معرفی شخصیت Wolverine 

در این مطلب با یکی دیگر از سری مقالات آشنایی با شخصیت‌های Marvel در خدمت شما هستیم. این بار قصد داریم تا Wolverine (ولورین یا لوگان) از قهرمانان کمیک های مارول را به شما معرفی کنیم و حقایقی درباره او برای شما شرح دهیم، پس با ما در سایت ساعت هفت با مطلب معرفی شخصیت Wolverine همراه باشید.

لیست اصلی : معرفی تمام شخصیت های مهم Marvel/ آشنایی با قهرمانان دنیای مارول

معرفی شخصیت‌های ایکس من: معرفی مهمترین اعضای گروه X-Men

معرفی شخصیت Wolverine  / خشن و بی‌رحم

معرفی شخصیت Wolverine / حقایقی جالب از شخصیت ولورین 1

جیمز لوگان هاولت (James Logan Hawlett) که با اسم رمز Wolverine (ولورین) و Weapon X نیز او را می‌شناسند، یک جهش‌یافته است که قابلیت حیوانی و حواس پنجگانه بسیار قوی‌ای دارد. (ولورین در لغت به معنی دَله یا راسوی بزرگ است.) او بر روی هر دو دستش سه پنجه و تیغه بزرگ دارد. او با گروه‌های X-Men و Avengers همکاری داشته و با گروه Alpha Flight نیز کار کرده است.

او در کامیک شماره ۱۸۰ و ۱۸۱ The Incredible Hulk نقش‌های بزرگی داشت. او توسط Roy Thomas، Len Wein و John Romita Sr خلق شده است. طراحی شمایل و لباس او توسط Romita انجام شده ولی پیشتر Herb Trimpe او را طراحی کرده بود. Wolverine یک کاراکتر دوباره بازسازی شده از گروه X-Men است، طراحان و نویسندگان کامیک‌های X-Men دنبال کاراکتری محوری و پیشبرنده داستان بودند که به Wolverine رسیدند. Wolverine هم مثل خیلی از کاراکترهای بعد از جنگ ویتنام شخصیتی ضد قهرمان (Antihero) دارد. خشونت و بی‌رحمی او می‌توانست کامیک‌ها را به خطر بیاندازد ولی جوابی معکوس داد و خیلی از طرفداران امروزی کامیک‌های X-Men این گروه را بخاطر Wolverine می‌شناسند. او از ۱۹۸۰ تا ۸۸ باعث محبوبیت و فروش بالای کامیک‌های X-Men شد. در سال ۱۹۸۸ نویسندگان تصمیم گرفتند برای Wolverine کامیک‌های اختصاصی درست کنند.

معرفی شخصیت Wolverine / حقایقی از شخصیت ولورین

معرفی شخصیت Wolverine / حقایقی جالب از شخصیت ولورین

۱. اولین‌بار به عنوان شرور (Villain) در کامیک Incredible Hulk به سال ۱۹۷۴ معرفی شد. هالک در کانادا سرگردان بود که نیروی هوایی کانادا Wolverine را برای نابودی او به سراغش فرستاد.

۲. یکی از قابلیت‌های برجسته Wolverine قدرت خوددرمانی اوست. او از یک انفجار اتمی و همینطور از وسط نصف شدن توسط هالک، نجات پیدا کرد، زیرا قدرت خوددرمانی او بسیار بالاست.

۳. جالب است بدانید که Wolverine قرار بود در نسخه ۲۰۱۲ Spider-Man حضور داشته باشد ولی دست‌اندرکاران لباس ویژه (Costume) او را گم کردند! و بودجه فیلم امکان تهیه نسخه‌ای دیگر را نمی‌داد. (معرفی شخصیت Spider-Man)

۴. بخاطر قابلیت خود درمانی‌اش، Wolverine نمی‌تواند به مواد مخدر و الکل اعتیاد پیدا کند و دخانیات هیچ ضرری برای او ندارد!

۵. او از بزرگترین ابرقهرمانان کانادایی است.

۶. جالبه اسم رمز او قبل از Wolverine قرار بود، Badger باشد که از خانواده گورکن است.

معرفی شخصیت Wolverine / حقایقی جالب از شخصیت ولورین 2

۷. لوگان پسری دارد به اسم Daken که توسط Winter Soldier شست‌وشوی مغزی داده شده تا از پدرش متنفر باشد. او به یک پایگاه SHIELD حمله کرد و پدرش را بیرون آورد و سعی کرد او را بکشد.

معرفی شخصیت Wolverine / حقایقی جالب از شخصیت ولورین

۸. برای اینکه Jean Grey به او درس درست و حسابی بدهد، ذهن Wolverine را با Spider-Man نوجوان جابه‌جا کرد. لوگان هم که درکی از خود نداشت باور کرد که Spider-Man  است و سعی کرد Mary Jane پانزده ساله را اغوا کند که مابقی ماجرا بخاطر قوانین وزارت ارشاد امریکا! در حاله‌ای از ابهام قرار دارد!

۹. چون Wolverine از گذشته خود چیز زیادی بیاد نمی‌آورد، برای نویسنده‌ها بسیار راحت است که برای او داستان تعریف کنند، بهترین داستان مربوط به گذشته او بر می‌گردد به مبارزه او در جنگ جهانی دوم در کنار کاپیتان امریکا بر علیه نازی‌ها. (معرفی شخصیت کاپیتان امریکا)

معرفی شخصیت Wolverine / حقایقی جالب از شخصیت ولورین

۱۰. لوگان یک کلون مونث از خودش دارد که از نمونه‌ی DNA خودش بوجود آمده است. این زن در ابتدا ساخته شده بود تا لوگان را به قتل برساند ولی بعدها جزو متحدان او شد.

۱۱. در کامیک‌ها لوگان قدی کوتاه دارد (5.3 فوت معادل ۱۶۵ سانتی‌متر) ولی استخوان‌بندی‌اش از Adamantium است و وزنی معادل ۳۰۰ پوند برابر با ۱۳۶ کیلوگرم دارد. این یعنی او اضافه وزنی شدید دارد ولی نباید این موضوع را برویش بیاورید!!

معرفی شخصیت Wolverine / حقایقی جالب از شخصیت ولورین

۱۲. این درحالی است که Hugh Jackman قدی ۱۹۲ سانتی دارد و وزنی معادل ۹۱ کیوگرم، بنابراین در فیلم‌ها از زوایای بخصوصی از او فیلم‌برداری کردند تا قدش کوتاه به نظر بیاید.

۱۳. او به زبان‌های بسیاری تسلط دارد.

۱۴. وقتی پنجه‌های Wolverine از دستش خارج می‌شوند، اندکی درد نیز به همراه دارند، زیرا فاکتور خوددرمانی‌اش به دلایلی اینجا خوب عمل نمی‌کند. بنابراین او کمتر به سراغ بیرون کشیدن تیغه‌های دستش می‌رود.

۱۵. او می‌تواند طول این تیغه‌ها را افزایش هم بدهد!

معرفی شخصیت Wolverine / حقایقی جالب از شخصیت ولورین

۱۶. در نبرد بین X-Men vs Star Trek لوگان و Spock در برابر هم قرار گرفتند که Spock با قدرت Vulcan Neck Pinch خود گردن لوگان را شکست ولی فاکتور خوددرمانی لوگان او را نجات داد و Spock دوباره با همین قدرت گردنش را شکست ولی لوگان دوباره بر روی دوپایش ایستاد!

۱۷. وقتی نویسنده‌ها می‌خواستند او را معرفی کنند، در ابتدا نقشه‌ داشتند که او را در سنین نوجوانی ترسیم کنند تا برای خشم افسار گسیخته‌ی او دلایلی همچون خوی حیوانی و حواس حیوانی پیشرفته را مطرح کنند.

۱۸. استخوان Wolverine با آدامانتیوم پوشانده شده است. اجزای این آلیاژ به صورت جداگانه در بلوک‌های Resin نگهداری می‌شود. برای استفاده از آن، بلوک‌ها را با ذوب کردن، ترکیب می‌کنند و Resin را تبخیر می‌کنند. سپس آلیاژ باید ظرف هشت دقیقه ریخته شده و قالب‌گیری شود، در غیر این‌صورت، بازسازی، تخریب و یا شکستن آن غیر ممکن می‌شود.

۱۹. قبل از اینکه نویسنده‌ها به ایده تیغه‌های درون بدنش برسند، قرار بر این بود که او دستکشی بپوشد که این تیغه‌ها روی آن قرار داشته باشد.

۲۰. ظاهر و خلق و خوی او را از Clint Eastwood در فیلم Dirty Harry الهام گرفته‌اند.

۲۱. در یکی از نسخه‌های بازسازی کامیک Age Of Ultron، لوگان را به گذشته فرستادند تا خالق Ultron را بکشد. ولی لوگان گند زد و همه چیز به هم ریخت، او دوباره به عقب‌تر برگشت تا خود را بکشد، که این موضوع همه چیز را بدتر کرد!

۲۲. او در سال ۱۸۸۰ متولد شده است.

۲۳. چنگال‌های او جزوی از سیستم استخوانی او هستند که در کودکی از وجود آنها خبر نداشت، تا اینکه پدر واقعی‌اش، پدر جعلی‌اش را کشت! بعد از آنکه شاهد این صحنه بود چنگال‌هایش بیرون زد و به سمت پدر واقعی‌اش یورش برد.

معرفی شخصیت Wolverine / حقایقی جالب از شخصیت ولورین

۲۴. در یکی از کامیک‌ها گروهی از آدمکش‌ها به ساختمان X-Men یورش بردند و Wolverine همه را کُشت که بعدا مشخص شد آنها توهمی ساخته و پرداخته Mysterio بوده‌اند و افرادی که Wolverine به قتل رسانده در واقع اعضای X-Men بوده‌اند!

۲۵. در این اواخر Wolverine قدرت خوددرمانی‌اش را بخاطر ویروسی از دست داده است (در کمیک‌های جدید) و طرفداران شاهد آسیب‌پذیری و صدمه‌دیدن او بودند.

۲۶. بدون خوددرمانی، آدامانتیوم او را به مرور مسموم و در نهایت می‌کشد. او توانست یکی از خالقینش را پیدا کرده و به قتل برساند و دیگر افرادی که تحت آزمایش مشابه قرار داشتند را نجات دهد. اما در نهایت طعم مرگ را چشید و فعلا شخصیت او مرده است.

امیدواریم از این مطلب “معرفی شخصیت Wolverine” لذت برده باشید.

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فکور
فکور

خیل عالی بود ممنون