معرفی شخصیت Iron Man / آشنایی با شخصیت های دنیای Marvel

با سلام خدمت شما همراهان گرامی مجله اینترنتی ساعت هفت، اینبار با معرفی شخصیت Iron Man در خدمت شما هستیم. در این سری از مقالات آشنایی با شخصیت‌های دنیای Marvel می‌خواهیم به سراغ شخصیت Iron Man برویم و چگونگی خلق این شخصیت و Factهایی درباره او که نمی‌دانستید را برایتان شرح دهیم. پس با ما با معرفی شخصیت Iron Man همراه باشید.

لیست اصلی : معرفی تمام شخصیت های مهم Marvel/ آشنایی با قهرمانان دنیای مارول

معرفی شخصیت Iron Man / آشنایی با شخصیت های دنیای Marvel 1

معرفی شخصیت Iron Man / قهرمان خود ساخته

شخصیت Iron Man را بخاطر بازی فوق العاده Robert Downey Jr است که اینقدر دوست داریم. بازی او در این نقش با ما کاری کرد که دیگر نمی‌توانیم برای سالیان سال کسی دیگر را در آن لباس آهنی تصور کنیم. انگار که او برای Iron Man بودن آفریده شد و تنها رسالت او در این دنیا بازی در نقش Iron Man بوده است. اما Iron Man یکی از ابرقهرمانان کامیک‌های American comic books بوده است. Editor و طراح بزرگ دنیای Marvel یعنی استن لی‌ِ (Stan Lee) افسانه‌ای او را خلق کرد و لری لیبر (Larry Lieber) برایش داستان نویسی کرد و در آخر دان هک(Don Heck) و جک کیبری (Jack Kirby) بزرگ او را طراحی کردند. اولین حضور او در کتاب های مصور در شماره 39 Tales of Suspense بود در سال 1963 بوده است و پنج سال بعد داستان اختصاصی خود یعنی Iron Man را در سال 1968 منتشر کردند. البته او در سال 1963 در کنار هالک، Ant-Man، Wasp, ثور از موسسان Avengers بوده است.

میلیونر بزرگ، مخترع، خَیّر، دانشمند و عیاش معروف Anthony Edward “Tony” Stark که از ناراحتی قفسه سینه بخاطر یک آدم ربایی رنج می‌برد، همان Iron Man ماست. Iron Man برای استن لی حکم ماشینی را داشت که می‌توانست با آن در دوران جنگ سرد بر علیه کمونیست‌ها بتازاند. Iron Man رتبه دوازدهم را در بین 100 شخصیت ابرقهرمان تمام تاریخ از وب سایت IGN دارد.

معرفی شخصیت Iron Man / آشنایی با شخصیت های دنیای Marvel 2

Factهایی از شخصیت Iron Man

01. تعداد Suitهای شخصیت Iron Man آنقدر زیاد است که شمارش آنها را مشکل می‌کند. در حال حاضر او لباس Mark 85 را برتن دارد (در زمین اصلی) ولی این بدان معنا نیست که تا کنون 85تا لباس تولید شده است. تعداد لباس‌های او بیشتر از 100 مدل مختلف است.

02. شرکت‌های زیادی سعی کرده‌اند که لباس Iron Man را بسازند که توانایی بلند کردن انسان از زمین را داشته‌اند. Richard M. Browning هم یکی از کسانی است که وسیله‌ای ساخت که با آن انسان می‌تواند 10 فوت از زمین بلند شود.

03. در کامیک بوک‌های Superior Iron Man تونی استارک یک شرور است. او به مردم دارویی می‌دهد که آنها را فناناپذیر می‌کند و یکسری قدرت‌های دیگر، اما این دارو تاثیرش کوتاه مدت است. بنابراین مردم مجبور می‌شوند برای اینکه از دُز بیشتری از دارو استفاده کنند 100 دلار پول بدهند.

04. در یکی از Universeهای Marvel ما با Natasha Stark روبرو می‌شویم که نام قهرمانی‌اش Iron Women است. از نکات عجیب این کامیک این است که او با استیو راجرز ازدواج می‌کند.

05. در کامیک ها ما هوش مصنوعی Jarvis را نداریم و در واقع او یک آدم است با نام کامل Edwin Jarvis که نقشی مانند آلفرد پنیورث Batman دارد و بعد از مرگ مادر و پدر استارک از او مراقبت کرده است.

06. Iron Man قادر است که اشیائی به وزن 100 تن را به راحتی بلند کند.

07. اولین لباسش را تونی در ویتنام ساخت، سپس در یک ریبوت دیگر او اولین لباسش را در جنگ خلیج ساخت و در نهایت در فیلم‌ها او زمانی که در افغانستان اسیر بود اولین لباسش را ساخت.

08. همانطور که در فیلم‌ها دیده‌اید تونی حسِ شوخ طبعی بسیار قوی دارد. این شوخی‌ها را در کامیک هم انجام می‌دهد.

09. در سن 15 سالگی وارد MIT می‌شود و در سن هفده سالگی با مدرک عالی در مهندسی شیمی از این دانشگاه فارق التحصیل می‌شود.

10. در حال حاضر منطقه 51 در آمریکا توسط دولت این کشور منطقه ممنوعه است. اما در کامیک‌ها این منطقه ممنوعه را تونی می‌خرد تا در آن یکی از سنگ‌های ابدیت را مورد آزمایش قرار دهد.

11. جالب است بدانید که استن لی اصرار داشت که طراحی کلاه خود(Helmet) لباس تونی استارک چرا دماغ ندارد؟! و از طراح این شخصیت خواست که بر روی این Helmet دماغ بگذارد!! اما طراح هر بار به او می‌گفت که “این یه کلاه خودِ، کلاه خود که بینی نداره” در انتها استن لی طراح را مجاب می‌کند که بینی بر روی Helmet بگذارد. اما وقتی استن لی طراحی‌ها را می بیند به اشتباه خود پی می‌برد و دست از سماجت بر می‌دارد.

معرفی شخصیت Iron Man / آشنایی با شخصیت های دنیای Marvel 3

12. تونی بیرون از لباس اصلاً هیچ مهارت رزمی ندارد، او از استیو می‌خواهد که به او مهارت‌های رزمی بیاموزد تا بتواند بیرون از لباس مخصوص نیز از خود دفاع کند.

13. با اینکه ایده Iron Man توسط استن لی اولین بار مطرح شد، ولی به دلیل مشغله بالای کاری او، این Larry Lieber بود که داستان‌های تونی استارک را نوشت.

14. استارک در مقطعی عنوان رئیس (Director) گروه SHIELD را نیز بر عهده داشته است.

15. در وقایع Civil War II بدن او به قدری آسیب می‌بیند که تا مرگ پیش می‌رود اما تونی توانست هوشیاری خود را به یک سیستم متصل کند و مانند Jarvis دوباره هدایت صنایع استارک را بر عهده بگیرد.

16. در اکثر مواقعی که مارول داستانی از Avengers ساخته یا آن را ریبوت کرده و یا داستانی موازی در Universe متفاوت از این تیم تعریف کرده است، تونی استارک به نوعی نقشی مهم را در این تیم بر عهده داشته است.

17. اگر فکر می‌کنید گذاشتن دماغ بر روی Helmet آیرون من مسخره است، این را بدانید که زمانی او برای جا به جائی از اسکیت استفاده کرده!

معرفی شخصیت Iron Man / آشنایی با شخصیت های دنیای Marvel 4

18. وب سایت Mashable در یک تحقیق بسیار جامع (به شوخی) توانسته قیمت تمام ملک و املاک تونی استارک را چیزی در حدود 10 بیلیون دلار تخمین بزند.

19. تونی زمانی مشاور دفاعی رئیس حمهور امریکا بوده است.

20. اولین شماره Iron Man در سال 1963 منتشر و Robert Downey Jr در سال 1965 به دنیا آمده است.

21. استن لی بیان کرده است که فلسفه خلق تونی این بود که می خواست بداند آیا طرفداران می‌توانند از کسی که در واقع باید از او متنفر باشند، علاقه‌مند بشوند. در واقع استارک یک جنگسالار است زیرا سلاح‌هایی که او می‌سازد توسط کشورها و گروه‌های نظامی مختلف برای کشتار یکدیگر و غیر نظامیان استفاده می‌شود و چنین آدمی می‌تواند منفور باشد.

22. در کامیک‌های Amalgam Comics شخصیت Iron Man با Hal Jordan ترکیب شده و Iron Lantern را می سازد.

23. برخلاف فیلم “جنگ داخلی” در کامیک‌های Civil War شخصیت Iron Man شرور بود و تبدیل به یکی از منفورترین شخصیت‌های آن زمان بخاطر عقایدش در این کامیک شده بود.

24. استن لی بیان کرده است که شخصیت Iron Man، محبوب زنان آن زمان امریکا بوده است. او اضافه می‌کند که نامه‌های زیادی از طرفداران خانوم کامیک بوک‌ها دریافت می‌کرد که شخصیت Iron Man را بسیار دوست داشتند.

25. در شماره 17 کامیک های Iron Man بیان می‌شود که خانواده استارک در واقع تونی را به فرزند خواندگی گرفته‌اند و آنها فرزندی قبل از تونی داشته‌اند به نام Arno.

26. تونی زمانی جایگاهش را به یک دختر نابغه به نام Riri Williams واگذار می‌کند که نام ابر قهرمانیش Iron Heart است.

معرفی شخصیت Iron Man / آشنایی با شخصیت های دنیای Marvel 5

27. تونی از موسسان Avengers است. در کامیک‌ها استیو راجرز بعدا به این گروه می‌پیوندد.

28. استارک آنقدر نابغه است که وقتی Green Goblin به SHIELD نفوذ می‌کند، سعی می‌کند که وارد ذهن تونی بشود. استارک متوجه می‌شود و تمام اطالاعت حیاتی مغزش که درباره صنایع استارک است را پاک می کند.

29. Mark 53 یکی از لباس های تونی است به او قابلیت Transformer می دهد و او به یک ماشین بزرگ تبدیل می شود.

30. یکی دیگر لباس های تونی اینطور عمل می‌کرد که هر وقت تونی اراده می‌کرد در بدنش ظاهر می‌شد. اما نه یک دفعه یا با ایراد اِسپل، بلکه این لباس درون سلول‌های بدن او کار گذاشته شده بود و او آن را با اراده خود فعال می‌کرد و لباس تمام پوست بدنش را می پوشاند.

معرفی شخصیت Iron Man / آشنایی با شخصیت های دنیای Marvel 6

31. استارک زمانی که به تیم Guardian Of The Galaxy پیوست، سوئیت مجلل را برای خود ساخت تا بتواند در دورانی که در فضا جا به جا می‌شود حس غربت نکند.

32. لباس‌های تونی فقط قرمز رنگ نبوده‌اند بلکه طیفی وسیع از رنگ‌ها را شامل می‌شدند.

33. از دیگر لباس‌های تونی Suitای بود که به او این امکان را می‌دهد وارد آب بشود.

34. در فیلم های Iron Man ما شاهد آن هستیم که هر وقت تونی می‌خواهد عملی را انجام دهد یا مکانیزمی را فعال کند از Jarvis می‌خواهد که این کار را برایش انجام دهد. اما در کامیک مخصوصاً در آن اوایل صفحه مانند کیبورد در جلوی چشمان تونی زمانی که Helmetاش را بر سرش می‌گذاشت ظاهر می‌شد که تونی با زبانش عملکرد آن را کنترل می‌کرد. مثالاً برای فعال شدن سیستم هدایتِ لباسش دکمه این عملکرد را با زبانش فعال می‌کرد.

35. منبع الهام شخصیت تونی استارک برای استن لی، میلیاردر معروف و زن باز Howard Hughes بوده است.

36. در کامیک‌ها Civil War II هم اتفاق می‌افتد، در این کامیک‌ها تونی به مبارزه با Captain Marvel می‌رود. در این کامیک‌ها Captain Marvel تونی را به کُما می فرستد.

37. همه می‌دانند که در کامیک‌ها تونی به الکل اعتیاد داشت و در سال 1978 در کامیک Demon In A Bottle او برای ترک اعتیاد خودش یکی از بهترین داستان‌های کامیکی را خلق کرد.

38. در زمانی که تونی هوشیاری خودش را به یک هوش مصنوعی می‌فرستد به الکل اعتیاد داشت. البته او که نمی‌توانست بنوشد پس این کار را با دستورات برنامه نویسی برای خود انجام می‌داد که شبیه همان تاثیرات الکل را بر روی او می‌گذاشت.

39. اگر بخواهید لباسی شبیه Iron Man برای خود بسازید باید مبلغی به اندازه 100 میلیون دلار خرجش کنید.

40. طبق برآورد طرفداران کامیک‌های ابرقهرمانی ارزش کل صنایع استارک با همه زیر مجموعه‌هایش از صنایع Wayne کمتر است.

معرفی شخصیت Iron Man / آشنایی با شخصیت های دنیای Marvel 7

معرفی شخصیت Iron Man / آشنایی با شخصیت های دنیای Marvel 8

معرفی شخصیت Iron Man / آشنایی با شخصیت های دنیای Marvel 9

41. البته در سال 2013 مجله فوربز در مقاله‌ای بیان کرد که ثروت خالص تونی استارک چیزی در حدود 12.4 بیلیون دلار است.

امیدوارم از مطلب”معرفی شخصیت Iron Man” لذت برده باشید.

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها