معرفی گروه لیگ عدالت

این گروه اولین بار در شماره ۲۸ام کامیک‌های The Brave And The Bold معرفی شدند. در ادامه Gardner Fox بود که DC را متقاعد کرد برای Justice Society Of America (که یک کمیک پرطرفدار در آن زمان بود) یک رقیب درست کنند. البته امیدی به JLA نیز نداشت چراکه JSA مورد توجه مخاطبان DC قرار نگرفته بود، اما به هر حال DC به Gardner Fox این فرصت را داد تا ایده‌هایش را عملی کند. ایده‌هایی که منجر به وجود آمدن یکی از قدرتمندترین گروه‌های ابرقهرمانی شد. در ادامه قصد داریم بیشتر در این مورد صحبت کنیم و با تاریخچه و حقایقی جالبی از لیگ عدالت شما را آشنا کنیم. پس با مطلب معرفی گروه لیگ عدالت همراه سایت ساعت هفت باشید.

معرفی شخصیت‌های دنیای DC (لیست شخصیت‌ها و گروه‌های اصلی)

(با کلیک بر روی اسامی هر کاراکتر به مطلب اختصاصی آن در سایت مراجعه کنید.)

تاریخچه لیگ‌های عدالت قدیمی

اعضای JLA معمولا تنهایی وارد عمل می‌شوند ولی وقتی پای محافظت از زمین در میان باشد، دیگر تنهایی عمل کردن احمقانه‌ است. لیگ عدالت یک جورایی Cross-over بین شخصیت‌های DC است و با این کار DC تنها یک هدف دارد، کسب درآمد بیشتر از قهرمانانش در تمام عرصه‌ها‌، تلویزیون، فیلم‌های سینمایی و کتاب‌های مصور. خواندن داستان‌های بتمن که یکی از پرطرفدارترین شخصیت‌های ابرقهرمانی است به تنهایی می‌تواتد ما را سرذوق بیاورد، چه برسد دیدن او در کنار افرادی مانند سوپرمن و یا زن شگفت انگیز. برعکس نسخه Zack Snider’s Justice League، در نسخه‌ی Fox اعضای موسس گروه لیگ عدالت عبارت‌اند از: بتمن، سوپرمن، فلش، زن شگفت انگیز، آکوامن، مارشن من‌هانتر و گرین لانترن. (نام‌ها به صورت تصادفی نوشته شده‌اند)

معرفی گروه لیگ عدالت / تاریخچه و حقایق جالب

در شماره ۹ام کامیک لیگ عدالت که در سال ۱۹۶۲ منتشر شد، گروهی از سلحشوران Alien به زمین فرستاده می‌شوند تا هر کدام که توانست زمین را فتح کند، پادشاهِ سیاره‌ی مادری خود شود. این حمله بیگانگان توجه آکوامن، بتمن، فلش (بری آلن)، گرین لانترن، مارشن من‌هانتر،  سوپرمن و زن شگفت انگیز را  به خود معطوف کرد. با اینکه هر کدام از این قهرمانان توانستند یک بیگانه را به تنهایی شکست دهند ولی دربرابر یکی از آنها نتوانستند به تنهایی دوام بیاورند، بنابراین با اتحاد با یکدیگر به نبرد با آن بیگانه رفتند و او را شکست دادند. تا سال‌ها بعد از این حادثه ابرقهرمانان از این رویداد به نشانه اتحاد خود و تشکیل محفل لیگ عدالت نام می‌بردند. در شماره ۱۴۴ام لیگ عدالت که در سال ۱۹۷۷ منتشر شد، اعضای بیشتری به این محفل اضافه شدند از جمله معروف‌ترین آنها Green Arrow ، Lois Lane و Robin (Dick Grayson) بودند.

در سال ۱۹۸۸ و در نسخه دوم شماره ۳۲ام کامیک Secret Origins شخصیت Black Canary به عنوان یکی از اعضای موسس لیگ عدالت معرفی شد. در سال ۱۹۹۴ در شماره ۱۶ام کامیک Justice League Task Force در طول داستان Zero Hour ابرانسانی به نام Triumph به عنوان موسس لیگ عدالت و رهبر گروه معرفی شد و او زمین را نجات داد ولی زمین را به بُعدی دیگر برد که منجر به وقوع حوادث دیگری شد. خودش نیز در این تغییر ابعاد حافظه‌اش را از دست داد.

در سال ۲۰۰۶ و در کامیک Infinite Crisis شماره ۷ام DC بنیان New-Earth را بنا نهاد (نام جدید Post-Crisis Earth). در این دنیای جدید Wonder Woman محفل لیگ عدالت را بنا نهاد و ابرقهرمانان را دور خود جمع کرد. اما در کامیک Justice League of America نسخه دوم شماره صفر به سال ۲۰۰۶، Superman و Batman به عنوات بنیان‌گذاران محفل لیگ عدالت معرفی شدند. در کامیک 52 شماره ۵۱ام مشخص شد که لیگ عدالت‌های Secret Origins و JLA: Year One همچنان به کار خود ادامه می‌دهند و سوپرمن و بتمن و Wonder Woman به آنها پیوسته‌اند. در کامیک Justice League of America شماره ۱۲ام به سال ۲۰۰۷، دوباره شاهد گردهمایی همان هفت عضوی که Gardner Fox به عنوان موسسین لیگ عدالت معرفی کرده بود، بودیم.

حال دوباره به عقب نگاه کنید! DC لیگ عدالت‌های مختلفی را بنا نهاده و طبق کامیک 52 همه آنها همچنان در جریان هستند و داستان‌های خود را دارند. همین باعث سردرگمی مخاطبان شد و هر وقت حرف از کامیک‌های لیگ عدالت می‌شد، شما می‌توانستید بپرسید کدام لیگ عدالت؟ همانی که Black Canary رهبرش است یا آنکه Wonder Woman تاسیس‌اش کرده یا آن یکی که Batman و Superman بنا نهاده‌اند؟ کدام یک منظورت هست؟! به همین خاطر و عدله‌های بیشتر در کامیک‌های دیگر DC برخورد آنها با هم، واقعه‌ی Flashpoint اتفاق افتاد و بسیاری از کامیک‌های DC بازنویسی شدند. این مورد به کامیک‌های Justice League نیز سرایت کرد. پس همه‌ی آنهایی که در بالا اشاره کردم را فراموش کنید!

لیگ عدالت جدید و علت نام‌گذاری

کامیک The New 52 نسخه اول، شاهد برخورد بتمن و گرین لانترن بودیم (برای اولین‌بار). هر دو موجوداتی به نام Parademonsها را تعقیب می‌کردند و در جستجوی ماهیت آنها و اینکه بر روی زمین به دنبال چه هستند، بودند. تعقیب پارادیمون‌ها بتمن و گرین لانترن را به Metropolice کشاند و آنها جعبه‌ای عجیب متعلق به بیگانگان را یافتند. سوپرمن در حالی که پارادیمون‌ها را سلاخی می‌کرد و حمام خون راه انداخته بود به بتمن و Green Lantern نیز حمله‌ور شد! اما آن دو به سوپرمن توضیح دادند و سوپرمن  هم به آنها پیوست. فلش نیز به آنها پیوست و بتمن همگی را به یک خانه متروکه برد تا راز جعبه‌ی عجیب را کشف کنند که باعث فعال شدن جعبه و خروج پارادیمون‌های بیشتر شد. خوشبختانه آکوامن و زن شگفت انگیز هم به داد آنها می‌رسند و یورش پارادیمون‌ها را متوقف می‌کنند. جعبه راز آلود، پای موجودی مخوف به نام دارکساید را بر روی زمین باز می‌کند. قهرمانان دور هم جمع می‌شوند و سایبورگ نیز به آنها ملحق می‌شود و با کمک هم و اتحاد قدرت‌هایشان موفق می‌شوند دارکساید را بیرون کنند. دولت و ملت امریکا آنها را قهرمانات زمین معرفی می‌کنند و فلش پیشنهاد می‌کند که نام گروهشان را Super Seven بگذارند که خوشبختانه نام Justice League را برای خود بر می‌گزینند.

در ابتدا بیان شد که Justice League رقیب کامیک مشابه دیگری به نام Justice Society بود، این سری کامیک‌ها در سال ۱۹۴۰ و در بهبوهه‌ی جنگ جهانی دوم انتشار یافت و طرفداران بسیاری هم داشت ولی بعد از جنگ طرفدارانش را از دست داد. این ریزش طرفداران برای دیگر کامیک‌ها هم صدق می‌کرد. بسیاری از کاراکترهای DC بخاطر عدم رضایت و یا فروش کم از کل مجموعه کنار رفتند. اما دوباره و در سال ۱۹۵۱ طرفداران کامیک‌های ابرقهرمانی زیاد شدند و DC بنا بر اصرار Gardner Fox دوباره محفل عدالت را بوجود آورد. گاردنر نام League را بهتر از Society می‌دانست (البته که JSA نیز ساخته خود او بود) زیرا نوجوانان و جوانان با کلمه League بیشتر آشنا بودند، مثل National League. در واقع کلمه “جامعه” (Society) ابرقهرمانان را از مردم جدا می‌کرد، انگار که آنها با مردم عادی فرق دارند و برای خود انجمنی جدای از آنها ساخته‌اند. این در حالی بود که کلمه League نشان از بهترین افراد یک جامعه دارد و از توده مردم به دور نیست.

کاراکترهای بتمن و سوپرمن دو تن از پرطرفدارترین شخصیت‌های آن زمان (و تا کنون) در DC بودند و Fox خوب می‌دانست Society و یا League هیچکدام بدون حضور این دو نفر هیچ دوام نخواهد داشت. پس هر دو این‌کاراکترها در تمام نسخه‌های Society و یا Leagueها حضور داشته‌اند.

معرفی گروه لیگ عدالت / حقایقی جالب درباره محفل لیگ عدالت 

معرفی گروه لیگ عدالت / تاریخچه و حقایق جالب

۱. جالب است بدانید که اولین شروری که لیگ عدالت با آن در کامیک The Brave And Bold مواجه شد کسی نبود جزء Starro همان ستاره دریایی قول پیکری که در فیلم Suicide Squad دیدیم!

۲. در مقابل محفل عدالت، Injustice League نیز توسط لکس لوتر شکل گرفت.

۳. با اینکه Joker به این گروه ملحق نشد! (منظور گروه Injustice League) با این حال به Lex کمک کرد تا Batman را دستگیر کنند!

۴. لیگ عدالت مخفیگاه‌های بسیاری دارند ولی آدرس یکی از آنها بدین شرح است، غاری مخفی بیرون شهری کوچک به نام Happy Harbor در Rhode Island امریکا!

Lucas Snapper

۵. یکی از اعضای قدیمی لیگ عدالت قهرمانی بود به نام Lucas Snapper که با بشکن زدن قادر به تلِپورت بود البته به دلیل عدم رضایت مخاطبان از این کاراکتر لوکاس را به Young Justice منتقل کردند، به هر حال، جوکر با فریب این لوکاس محل اختفای لیگ عدالت را می‌فهمد.

۶. بعد از وقایع Crisis on Infinite Earth، دست‌اندرکاران DC تصمیم گرفتند Wonder Woman را در موج دوم ابرقهرمانانی که وارد محفل لیگ عدالت می‌شوند، قرار دهد. این یعنی Black Canary جایگزین او در محفل لیگ عدالت شد، همانطور که در بالا بیان کردم.

۷. جالب است بدانید که Wonder Woman محفل لیگ را ترک می‌کند، تنها به این دلیل که خودش را اثبات کند نه برای دیگران بلکه به خودش، زیرا مطمئن نبود لیاقت این جایگاه را داشته باشد! به هر حال او وارد یک خان دوازده‌گانه (مانند هرکول) می‌شود و از این خان‌ها سربلند بیرون می‌آید. و دوباره در سال ۱۹۷۶ به محفل لیگ عدالت برمی‌گردد.

۸. زمانی که مریخی‌ها به زمین حمله می‌کنند، لیگ عدالت و قهرمانان در برابرشان به سرعت وارد عمل نمی‌شوند و شکست می‌خورند. بعد از آن Aquaman لیگ عدالت را منحل می‌کند و فقط از کسانی استفاده کرد که تمام وقت خود را معطوف JLA می‌کردند.

۹. تیم جدید شامل: Aquaman، Zatanna، Martian Manhunter، Elongated Man و Vixen می‌شد، به همراه سه نوجوان به نام‌های Gypsy، Steel و Vibe. بعد از اینکه Aquaman به بخاطر مشکلات آتلانتیس گروه را ترک کرد، رهبری را Martian Manhunter به عهده گرفت.

۱۰. بعد از پایان سری دوم JLA، دخترشاهین یا همان Hawkgirl گروه را ترک کرد، تا حملاتی که به Thanagarian شده بود را دفع کند و سپس با نام جدید Shayera برگشت.

۱۱. از جمله اتفاقات عاشقانه داخل محفل می‌توان به ازدواج Black Canary و Green Arrow اشاره کرد و همینطور ابراز علاقه Green Lantern به Hawkgirl از جمله این موارد است.

War-Hawk

۱۲. پسر Green Arrow و Hawkgirl نامش War Hawk است.

۱۳. قناری سیاه، Wildcat را به عنوان استاد خود در محفل قبول دارد و حتی از او به عنوان پدر معنوی خود نام می‌برد.

۱۴. یکی از دشمنان JLA  که دنبال جمع‌کردن کلکسیون برای خود بود Chronos نام داشت. او همچنین یک ماشین‌زمان اختراع کرده بود و به دنبال به دست آوردن کمربند تجهیزات بتمن بود. بدین ترتیب Batman و Wonder Woman و Green Lantern به دنبال او وارد تونل زمان شدند!

۱۵. اگر به تریلر Justice League به کارگردانی Joss Whedon دقت کنید، پشت سر Bruce Wayne در اتاق Flash تلویزیونی قرار دارد که یکی از قسمت‌های Rick And Morty را پخش می‌کند.

۱۶. قرار بود که Ben Affleck کارگردان Justice League باشد.

۱۷. در محفل لیگ عدالت سگی بود که او را Wonder Dog خطاب می‌کردند!

۱۸. فیلم Justice League براساس وقایع The New 52 ساخته شده است ولی خب متاسفانه شاهد حضور Green Lantern نبودیم!

Superman vs Spider-Man

۱۹. در اوایل دهه هشتاد بین DC و Marvel مذاکراتی برای ساخت یک Crossover بین دنیای ابرقهرمانان آنها شکل گرفت، البته که این مورد به سرانجام نرسید ولی در سال ۲۰۰۳ یک کامیک به نویسندگی Kurt Busiek و طراحی George Miller منتشر شد که تا حدودی طرفداران را راضی کرد. در این کامیک Krona از شروران دنیای DC به Universe مارول می‌رود و درصدد پی بردن به راز آفرینش است. این کامیک تا حدودی طرفداران را راضی کرد و امروزه در اینترنت هم می‌توانید آن را بیابید و بخوانید. اما از نظر من تا به امروز Superman vs Spider-Man بهترین Crossover بین DC و Marvel بوده است.

۲۰. در سال ۷۳ میلادی DC می‌خواست براساس JLA انیمیشنی بسازد اما مختص کودکان، آنها Hanna-Barbera از مشهورترین زوج‌های انیمیشن ساز را دعوت به همکاری کردند. Hanna-Barbera اما عنوان JLA را تغییر دادند و Super Friends را برای آن انتخاب کردند که عنوانی مناسب برای کودکان است.

امیدواريم از مطلب “معرفی گروه لیگ عدالت” لذت برده باشید.

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها