معرفی شخصیت Venom / حقایق جالب در مورد ونوم

با یکی دیگر از سری مقالات آشنایی با قهرمانان و شروران دنیای Marvel در خدمت شما هستیم. در این مقاله می‌خواهیم درباره شخصیت ونوم صحبت کنیم و حقایقی درباره او را برایتان شرح دهیم. با سایت ساعت هفت با  معرفی شخصیت ونوم در خدمت شما هستیم.

آشنایی با شخصیت‌های دیگر دنیای مارول: معرفی تمام شخصیت های مهم Marvel/ آشنایی با قهرمانان دنیای مارول

معرفی شخصیت Venom / حقایق جالب در مورد ونوم

معرفی شخصیت ونوم / آشنایی با او 

کاراکتر ونوم یک انگل بیگانه به نام Symbiotic است. بی‌شکل و مایع مانند، که با پیوند با یک میزبان شکل می‌گیرد. این انگل به میزبان قدرت‌های زیادی می‌دهد و خود را ونوم معرفی می‌کند. این شخصیت اولین بار در شماره 252امِ The Amazing Spider‌-Man (سال 1984) به عنوان یک لباس‌ بیگانه‌ی زنده مورد استفاده قرار گرفت ولی او به عنوان Venom در شماره 300 همین سری در مِی 1988 معرفی شد.

اولین میزبان او خودِ Spider-Man بود، ولی پیتر پارکر پی به ماهیت حقیقی این اَنگل پی برد و او را از خود جدا کرد، دومین میزبان ادی براک بود. او در آن سال‌ها یکی از سه دشمن اصلی Spider-Man در کنار گوبلین سبز و دکتر اختاپوس بود. اما رفته رفته او به کاراکتری ضدقهرمان بدل گشت و حتی به کمک پیتر پارکر هم می‌شتافت. او بعد از “ادی براک” میزبان‌های دیگری هم داشت که برجسته‌ترین آنها و شرورترینشان Mac Gargen بود که در بین سال‌های 2005 تا 2009 تجسم اصلی ونوم بود. در حال حاضر پسر بیولوژیک براک یعنی Dylan میزبان ونوم است.

حقایقی درباره شخصیت ونوم

۱. طرفداران کتاب‌های کامیک به خوبی می‌دانند که شخصیت‌ها عموماً محصول ذهن یک نویسنده و یا طراح می‌باشند. ونوم اما از این جهت غیرمعمول است، چراکه هر نویسنده و یا طراحی دستی در این کاراکتر برده است. در واقع مفهوم این کاراکتر در ابتدا یک لباس بیگانه با طراحی مشکی بود که در Cross-Over جنگ‌های مخفی در سال 1985 پذیرفته شده بود اما به صورت یک انگل بیگانه در ادامه آن را پروراندند و در نهایت در سال 1988 خود واقعی ونوم را در صفحات کامیک دیدیم. نویسندگان و طراحان زیادی در خلق این کاراکتر نقش داشته‌اند، از جمله رندی شولر، راجر استرن، تام دی‌فالکو، مایک زک، ران فرنز، دیوید میشلینی و تاد مک‌فارلن.

معرفی شخصیت Venom / حقایق جالب در مورد ونوم

۲. یکی از شروران دنیای کامیک‌های Spider-Man که بسیار مبهم و تقریباً فراموش شده است، به نام Sin-Eater نقشِ کلیدی در پیدایش ونوم داشت. ادی براک یک مقاله در اینترنت منتشر کرده و ادعا می‌کند که هویت یک شرور را توانسته شناسایی کند. اما وقتی Spider-Man شرور واقعی را می‌یابد، معلوم می‌شود که اریک اشتباه کرده است. همین موضوع باعث می‌شود که اریک شغلش را از دست بدهد و همینطور نامزدی‌اش با Anne Weying بهم بخورد و نفرت او از Spider-Man به شدت افزایش یابد.

۳. برای فیلم‌بازان ونوم یک کاراکتر شبه‌قهرمان است. اما کامیک‌خوا‌ن‌ها می‌دانند که تبدیل شدن ونوم از یک کاراکتر شرور به یک قهرمان، برای ادی براک پروسه‌ای کُند و پیچیده بود. در داستان‌های Bride of Venom و Lethal Protector شاهد گذشته‌ی سخت Eddie Brock بودیم. او در نهایت نفرت خود از Spider-Man را کنار گذاشته در سانفرانسیسکو به تنهایی از بی‌خانمانان محافظت می‌کند. این تکامل کاراکتر ونوم نه یک شبه بلکه در طول دهه‌ی 80 و 90 در داستان‌های مختلف شکل گرفت.

۴. ارتباط و همزیستی بین اَنگل و ادی براک بسیار قوی و منحصر به فرد است. در واقع این اَنگل به جای تخلیه یکباره انرژی میزبان و کشتن آن، به دنبال حفظ میزبان است.

معرفی شخصیت Venom / حقایق جالب در مورد ونوم 1

۵. با اینکه داستان‌ Maximum Carnage جزو بهترین کمیک‌های Spider-Man نیست ولی تاثیر زیادی بر فیلم ونوم داشت. داستانی که باعث شد ونوم در هیبت یک قهرمان در کنار Spider-Man از قتل‌عام مردم توسط Carnage جلوگیری کند.

۶. از میزبانان بی‌شمار ونوم می‌توان به Scorpion نیز اشاره کرد. پس از جدایی از “ادی براک” این اَنگل با Mac Gargan همزیستی ایجاد می‌کند. او به Sinister Twelve، نسخه بزرگ‌تر Sinister Six می‌پیوندد و بعداً به عضویت Thunderbolts نیز در می‌آید.

معرفی شخصیت Venom / حقایق جالب در مورد ونوم

۷. در این سال‌ها که افراد زیادی ونوم بودن را تجربه می‌کردند، ادی براک هم توسط نیش زهرآگین Scorpion تبدیل به Anti-Venom شد! انگلی جدید از بقایای ونوم که به کار خود ادامه می‌دهد و گهگداری به کمک Spider-Man می‌شتابد.

معرفی شخصیت Venom / حقایق جالب در مورد ونوم

۸. یکی دیگر از نسخه‌های ونوم که احتمالاً درباره‌اش نمی‌دانید، نسخه‌ی ونوم‌ای از دکتر اختاپوس است. این در حالی رخ داد که اُتو اُکتاویوس نیز Spider-Man بود! در واقع این نسخه که The Superior Venom نام داشت، ترکیبی از هوش بالای دکتر اختاپوس و قدرت‌های Spider-Man و خود ونوم بود.

۹. جالب است بدانید که Venom verse هم وجود دارد! بی‌نهایت شخصیت از سرتاسر داستان‌های مارول که توسط انگل بیگانه آلوده شده‌اند. نسخه‌های Venomized شده‌ی کاپیتان آمریکا، ددپول، پلنگ سیاه و بسیاری دیگر، در برابر Poison‌ها در کنار هم می‌جنگند. این نژاد بیگانه از بُعد دیگری برای تغذیه از انگل‌های بیگانه وارد دنیای مارول می‌شوند.

۱۰. همه ما می‌دانیم منشاء ونوم چیست اما در Earth-1610 والدین پیتر زیست‌شناسان برجسته‌ای بودند که در ساخت این سیمبیوت برای منافع پزشکی، نقش داشتند. در آخر اما آزمایش شکست خورد و سیمبیوت ونوم با ادی براک، که در این Earth دوست پیتر پارکر بود، پیوند خورد.

امیدوارم از مطلب معرفی شخصیت Venom لذت برده باشید…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها