معرفی شخصیت Hulk / حقایق جالب در مورد شخصیت هالک

در این مطلب با یکی دیگر از سری مقالات آشنایی با شخصیت‌های Marvel در خدمت شما هستیم. این بار قصد داریم تا شخصیت Hulk (هالک) یکی از محبوبترین قهرمانان کمیک‌های مارول را به شما بیشتر معرفی کنیم و حقایقی درباره او برای شما شرح دهیم که ممکن است تا به حال در مورد آنها نمی‌دانستید، پس با ما در سایت ساعت هفت با معرفی شخصیت Hulk همراه باشید.

لیست اصلی : معرفی تمام شخصیت های مهم Marvel/ آشنایی با قهرمانان دنیای مارول

معرفی شخصیت Hulk / غول سبز

معرفی شخصیت Hulk / حقایق جالب در مورد شخصیت هالک 1

شخصیت هالک (Hulk) اولین بار در سال ۱۹۶۲ در کامیک The Incredible Hulk معرفی شد. ایده‌پرداز و نویسنده داستان‌هایش “استن لی” بود و “جک کیربی” طراحی‌اش را بر عهده داشت. دکتر رابرت بروس بَنِز کسی است که تبدیل به هالک می‌شود، او به طور طبیعی آدمی آرام است و هیکلی معمولی دارد و هیچ قدرت فرابشری ندارد، اما امان از روزی که عصبانی شود. بخاطر انفجاری که در آزمایشگاه محل کارش رخ داد، او در حالی که دوستش Rick Jones را نجات می‌داد تحت تاثیر اشعه گاما قرار گرفت و این اشعه تمام بدنش را فرا گرفت و فرم فیزیکی‌اش تغییر کرد و به هالک، غولِ خشمگین و سبز تبدیل شد. او از لحاظ احساسی دیگر نمی‌توانست خود را کنترل کند و ناگزیر بروس بنر تصمیم گرفت که در انزوا به کارهایش ادامه دهد. با این حال او تعداد زیاد رفیق و دوست صمیمی دارد که در لحظات مختلف از او حمایت و همراهی می‌کنند. عشقش Betty Ross، دوست صمیمی‌اش Rick Jones، دختر خاله/دایی/عمه/عمویش (تقصیر لغت انگلیسی Cousin است که این همه معنی می‌دهد!) She-Hulk و روانپزشک و تراپیست او Doc Samson جزو لیست افراد نزدیک به او محسوب می‌شوند. او جزو اعضای موسس گروه Avengers است.

معرفی شخصیت Hulk /حقایقی درباره Hulk

۱. بروس بنر یک فیزیک‌دان هسته‌ایِ خجالتی است، درست برخلاف نسخه قدیمی‌تر خود که کودکیِ بسیار بدی را پشت‌سر گذاشته بود و پدرش دائما مادرش و خودش را مورد آزار و اذیت و ضرب و جرح قرار می‌داد.

معرفی شخصیت Hulk / حقایق جالب در مورد شخصیت هالک 2

۲. در اصل رنگ پوست Hulk خاکستری بود ولی بخاطر اینکه رنگ خاکستری پرینت گرفتنش سخت بود، استن لی تصمیم گرفت رنگ Hulk را سبز کند. البته در سال ۱۹۸۶ هالک خاکستری به نام Joe Fixit دوباره برگشت.

۳. بروس از دست پدرش آسیب‌های زیادی دیده است و حتی بعد از مرگ پدرش قادر است روحش را ببیند. در واقع این ترسی که پدرش در وجودش انداخته است به ضمیر ناخودآگاه او نفوذ کرده و بروس را قادر ساخته است تا ارواح مردگان را ببیند. وقتی تبدیل به هالک می‌شود این قدرت را بدست می‌آورد، Hulk تنها شخصیتی است که بدون آموزش‌های جادویی، قادر به دیدن ارواح است و حتی جسم عرفانی Dr. Strange را نیز دیده است. (حقایق جالب از شخصیت دکتر استرنج)

معرفی شخصیت Hulk / حقایق جالب در مورد شخصیت هالک

۴. قدرت هالک ریشه در خشمش دارد و آنقدر انرژی دارد که می‌تواند با پریدن از جاذبه‌ی زمین فرار کند. اما چیزی که شاید ندانید این است که او زیر آب می‌تواند به راحتی نفس بکشد و همینطور قدرت خوددرمانی او از Wolverine قوی‌تر است. (معرفی شخصیت ولورین)

۵. هالک فناناپذیر است. در یکی از کامیک‌هایش که در دنیای موازی جریان داشت، هالک آخرین موجود زنده زمین بود. حتی سوسک‌ها شروع به خوردنش کردند و تا استخوانش رسیدند ولی در عرض چند دقیقه دوباره هالک به روز اولش درآمد! در این کمیک بعد از مدتی بروس بَنِزِ وجود هالک از بین رفت و او را تنها گذاشت!

۶. در اوایلِ کارِ مارول، محبوب‌ترین شخصیت آن سال‌ها The Thing از گروه Fantastic Four بود. استن لی همان ایده The Thing را در قالب شخصیت هالک درآورد و اینطور فکر کرد که شاید این شخصیت نیز بتواند محبوب شود و همینطور هم شد.

۷. سال‌ها بعد از انفجار بمب در آزمایشگاه محل کار بروس، گندش درآمد که تونی استارک مسئول این انفجار بوده است و در این انفجار دست داشته است! (معرفی شخصیت تونی استارک)

معرفی شخصیت Hulk / حقایق جالب در مورد شخصیت هالک

۸. در دو نسخه اول The Incredible Hulk بروس نیازی به اینکه حتما باید عصبانی شده تا تبدیل به Hulk شود نداشت. او شب‌ها تبدیل به هالک می‌شد، مسخره است خداروشکر که این مورد را تغییر دادند!

۹. با وجود اینکه استن لی خیال می‌کرد هالک محبوب خواهد شد، اما شش نسخه اول داستان‌های هالک اصلا مورد توجه قرار نگرفت. Hulk بعد از پیوستن به Avengers محبوب شد. با این حال نویسندگان ابتدا برای اضافه کردن او به انتقام جویان نیز مردد بودند.

معرفی شخصیت Hulk / حقایق جالب در مورد شخصیت هالک

۱۰. گوژپشت نوتردام یکی از منابع الهام در خلق شخصیت هالک بوده است.

۱۱. در حال حاضر هالک یکی از شناخته‌شده‌ترین کاراکترهای Marvel در سرتاسر جهان است.

۱۲. حد و مرز قدرت هالک مشخص نیست، هرچه عصبانی‌تر، قوی‌تر.

معرفی شخصیت Hulk / حقایق جالب در مورد شخصیت هالک

۱۳. در نسخه‌ای از داستان‌های Avengers که به Mangaverse نیز معروف است و در ژاپن تولید می‌شود، Hulk چهره‌ای شبیه گودزیلا دارد.

۱۴. عشق دیرینه‌ی او بتی راس (Betty Ross) است و دشمن دیرینه‌اش ژنرال راس (Ross) پدر بتی است. ژنرال راس می‌خواهد از قدرت‌های هالک در ارتش استفاده کند.

۱۵. این Fact اصلا با عقل جور در نمی‌آید ولی Hulk توانسته به واقعیت یا Reality نیز مُشت بزند! (Incredible Hulk #135 (1971))

۱۶. در برهه ای از تاریخ کمیک‌ها، هالک تنها زمانی می‌توانست فعال شود که بروس بنر به خودش اشعه گاما تزریق ‌می‌کرد!

معرفی شخصیت Hulk / حقایق جالب در مورد شخصیت هالک

۱۷. در دوره‌ای مارول به منظور افزایش علاقه‌مندی به شخصیت هالک، هالک قرمز را بوجود آورد. هالکی که سادیسمی بود و کارهای وحشتناکی انجام می‌داد. هویت واقعی آن هالک ژنرال راس بود!

۱۸. هالک یکی از معدود ابرقهرمانانی است که روی جلد مجله رولینگ استون قرار گرفته است.

۱۹. اگرچه او یکی از بنیانگذاران گروه انتقام جویان بود، اما در واقع هالک مدتِ کوتاهی پس از اولین نبرد آنها (مقابل لوکی) گروه را ترک کرد زیرا متوجه شد که هم تیمی‌هایش از او می‌ترسند!

امیدوارم از مطلب معرفی شخصیت Hulk لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها