معرفی نسخه های مختلف شخصیت فلش (۱۵ نسخه آلترناتیو از Flash)

در این مطلب قصد داریم به معرفی نسخه‌های مختلف شخصیت فلش در کمیک‌ها و جهان‌های مختلف بپردازیم. در این مطلب با پانزده نسخه مختلف از فلش آشنا خواهید شد!

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد شخصیت های DC به لیست شخصیت‌های DC مراجعه کنید.

15. سریعتر: فلش تاریک

معرفی نسخه های مختلف شخصیت فلش

چیزی که در مورد فلش‌ها باید بدانید این است که والی وست از همه فلش‌ها سریعتر است، در دنیایی موازی با جریانات زمین اصلی، والتر وست (نسخه آلترناتیو والی وست) در نبرد با کبرا دوست دخترش لارا پاتریک را از دست می‌دهد. بار روانی این موضوع او را به دارک فلش یا فلش تاریک تبدیل می‌کند، سریعتر از آنچه فکرش را می‌کنید. بعدها والتر متوجه می‌شود نسخه‌ای از خودش در دنیایی دیگر وجود دارد، از قضا لارا پاتریک هم زنده است. بنابراین به نبرد با والی وست می‌رود، والی وست که خود را سریعترین فلش می‌نامد در برابر Dark Flash حرفی برای گفتن نداشت. در این داستان والتر وست Multivers‌ها را با سرعتی فراتر از نور طی می‌کرد!

14. کندترین: Bizarro Flash

Bizarro Flash

در این نسخه Bizarro (یکی از شرورهای دنیای DC) تصمیم می‌گیرد دنیا و قهرمانان خودش را بسازد. پس او کپی‌هایی از خودش را بوجود می‌آورد که یکی از این Bizzaroها Bizzaro Flash است. این نسخه از فلش بسیار چاق است و تنها چیزی که در آن سریع است خستگی زود هنگام است!

13. سریعتر: ظهور امپراطوری فلش

در وقایع Earth-22 که به نام Kingdom Come معروف است، والاس وست پتانسیل این را دارد که سریعتر از هر فلش دیگری باشد. با داشتن حس عدالت جویی قوی و وظیفه شناسی والا تصمیم می‌گیرد به هر شکل ممکن از مردم شهرش در برابر خطرات دفاع کند، حتی اگر این کار به قیمت غفلت از خانواده و دخترش تمام شود.

با سرعتی باور نکردنی، والاس باعث پیشرفت سطح زندگی جوامع می‌شود، با سرعتی باورنکردنی که می‌تواند در آن واحد هر جایی باشد، باعث پیشرفت بشریت می‌شود. بدین ترتیب والاس تبدیل به آدمی همه چیز دان می‌شود. سرعتش به او اجاز می‌دهد که در ابعاد جا به جا شود و زمان را در مشت خود بگیرد، بدین ترتیب تبدیل به یکی از خدایان DC می‌شود!

12.کندتر: جی گریک

در مدت زمانی که DC جی گریک را به Earth-2 فرستاده بود، جی گریک در زمین خودش با جرم جنایات روبرو می‌شد. اگرچه او کندترین فلش در میان بقیه فلش‌ها بود، اما همیشه مورد احترام آنان قرار داشت. موارد بسیاری پیش آمده جی گریک با فلش های دیگر برخورد نزدیک داشته باشد.

11.سریعتر: فلش سیاه

فلش سیاه حکم عزرائیل را برای آنان که Speedster هستند بازی می‌کند. فلش سیاه مانند نقطه‌ی تعادلی در Speed Force است، سرعت او فراتر از والی وست است، امکان ندارد بتوانید از دستش فرار کنید!

10.کندتر: مری ماکسول

خالق این شخصیت Stan Lee است و در کتاب فقط تصورش را بکن معرفی شده است. مری بیماری سرطان داشت و پدرش برای درمان او بسیار تلاش می‌کند تا موفق می‌شود داوریی را بسازد که به خیال خودش دخترش را درمان می‌کند. اما این دارو او را تبدیل به Speedster می‌کند. با اینکه مانند بری الن سریع است اما توانایی های مبارزه‌ای بری را ندارد.

09.سریعتر: بانو فلش

معرفی نسخه های مختلف شخصیت فلش

در وقایع Earth-33 در جایی که جادو حاکم است نه علم، عقل اعظم (نسخه زنانه Master Mind یعنی Mister Mind) حاکم است. یکی از اعضای لیگ جادوگران (League of Shamans) به نام بانو فلش نه تنها یک Speedster است بلکه خودِ Speed Force نیز هست، یعنی این خانم به طرز غیر قابل باوری قدرتمند است. این بانوی گرامی توانایی دزدیدن سرعت از دشمنانش را نیز دارد!

08. کندتر: Sela Allen

سلا الن اصلاً یک Speedster نیست، او در قرن 23 در Central City زندگی می‌کند، بعد از حمله Cobalt Blue، او تجربه‌ایی از زمان را بدست می‌آورد که در آن همه چیز بسیار کند می‌شود، یعنی او یک میلیونیوم سرعت یک انسان معمولی را حس می‌کرد. سلا الن برعکس دیگر فلش‌ها خود یک Speedster نیست بلکه این توانایی را دارد که به دیگران قدرت Speedster ببخشد.

07.سریعتر: Lia Nelson

علاوه بر داشتن قدرت‌های فلش، او یکی از سلبریتی‌های معروف در زمینه فشن مُد در Earth-33 می‌باشد. با اینکه به مانند دیگر فلش‌های شناخته شده سریع نیست اما باز هم قدرت‌های Speedster اش را نباید دست کم گرفت. اینکه لیا چگونه قدرت‌های Speedster اش را بدست آورده موضوعی است که DC بدان نپرداخته زیرا لیا به Speed Force هیچ ارتباطی ندارد. این در حالی است که لیا به قدری سریع است که می تواند در سیم ثانیه بین ابعاد جا به جا شود امری که برای بسیاری از فلش ها سخت است!

06.کندتر: Speed Demon

معرفی نسخه های مختلف شخصیت فلش

در کامیک های Amalgam بری الن با Ghost Rider ترکیب شده و مرلین او را با شیطانی به نام Etrigan پیوند می‌زند، بنابراین Speed Demon متولد می‌شود. این شخصیت بیشتر از آنکه سریع باشد مبارز خوبی است، زیرا Ghost Rider قدرت زیادی دارد.

05. سریعتر: Johnny Quick

معرفی نسخه های مختلف شخصیت فلش

عضو سندیکای جنایت، (نسخه شیطانی Justice League در Earth-3) خیلی زود سندیکای جنایت Earth-3 را تسخیر کرده و Earth-2 و Earth-1 را نیز ضمیمه خود می‌کند، بدین ترتیب آنها لیگ عدالت و عدالت اجتماعی امریکا را با هم ترکیب می‌کنند و به سراغ دیگر Earth‌ها می‌روند. این نسخه از فلش لباسی متفاوت دارد و کلاه خودی بر سر دارد که او را به راحتی به Speed Force متصل می‌کند، بنابراین برای دیگر فلش‌ها دست نیافتنی است!

04.کندتر: Billy The Kid Flash

نسخه کابویی فلش که او را با داستان بیلی دِ کید معروف ترکیب کرده‌اند. در این نسخه که در Earth-18 جریان دارد، مارشال بری الن توسط یک مزدور کشته شده است، والی وست هم به دنبال قاتل او می‌گردد. در این نسخه زن شگفت انگیز کلانتر شهر است. قدرت‌های والی وست نه سرعت زیاد که سرعت او در بیرون کشیدن اسلحه و شلیک آن است!

03.  سریعتر: Iris West II

معرفی نسخه های مختلف شخصیت فلش

این نسخه که داستانش در Earth-22 جریان دارد، ایریس دختر والی وست یکی از سریعترین Speedster هاست که از پدرش سریعتر است، بر عکس پدرش او از همان ابتدا تبدیل به ابرقهرمان شد. این دختر همچنین قادر است تا سرعت خود را کنترل کند، بنابراین او قادر است در Speed Force به قدری عمیق نفوذ کند که آنرا کنترل کند. یادتان باشد همه این کارها را در نوجوانی توانسته انجام دهد!

02.کندتر: Bart Allen

با اینکه او در DC خود دارای جایگاهی است، اما یکبار تلاش کرد تا به عقب برگردد و دارو و یا درمانی برای سرعت زیادش بیابد. اینکار برعکس تاثیر مثبت برروی او گذاشت و او را سریع تر از قبل کرد!

01. سریعتر: Future Flash

نسخه تاریک بری آلن که در Factها نیز بدان اشاره کردم برای اولین بار در Flash Annual معرفی شد (نسخه سوم). بعد از مرگ دوستانش و والی وست Future Flash به عقب برگشت تا آنها را نجات دهد و جلوی مرگشان را بگیرد. این کار او فقط Speed Force را گسترش داد (نیروی آن را بیشتر پخش کرد) او تصمیم گرفت از قدرت بری الن در زمان حال استفاده کند تا جلوی این اتفاق را بگیرد. طی نبرد تن به تن با بری الن، والی وست نیز از راه می‌رسد، در حالی که والی وست توانایی مقابله با هر دو آنها را داشت، بدین ترتیب Future Flash فهمید که توانسته جلوی مرگ والی وست را بگیرد!

ادامه مطلب در مورد فلش: معرفی شخصیت فلش (حقایق جالب در مورد Flash)

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیر حسین
امیر حسین

اول از نویسنده مقاله تشکر میکنم . دوم به نظرم بیشتر اینایی که نوشتی اشتباه هست. چون خود کمپانی DC توی سریعترین شخصیت های خودش ، فلش (بری آلن) نفر دوم بود . اما اینجوری که تو نوشتی انگار نفر دهم هم نیست .

امین علیرضائی
پاسخ به  امیر حسین

سلام این مقاله منبع معتبر داره و از خودمون ننوشتیم. بعد کلا مقایسه‌ای بین فلش‌ها صورت نگرفته (شاید اون مقاله dc بین شخصیت‌های مختلف مقایسه کرده نه فلش‌های مختلف) این‌ها نسخه‌های مختلف فلش در کمیک‌ بوک‌ها و جهان‌های گوناگون هستش
باز من با بهنام صحبت می‌کنم اگر نیاز بود بیاد جواب نظرتون رو بده. ممنون و موفق باشید.