)

[lwptoc hideItems=”0″ smoothScroll=”1″]

آشنایی با مدارس دنیای ویچرها

همه این مکاتب و مدارس داستان خود، ظهور و سقوط، سبک و استایل مبارزه مخصوص به خود را دارند. حتی مدال‌هایشان نیز متفاوت از همدیگر است.

بعد از واقعه برخورد دنیاها (یا پیوند دنیاها) یا The Conjunction of Sapphire موجودات و هیولاهای مختلف پایشان به سرزمین یا سیاره‌ای که داستان ویچر در آن روایت می‌شود، باز شد. یکی باید جلوی این هیولاها را می‌گرفت وعلا نسل بشر را منقرض می‌کردند! اولین حضور ویچرها مختص یک مدرسه نبود. بلکه در آن اوایل همه ویچرها تحت فرمانِ فرقه ویچر (The Order of Witcher) بودند. تربیت ویچرهای جهش‌یافته از قرن ۱۰ (گاه‌شمار مربوط به بازی) شروع شد. آنها تحت نظر پادشاهان قاره و محفل جادوگرانشان هدایت می‌شدند. هدف از ساخت چنین سربازانی کاملا مشخص است، سربازان ارتش‌ها قادر به کشتن این هیولاها نبودند، حتی تمام ارتش ممکن بود توسط موجوداتی مانند Chort یا Fiend به کلی نابود شود. اما این فرقه نتوانست پادشاهان را راضی کند. احتمالا چون پادشاهان وقتی توانایی‌های ویچرها را دیدند آنها که قدرت طلب بودند پیش خود گفتند چرا از ویچرها برای مقاصد سیاسی بهره نگیریم؟ The Order منحل شد اما ویچرها هم بیکار ننشتند و با ساخت مدارسی سعی کردند راه فرقه را ادامه دهند.

آشنایی با مکاتب یا مدارس ویچرها 

مدرسه خرس (The School of the Bear)

The School of the Bear
رئیس مدرسه خرس

محل قرارگیری این مدرسه در کوهستان آمل (Amell) است. بین مرز پادشاهی‌های شمال و نیفیلگاردها (Nilfgaard)، با اینکه این کوهستان جمعیت زیادی ندارد ولی به غیر از ویچرها، کوتوله‌ها و Gnomesها (موجوداتی کوچکتر از کوتوله) هم در آنجا سکونت دارند و با ویچرهای این منطقه روابط حسنه‌ای دارند. دلیل نام‌گذاری این مدرسه به نام خرس، این است که در این ناحیه خرس‌های بزرگ زیادی ماوا دارند. تمرکز این مکتب بر روی قدرت زور بازو و استقامت ویچرهایش است. بدین ترتیب آنها را طوری تربیت می‌کنند که بتوانند در نبرد بیشترین مقاومت را از خود نشان دهند. همچنین ویچرهای این مکتب از زره‌های سنگین استفاده می‌کنند.

موسس این مکتب Arnaghad است. این مدرسه درست بعد از سقوط Order تاسیس شد. Arnaghad بخاطر درگیری با برادرش (ویچرها همدیگر را برادر خطاب می‌کنند) Rhys مورد حمله دیگران قرار گرفت ولی خود را نجات داد سپس بین The Orderها دودستگی بوجود آمد و بعد از درگیری بین Arnaghad و محفل The Order، آرناقاد محفل را ترک کرد و اقدام به تاسیس مدرسه‌ خودش کرد. مشابه همین اتفاق برای خود آرناقاد افتاد و شاگردانش برعلیه‌اش شورش کرده و از مکتب خرس جدا شدند و اقدام به تاسیس مدرسه‌ی Viper کردند. شاگردان مکتب خرس بیشتر به Skellige می‌روند زیرا آنجا هیولاهای زیادی دارد.

The School of the Bear

لازم است بدانید که اعضای مدرسه Bear اگر بر سر راه هم دیگر قرار گیرند ممکن است همدیگر را سلاخی کنند! به همین خاطر ویچرهای قدیمی‌ به آنها لقب “خرس های قاتل” (Kinslayer Bears) یا خرس‌های هم‌نوع‌کُش داده‌اند که کاملا بجاست. در نهایت بخاطر آنکه اعضای این مکتب در کشتن یک خون آشام (Vampire) شکست خوردند، مردم منطقه بر علیه‌شان قیام کردند. از طرفی خود اعضای مدرسه خرس هم نه به یکدیگر وفادار بودند نه به مدرسه‌ی خود، بنابراین مردم بدون مقاومتی دژ مدرسه خرس (School of the Bear) را از بین بردند. از Arnaghad، Junad of Belhaven و Ivo of Belhaven، Gerd می‌توان از مشهورترین اعضای این مکتب نام برد.

مدرسه گربه (The School of the Cat)

The School of the Cat
یکی از اعضای مدرسه گربه

مدرسه پیشی‌ها(ببخشید) گربه‌ها که در حقیقت نامش Felines است، در بین مردم و سیاستمداران به بدنامی شهره است. همانطور که گفته شد پادشاهان پی‌بردند که ویچرها پتانسیل‌های بیشتری به غیر از کشتن هیولاها دارند. حال مدرسه‌ی گربه‌ها به تروریست بودن و قتل‌های سازمان‌یافته شهره است. می‌دانیم که مدارس با ژنوم‌هایی که آنها را جهش ژنتیکی می‌دهد، شاگردانشان را تبدیل به ویچر می‌کنند. حال مدرسه‌ی گربه بجای ویچرهایی با حداقل احساس انسانی، ویچرهایی بدون احساس بوجود آورد.

به همین دلیل ویچرهای این مدرسه از لحاظ روانی ناپایدار و به شدت خشن هستند. سرانجام هم حکومت‌های محلی گرد هم آمدند و این مدرسه را نابود کردند و اعضای آن را پراکنده کردند. در حال حاضر بعضی از آنها همچون مزدوران در ازای دریافت پول به عنوان سرباز و یا بادیگارد و محافظ کاروان‌ها فعالیت می‌کنند.
این مدرسه با گرد هم آمدن ۱۵ یا ۲۰ تن از اعضای جوان The Order شکل گرفت. بعد از قضیه Arnaghad دیگر Order قدرت زیادی نداشت. این جوانان با دزدین چندتا از بهترین ژنون‌ها و مواد شیمیایی از محفل به کوهستان‌های Ebbing رفتند و در قلعه Stygga سکونت یافتند. آنها بر این عقیده بودند که می‌توانند مراحل جهش‌یافتن ویچرها را بهبود داده و ویچرهای قوی‌تری بوجود بیاورند. رهبر این مکتب با تربیت جاسوسان، قاتلین و شمشیرزن‌هایی حرفه‌ای توانست نظر مساعد حاکمین محلی را بدست آورد.

The School of the Cat

اما دوران اوج این مدرسه دیری نپائید، زیرا ویچرهای بدون احساس شاید در اوایل کار خوب به نظر می‌رسیدند ولی در نهایت اکثر آنها قادر به کنترل کوچکترین احساساتشان نبوده و خشم و عصابنیت و یا به قول معروف خون جلوی چشمانشان را می‌گرفت. از آنطرف کودکان بخت برگشته در این مدرسه اسیر حرص و طمع رهبرشان و جادوگران بودند که می‌خواستند ویچرهایی قوی‌تر تولید کنند و آزمایشاتی عجیب و غریب‌تر از Trial of the Grasses را بر روی این کودکان معصوم انجام دادند که جملگی آنها را به کام مرگ کشاند.

اگر در مدرسه گربه‌ها قدم می‌زدید، با تلی از جنازه‌های این کودکان که روی هم تلمبار شده بود مواجه می‌شدید. یکی از این کودکان به نام Gesras اما زنده ماند ولی دیگران را نیز ترقیب کرد که فرار کنند و موفق هم شدند. آنها در میان گروهی محلی به نام Aen Seidhe مخفی شدند. آنها برای این Elfها کارهای مثبت زیادی انجام دادند. در نهایت حاکمان محلی گرد هم آمدند و تصمیم گرفتند این مدرسه را نابود کنند. آنها به Stygga لشکرکشی کردند و بعد از ۳ روز کشتار و خونریزی بی‌رحمانه بالاخره موفق شدند مدرسه را نابود کنند. گروه Gezras بعد از اینکه از اعضای قدیمی اناقام گرفتند به شمال رفتند. لازم به ذکر است که این مدرسه جزو معدود مدارسی بود که زنان را نیز به عنوان ویچر تعلیم می‌داد (بدون انجام آزمایش معروف Trial of the Grasses زیرا زنان از این آزمایش زنده بیرون نمی‌آیند). از جمله معروف‌ترین اعضای این مدرسه: Gezras، Aiden، Axel، Brehen، Cedric، Dragonfly، Gaetan، Guxart، Jad Karadin، Joel، Kiyan، Lexandre، Schrodinger، Treyse.

مدرسه درنا (The School of the Crane)

The School of the Crane

تقریبا کمتر کسی اصلا می‌داند که چنین مدرسه‌ای وجود دارد چه برسد که در موردشان بداند. اعضای این مکتب به این شهره هستند که علاوه بر شمشیر، سلاح گرم نیز حمل می‌کنند! آنها بیشتر با هیولاهای بالدار درگیر می‌شوند و به همین خاطر از سلاح استفاده می‌کنند. البته خیال نکنید که از اسناپر یا چیزی مشابه استفاده می‌کنند خیر از یک سلاح بسیار ابتدایی بهره می‌برند. همچنین آنها علاقه‌ای به استفاده از زره یا Gearهای ویچری ندارند و تنها در نبردهای زیر آب از یک لباس ویژه بهره می‌برند. این مدرسه هنوز وجود دارد و از این نظر جای بسی امید است. معروف‌ترین عضو این مدرسه Stefan The Crane است. محل مدرسه در سواحل شرقی است و بعد از دومین Conjuction تاسیس شده است.

مدرسه گریفین (The School of the Griffin)

The School of the Griffin
رئیس مدرسه گیریفین

مدرسه‌ی شیردال همچون مدرسه‌ گرگ‌ها از مشهورترین مدارس ویچری در دنیای ویچرها هستند. اعضای مدرسه‌ی خرس بر زور بازو و استقامت در نبرد تاکید دارند، این در حالی است که گرگ‌ها رَد زن‌های خیلی خوبی هستند اما شیردال‌ها Signهای خیلی قدرتمندی دارند. در واقع اعضای این مدرسه بر جادو تاکید بیشتری دارند. مدرسه‌ی این ویچرها در نزدیکی Kovir قرار دارد و Kaer Seren که بخاطر ریزش بهمن از بین رفت. احتمالا دارد که این کار جادوگران باشد و به صورت عمدی مدرسه را از بین برده باشند. به هر حال این مکتب هنوز وجود دارد و اعضای مدرسه در دنیای ویچر مشغول فعالیت هستند.

The School of the Griffin

موسس این گروه Erland of Larvik است. گاهی اوقات این مدرسه را مدرسه‌ی Eagle و یا Gryphon نیز خطاب می‌کنند. در حالی که مکاتب Bear و Cat و Viper شکل گرفتند، Erland of Larvik اندیشید که ریشه‌های ویچرها نباید فراموش شود و سعی کرد هرآنچه Order به آنها پایبند بود را با خود به مدرسه‌ی جدیدی به نام Griffin ببرد. او به همراه ۱۳ نفر از نزدیک‌ترین دوستانش به سمت Kaer Seren رفتند، جایی که زمانی برای تعلیم و ساخت ویچرها استفاده می‌شد اما اکنون توسط اشباح تسخیر شده است. اِرلاند و دوستان کار با از بین بردن اشباح شروع کردند. دیگر اعضا به اِرلاند لقب شیردال یا Gryphon دادند و این نام بر روی مدرسه نیز قرار گرفت. اِرلاند بر برادری تاکید داشت و بی‌رحم نبود، اگر کودکی طی فرآیند Trial می‌مرد او را با انجام مراسمی رسمی دفن می‌کرد و برایش سنگ قبری می‌ساخت تا یادش زنده بماند. همچون مکاتب خرس و گرگ، مدرسه Griffin نیز با سیاست بی‌گانه بود و در نبردها طرف کسی را نمی‌گرفتند آنها همچنین از نبرد با اژدها هم خودداری می‌کردند. آنها بر روی جادوها تحقیقات زیادی می‌کردند و بهترین کتاب‌های جادوگری را داشتند اما چون با محافل جادوگر این یافته‌ها را سهیم نمی‌شدند، جادوگران بعد از اینکه نفرت از ویچرها زیاد شد تصمیم گرفتند Kaer Seren را نابود کنند. اعضای این مدرسه با خوردن تخم Griffin جهش‌یافته می‌شدند. البته این انتخاب را هم داشتند که بروی جادوگری تمرکز کنند.

مدرسه مانتیکور (The School of the Manticore)

The School of the Manticore

تنها چیزی که از این مدرسه می‌دانیم این است که آنها در Zerrikania و در امپراتوری Nilfgaard قرار دارند. جدا از اینکه بهترین و خوشگل‌ترین زره را در بین مدارس دارند! آنها بر روی Alchemy و کیمیاگری تمرکز کردند و بهترین و قوی‌ترین معجون‌ها را می‌سازند.

مدرسه افعی (The School of the Viper)

The School of the Viper

این مدرسه و مکتبش دیگر منقرض شده است. رهبر این مدرسه Ivar Evil-Eye بود. محل این مدرسه در Tir Tochair بود.
همانطور که پیشتر گفته شد Arnaghad باعث و بانی سقوط Order بود ولی تاریخ همیشه خود را تکرار می‌کند. این بار بعضی از اعضای Bear بر علیه خود Arnaghad شورش می‌کنند و تا مرگ او هم پیش می‌روند و تصمیم می‌گیرند مدرسه‌ی خود را با نام Viper براساس سم مارها تاسیس می‌کند.

رهبر این گروه این طور که از منابع پیداست قصد داشت هم انسان‌ها و هم غیر انسان‌ها را مورد هدف خود قرار دهد. رهبر این گروه می‌خواست Wild Huntها را شکست داده و قدرت آنها را تصاحب کند. بزرگترین دستاورد این گروه بدست آوردن کتاب‌های با ارزشی از Wild Huntها بود. اما قبل از اینکه Wild Huntها آنها را نابود کنند این ارتش Nilfgaardها بود که آنها را از بین برد. اعضای این مکتب در سراسر امپراتوری پراکنده شدند و از ورود به شهرها منع شدند. نحوه تعلیم کودکان بسیار جالب است، به کودکان Viper حیوانی خانگی داده می‌شد و این حیوان همراه آنها بزرگ شده و آنها با این حیوان اُخت می‌شدند و این حیوان تبدیل به تنها همدم آنها می‌شد. بعد از اینکه آنها به طور کامل تبدیل به ویچر می‌شدند به عنوان آخرین مرحله آموزش باید حیوان دست‌آموز خود را می‌کشتند! معروف‌ترین ویچر از این مکتب Letho of Gulet است که در شماره دوم با او روبرو شدیم.

مدرسه گرگ (The School of the Wolf)

The School of the Wolf

در نهایت به مدرسه‌ای می‌رسیم که همه ما آرزو داشتیم در آن تعلیم دیده و برای خود کسب شهرت میکردیم (البته اگر از Trial زنده بیرون می‌آمدیم!) این مدرسه یکی از مشهورترین مدارس ویچرها در عالم کتاب‌های The Witcher و دنیای خودمان است. گرالت از ریویا هم مشهورترین Witcher در دنیای خودش است (به لطف داستان‌های قلو شده‌ی دَندِلاین). محل این مدرسه در Kaer Morhen واقع در درّه‌ی Morhen در کوهستان‌های Kaedwen است.

مدرسه گرگ‌ها هم از سیاست و تجاوز و تاخت‌تاز در امان نماند و دوبار به آن حمله شد که مهمترینش مربوط به رویاروی دو مکتب یعنی Cat دربرابر Wolf بود که تا مرز نابودی Kaer Morhen هم پیش رفت. سپس بیشتر اعضایش بخاطر وضع نامساعد Kaer Morhen از آنجا کوچ کردند و در سراسر قاره پراکنده شدند. اما گرالت و وسمیر هنوز زمستان را در آنجا می‌گذرانند. رهبران این مدرسه Barmin، Deglan که او را در انیمه Nightmare of the Wolf ملاقات کردیم، Rennes و Vesemir و Eskel بودند.

The School of the Wolf

وقتی که دیگر Order به طور کامل سقوط کرد تنها گروه اندکی باقی ماندند و آنها تصمیم گرفتند به شمال و به درّه‌ی Morhen بروند. آنها در قرن ۱۱ ساخت دژ Kaer Morhen را تمام کردند. در دوران اوج خود آنها مشهورترین مدرسه ویچری بودند. در نیمه دوم قرن ۱۲ گروهی از جادوگران و راهبه‌ها به مدرسه حمله کردند و مدرسه دیگر هیچ وقت نتوانست به اوج برگردد. پادشاه Radowit II تحت تاثیر محفل جادوگریش تصمیم گرفت مدرسه گربه‌ها و گرگ‌ها را به جان هم بیاندازد زیرا از قدرت گرفتن هر دو مدرسه می‌ترسید. حملات Salamandar و Wild Huntها هم که به کل مدرسه را ویران کرد و امروزه دیگر مدرسه‌ی گرگ‌ها از بین رفته است. این مدرسه هم شاگردان دختر را مورد تربیت قرار داده است و تنها یک مورد را می‌شناسیم و تنها همان مورد هم بوده است و نامش Ciri است.

امیدواریم از مطلب “آشنایی با مدارس دنیای ویچرها “ مطلب لذت برده باشید.

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
لیندا
لیندا

سلام ببخشید در بازی ایا مدرسه ی ویچر ها دردسترس هست یا کلا نادیده گرفته شده

اسماعیل
اسماعیل

سلام ممنوت برای این مقاله با ارزش
چرا سایت شما در تلگرام یا بقیه شبکه های اجتماعی صفحه نداره؟و اگه داره آی دی اون چیه؟

امین علیرضائی
پاسخ به  اسماعیل

سلام اسماعیل جان
فعلا صفحه‌ی رسمی در شبکه‌های اجتماعی نداریم ولی برای سال میلادی جدید 2022 برنامه داریم که در اینستاگرام فعالیت کنیم. (البته هنوز قطعی نیست ولی احتمال زیاد)
ممنون از نظرت