معرفی شخصیت Black Widow / حقایقی در مورد شخصیت بیوه سیاه

به مناسبت انتشار فیلم مورد انتظار Black Window در این مطلب می‌خواهیم شما را با حقایقی در مورد شخصیت اصلی این فیلم آشنا کنیم، شخصیت بیوه سیاه که یکی از محبوب‌ترین کاراکترهای دنیای مارول محسوب می‌شود. در ادامه بیشتر با حقایقی در مورد این شخصیت آشنا خواهید شد، پس با سایت ساعت هفت با “معرفی شخصیت Black Widow” همراه شما هستیم.

لیست اصلی : معرفی تمام شخصیت های مهم Marvel/ آشنایی با قهرمانان دنیای مارول

دیگر مطالب مرتبط با دنیای مارول: 

نقد و بررسی فیلم سینمایی Black Widow

معرفی فیلم های فاز چهارم دنیای سینمایی مارول/ تاریخ انتشار و…

معرفی شخصیت Loki /حقایق جالب در مورد شخصیت لوکی

معرفی شخصیت Thor خدایِ رعد 

معرفی شخصیت Captain America 

معرفی شخصیت Iron Man 

معرفی شخصیت Vision (ویژن) 

معرفی شخصیت Scarlet Witch (واندا)

معرفی شخصیت Black Widow / حقایقی در مورد شخصیت بیوه سیاه

پیشینه شخصیت Black Widow

(همین اول کار بگویم تا آنجا که اطلاعات زیستی‌ام یاری می‌کند، نام بیوه سیاه متعلق به یک نوع رُتِیل باید باشد.)

ناتاشا رومانوف (Natalia Alianovna “Natasha” Romanova) نام اصلی بیوه سیاه می‌باشد، استن لی داستان‌نویس این شخصیت، دون ریکو (Don Rico) نویسنده و دان هِک (Don Heck) طراح آن بودند. Black Widow در سال ۱۹۶۴ و در شماره ۵۲ کامیک Tales of Suspense برای بار دوم (با شکل و شمایل امروزی) پا به دنیای Marvel گذاشت. این کاراکتر در ابتدا آنتاگونیست شخصیت Iron Man (معرفی شخصیت مرد آهنی) بود و در نقش یک جاسوس روسی در برابر مرد آهنی قرار گرفت. او طی اتفاقاتی به ایالات متحده مهاجرت کرد و عضو گروه S.H.I.E.L.D شد و در نهایت عضوی از گروه Avengers شد.

معرفی شخصیت Black Widow / حقایقی در مورد شخصیت بیوه سیاه

۱. در سال ۱۹۴۰، Claire Voyant با نام مستعار Black Widow در کامیک‌ها فعالیت می‌کرد. او با شخصیت تو دِل برو و دوست‌داشتنی بیوه سیاه که در سال ۱۹۶۴ معرفی شد کاملا فرق دارد. او نامش را بخاطر اینکه بر روی بدن قربانیانش علامت بیوه سیاه(عنکبوت) می‌گذاشت، بدست آورد.

۲. او در اتحاد جماهیر شوروی به دنیا آمد و نامش ناتاشا بود، وقتی به آمریکا مهاجرت کرد نامش را ناتالیا گذاشت.

۳. در کامیک‌ها نیز همراه با Iron Man پا به دنیای مارول گذاشت و دقیقا همین اتفاق هم در فیلم‌ها افتاد و او اولین بار در فیلم Iron Man معرفی شد.

۴. او در ابتدا قرار بود از شخصیت‌های Iron Man و Spider Man برای شوروی جاسوسی کند.

معرفی شخصیت Black Widow / حقایقی در مورد شخصیت بیوه سیاه

۵. بیوه سیاه در سال ۱۹۲۸ به دنیا آمده و این نکته در کامیک‌ها ذکر شده است اما چطور ناتاشا توانسته بعد از این همه مدت زیباییش را حفظ کند؟

۶. دلیل پیر نشدن ناتاشا سرمی است که به مانند Captain America (معرفی شخصیت کاپیتان آمریکا) به او تزریق شده است. این سرم به مانند نسخه آمریکاییش، توانائی‌های فیزیکی و ذهنی او را تقویت کرده و طول عمرش را افزایش داده است.

۷. قبل از دریافت سرم این Bucky Barnes بود که به او مهارت‌های رزمی، نظامی و غیره را آموخت. آنها برای مدتی هم وارد یک رابطه عاشقانه شدند.

۸. او با Hawkeye، Hercules و Daredevil نیز وارد رابطه شده است، البته این روابط بیشتر بخاطر هدف ناتاشا برای تخلیه اطلاعاتی این افراد و اهداف این‌گونه صورت گرفته است.

۹. او را به عنوان معشوقه‌ی یک جاسوسِ روسِ دیگر تعلیم داده بودند ولی بعد از آنکه KGB مرگ این جاسوس را جعل کرد، ناتاشا تمام تمرکزش را روی پروژه Black Widow گذاشت.

۱۰. در سال ۲۰۰۴ حق ساخت فیلم از روی داستان‌های Black Widow به Lionsgate فروخته شد. در آن زمان Lionsgate می‌خواست مانند دیگر استودیوهای فیلم‌سازی فیلم‌های اکشنی با محوریت قهرمانان زن درست کند، با شکست فیلم‌هایی مانند Tomb Raider با بازیِ Angelina Jolie و خیلی‌ از فیلم‌های دیگر، Lionsgate پروژه را قبل از استارت خوردن، کنسل کرد. نویسنده فیلم‌نامه آن فیلم David Hayter بود.

۱۱. در ابتدا قرار بود امیلی بلانت نقش بیوه سیاه را بازی کند و حتی قراردادش را نهایی کرده بود ولی چون فیلم‌نامه فیلم Gulliver’s Travels بیشتر نظرش را جلب کرد و اینکه تاریخ فیلم‌برداری این فیلم با Iron Man 2 تداخل داشت از بازی در نقش Black Widow انصراف داد.

معرفی شخصیت Black Widow / حقایقی در مورد شخصیت بیوه سیاه

۱۲. با این همه، Marvel افراد دیگری را مدنظر داشت، مانند Eliza Dushku یا حتی Angelina Jolie یا Natalie Portman ولی در نهایت ناتالی پرتمن به Thor پیوست و نقش Black Widow به اسکارلت جوهانسون رسید. (با بهترین فیلم‌های اسکارلت جوهانسون آشنا شوید.)

۱۳. بیوه سیاه ۱۹۶۴ در نگاه اول تنها اسمش با عنکبوت مورد نظر یکی است ولی او واقعا بیوه است و همسرش Alexie بار اول مرگش را جعل کرد ولی در داستان‌ دیگری واقعا مُرد و ناتاشا را بیوه کرد.

معرفی شخصیت Black Widow / حقایقی در مورد شخصیت بیوه سیاه

۱۴. در کامیک‌ها بیوه سیاه با خیلی از ابرقهرمانان رابطه داشته است ولی در فیلم‌ها نویسنده‌ها در این باره زیاده روی نکردند. در عوض یک رابطه بسیار خوب بین Natasha و Hulk یا بروس بَنِر برایمان تعریف کردند.

۱۵. بیوه سیاه علاوه بر اینکه قابلیت همکاری و کارتیمی بالایی دارد، می‌تواند رهبر خوبی هم باشد. در کامیک‌ها او رهبری Avengers و یا SHIELD را هم در اختیار داشته است. او گروه‌های کوچکتر مانند Secret Avengers یا Lady Liberators را هم هدایت کرده است.

معرفی شخصیت Black Widow / حقایقی در مورد شخصیت بیوه سیاه

۱۶. در فیلم‌ها ناتاشا تروریست و یا قاتلی شبیه Hitman نیست اما در کامیک‌ِ Ultimate Marvel با محوریت Black Widow او Jarvis را به قتل می‌رساند و سپس زن و بچه‌های Hawkeye را بی‌رحمانه سلاخی می‌کند و در نهایت توسط Hawkeye کشته می‌شود. در فیلم‌ها اما قضیه کاملا برعکس است. ارتباطی بسیار صمیمی بین Black Widow و تمام اعضای Avengers وجود دارد.

۱۷. خود Black Widow بر اساس نظریات دیگر اعضای Avengers یک بالرین و رقاص حرفه‌ای بوده است و خود او هم همین فکر را می‌کند. این در حالی است که KGB این خاطره که متعلق به فرد دیگری است را در ذهن او کاشته است. اما دوستانش این موضوع را باور ندارند و گذشته‌ی بالرینی او را واقعی می‌دانند. کامیک‌ها برای درک این موضوع و تشخیص راست و دروغ به ما کمک نمی‌کنند، پس هر طور که می‌خواهید قضاوت کنید.

۱۸. لباس او همیشه یک لباس یک‌دست چرمی نبوده است و در اوایل لباسی مانند جادوگران داشت!

۱۹. این لباس جادوگری تا کامیک شماره ۸۶ Amazing Spider-Man ادامه داشت و در این کامیک همان لباس آشنایِ امروزی را به تن کرد و موهایش هم قرمز رنگ شد.

معرفی شخصیت Black Widow / حقایقی در مورد شخصیت بیوه سیاه 1

۲۰. بیوه سیاه در جیبش یک انبار اسلحه دارد. او در هر نوع سلاحی مهارت دارد و کار با تمام ابزار آلات جاسوسی و نظامی را بلد است. او یک قلاب چنگکی مانند Batman دارد و همینطور او استاد سرهم کردن ابزار مختلف و ساخت ابزاری جدید است. اگر باور ندارید از دوست‌پسرهای سابقش بپرسید! (معرفی شخصیت بتمن را در اینجا بخوانید.)

۲۱. در کامیک‌ها گذشته رومانف برای شکارش به سراغش آمد. Yelena Belova همان آموزش‌های رومانف را دیده است و در 1990 برای از بین بردن Black Widow و تصاحب جایگاهش و به قتل رساندنش، به او حمله کرد. در نهایت رومانف او را شکست داد.

معرفی شخصیت Black Widow / حقایقی در مورد شخصیت بیوه سیاه

۲۲. هر آدمی که گذشته‌ای مانند Black Widow داشته باشد، دوست دارد که زندگیِ معمولی را نیز تجربه کند. در یکی از کامیک‌ها Black Widow و Daredevil وارد یک رابطه عاشقانه شدند، هر دو به سانفرانسیسکو مهاجرت کردند و در آنجا زندگی عادی را تشکیل دادند. ناتاشا در این کامیک یک طراح مدِ حرفه‌ای بود.

۲۳. در سال ۱۹۷۵ استن لی حق ساخت سریالی تلویزیونی بر اساس کامیک Black Widow و Daredevil را به Angela Bowie همسر دیوید بوئی داد تا آن را بسازد. با اینکه هیچ وقت این سریال به مرحله تولید نرسید، ولی لباس‌های طراحی شده برای این سریال را می‌توانید در اینترنت مشاهده کنید.

۲۴. همچون نام Black Panther عنوان Black Widow نیز توسط USSR (اتحاد جماهیر شوروی) به افرادی که پروژه Black Widow را با موفقیت به اتمام می‌رسانند، اعطا می‌شد.

امیدواریم از مطلب معرفی شخصیت Black Widow لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Gwenda
Gwenda

لباس جادوگری در کار نبوده اون ووینت بوده اولین بلک ویدو مارول بعد ناتاشا میاد دو نفر جدا از همن و اینجوریم نیست که زن و بچه کلینتو سلاخی کرده باشه این فقط یکی از جهانای مولتیورسه