معرفی شخصیت Magneto

در ادامه معرفی شخصیت های دنیای مارول به معرفی شخصیت Magneto و بیان حقایق جالب از این شخصیت پرداختیم. با سایت ساعت هفت با مطلب معرفی شخصیت Magneto همراه باشید.

آشنایی با شخصیت‌های بیشتر: معرفی تمام شخصیت های مهم Marvel/ آشنایی با قهرمانان دنیای مارول

معرفی شخصیت‌های ایکس من: معرفی مهمترین اعضای گروه X-Men

معرفی شخصیت Magneto / حقایقی از شخصیت مگنیتو 1

شخصیت Magneto / مگنیتو 

او را با اسامی مختلفی معرفی کرده‌اند، از جمله Magnus، Erik Lehnsherr و یا Max Eisenhardt حتی نام عجیب White Pilgrim را هم به او داده‌اند. اما همه ما او را با نام مگنیتو (Magneto) می‌شناسیم. در سال ۱۹۷۵ “مک‌کارتنی” خواننده و نوازنده گروه بیتلز نیز برای او آهنگی ساخته است. او یکی از شناخته‌شده‌ترین کاراکترهای دنیای X-Men است که همواره بر روی لبه‌ی ابرشرور بودن و قهرمان بودن قدم برداشته و شاید بتوان او را یک Anti-Hero نامید. در جایی او تهدید شماره یک دنیا به شمار می‌رفت و در جایی دیگر به Xavier  (معرفی شخصیت Professor X) در کنترل شاگردان جهش‌یافته‌اش کمک می‌کرد. Magneto بخاطر توانایی کنترل اجسام و در کل فلزات و همینطور توانایی‌های ذهنی خارق‌العادش از او یک جهش‌یافته قدرتمند را ساخته است. خالقین او استن لی و جک کیربی بودند و در اولین شماره از کامیک‌های X-Men که در سال ۱۹۶۳ منتشر شد حضور داشته است.

حقایق جالب از شخصیت Magneto

۱. او دارای ژنوم جهش‌یافته بسیار قدرتمندی است. این موضوع را می‌توان از فرزندانش نیز فهمید. زیرا Quicksilver و اسکارلت ویچ نیز از قدرتمتدترین افراد جهش‌یافته هستند. از طرفی فرزند دیگر او Polaris نیز قدرت‌هایی مشابه Magneto است که در سطحی پایین‌تر از پدرش قرار دارند ولی باز هم او نیز از جهش یافته‌های قدرتمند محسوب می‌شود. (اطلاعات بیشتر: معرفی شخصیت اسکارلت ویچ)

معرفی شخصیت Magneto / حقایقی از شخصیت مگنیتو

۲. او این توانایی را دارد که آهن موجود در خون انسان را نیز به کنترل خود درآورد. به عنوان مثال او ولورین را با کنترل آدامانتیم(Adamantium) درون بدنش تکه‌پاره کرد. (اطلاعات بیشتر: معرفی شخصیت ولورین) (آدامانتیم: ماده تشکیل دهنده چنگال و استخوان ولورین)

۳. این را بدانید که قدرت‌های Magneto به کنترل فلزات محدود نمی‌شود او قادر است طیف‌های الکترومغناطیس را نیز کنترل کند. او قادر است امواج مایکروویو، رادیویی، گاما، X-Ray و امواج فرابنفش را نیز دستکاری و به خدمت بگیرد. او با کنترل این امواج توانایی تولید گرمایی به اندازه انفجار هسته‌ای دارد.

۴. چشمانش می‌توانند طیف‌های مختلف امواج الکترومغناطیس را ببینند.

۵. او در برابر قدرت لمس Rogue ایمن است و Rogue نمی‌تواند قدرت‌های او را کسب کند. این مورد ناشناخته است. ما می‌دانیم که Rogue فرزندان خودش را نیز نمی‌تواند لمس کند زیرا آنها DNA مشابه مادرشان دارند ولی چرایی لمس‌ناپذیری Magneto مشخص نیست.

معرفی شخصیت Magneto / حقایقی از شخصیت مگنیتو

۶. حتما دیده‌اید که او می‌تواند در هوا معلق باشد این موضوع به کنترل مغناطیس بین مولوکول‌های هوا بر می‌گردد یا الکتریسیته ساکن.

۷. حتی جاذبه زمین نیز از دست او عاصی است زیرا قادر است زمین لرزه‌هایی چند ریشتری ایجاد کند.

۸. او توانایی تشخیص جهش‌یافته‌ها را دارد، مانند Xavier و Jean Grey و از کیلومترها دورتر هم می‌فهمد که به عنوان مثال یک جهش‌یافته به او نزدیک می‌شود. Xavier و Jean Grey بخاطر اینکه قدرت‌های تلپاتیک دارند متوجه این موضوع می‌شوند ولی Magneto بخاطر تمرینات مدیتیشن و خودشناسی قادر به انجام این کار است.

معرفی شخصیت Magneto / حقایقی از شخصیت مگنیتو

۹. با توجه به تمرینات مدیتیشن او، Magneto قادر است روحش و یا جسم Astralاش را کنترل کند.

۱۰. بدن او به مغناطیس زمین وابسته است.

۱۱. حتی قادر است که کرم‌چاله درست کند! او یکبار در جریان وقایع House of M این کار را کرد.

معرفی شخصیت Magneto / حقایقی از شخصیت مگنیتو

۱۲. او قادر است میدان انرژی ایجاد کند. این میدان انرژی حتی توان این را دارد که تشعشعات هسته‌ای و موج انفجار ناشی از بمب اتم را کنار بزند.

۱۳. انرژی را نه می‌توان ساخت نه نابود کرد اما می‌توان آن را به اشکال گوناگون تبدیل کرد و به همین خاطر Magneto قادر است انرژی را دستکاری کند.

۱۴. امروزه نیز عده‌ای بر این عقیده‌اند که کلاه‌خود Magneto او را از تلپاتی‌های دشمنانش مصون داشته است ولی این مورد بیشتر به اراده‌ی قوی و ذهن متمرکز او بر می‌گردد. البته او برای اینکه از امواج تلپاتی نیز در امان باشد کلاه‌خودی ساخت که بتواند ذهنش را از آسیب‌های پیرامون حفظ کند.

۱۵. نور مرئی نیز یکی از طیف‌های الکترومغناطیس است، پس Magneto می‌تواند آن را نیز کنترل کند و نامرئی شود.

۱۶. کنترل مغناطیس یکی از جنبه‌هایی است که می‌تواند قدرت‌های ورای تصورتان به شما دهد. Magneto قادر است انرژی الکترومغناطیس را خارج از بدنش نیز کنترل کند. این مورد به او در ایجاد EMP یا پالس الکترومغناطیس کمک می‌کند. این چیزی بود که سال‌ها طول کشید تا Magneto در آن استاد شود.

۱۷. همانطور که گفتیم چون درون خون انسان آهن موجود است Magneto قادر به کنترل بدن شماست. اما در بیوشیمی بدن ما و نورون‌های فصبی ما هم مغناطیس وجود دارد که Magneto توانایی دستکاری آنها را هم دارد.

۱۸. سرعت واکنش او ۱۵ برابر قوی‌تر از یک انسان عادی است.

معرفی شخصیت Magneto / حقایقی از شخصیت مگنیتو

۱۹. اگر در برابر تمام قدرت‌های Magneto دوام بیاورید، در مبارزه تن به تن Magneto استاد هنرهای رزمی‌ است.

۲۰. او هوش بسیار بالایی دارد و به گفته سایت‌های طرفداری تمام زبان‌های زنده دنیا را می‌داند.

۲۱. او در زمینه‌ ژنوم انسان‌ها و جهش‌یافته phd دارد.

معرفی شخصیت Magneto / حقایقی از شخصیت مگنیتو

۲۲. او می‌تواند Micro-Expressionsهای صورت شما را بخواند. یعنی زبان بدن و چهره را کامل می‌داند و روحیات و احوالات شما را از چهره‌تان می‌خواند.

۲۳. پارانویا نقطه ضعف اوست.

۲۴. او یک جهش‌یافته سطح Omega است.

امیدواریم از مطلب “معرفی شخصیت Magneto” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها