معرفی گروه Avengers / حقایق، اعضای گروه و…

در ادامه معرفی شخصیت‌‌های دنیای مارول قصد داریم امروز در مورد یکی از مهمترین گروه‌های این دنیا یعنی گروه انتقام‌جویان یا Avengers صحبت کنیم. در این مطلب با سازندگان، اعضای اصلی، چگونگی تاسیس و بعد اعضای نچندان مهم این گروه و حقایق مرتبط با هریک آشنا خواهید شد. با سایت ساعت هفت با مطلب معرفی گروه Avengers همراه باشید‌.

به روز شده: شخصیت مرد مورچه‌ای در صفحه جداگانه و با توضیحات بیشتر به روز و اضافه شد 

آشنایی با شخصیت‌های بیشتر: معرفی تمام شخصیت های مهم Marvel/ آشنایی با قهرمانان دنیای مارول

معرفی گروه Avengers / حقایق، اعضای گروه و...

تاریخچه ساخت و انتشار در دنیای کمیک‌ها

گروه Avengers توسط استن لی (Stan Lee) و جک کربی (Jack Kirby) در سال ۱۹۶۳ خلق شد. عنوانی که برای اولین شماره در نظر گرفته شده بود، قدرتمندترین قهرمانان زمین (Earth’s Mightiest Heroes) نام داشت و اعضای اصلی و موسس گروه در کمیک‌ها مرد آهنی (Iron Man)، ثور (Thor)،زنبورک (WASP)، هالک (Hulk) و مرد مورچه‌ای (Ant-Man) بودند و در شماره چهارم جسد یخ‌زده Captain America را با خود به مقرشان بردند و دوباره او را به زندگی برگرداندند. همچون DC، مارول هم برای اینکه سود بیشتری از قهرمانانش ببرد آنها را در یک مجموعه کنار هم قرار داد تا مخاطبان بیشتری را بدست آورد و سود بیشتری هم به جیب بزند. اولین شماره در سپتامبر ۱۹۶۳ بیرون آمد و تمام کاراکترهای درون آن ساخته و پرداخته خود استن لی و جک کربی بودند و هر کدام کمیک‌های اختصاصی خود را داشتند. از شماره ۶ام تا شماره ۴۰۲ام در سال ۱۹۹۶ این مجلاتِ کمیک، ماه به ماه منتشر می‌شدند. این انتشارها با چندین مینی سری و اسپین-آف و مجلات بزرگتر تا اواسط دهه هفتاد ادامه داشت. از جمله معروف‌ترین اسپسن-آف‌ها کمیک‌های انتقام جویان ساحل غربی (West Coast Avengers) است که در سال ۱۹۸۴ چهار شماره از آن منتشر شد و بعد از آن تا سال ۱۹۹۴ صد و دو نسخه دیگر هم منتشر شد. در نسخه ۴۷ام عنوان این مجموعه به Solo Avengers تغییر کرد و شماره ۲۱ام هم با نام Avengers Spotlight منتشر شد.

بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۴ مارول سه تا از عناوین انتقام‌ جویان (Avengers) را دوباره منتشر کرد. در بین این عناوین تولد دوباره قهرمانان (Heroes Reborn) در یک دنیای جایگزین (Alternative) اتفاق می‌افتاد که به مجموعه‌ی اصلی ربطی نداشت. نسخه سوم Avengers از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۴ ادامه داشت و ۸۴ شماره بود. نسخه‌های اولیه را کرت بوسیک (Kurt Busiek) داستانش را می‌نوشت و جورج پرز (Goerge Perez) طراحی‌ها را انجام می‌داد. در سال ۲۰۰۴ هم مارول شماره گذاری را تغییر داد و Avengers شماره ۵۰۰ام و ۵۰۳ام (از ابتدا تا آن سال) در سپتامبر تا دسامبر منتشر کرد و سرانجام با داستان‌های Avengers Disassembled در سال ۲۰۰۵ داستان‌های انتقام جویان نسخه سوم به پایان رسید.

معرفی گروه Avengers / حقایق، اعضای گروه و...

در ژانویه همان سال عنوان جدیدی از انتقام جویان به نام انتقام جویان جدید (The New Avengers) منتشر شد که دنباله‌دار بود و در کنار این عنوان انتقام جویان توانا (The Mighty Avengers) و The Avengers: Initiative و Dark Avengers منتشر شدند. اما در سال ۲۰۱۰ نسخه چهارم مجموعه‌ی انتقام جویان منتشر شد که تا ژانویه ۲۰۱۳ ادامه داشت. Vol 5ام یا نسخه پنجم انتقام جویان در فوریه ۲۰۱۳ درست بعد از کمیک‌های Secret Wars منتشر شد. در این مجموعه تیم جدیدی نیز معرفی شد و نام All New, All Different Avengers را روی آن گذاشتند. به دنبال Civil War II مجموعه دوباره با نام Avengers مورد انتشار قرار گرفت. 11 نسخه با نام قبلی منتشر شد و دوباره شماره گذاری به روال عادی برگشت و تا شماره ۶۷۲ام ادامه داشت. در شماره ۶۷۵ام هم تمام نسخه‌های Avengers، Uncanny Avengers، U.S Avengers و Occupy Avengers با هم در یک نسخه هفتگی به نام Avengers: No Surrender منتشر شدند. بعد ۱۶ نسخه این مجموعه هم در سال ۲۰۱۸ دوباره با نام Avengers در حال منتشر شدن است.

داستان تاسیس گروه انتقام جویان

به طور خلاصه داستان چگونگی شکل‌گیری گروه انتقام جویان (Avengers) زیر سر لوکی (Loki) است! همچون فیلم اول Avengers در سال ۱۹۶۰ نیز لوکی به دنبال گرفتن انتقام از برادرش ثور با او و هالک در می‌افتد. Rick Jones به مرد مورچه‌ای (Ant-Man) خبر می‌دهد که لوکی به ثور و هالک حمله کرده و حالا می‌خواهد زمین را تحت تسلط خود درآورد. Hank Pym نیز زنبورک (Wasp) و مرد آهنی (Iron Man) را خبر می‌کند و با هم و به کمک ثور و هالک، لوکی را ادب می‌کنند. بعد از آن مرد مورچه‌ای پیشنهاد تشکیل گروه را می‌دهد و زنبورک نام گروه را Avengers یا انتقام جویان می‌گذارد.

حقایقی درباره برخی از اعضای گروه Avengers (مرتبط با فیلم‌ها، کامیک‌ها و…)

۱. کریس همسورث بازیگر شخصیت ثور در دنیای سینمایی مارول گفته است که برای اینکه هیکلش را عضلانی نگه‌ دارد مجبور بود هر روز پروتئین مصرف کند!

لیگ عدالت

۲. خود استن لی بیان کرده است Avengers را برای رقابت با Justice League ساخته است.

۳. بسیاری از طرفداران کمیک‌ها به خاطر اینکه زنبورک (Wasp) و مرد مورچه‌ای (Ant-Man) جزو اعضای اصلی گروه Avengers در فیلم نبودند سرخورده شدند.

۴. در کمیک‌ها وقتی اسکارلت ویچ با ویژن ازدواج کرد همه متعجب شدند و زمانی که از او دوقلو حامله شد که مخشان سوت کشید. چگونه یک ربات می‌تواند یک زن را حامله کند؟! البته که این موضوع برای خود مارول هم تعجب برانگیز بود! بنابراین آنها قصه‌ای سر هم کردند که در آن خود اسکارلت ویچ با قدرت‌های جهش‌یافته‌اش توانسته برای خود فرزندانی بوجود آورد!

معرفی گروه Avengers / حقایق، اعضای گروه و...

۵. انتقام‌گیران و لیگ عدالت در یک کمیک با هم روبرو شدند و اتفاقا با هم نبرد هم کردند ولی خیلی زود بر علیه دشمنی مشترک متحد شدند.

۶. یک مجموعه تلویزیونی بریتانیایی وجود دارد که عنوانش The Avengers بود ولی هیچ ربطی به مارول نداشت و در مورد جاسوسان و داستان‌های جاسوسی بود.

Avengers and David Letterman

۷. یکبار هم گروه Avengers به یک برنامه نمایش آخر شب تلوزیونی به میزبانی دیوید لترمن دعوت شدند. در این برنانه یک شرور می‌خواست با لیزری که در دوربین‌ها کار گذاشته اعضای Avengers را بکشد ولی دیوید لترمن متوجه می‌شود و شرور را با دستگیره در می‌زند!

۸. هالک به سبب آنکه نتوانسته خشمش را کنترل کند بارها با Avengers درگیر شده است. یکبار از آنها شکست خورد و به عنوان تنبیه به سیرک رفت و ادای دلقکی مکانیکی را درآورد!

۹. یکی از عجیب‌ترین داستان‌های Avengers مربوط به کاپیتان مارول است که از شروری به نام Marcus Immortus حامله شد! این مزخرفات مربوط به شماره 200ام Avengers می‌شد. او بچه را نگه داشت و به دنیا آورد و به سراغ مارکوس (Marcus Immortus) رفت و عاشق او شد و با Marcus ازدواج کرد! در توضیح این مزخرفات گفته شد که کاپیتان مارول تحت تاثیر کنترل ذهن بوده و دیگر هیچ وقت بدان پرداخته نشد.

۱۰. فکر کنم قبل این Fact را گفته‌ام در کمیک‌های Ultimates کاراکترهای اسکارلت ویچ و برادرش کوئیک سیلور (Quicksilver) نه تنها خواهر برادر که معشوقه‌ی هم نیز بودند!

۱۱. در شماره ۱۶ تمام اعضای موسس گروه را ترک کردند و تنها کاپیتان آمریکا (Captain America) باقی ماند. او نیز هاکای، اسکارلت ویچ و کوئیک سیلور شروران پیشین را به گروه به عنوان ابرقهرمان اضافه کرد. ریسک بزرگی که تنها کاپیتان می‌توانست انجام دهد و جواب هم داد امروزه همه سه عضو جدید را به عنوان قهرمان می‌شناسند.

۱۲. بعد از اینکه کاپیتان امریکا ترور شد! هاکای سپر و لباس او را برداشت و جایش را گرفت ولی خیلی زود آن را رها کرد و به گروه انتقام جویان یاغی (Outlaws Avengers) پیوست.

۱۳. در پی اتفاقات Avengers Disassembled بسیاری از قهرمانان توسط اسکارلت ویچ کشته شدند. بدترین مرگ هم متعلق به ویژن بود که She-Hulk او را از وسط دو نصف کرد و اتفاقا سیم‌کشی! داخل بدن ویژن شبیه دل و روده انسان بود!

۱۴. بهترین شراب اون شرابی است که کهنه‌تر باشد. بیوه سیاه (Black Widow) در واقع ۷۰ سال سن دارد!

۱۵. کاراکترهایی مانند مرد عنکبوتی (Spider-Man ) و Daredevil جزوء معدود قهرمانانی هستند که خیلی کم در گروه انتقام جویان (Avengers) دیده شده‌اند، اول آنکه خودشان این پیشنهاد را بارها رد کرده‌اند دوم آنکه این کاراکترها به تنهایی فروشی برابر Avengers داشتند و مارول دلیلی برای اضافه کردن آن‌ها نداشت. این مورد شامل هالک هم می‌شود که شخصا پیشنهاد پیوستن به Avengers را رد می‌کرد.

معرفی گروه Avengers / حقایق، اعضای گروه و...

۱۷. صدای داد و فریاد هالک توسط “لو فریگنو” (Lou Ferrigno) تولید شده است.

۱۸. قرار بود که زنبورک و مرد مورچه‌ای نیز به گروه در اولین فیلم Avengers اضافه شوند ولی Joss Whedon (نویسنده و کارگردان فیلم) مخالفت کرد زیرا تعداد بازیگران فیلم را زیاد می‌دانست.

۱۹. قرار بود برای فیلم اول Avengers دو شرور را معرفی کنند ولی مارول مخالفت کرد و گفت کاراکتر لوکی قادر به در افتادن با کل انتقام جویان است.

مهمترین اعضای گروه Avengers به ترتیب تاریخ ورود به این گروه

(با کلیک بر روی هر اسم به صفحه هر کدام وارد شوید.)

دهه 1960

زنبورک : سپتامبر 1963

مرد آهنی : سپتامبر 1963

ثور : سپتامبر 1963

هالک : سپتامبر 1963

مرد مورچه‌ای : سپتامبر 1963

کاپیتان آمریکا : مارس 1964

هاکای : می 1965

کوئیک سیلور : می 1965

اسکارلت ویچ: می 1965

بلک پانتر: می 1968

ویژن: نوامبر 1968

Black Knight: دسامبر 1969

دهه 1970

Black Widow: می 1973

Beast : سپتامبر 1976

Wonder Man: آپریل 1977

کاپیتان مارول: می 1979

فالکون: جون 1979

دهه 1980

شی-هالک: جولای 1982

Mockingbird : سپتامبر 1984

War Machine : سپتامبر 1984

Moon Knight: جون 1988

دهه 1990

شخصیت سرسی از گروه Eternals : فوریه 1990

مرد عنکبوتی: آپریل 1990

زن عنکبوتی: سپتامبر 1991

دهه 2000

Luke Cage : مارس 2005

ولورین: جون 2005

دکتر استرنج: آپریل 2007

Winter Soldier: فوریه 2009

دهه 2010

Daredevil: نوامبر 2011

شانگ چی: فوریه 2013

روگ: آپریل 2013

در ادامه شما را با چند عضو دیگر گروه Avengers که از اهمیت کمتری برخوردار هستند، آشنا خواهیم کرد.

معرفی برخی دیگر از اعضای مهم گروه Avengers 

کوئیک سیلور (Quicksilver)

کوئیک سیلور (Quicksilver)

پیِترو ماکسیموف اولین‌بار در کمیک‌های مربوط به گروه X-Man و شماره چهارم کمیک Uncanny X-Men در سال ۱۹۶۴ معرفی شد. خالقین او استن لی و جک کیربی بودند و چند کمیک مستقل نیز برای او نوشتند و سپس او را به عضویت گروه Avengers درآوردند.

در ادامه چند حقیقت کوتاه در مورد او بخوانید…

۱. در کمیک سال ۱۹۶۴ که در بالا معرفی کردم او و خواهرش اسکارلت ویچ عضو گروه Brotherhood of Evil به رهبری Magneto بودند و هر جفتشان نمی‌دانستند که Magneto پدر بیولوژیکی آنهاست.

۲. او توسط Sentinel زخمی جدی برداشت که توسط کریستال، عضو خاندان سلطنتی (او انسان نیست) نجات یافت و تحت درمان و مراقبت ویژه او قرار گرفت. این دو عاشق هم شدند و با هم ازدواج کردن و صاحب دختری به نام Luna نیز شدند ولی ازدواجشان دیری نپائید.

۳. پیِترو نه یکبار که دوبار به عضویت گروه X-Factor درآمده است. او اولین بار توسط Havok برادر جوان Cyclops به گروه دعوت شد. گروه X-Factor برای جلوگیری از قانون شکنی دیگر اعضای (آن زمان) X-Men تشکیل شد که Magneto هم عضوی از X-Men بود. این گروه و داستان‌هایش در سال ۱۹۹۴ دیگر ادامه نیافت و سپس در سال ۲۰۱۴ کوئیک سیلور دوباره برای کمک به آنها برگشت.

۴. بعد از آنکه در M-Day قدرت‌هایش را از دست داد به شهر Attilan که متعلق به بیگانگان بود، سفر کرد تا کریستال‌های Terrigen را بدزدد. بعد از تزریق آنها به بدنش، توانایی پرش در زمان را بدست آورد که شبیه قدرت Superspeedاش بود. X-Person Rictor که عضو رسمی X-Men نبود ولی برای X-Force و X-Factor کار می‌کرد، از قدرتش برای بیرون کشیدن کریستال‌ها از بدن کوئیک سیلور استفاده کرد و او را بدون قدرت رها کرد. البته بعدا کوئیک سیلور قدرت سوپرسرعت خود را بدست آورد.

۵. در کمیک‌های مربوط به جنگ Marvel vs DC پیِترو از Flash شکست خورد.

۶. در دنیایی جانشین (Alternative) او و خواهرش اسکارلت ویچ رابطه‌ای بیش‌تر از خواهر برادری دارند. البته قبلا در مقاله مربوط به Scarlet Witch اشاره کرده‌ام که این رابطه حتی در زمین اصلی هم کمی فراتر از یک خواهر و برادر است که مارول همیشه از زیر بار پاسخگویی به چگونگی رابطه آنها شانه خالی کرده است.

۷. اتفاقی مشابه سریال وانداویژن نیز در کمیک‌ها اتفاق می‌افتد که در این واقعیت دستکاری شده Magneto پسر خودش Quicksilver را می‌کشد. البته بعد از آنکه واقعیت به حالت اول بازگشت پیترو نیز به زندگی برگشت.

ماشین جنگی (War Machine)

ماشین جنگی (War Machine)

جیمز رودز اولین بار در کمیک شماره ۱۱۸ام Ironman در سال ۱۹۷۹ معرفی شد. خالقینش David Michelinie و John Byrne بودند. لباس مخصوص او که Ironman Armor Model 11 نام دارد که تبدیل به جزئی از کاراکترش شد اولین بار در شماره ۲۸۱ام به سال ۱۹۹۲ به طرفداران معرفی شد.

در ادامه چند حقیقت کوتاه در مورد او بخوانید…

۱. لباس یا زره‌ای که می‌پوشد او را در برابر تسلیحات شرکت استارک ایمن می‌کند، یعنی با سلاح‌های شرکت استارک نمی‌شود به War Machine ضربه زد.

۲. بجای Admantium در لباس جیمز رودز از Vibranium استفاده شده است که مقاوت بسیار بالایی به او در برابر ضربات مرگبار می‌دهد.

۳. یکی از قوی‌ترین سلاح‌های War Machine سلاح Uni-Beam Projectores است. (از سینه‌اش نور قدرتمندی ساطع می‌کند.)

۴. حالت Chameleon به War Machine این امکان را می‌دهد که بتواند خود را تا حدودی نامرئی کند.

۵. همچنین زره او قبلیتی به نام روح (Ghost) دارد که باعث می‌شود او از دیوار نیز عبور کند این قابلیت را از یکی از دشمنانش که Ghost نام داشت گرفته است.

فالکون (Falcon)

فالکون (Falcon)

ساموئل توماس “سَم” ویلسون با نام مستعار Falcon ساخته استن لی و Gene Colan است که اولین بار در سال ۱۹۶۹ در کمیک ۱۱۷ام Captain America معرفی شد. او اولین ابرقهرمان سیاه‌پوست امریکایی در کمیک‌های آن زمان بود.

در ادامه چند حقیقت کوتاه در مورد او بخوانید…

۱. نام اصلی او Clarence است و سم به خاطر اینکه دوست نداشت کودکی‌اش را بیاد بیاورد نامش را عوض کرد، او از ۹ سالگی یتیم بود.

۲. در ۹ سالگی پدرش کشته و مادرش هم بعد توسط ارازل و اوباش به قتل رسید.

۳. او در کودکی به گروه‌های تبهکار پیوست و نام مستعارش Snap بود اینکه دقیقا چه کاری انجام می‌داد مشخص نیست.

۴. در کمیک‌ها Red Skull او را دزدید تا در پروژه‌ای مشابه Bucky از او یک ماشین آدم‌کشی بسازد.

۵. اما نظر Red Skull عوض شد و او را طوری تربیت کرد که دوست Captain America بشود تا بتواند سر فرصت مناسب زهرش بریزد.

۶. باید اضافه کرد که Red Skull به او قدرت‌های فرابشری هم داد او قادر است با پرندگان صحبت کند.

۷. بال‌های او در واکاندا طراحی و ساخته شده‌اند.

۸. فالکون بدون تجهیزات نیز مرگبار است و این مورد چه در کمیک‌ها و چه در MCU دست‌کم گرفته شده است.

۹. او در کمیک‌ها تلاش کرد تا سناتور شده و وارد کنگره امریکا بشود.

سرباز زمستان (Winter Soldier)

سرباز زمستان (Winter Soldier)

نام اصلی او James Buchanan ” Bucky Barnes” Jr است. او توسط جک کربی و Joe Simone به عنوان Side-Kick کاپیتان امریکا خلق شد. اولین حضور او در کمیک شماره اول Captain America در سال ۱۹۴۱ بود.

در ادامه چند حقیقت کوتاه در مورد او بخوانید…

۱. در شماره اول باکی نقش نوچه کاپیتان امریکا را داشت و نوجوان بود، زیرا مارول می‌خواست کودکانی که عضوی از خانواده‌اشان در جنگ جهانی دوم حضور داشت، خود را در کنار یک قهرمان در جنگ تصور کنند.

۲. مرگ Bucky تاثیرعمیقی روی کاپیتان امریکا گذاشت.

۳. باکی وقتی از مرگ برگشت، تحت شستشوی مغزی قرار گرفت و تبدیل به سرباز زمستان شد، قاتلی حرفه‌ای که خیلی‌ها را ترور کرد. یکی از افراد رزومه‌اش Itsu Ashkiro است که باکی او را به همراه بچه درون شکمش به قتل رساند، این جنایت باعث شد Wolverine از خفا بیرون بیاید.

۴. در فیلم‌ها کلمه‌ای بود که با گفتنش باکی مثل یک ماشین عمل می‌کرد. در کمیک‌ها این کلمه Sputnik بود. آشنا نیست؟

۵. او در داستان‌های Fear Itself دوباره و اینبار به دست دختر RedSkull به قتل رسید. ولی توسط سرم Infinity Formula که توسط S.H.I.E.L.D ساخته شده بود، دوباره زنده شد و همان سرباز زمستان شد.

۶. نام جیمز بوچانان از ۱۵ رئیس جمهور ایلات متحده گرفته شده است.

۷. استن مخالف استفاده از Side-Kickهای نوجوان به عنوان ابزاری برای مقابله با دشمنان بود و اصلا دلش نمی‌خواست نوجوانان را با مسائلی اینچنینی درگیر کند. بخاطر همین مرگ باکی در کمیک‌ها خیلی زود اتفاق افتاد.

۸. برعکس فیلم‌ها باکی در طول دوران آموزش خدمت سربازی در ارتش با استیو آشنا شد و او را از قبل نمی‌شناخت. و همینطور او هویت پشت ماسک Captain America را کشف کرد.

مرد شگفت انگیز (Wonder Man)

مرد شگفت انگیز (Wonder Man)

نام اصلی او Simone Williams است. او توسط استن لی، Don Heck و جک کربی خلق شده است. او در کمیک شماره ۹ام Avengers در سال ۱۹۶۴ برای اولین‌بار معرفی شد. او در ابتدا یک Supervillain بود و از انرژی یونی بهره می‌برد. اما بعد از مرگش دوباره و اینبار در قامت یک Superhero به کمک Avengers آمد.

در ادامه چند حقیقت کوتاه در مورد او بخوانید…

۱. بخاطر قدرت یونی، سطح انرژی او در سطح اتم قرار دارد و انرژی‌اش را از اتم‌ها و الکترو‌ن‌های اتم می‌گیرد.

۲. او هرچه دارد از Baron Zemo است و وقتی به او خیانت کرد توسط او و تیم تحت رهبری‌اش به قتل رسید.

۳. حواس پنجگانه او بسیار قدرتمند هستند.

۴. او به آب، غذا، خواب و گرما احتیاج ندارد.

۵. لقبش Mr. Muscels است.

۶. قبل از اینکه تبدیل به Wonder Man شود، او یک گیاه‌خوار بود.

مرغ مقلد (Mockingbird)

مرغ مقلد (Mockingbird)

با نام اصلی Barbara “Bobby” Morse که اولین بار در کمیک‌های Astonishing Tales در شماره ۶ام در سال ۱۹۷۱ معرفی شد. او یکی از مامورین برجسته و قدرتمند گروه شیلد است که در زمینه بیولوژی دکترا دارد.

در ادامه چند حقیقت کوتاه در مورد او بخوانید…

۱. او و Spider-Man با هم برای برخورد با جرم و جنایت همکاری کرده‌اند. در کمیک‌های Marvel Team-Up Vol1 شماره ۹۷ام آنها با Carl Delandan مبارزه کردند، بعدها نویسنده‌ها او را به مجموعه اسپایدرمن به عنوان همکار اضافه کردند، آن دو با هم قرار مدار نیز می‌گذاشتند.

۲. بابی رهبر گروهی از دخترها به نام G.I.R.L است که به عنوان نابغه در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی کار می‌کنند.

۳. بابی عضو هر چهار تیم Avengers نیز بوده است.

۴. وقتی مامور شیلد بود از اسم رمز Huntress استفاده می‌کرد.

۵. اسکرولزها نژادی از بیگانه‌ها هستند که به طور مخفیانه در داستان‌های مارول ایفای نقش می‌کنند. آنها می‌توانند تغییر ظاهر دهند و آنها ابرقهرمانان را می‌دزدند و یکی از خودشان را جایگزین آنها می‌کنند، اتفاقی که برای Mockingbird نیز افتاد.

۶. او توسط Infinity Formula مورد آزمایش قرار گرفت و قدرت‌هایش توسعه یافت.

۷. او یکی از قوی‌ترین جاسوسان سازمان شیلد است و رنک شش را دارد، بالاترین رنک که یک مامور می‌تواند بدان دست‌یابد. او در حال حاضر از Wakanda برای شیلد جاسوسی می‌کند.

لوک کیج (Luke Cage)

مرغ مقلد (Mockingbird)

او را با نام Power Man نیز می‌شناسند، اولین بار در کمیک شماره اول Hero For Hire در سال ۱۹۷۲ معرفی شد.

در ادامه چند حقیقت کوتاه در مورد او بخوانید…

۱. اسم واقعی او Carl Lucas است.

۲. او قدرت‌های زیادی دارد، پوستی که او را در برابر گلوله محافظت می‌کند، زور بازویی مافوق بشری، زوربازویی برابر با Hulk، او توانایایی بازیابی استقامت و خوددرمانی دارد.

۳. او زمانی ابرقهرمانانی که به ازای دریافت پول کارهای خوب می‌کردند را استخدام می‌کرد.

۴. حتی خودش نیز به ازای دریافت پول حاضر به کمک به گروه‌ها و تیم‌های ابرقهرمانی بود.

۵. او عاشق Jessica Jones است.

۶. او رهبری Secret Avengers را در اختیار دارد.

۷. لوک از افشای اطلاعات شخصی به دولت ناراضی است بعد از بازگشت استیو راجرز گروه Avengers خودش را تاسیس کرد.

۸. او یکی از اعضای اصلی Mighty Avengers است.

بیست (Beast)

معرفی گروه Avengers / همه چیز در مورد گروه انتقام‌جویان 1

نام اصلی او Dr. Henry Philip “Hank” McCoy است.  او یک جهش یافته است که قدرت‌های حیوانی دارد و احتمالا او را با پوست آبی رنگش می‌شناسید. او در اولین شماره کمیک‌های X-Men در سال ۱۹۶۳ حضور داشت. خالقین او استن لی و جک کربی بودند.

در ادامه چند حقیقت کوتاه در مورد او بخوانید…

۱. او از قدیمی‌ترین اعضای X-Men است و به نوعی برای این کمیک‌ها زاده شده است. پدرش بر روی مواد رادیواکتیو کار می‌کرد و بخاطر یک سانحه هنک در معرض تشعشعات این مواد قرار گرفت و تبدیل به چیزی که امروزه هست شد.

۲. او بخاطر همین موضوع علاوه بر توانایی‌هایی شبیه حیوانات، هوش بسیار زیادی دارد و هشتمین انسان باهوش دنیاست.

۳. او برای مدتی X-Men را ترک کرد و به کشتی‌کج روی آورد.

۴. بخاطر انجام تحقیقات بر روی هرمونی خاص و تزریق آن به خود، موهای بدنش رشد کرد و پنجه‌هایی مانند گرگ پیدا کرد و رنگ پوستش آبی شد.

۵. در ابتدا Avengers از پیوستن او به تیم خود مطمئن نبودند ولی او خود را به آنها اثبات کرد.

۶. او با Wonder Man دوستان صمیمی هستند.

۷. او در Earth 295 یک دانشمند روانی است که ظاهرش همان شکل ولی خاکستری و سیاه است.

مون نایت (Moon Knight)

مون نایت (Moon Knight)

با نام Mark Spector اولین بار در سال ۱۹۷۵ در کمیک شماره ۳۲ام Werewolf By Night معرفی شد. برعکس قافیه و لباسش، او یک ابرقهرمان است. مامور CIA، بوکسور، سرباز نیروی دریایی و مزدور بوده است ولی اکنون همه او را Moon Knight صدا می‌کنند.

در ادامه چند حقیقت کوتاه در مورد او بخوانید…

۱. در یک کمیک سخت است که بتوان مشکلات روحی و بیماری‌های روانی یک کاراکتر را نشان داد (به همین خاطر جوکر کاراکتری خاص و ویژه است) اما این را بدانید که Marc Spector دارای بیماری چند شخصیتی است. 

۲. نحوه تعالیم او در مبارزات شبیه بتمن است و او مانند بتمن عضو گروهی مزودور بود که به او مبارزه را یاد دادند.

۳. خوشو یا Khonshu (یکی از خدایان باستانی مصر) کسی است که به مارک قدرت‌های فرابشری اعطا کرد، او در کمیک‌ها ماهیتی عجیب و غریب دارد.

۴. او این قدرت‌ها را تنها در شب و زیر نور ماه می‌تواند به کار گیرد.

۵. او تنها شب‌ها به سراغ خلافکاران می‌رود و در روز به مانند یک میلیونر زن‌باز یا به اصطلاح Playboy رفتار می‌کند. (با نام استیون گرانت) خودمانیم مارول خیلی اصرار دارد کاراکتر بتمن را بازنگری و بازنویسی کند.

۶. او در زمان وقایع Civil War طرف هیچکس را نگرفت. بخاطر آنکه توسط دشمنش Bushman حسابی صدمه دیده بود اما توانسته دشمنش را بکشد. او سپس به الکل روی آورد.

۷. او عضو Secret Avengers و West Coast نیز می‌باشد.

۸. در کنار مشکلات شخصیتی‌اش این را هم اضافه کنید که عموی او نازی و برادر او یک قاتل زنجیره‌ای است!

۹. او حد و مرزی در خشونت نمی‌شناسد و دشمنانش را به شکل وحشتناکی قتل و عام می‌کند. (حداقل یکی از شخصیت‌هایش!)

۱۰. بیماری چند شخصیتی او بسیار حاد است به طوری که از تعداد شخصیت‌هایی که دارد خبردار نیست! به نوعی سخت‌ترین دشمن او خودش است و او در تمام عمرش در نبردی دائمی با خودش بوده است.

۱۱. جیک لاکلی، یکی از شخصیت‌های اوست که راننده تاکسی است. در کمیک‌ها او شخصیتی از مون نایت محسوب می‌شود که اطلاعات لازم از جرم و جنایت شهر را جمع‌آوری می‌کند. در سریال به نظر می‌رسد او شوم‌ترین و خشن‌ترین بُعد شخصیتی Mark Spector محسوب می‌شود!

زن عنکبوتی (Spider-Woman)

زن عنکبوتی (Spider-Woman)

با نام اصلی Jessica Drew است که برای اولین بار در کمیک شماره ۳۲ام Marvel Spotlight در سال ۱۹۷۷ معرفی شد. او جاسوسی بود که توسط Hydra شستوشوی مغزی داده شده بود تا برای آنها کار کند. او یکی از کاراکترهای Secret Invasion بود.

در ادامه چند حقیقت کوتاه در مورد او بخوانید…

۱. او متولد لندن است و بعدها به همراه پدرش به آزمایشگاه او که در Transia قرار داشت نقل مکان کرد. به علت آنکه جسیکا با مقدار زیادی اورانیوم در تماس بود به شدت مریض شد. برای درمانش به او سروم Spider-Serum تزریق کردند و او یک دهه بعد به هوش آمد. در طول مدت درمان مادرش را از دست داد و پدرش نیز او را ترک کرده بود و نگهداری او را به Herbert دوستش سپرده بود.

۲. گروه شیلد او را از دست Hydra نجات دادند.

۳. در حقیقت Hydra او را فرستاده بود تا به شیلد نفوذ کرده و Nick Fury را به قتل برساند. اما در سازمان شیلد به اهداف هایدرا پی برد و تصمیم گرفت بر علیه آنها اقدام کند.

۴. چند سال مارول داستان او را تغییر داد. در داستان جدید او در شکم مادرش تحت تاثیر Laser Beam قرار گرفت و DNA عنکبوت را به او وارد کردند. سپس پدر و مادرش ناپدید می‌شوند و او توسط هایدرا دزدیده و تحت تعالیم Taskmaster قرار می‌گیرد.

۵. بعد از این وقایع او به سانفرانسیسکو می‌رود و تبدیل به یک جایزه بگیر می‌شود.

شی-هالک (She-Hulk)

شی-هالک (She-Hulk)

درباره She-Hulk

جنیفر والترز ملقب به She-Hulk توسط Stan Lee و John Buscema خلق شده است. اولین حضور او هم در شماره اول The Savage She-Hulk در فوریه ۱۹۸۰ بود. والترز یک وکیل بود که بخاطر سانحه‌ای دچار خون‌ریزی شدید شد و احتیاج به انتقال خون فوری داشت و Bruce Banner (هالک) خون خود را به او اهدا کرد و از همین رو والترز را به هیولایی سبز تبدیل کرد. برعکس بروس بنر، جنیفر کنترل بیشتری بر She-Hulk دارد. از نکات قابل توجه کاراکتر او این است که بعضی اوقات که از کوره در می‌رود و Hulk می‌شود، دیوار چهارم را می‌شکند و با مخاطب کامیک‌هایش ارتباط برقرار می‌کند. (سریالی تلوزیونی بر اساس این کاراکتر در حال تهیه است.)

در ادامه چند حقیقت کوتاه در مورد او بخوانید…

۱. کاراکتر She-Hulk از جمله آخرین کارهای Stan Lee بود.

۲. جنیفر در گروه‌های ابرقهرمانی زیادی کار کرده است، از جمله، Avengers، Mighty Avengers، Heroes for Hire، Defenders، Lady Liberators و A-Force.

۳. بعد از پیوستن به Avengers خود را در کنار قهرمانان مارول در Battleworld یافت، نبردی که در سری داستان‌های Secret Wars اتفاق افتاد. این رویدادها منجر به خروج Thing از گروه FF شد. پس جنیفر به گروه مشهور FF ملحق شد و توانست یکی از اعضای با سابقه‌ی آنها و قابل اعتمادترین آنها تبدیل شود.

۴. این کاراکتر با قهرمانانی همچون Hercules و Wyatt Wingfoot رابطه داشته است. اما کوتاه‌ترین آنها با جان جیمسون پسر جی.جی. جیمسون سردبیر نشریه Daily Bugle بود. از آنجا که She-Hulk توسط StarFox تسخیر شده بود، عروسی کنسل شد!

۵. با معرفی دومین سری از کامیک‌های انفرادیِ She-Hulk با نام The Sensational She-Hulk، جان بایرن این کاراکتر به سطح دیگری برد و او را محبوب‌تر و کامیک‌هایش پرفروش‌تر کرد. او با شکستن دیوار چهارم در کامیک‌های She-Hulk خیلی قبل‌تر از Deadpool توانست She-Hulk را به یکی از محبوب‌ترین کاراکترهای زمان خود بدل کند. She-Hulk کاملاً آگاه بود که کاراکتری در یک داستان مصور است و از این قضیه به نفع خود بهره می‌برد. او حتی در یکی از شماره‌های The Sensational She-Hulk نویسنده‌ کامیک‌هایش یعنی شخص جان بایرن را بخاطر آنکه انتظار فروش بیشتری داشت را از پنجره به بیرون پَرت کرد!

۶. حتما می‌دانید که در ابتدا رنگ پوست Hulk خاکستری بود. جان بایرن این رنگ پوست را به She-Hulk در کامیک‌های The Sensational She-Hulk داد و این یکی معدود زمان‌هایی است که جنیفر کنترل کامل خود را بر She-Hulk از دست می‌دهد و در واقع Berserk (مجنون شدن از خشم) می‌شود. جنیفر تلاش می‌کند تا کنترل ذهنش را در دست داشته باشد ولی این مبارزه تلاشی تقریباً بیهوده است.

۷. از عجیب‌ترین توانایی‌های She-Hulk قدرت جابه‌جایی بین بدن‌هاست یعنی Body Switch که بخاطر آنکه در یک سلول زندان همراه بیگانه‌ای به نام Ovoids زندانی بود، از او این توانایی را آموخت.

۸. جنیفر از اعضای باسابقه‌ی Avengers است و مدت زمان زیادی عضو آنها باقی ماند. او حتی گروه ابرقهرمانی خودش به نام A-Furce را دارد. البته همیشه Avengers برای او جای خوبی نبود زیرا توسط دوروبری‌هایش به بازی گرفته می‌شد. معروف‌ترین آنها در داستان‌های Avengers Disassembled بود، جنیفر در کنترل خشم و قدرت‌اش به مشکل برخورده بود و متوجه شد که این کار زیر سر Scarlet Witch است و با نابود کردن Vision از او انتقام گرفت!

۹. او جزوء برجسته‌ترین وکلای دنیای مارول است و حتی عضو دادگاه Living Tribunal نیز می‌باشد. در واقع Living Tribunal یک موجود کیهانی است که از تعادل Universe (هستی) محافظت می‌کند.

شی-هالک (She-Hulk)

۱۰. غیر از جنیفر والترز یک Red She-Hulk هم وجود دارد که نام اصلی‌اش Betty Ross است. البته او بعدها قدرت‌هایش را از دست داد و نامش Harpy شد. البته در دنیایی Alternative (جایگزین) دختر هالک به نام Lyra هم معرفی شد که Savage She-Hulk نام داشت. او به گذشته آمد تا جای She-Hulk را بگیرد ولی خب به هدفش نرسید.

امیدواریم از مطلب “آشنایی با گروه Avengers” لذت برده باشید.

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها