معرفی شخصیت Deadpool / حقایقی در مورد شخصیت دِدپول

با سلام خدمت شما همراهان گرامی مجله اینترنتی ساعت هفت، با یکی دیگر از سری مقالات آشنایی با شخصیت‌های مارول در خدمت شما هستیم. در این قسمت قصد دارم شما را با Wade Wilson یا همان Deadpool خودمان آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

آشنایی با شخصیت‌های بیشتر: معرفی تمام شخصیت های مهم Marvel/ آشنایی با قهرمانان دنیای مارول

مطلب مرتبط: هفت فیلم برتر رایان رینولدز / آشنایی با او و بهترین فیلم‌هایش

معرفی شخصیت Deadpool / مزدورِ وراج

نام اصلی او وید وینستون ویلسون (Wade Winston Wilson) است که به او لقب “Merc with a Mouth” را داده‌اند. این شخصیت توسط Fabian Nicieza و Rob Liefeld خلق شده است. اولین حضور او به کامیک The New Mutant شماره ۹۸اُم به سال ۱۹۹۱ بر می‌گردد. او در کامیک‌های The New Mutant و بعدتر X-Force شخصیتی ابرشرور داشت و بعدها سران مارول، پتانسیل بالای این کاراکتر را دیدند و او را تبدیل به ضدقهرمانی که می‌شناسیم کردند. او دارای فاکتور خود درمانی بسیار قدرتمندی است که حتی از Wolverine قوی‌تر است. او را مزدور وراج می‌نامند زیرا دیالوگ‌های کل صفحه را پر می‌کند، تیکه‌ها و متلک‌های بسیاری به کاراکترهای دوروبرش می‌اندازد. از طرفی Deadpool معروف است به دیوار چهارم را شکستن، شریک کردن آنها در شوخی‌هایش یا حتی انداختن تیکه به مخاطبانش، او تنها کاراکتر مارول است که می‌داند در یک داستان مصور زندگی می‌کند!

معرفی شخصیت Deadpool / حقایقی در مورد شخصیت دِدپول

شخصیت Deadpool همان Deathstroke The Terminator است. حتی نامش نیز شبیه اوست، Wade Wilson vs Slade Wilson، هر دو از شمشیر استفاده می‌کنند، هر دو مزدورند و حتی هر دو فاکتور خود درمانی‌ دارند! این موارد چیزی است که اعصاب DC Fanها را خُرد می‌کند وقتی یاد Deadpool می‌افتند. شخصیت Deathstroke کاراکتری بود که DC Fanها هر وقت در کَل کَل‌هایشان کم می‌آوردند از آن به عنوان کارت آس و یا ضربه‌ی نهایی استفاده می‌کردند و بر Marvel Fanها چیره می‌گشتند. Deathstroke کسی بود که تمام اعضای Justice League را یک تنه زمین زده بود و یکی از ابرشرورانِ جذاب دنیای DC بود. Rob Liefeld از طرفداران Deathstroke بود و با الهام از این کاراکتر، شخصیت خودش را ساخت. اما با خلق داستان‌های Deadpool حتی داستان‌هایش نیز شبیه Deathstroke بود. هر دو قاتلانی قرادادی بودند که در ازای پول هر کسی را می‌کشتند. Deathstroke به سراغ Teen Titansها رفت و Deadpool هم در اولین اقدام جدی به سراغ New Mutantهای نوجوان، اما Rob تصمیم گرفت او را از قالب یک ابرشرور بیرون آورده و به ضدقهرمان تبدیل کند، اقدامی که باعث محبوبیت بیش اندازه‌ی او در میان Marvel Fanها شد. حرکتی مشابه آن را DC نیز انجام داد و Deathstroke را تبدیل به ضدقهرمان کرد و حالا این DC بود که از روی دست Rob تقلب می‌کرد!

معرفی شخصیت Deadpool / حقایق جالب در مورد شخصیت دِدپول

۱. حتی Deadpool هم توسط سران مارول جدی گرفته نمی‌شد، درست مانند کاراکترش در کامیک‌ها. اما جدای از کشت و کشتارهای او و مرگ‌هایش (او نامیراست)، این حس شوخ طبعی بی‌پایان او حتی زمانی که از وسط به دو نیم تقسیم می‌شد، بود که طرفداران را مجذوب کاراکتر Deadpool می‌کرد. طرفداران خواهان حضور او در همه کامیک‌ها بودند و خیلی زود و بعد از دو سال Deadpool صاحب داستان‌های مستقل خود شد و بعدها او را در هر گوشه‌ای می‌دیدید. مشابه همین اتفاق در فیلم‌ها هم افتاد و مردم از حضور Deadpool در فیلم‌های Wolverine راضی نبودند و این رایان رینولدز و طرفداران Deadpool بودند که او را مستقل کردند و فیلم‌های Deadpool تبدیل به موفق‌ترین فیلم‌های درجه-R شد.

۲. برعکس ما مخاطبان که از وراجی‌های او لذت می‌بریم، در دنیای کامیک‌ها همه از دهانِ گشادِ او خسته شده‌اند و بعضی برای بسته شدن دهان این خَردهن، به زور متوصل می‌شوند!

۳. مبارزه‌ی تن به تن با او خودکشی است، زیرا اگر سرش را بزنید، دوباره سرش رشد می‌کند، نصفش کنید، دوباره پایین تنه‌ای جدید در می‌آورد، با بمب اتم بر سرش خراب شوید، او زنده می‌ماند، در اسید حلش کنید (اگر اجازه این کار به شما بدهد) فاکتور خود درمانیش او را از حل شدن در اسید می‌رهاند. در کل نه هالک و نه Wolverine حتی به گردش هم نمی‌رسند.

معرفی شخصیت Deadpool / حقایق جالب در مورد شخصیت دِدپول

۴. وقتی بچه بود علاقه‌ی شدیدی به کاپیتان امریکا داشت. (معرفی کاپیتان امریکا)

۵. ددپول عاشق بمبه، هرچی بزرگتر، بهتر.

۶. یکبار Venom با Deadpool ترکیب شد، این ترکیب را Venompool می‌نامند.

۷. یکی از کارهایی که او را به بهشت خواهد برد این است که او اعضای بدنش را به مردمی که‌ نیازمند هستند، اهدا می‌کند. به علت داشتن فاکتور خوددرمانی عضو از دست رفته دوباره رشد می‌کند!

۸. یکبا لوکی او را نفرین کرد و Deadpool شبیه تام کروز شد!

۹. بعد از دومین مرگ Deadpool، چهار نسخه ازش دوباره احیا شدند که یکی از آنها فقط می‌توانست بگوید: No Pickles.

معرفی شخصیت Deadpool / حقایقی در مورد شخصیت دِدپول

۱۰. او و اسپایدرمن بعد از یک نبرد تن به تن از شدت خستگی بی‌هوش شدند. (حقایق جالب در مورد شخصیت اسپایدرمن)

۱۱. او در خلا هم می‌تواند زنده بماند.

۱۲. چون او از هیچ‌کسی نمی‌ترسد، جت چند میلیون دلاری Tony Stark را دزدید.

۱۳. او می‌تواند با بریدن صفحات کامیک‌ بوک‌هایش به گذشته و آینده داستان‌هایش سفر کند.

۱۴. بخاطر فاکتور خوددرمانی‌اش سلول‌های مغزش همیشه در حالتی ثابت قرار دارند.

معرفی شخصیت Deadpool / حقایق جالب در مورد شخصیت دِدپول

۱۵. جالب است بدانید که Ghost Rider نمی‌تواند Deadpool را قضاوت کند.

۱۶‌. چترنجات؟ Deadpool اهل این سوسول بازیا نیست، او ترجیح می‌دهد که بر روز زمین با سَر سقوط، زیرا فاکتور خوددرمانیش را ترجیح می‌دهد!

۱۷. او با دو انگشت گردن یک فرد را شکسته است!

۱۸. ددپول تنها شخصیت مارول است که از مرگ استن لی فقید آگاه است.

۱۹. ددپول یکبار با چهار سیمیوت به طور همزمان ادقام شد.

۲۰. وِید ویلسون اسم حقیقی Deadpool نیست. او این اسم را از فردی گرفت که خیال می‌کرد کشته است. این فرد همان T-Ray می‌باشد.

deadpool Ipod Daredevil

۲۱. ددپول یکبار به پشت Dearedevil یک Ipod و یک تکه‌نوار متصل کرد و به او گفت این وسیله که بهت متصل کردم تو رو می‌بره به دنیای موازی (Dimension X) و او را خَر کرد!

معرفی شخصیت Deadpool / حقایقی در مورد شخصیت دِدپول

۲۲. کامیک شماره ۲۷اُم Deadpool بخاطر داشتن بیشترین کاراکتر ابرقهرمانی شناخته شده در گینس ثبت شده است. Deadpool در این شماره برای جشن تولدش تمام شخصیت‌های مارول را دعوت کرد!

۲۳. ددپول از اینکه در دنیای ما فقط برای سرگرمی ما از او استفاده می‌شود، سرخورده است! یعنی اینکه او در یکی از کامیک‌های دیوار چهارم را شکست و متوجه شد که از او تنها برای سرگرمی یک عده آدم سواستفاده می‌شود.

۲۴.  تمام اعضای قطع شده‌ی بدن Deadpool همدیگر را پیدا کرده و با هم ادقام شدند و Evil Deadpool را بوجود آوردند.

۲۵. ددپول فردی را که مدعی بود سه‌گانه دوم فیلمStar Wars از سه گانه اول بهتر است را کشت!

معرفی شخصیت Deadpool / حقایقی در مورد شخصیت دِدپول

۲۶. ددپول از گاو می‌ترسد.

۲۷. کاپیتان امریکا سپرش را به قصد کشتن ددپول پرتاب کرد ولی ددپول آن را درست قبل از برخورد با صورتش گرفت.

۲۸. ددپول تا حالا خوشبختی را تجربه نکرده است.

۲۹. کارنج قبل از اینکه ددپول بتواند واکنشی از خود نشان دهد او را به طور کامل تکه تکه کرد (زنده ماند ولی تیکه تیکه شد).

۳۰. کاپیتان آمریکا قهرمان کودکی ددپول بود. او وقتی برای خود کسب شهرت کرد و از یک مزودور تبدیل به قهرمان شد، کاپیتان آمریکا جزو معدود افرادی بود که به او بابت این موضوع تبریک گفت.

معرفی شخصیت Deadpool / حقایقی در مورد شخصیت دِدپول 1

۳۱.  ددپول دوبار از Moon Knight شکست خورده است.

۳۲. همچون تانوس، ددپول نیز عاشق مرگ شد ولی تانوس از این موضوع باخبر گشت و بخاطر همین ددپول را فناناپذیر کرد تا هیچ وقت نتواند مرگ را ببیند.

۳۳. خون‌آشام‌ها نمی‌توانند اسپایدرمن و ددپول را گاز بگیرند، زیرا خون اسپایدر من حاوی تار عنکبوت است و ددپول هم که سرطان داشت.

۳۴. ددپول هم مانند Punisher توانسته یک Universe را نابود کند. (مانند Wolverine)

۳۵. ددپول یکبار دمای منفی ۴۲ درجه را به مدت ۳ روز دوام آورد و خود را با بتمن قیاس کرد. بتمن ۱۲ دقیقه این دما را تحمل کرده است!

۳۶. ددپول تنها کسی است که بدون استفاده از هیچ وسیله‌ای Venom را مجبور کرد که بدنش را ترک کند. آنقدر روی مَخ Venom رفت که بدبخت فرار را به قرار ترجیح داد!

امیدواریم از مطلب “معرفی شخصیت Deadpool” لذت برده باشید…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها