معرفی شخصیت Captain Marvel / آشنایی با شخصیت‌های دنیای Marvel

در ادامه معرفی شخصیت‌های دنیای مارول در این مقاله قصد داریم شما را با شخصیت Captain Marvel آشنا کنیم تا بیشتر با این شخصیت و حقایقی مربوط به او آشنا شوید. در ادامه با سایت ساعت هفت با معرفی شخصیت Captain Marvel در خدمت شما هستیم.

لیست اصلی : معرفی تمام شخصیت های مهم Marvel/ آشنایی با قهرمانان دنیای مارول

معرفی شخصیت Captain Marvel / درباره Ms. Marvel

کاپیتان مارول یا کارول دنورز (Carol Danvers) از شخصیت‌های کمیک‌های مارول است که توسط Roy Thomas و Gene Colan خلق شده است. او یکی از اعضای نیروی هوایی ایالات متحده است و همینطور در کالج Kree ابرقهرمانان Mar-Vell نیز تحصیل کرده است. او اولین بار در شماره ۱۳ کامیک Marvel Super-Heroes در سال ۱۹۶۸ معرفی شد. Danvers بعدا کامیک اختصاصی خودش را با نام Ms. Marvel در تاریخ Jan. 1977 تصاحب کرد. در دهه ۷۰ همچنین به عضویت گروه Avengers و سپس X-Men در آمد. او یکی از قدرتمندترین ابرقهرمانان دنیای Marvel و از مشهورترین زنان و کاراکترهای علمی-تخیلی آمریکا و جهان محسوب می‌شود.

معرفی شخصیت Captain Marvel / حقایقی درباره Captain Marvel

۱. کاپیتان مارول تا قبل از MCU در فیلم جدی‌ای حضور نداشته اگرچه در انیمیشن‌ها حضوری پررنگ داشت اما در سینما نتوانست به حقش برسد. او در بازی Marvel vs Capcom Infinite هم خوش درخشید و بازی با کاراکترش واقعا جذاب بود.

۲. در سال ۲۰۱۵ رمانی براساس کاراکتر Captain Marvel منتشر شد.

۳. در طول تاریخ کامیک‌هایِ Marvel کاراکترهای انسانی و بیگانه‌ی زیادی تحت نام Captain Marvel بوده‌اند ولی هیچکدام به اندازه کارول دنورز (Carol Danvers) معروف نیستند.

۴. او دو رگه از نژاد Kree و انسان است و بخاطر انفجار Psyche-Megantron دی‌ان‌ای او دچار تغییرات شد و قدرت‌های مافوق‌بشری پیدا کرد.

۵. کارول انجمن طرفداران مخصوص خودش را دارد که مانند او لباس می‌پوشند. نام این انجمن Carol Corps است.

۶. وب سایت IGN نام کارول دنورز را در رتبه یازدهم ابرقهرمانان برتر دنیا قرار داده است.

۷. همانطور که در معرفی کاراکتر Shazam بیان کردم نام او در ابتدا Captain Marvel بود بعد از ادعای DC درباره کپی بودن این کاراکتر از Superman دعوای DC و انتشارات Fawcett به دادگاه کشید و حق انتشار Shazam به DC داده شد ولی Marvel از فرصت استفاده کرد و نام Captain Marvel را قبل‌تر برای خود کرد.

معرفی شخصیت Captain Marvel / آشنایی با شخصیت‌های دنیای Marvel

۸. تا قبل از آنکه Carol قدرت‌های فرابشری کسب کند یک شهروند عادی آمریکا بود که در نیروی هوایی کار می‌کرد.

۹. قبل از اینکه فیلم مستقل Captain Marvel ساخته شود، قرار بود این کاراکتر در فیلم Age Of Ultron حضور پیدا کند. با تغییر این موضع سپس Marvel تصمیم گرفت این کاراکتر را به سریال Jessica Jones منتقل کند و Carol و Jessica با هم دوست و Carol تبدیل به Side-Kick جسیکا شود. خوشبختانه این اتفاق نیافتاد و مارول برای او یک فیلم مستقل منتشر کرد. (بررسی فیلم Captain Marvel / قهرمانی برای کهکشان ها)

۱۰. با اینکه او در سال ۱۹۶۸ برای اولین بار معرفی شد ولی ۱۰ سال طول کشید تا نامش به کاپیتان مارول (Captain Marvel) تغییر کند!

۱۱. با فیلم Captain Marvel دنیای MCU گسترش داده شد و ما با نژادی از فضایی‌ها آشنا شدیم که قادر به تغییر شکل هستند.

معرفی شخصیت Captain Marvel / آشنایی با شخصیت‌های دنیای Marvel

۱۲. همانطور که گفتم تنها کارول نبوده که عنوان کاپیتان مارول را داشته است. شخصیت Mar-Vell (که مرد بود) نیز چنین عنوانی را در ابتدا در دهه چهل دارا بود. این کاراکتر باعث و بانی قدرت‌های Carol است. غیر از Mar-Vell بقیه این افراد زن هستند و به ترتیب Sharon Ventura، Karla Sofen و زنی مسلمان به نام Kamala Khan نیز این عنوان را دارا بودند و یا دارند. (از روی Kamala Khan سریالی در حال ساخت است.)

۱۳. در زمانی که نامش Ms. Marvel بود، کارول حامی زنان و عدالت‌خواه بود. او قهرمان زنان آمریکا و یک نماد فمنیستی محسوب می‌شد.

۱۴. او با گروه‌های مختلفِ بسیاری از ابرقهرمانان تا دولت همکاری کرده است. کارول با S.H.E.I.L.D و یا Avengers کار کرده است، حتی با ناسا (NASA) نیز همکاری کرده است. او عضو CIA و از اعضای Mighty Avengers و New Avengers نیز می‌باشد. لیست این گروه‌ها بسیار است و بهتر است مابقی آنها را خودتان جستجو کنید.

۱۵. بازیگر نقش Captain Marvel یعنی بِری لارسِن برای ایفای نقش کارول دنورز مدتی را با خلبانان جنگده سپری کرد و به یادگیری درباره انواع جت‌های جنگنده پرداخت و حتی یکبار هم یک جت را به پرواز درآورد.

معرفی شخصیت Captain Marvel / آشنایی با شخصیت‌های دنیای Marvel

۱۶. لیست قدرت‌های او بسیار طولانی است. از زور بازوی باورنکردنی گرفته تا قدرت‌های ذهنی مختلف(Psychic)، از جذب انرژی یا رها کردن انرژی و… او تقریبا کاری نیست که نتواند انجام دهد.

۱۷. لباسی که در ابتدا برای او طراحی کرده بودند مانند لباس شنای زنان بود با رنگ‌های مشکی و زرد، سپس با اعمال تغییراتی رنگ آبی و قرمز به لباسش افزوده شد و دیگر شبیه لباش شنا نبود.

معرفی شخصیت Captain Marvel / آشنایی با شخصیت‌های دنیای Marvel

۱۸. کاپیتان مارول وقتی با شخصیت Rogue روبرو شد، تمام قدرت‌ها و حافظه‌اش را از دست داد. Rogue اگر کسی را لمس کند می‌تواند قدرت‌هایش را مالِ خود کند. او توسط Spider-Women نجات یافت و به نزد Professor X رفت و او حافظه‌اش را برگرداند ولی مدت زیادی طول کشید تا قدرت‌هایش برگردد.

۱۹. بعد از آنکه در سال 2012 به طور رسمی عنوان کاپیتان مارول را کسب کرد، ششمین نفری شد که این عنوان را دارا شد.

۲۰. او پُست مدیر امنیتی (Security Director) سازمان ناسا (NASA) را در واقع یه جورایی دزدید! این پُست را بعد از بدست آوردن قدرت‌هایش بچنگ آورد. البته ناسا اصرار داشت که او همه چیز را درباره Mar-Vell توضیح دهد و او را تسلیم کند. کارول این کار را نکرد و در عوض از سمتش استعفا داد و مقاله‌ای برای افشای ناسا نوشت که سروصدایِ زیادی راه انداخت.

۲۱.  بعد از نوشتن این مقاله از طرف دفتر روزنانه Daily Bugle به او پیشنهاد کار شد. این روزنانه همان روزنامه‌ای است که Spider-Man در آن کار می‌کند. او بلافاصله به عنوان سردبیر بخش زنان روزنامه پذیرفته شد و مجله خودش را راه انداخت اما در ادامه با J. Jonah Jameson درگیر شد و از مجله کناره‌گیری کرد.

۲۲. در کامیک‌ها قهرمانان می‌میرند و دوباره به زندگی برگردانده می‌شوند و کاپیتان مارول هم مستثنا نیست. مثلا Norman Osborne فردی به نام Ghazi Rashid را برای ترور او استخدام کرد. اما او مرگ‌های پیچیده‌تری نیز تجربه کرده است، مانند از دست دادن قدرت‌هایش که توسط Rogue گرفته شد و تمام خاطرات و حتی افکارش دزدیده شد. البته بعدا Magneto حساب این نسخه از او را رسید و او را کُشت!

۲۳. سازندگان فیلم Captain Marvel سعی کرده‌اند تا از سنت‌های فیلم‌های مارول و کامیک‌ها جدا شوند و نسخه مدرنی از Captain Marvel را برایمان تعریف کنند. اما به نظر من فیلم Captain Marvel در نهایت فیلمی متوسط بود.

۲۴. بعد از اینکه Danvers قدرت‌هایش را از دست داد توسط نژادی بیگانه به نام Brood ربوده شد. زیرا آنها به ترکیب DNA نصف انسان-نصف Kree او علاقه داشتند. این آزمایش‌های آنها نه تنها منجر به برگشتن قدرت‌هایش شد بلکه او را به اصطلاح قدرتمندتر(Enhanced) نیز کرد و او توانایی سفر در خلاء را نیز بدست آورد. در این زمان او نام ابرقهرمانیش را به Binary تغییر داد.

معرفی شخصیت Captain Marvel / آشنایی با شخصیت‌های دنیای Marvel

۲۵. او یک گربه به نام Chewie دارد که در واقع گربه نیست و یک Flerken است که شاخک‌های بزرگی دارد و خود را به شکل گربه درآورده، این گربه را در فیلم Captain Marvel هم دیدید. خود کاپیتان مارول نمی‌دانست که این گربه یک بیگانه است تا زمانیکه Rocket Raccoon این موضوع را برایش فاش کرد.

۲۶. جالب است بدانید که Nicole Perlman نویسنده فیلم Captain Marvel قبل از اینکه کارش را شروع کند از طرف Marvel به او هشدار داده شد که تشابهات کاراکتر Captain Marvel با Hal Jordan از DC را جدی بگیرد و این موضوع را تغییر دهد. داستان هال جردن و کارول دنورز در واقع بسیار شبیه به هم هستند. هر دو خلبانان جت هستند که با بیگانگان برخورد داشته و از آنها قدرت‌های ماورایی دریافت می‌کنند. البته برای کامیک‌خوان‌ها این موضوع چندان جدی نیست. از این تشابهات و دزدی‌ها از یکدیگر در دنیا‌های DC و Marvel زیاد اتفاق افتاده است که بزرگترین‌اش Deadpool از Marvel است که برداشتی مستقیم از Deathstroke است. (معرفی شخصیت Hal Jordanمعرفی شخصیت Deathstroke)

معرفی شخصیت Captain Marvel / آشنایی با شخصیت‌های دنیای Marvel

۲۷. قبل از Brie Larson قرار بود این نقش به Emily Blunt یا Bryce Dallas Howard، Jessica Chastain و حتی Shailene Woodley برسد.

۲۸. با اینکه این Roy Thomas و Gene Colan بودند که به Carol Danvers شخصیت دادند و او را خلق کردند ولی این Kelly Sue DeConnick بود که او را از Ms. Marvel به Captain Marvel تبدیل کرد.

۲۹. این کار Kelly باعث شد شماره اول کامیک‌های Captain Marvel فروش بسیار بالایی در سال ۲۰۱۲ داشته باشد.

۳۰. در جنگ‌های داخلی، او نقش پررنگی داشته است. در اولین جنگ داخلی او طرف Iron Man بود و در جنگ دوم طرف مقابلش. او در جنگ دوم داخلی شخصیت‌های زیاد را کُشت و از طرف طرفداران مورد سرزنش قرار گرفت. (معرفی شخصیت Iron Man )

۳۱. او بخاطر کارهایی که انجام داد و گذشته‌اش، برای التیام زخم‌های روحی‌اش به الکل پناه برد. به همین خاطر و چون تصمیماتش شکننده‌ بود، او از Avengers بیرون انداخته شد. این Iron Man بود که در آخر توانست او را از چنگال اعتیاد برهاند.

معرفی شخصیت Captain Marvel / آشنایی با شخصیت‌های دنیای Marvel

۳۲. او علاوه بر اینکه در تیم‌های ابرقهرمانی زیادی فعالیت داشته با شخصیت‌های زیادی هم رابطه برقرار کرده است. مثلا Wonder Man و Spider Man اما بهترین رابطه‌اش با James Rhodes یا همان War Machine بود. البته این رابطه در Civil War 2 بهم خورد.

۳۳. او قدرت‌هایش را مُفت مجانی هم بدست نیاورد و بخاطر آنها صدمات مغزی بسیاری را تجربه کرد. او زمانی که Ms. Marvel بود نمی‌دانست که کارول دنورز کیست و برعکس زمانی که خودش بود نمی‌دانست Ms. Marvel کیست. در زمانی که کارول احساس خطر می‌کرد Ms. Marvel به کمکش می‌آمد و در نهایت کارول از هویت دومش با خبر شد و توانست از دو شخصیتی بودن نجات یابد.

معرفی شخصیت Captain Marvel / آشنایی با شخصیت‌های دنیای Marvel

۳۴. کارول به نیروی هوایی پیوست زیرا باید خرج کالج‌اش را می‌داد چراکه پدرش از پرداخت آن امتناع کرده بود. پدرش معتقد بود که او باید خانه‌دار شود و شوهرداری کند! (آشنا نیست!) به جای اینکه وقتش را در کالج هدر دهد! خوشبختانه به حرف‌های پدرش اهمیت نداد و به نیروی هوایی پیوست و هر زمان که فراخوانده می‌شد به عنوان خلبان به کشورش کمک می‌کرد و در نهایت به درجه Colonel یا سرهنگی رسید.

امیدواریم از مطلب معرفی شخصیت Captain Marvel لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها