معرفی شخصیت Thanos 

تانوس از قدرتمندترین شروران دنیای مارول محسوب می‌شود. امروز در ادامه معرفی شخصیت‌های دنیای مارول، قصد داریم تا حقایقی جذاب از این شخصیت (از دنیای کمیک و فیلم‌های مارول) را با شما در میان بگذاریم تا بیشتر با این ابرشرور آشنا شوید. در ادامه با سایت ساعت هفت با “معرفی شخصیت Thanos ” در خدمت شما هستیم.

لیست اصلی : معرفی تمام شخصیت های مهم Marvel/ آشنایی با قهرمانان دنیای مارول

معرفی شخصیت Thanos / تایتان پرابهت

شخصیت Thanos توسط جیم استرالین (Jim Starlin) در فوریه ۱۹۷۳ خلق شد و اولین بار در کامیک The Invincible Iron Man به شماره ۵۵ حضور پیدا کرد. او یکی از موجودات شرور و ابدی از قمر Titan (تایتان) است و در شمارِ قدرتمندترین موجودات دنیای Marvel شناخته می‌شود. او با گروه‌های مختلفی از جمله Avengers تا Fantastic Four و X-Men تا Guardian Of The Galaxy درگیری داشته است.

در حالی که معمولاً به عنوان یک شرور خبیث به تصویر کشیده شده، اما در بسیاری از داستانها از نظر اخلاقی او بسیار پیچیده نشان داده‌ شده است و او اقدامات شرورت بار خود را با دلایل مختلف موجه می‌پندارد. شاید شناخته شده‌ترین نقش این شخصیت در خطِ داستانیِ The Infinity Gauntlet سال 1991 باشد که اوج گره‌های داستانی چندین عناون قبلی بود. در این شماره او با موفقیت شش نگین بی‌نهایت را در دستکش مخصوصش میکارد و از آنها برای کشتن نیمی از جمعیت جهان از جمله چندین قهرمان از دنیای مارول استفاده می‌کند. اینکار برای جلب توجه مرگ (Death) صورت می‌گیرد تا تانوس عشقش را به او ثابت کند! اگرچه این رویدادها بعداً خنثی شد، اما این خطِ داستانی یکی از محبوب‌ترین آثار منتشر شده توسط مارول باقی مانده است.

معرفی شخصیت Thanos / حقایق جالب از شخصیت تانوس

حقایقی درباره Thanos / حقایق جالب از شخصیت تانوس

۱. کاراکتر Drax در کامیک‌ها ریشه متفاوتی از فیلم‌ها دارد. Thanos یکبار به طور مخفیانه با یک سفینه فضایی به زمین آمد. اتفاقا خانواده Drax نیز در ماشینی در همان حوالی بودند که Thanos متوجه آنها شد و چون نمی‌خواست حضورش در زمین فاش شود، آنها را از بین برد.

۲. با وجود نابودی ماشین ولی عمل Thanos از دید پدرش پنهان نماند. Mentor از این حرکت برآشفت و با کمک پدرش Kronos آنها هوشیاری Arthur Douglas به یک موجود دیگر با قدرت‌های فرابشری منتقل کردند تا بتواند Thanos را از بین ببرد‌.

۳. همانطور که می‌دانید Thanos یکی از آخرین نوزادانی است که در قمر تایتان از سیاره زحل، به دنیا آمده است. اما او در هنگام تولد نوزادی سالم نبود.

۴. قد او ۶ فوت و ۷ اینچ است که با توجه به ظاهرش و آن کله کچل بنفش رنگ او را ترسناک می‌کند.

۵. او مرگ (Death) را دید و یک دل نه صد دل عاشقش شد. اما خُب مرگ هم دستنیافتنی بود ولی برای اینکه خود را لایق او نشان دهد و دل او را بدست آورد به دنبال قدرت‌طلبی رفت.

معرفی شخصیت Thanos / حقایق جالب از ابرشرور دنیای مارول

۶. آری، Thanos تمام اعمالش را با دلیل عشقش به مرگ(Death) توجیح می‌کرد، حتی اگر عملش بر ضد همه چیز یا همه کس بود. اما مرگ باعث شد تا او اندکی سر عقل بیاید. در یکی از کامیک‌ها فرعون مصر قلب عالم (Heart of Universe) را یافته بود و از آن برای نابودی قهرمانان زمین و اجماع قدرت آنها برای خود، استفاده کرد. Thanos نه تنها خسارات فرعون را جبران کرد بلکه با قدرت قلب عالم دنیا را جای بهتری تبدیل کرد. این کار باعث شد مرگ به گونه او بوسه بزند و با او برای اولین‌بار گفتگو کند. بعد از آن Thanos تصمیم گرفت، اعمالش تنها برای رضای Death باشد!

۷. با اینکه Thanos قدرت‌های زیادی دارد ولی او در طول این‌ سال‌ها قدرت‌هایش به اصطلاح تقویت (Enhanced) شده‌اند. حتی Death هم قدرت‌هایش را ارتقاء داده است. از قدرت‌های او به تلپورت و جابه‌جایی اشیاء و شکست‌ناپذیری می‌توان اشاره کرد.

۸. این کاراکتر بیشترین دقایق حضور در فیلم‌های MCU را دارد. او بیشتر از ۵۵ دقیقه در فیلم Avengers Infinity War حضور داشت.

۹. گروهی که به Thanos خدمت می‌کنند، Cull Obsidian هستند که با نام Black Order نیز شناخته می‌شوند.

معرفی شخصیت Thanos / حقایق جالب از ابرشرور دنیای مارول

۱۰. همه از Thanos می‌ترسند و می‌توان به جرات گفت تمام عالم از او می‌ترسند ولی خودش از Adam Warlock می‌ترسد! این کاراکتر توسط Stan Lee و Jack Kirby خلق شد ولی Jim Starlin او را دوباره به کامیک‌ها برگرداند و زمانی که تانوس به دنبال سنگ‌های ابدیت بود، Warlock هم با Avengers و Captain Marvel و Moondragon تشکیل تیمی قدرتمند داد تا جلوی او را بگیرد.

معرفی شخصیت Thanos / حقایق جالب از ابرشرور دنیای مارول

۱۱. جاش برولین بازیگر نقش Thanos گفته است که برای اینکه بتواند از عهده نقش‌اش برآید احتیاج به الگو و منبع الهام داشته است. او بیان کرده است که Colonel Kurtz از فیلم Apokolips Now با بازی مارلون براندو الهام گرفته است. (بهترین فیلم های مارلون براندو)

۱۲. گذشته شخصیت گامورا (دخترخوانده‌ی تانوس) دقیقا و مو به مو با کامیک‌ها یکسان است و به همان اندازه احساسی و تاثیرگذار است.

معرفی شخصیت Thanos / حقایق جالب از ابرشرور دنیای مارول

۱۳. از طرفی برای اینکه گامورا یک قاتل خونسرد و بدون قلب نشود، Thanos روزی را برای جشن تولد او تعیین کرد و هر سال این روز را جشن می‌گرفت. او حتی به گامورا درباره کریسمس گفت و هر سال این جشن زمینی را برایش برگذار می‌کرد.

۱۴. جاش برولین بازی در نقش Thanos را به بازی در فیلم Deadpool ترجیح می‌داد. زیرا Thanos را شخصیتی کامل‌تر می‌دانست.

۱۵. در کودکی به او صلح‌طلبی و دوستی را آموختند ولی Thanos بیشتر منزوی و نیهیلیست (هیچ‌انگاری) بود.

۱۶. او برادری به نام Eros دارد که برعکس او زن‌باز و ماجراجو است.

۱۷. یکی از قدرت‌های کمتر شناخته شده‌ی Thanos این است که او می‌تواند میدان انرژیئی به دور خود ایجاد کند که حتی Hulk هم نمی‌تواند از آن بگذرد.

معرفی شخصیت Thanos / حقایق جالب از ابرشرور دنیای مارول

۱۸. در سال ۱۹۹۸ اولین حضور Thanos در رسانه‌ها در انیمیشن Silver Surfer بود.

۱۹. بدون سنگ‌های ابدیت Thanos به اندازه کافی قدرتمند هست تا Avengers را نابود کند ولی با سنگ‌های ابدیت دیگر نمی‌توان در برابرش ایستادگی کرد. در کامیک‌ها استراتژی مارول برای شکست او این بود که قهرمانان در نهایت فهمیدند که Thanosای که با آن مبارزه می‌کنند در واقع یک Clone است. خوشبختانه در MCU شاهد همچین چیز مزخرفی نبودیم!

۲۰. بعدها در یک سریال تلویزیونی خود واقعی Thanos برای دست‌یابی به کهکشان ظاهر شد و با سنگ‌های ابدیت به دنبال فتح کهکشان‌ها رفت.

۲۱. در Comic-Con سال ۲۰۱۴ جاش برولین با دستکش ابدیت برای مصاحبه حاضر شد.

۲۲. دلایل زیادی وجود دارد که چرا تانوس از میان مردمش تبعید شد. یکی از آنها که از همه مسخره‌تر است این است که او اولین Eternalای بود که سلاح را اختراع کرد و این برخلاف قوانین Eternalها بود.

۲۳. اما تانوس دوباره به Titan برگشت و اینبار به قصد نابودی کامل سیاره مادری‌اش، با سلاح هسته‌ای و قدرت‌های شخصی‌اش را داشت. هزاران نفر را کشت و تنها عده‌ی معدودی را اَمان داد.

۲۴. در انتهای فیلم Guardians of The Galaxy قرار بود قسمت مربوط به Thanos از فیلم برداشته شود اما در آخر جاش برولین که در حال کار در پروژه Everest بود، خود را به فیلم رساند و نقش Thanos را بازی کرد.

معرفی شخصیت Thanos / حقایق جالب از ابرشرور دنیای مارول

۲۵. دشمنان بسیاری در برابر او قرار گرفته‌اند، Hulk یکی از آنهاست که رُسِ Thanos را کشید ولی در نهایت Thanos شکستش داد و همینطور Thor که او شکست خورد. اما Thanosخدایان را هم به زانو درآورده از جمله Odin و Galactus پس او را اصلا دست‌کم نگیرید. (معرفی شخصیت ثور)

۲۶. نیازی به گفتن نیست که Darkseid (ابر شرور دنیای DC)‌ منبع الهام تانوس بوده است و این را خود طراحش Jim Starlin نیز بیان کرده است. (معرفی شخصیت Darkseid)

۲۷. او مادر خودش را شکنجه کرد تا بداند که کسی مانند Thanos چگونه ممکن است متولد شده باشد!! احتمالا هیچ روانکاوی این پرونده را قبول نخواهد کرد!

معرفی شخصیت Thanos / حقایق جالب از ابرشرور دنیای مارول

۲۸. در یکی از کامیک‌ها تانوس که حوصله‌اش سر رفته بود برای اینکه خودش را به چالش بکشد از روی خودش Cloneهایی ساخت و با آنها مبارزه کرد. در نهایت آنها را درون سلول قرار داد تا در آینده از آنها بهره ببرد. اما این کلون‌ها از سلول خود فرار کردند و هرج و مرجی واقعی را رقم زدند. در نهایت گامورا و Adam Warlock به کمک خودِ Thanos آنها را از بین بردند.

معرفی شخصیت Thanos / حقایق جالب از ابرشرور دنیای مارول

۲۹. تولد Thanos برای مادرش دردناک و ترسناک بوده است. مادرش از همان ابتدا پی برد که تانوس چیزی جز ویرانی ببار نخواهد آورد و سعی کرد بچه خودش را بکشد ولی پدرش نوزاد را نجات داد.

۳۰. قرار بود که Thanos شرور قسمت دوم Avengers باشد ولی Joss Whedon مخالفت کرد و دیگران متقاعد کرد که تانوس باید Overlord of Evil (ارباب شر) باشد نه یک شرور معمولی.

۳۱. باورش سخت است ولی تانوسِ قدرتمند و فاتح کهکشان‌ها به Squirrel Girl در نبردی تک به تک باخته است!! (تصاویر!)

۳۲. او یک پسر هم دارد که درمانگر است.

۳۳. پسرش Thane نام دارد و وقتی پدرش را برای اولین بار ملاقات کرد، تانوس را در یک کریستال اسیر کرد.

معرفی شخصیت Thanos / حقایق جالب از ابرشرور دنیای مارول

۳۴. نام Thanos از کلمه Thanatos گرفته شده است که اشاره به یکی از نظریه‌هایِ زیگموند فروید دارد.

۳۵. خُب Thanos قدرت‌های زیادی دارد و کاملا نفوذناپذیر است و نمیتوان صرفا با زور بازو او را از بین برد. ولی او نقطه ضعفی دارد، آری، او نمیتواند در برابر نیروهای روانی مقاومت کند. او بخاطر هوسی که نسبت به مرگ(Death) دارد زیر بار فشار روانی خود را می‌کشد تا به Death برسد!

امیدواریم از مطلب معرفی شخصیت Thanos راضی بوده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مجتبی
مجتبی

خیلی نکات جالبی بود
لذت بردم ممنون