معرفی شخصیت Shang-Chi / حقایقی از شخصیت شانگ-چی اژدهای سرخ

شانگ-چی یکی از ابرقهرمانان دنیای Marvel است. او را Jim Starlin و Steve Englehart خلق کرده‌اند و اولین‌بار در کامیک Special Marvel Edition شماره ۱۵ام در دسامبر ۱۹۷۳ معرفی شد. Shang-Chi محصول دوران برنز کامیک‌های ابرقهرمانی است. در سال ۱۹۸۳ هم Starlin تصمیم گرفت نسخه‌ای solo (تکی) از او را تهیه کند. شانگ-چی جزو آن دسته از ابرقهرمانان است که با دست‌خالی مبارزه می‌کند، سبک مبارزه او ووشو (Wushu) است و ترکیبی از نانچیکو (Nunchaku)، گان (Gún) و جیان (Jian) را در مبارزاتش به کار می‌برد که همگی در هنرهای رزمی چینی جایگاهی ویژه دارند. فیلم‌سینمایی که Marvel براساس شخصیت Shang-Chi ساخته بنابر گزارشات توانسته فروشی چشم‌گیر در گیشه‌های چین و امریکا داشته است. این امر نشان از این دارد که Disney راه پول درآوردن از کامیک‌های Marvel را می‌داند و حتی شخصیتی که برای طرفداران Marvel در درجه چندم اهمیت هست را تا این حد موفق و جذاب در می‌آورد. در ادامه با معرفی شخصیت Shang-Chi و حقایقی درباره شخصیت او با شما همراه هستیم تا قبل از دیدن فیلم بتوانید بیشتر با کاراکترش آشنا شوید.

به روز شده: به علت انتشار فیلم با کیفیت Shang-Chi and The Legend of The Ten Rings این مطلب به روز شد.

معرفی شخصیت Shang-Chi / حقایقی از شخصیت شانگ-چی 1

آشنایی با شخصیت‌های بیشتر: معرفی تمام شخصیت های مهم Marvel/ آشنایی با قهرمانان دنیای مارول

معرفی شخصیت Shang-Chi / حقایقی از شخصیت شانگ-چی

۱. اسم شانگ-چی بی‌معنی نیست، معنای اسمش به انگلیسی چیزی در مایه‌های The Rising and Advancing of the Spirit (ظهور و پیشرفت روح) است. او از بچگی شیفته‌ی کونگ‌فو بود و تمرینات آن را سخت پیگیری می‌کرد. درباره پدر و مادرش اطلاعات زیادی در کامیک‌ها موجود نیست و این مورد در مورد مادرش که مطلقا صفر است.

۲. مارول قبل از ساخت این کاراکتر سعی داشت امتیازات مربوط به Kung-Fu (نام کونگ فو) را خریداری کند ولی نتوانست و تنها به ساخت کاراکتری به نام Shang-Chi اکتفا کرد.

۳. او متولد استان Hu’nan چین است و بیشتر عمر خود را در Yang Yin روستایی در آن ناحیه گذرانده است.

۴. مهارت او در هنرهای رزمی به قدری بالاست که در دنیای مارول کسی نمی‌تواند شکستش دهد! اما همیشه دست بالای دست بسیار است!

Danny Rand

۵. کاراکتر دیگری به نام Danny Rand ملقب به Immortal Iron Fist دارای مهارتی به اندازه Shang-Chi است و خوشبختانه دشمن او نیست.

معرفی شخصیت Shang-Chi / حقایقی از شخصیت شانگ-چی

۶. وقتی مارول سرانجام حق استفاده از نام Dr. Fu Manchu را بدست آورد او را به عنوان ابرشرور داستان‌های Shang-Chi وارد کامیک‌ها کرد. دکتر فومانچو پدر شانگ-‌چی است و بعد از آنکه تمرینات Shang-Chi تمام شد او را به ماموریتی فرستاد تا فردی به نام Dr. Petrie را بکشد. اما او با Sir Denis Neyland Smith روبرو شد که در تعقیب پدرش بود. این Smith بود که چشمان او را باز کرد و شرارت پدرش را نشانش داد و شانگ نیز بر علیه پدرش قیام کرد.

۷. با اینکه Fu Manchu دشمن اوست ولی هنوز پدرش است و او هیچ وقت سعی نکرده که او را بکشد.

۸. او بارها و بارها خود را بازنشسته و یا تبعید کرده است! این مورد بعد از مرگ پدرش و بدین سبب که او خود را گناهکار می‌پنداشت رخ داد.

معرفی شخصیت Shang-Chi / حقایقی از شخصیت شانگ-چی

۹. اگر طراحی‌های مربوط به کاراکتر Shang-Chi را در ۱۹۷۰ ببینید متوجه تشابه ظاهری او با Bruce Lee خواهید شد. (بهترین فیلم‌های بروسلی)

۱۰. او قادر به جاخالی دادن از گلوله و یا منحرف کردن آنهاست!

معرفی شخصیت Shang-Chi / حقایقی از شخصیت شانگ-چی 2

۱۱. استایل مبارزه او Wushu است.

۱۲. او یکی از مامورین سازمان MI-6 است.

۱۳. او یکی از اعضای گروه Heroes of Hires است. که ابرقهرمانانی هستند که در ازای دریافت پول کار می‌کنند.

معرفی شخصیت Shang-Chi

۱۴.  او عضو گروه Avengers است. او همینطور عضو زیرشاخه‌ی آن Secret Avengers نیز می‌باشد که با استایل مامور مخفی‌اش هم جور است.

۱۵. او با یک اژدها نیز دست خالی مبارزه کرده است!

معرفی شخصیت Shang-Chi

۱۶. او به وسیله بمب‌های دودزا قادر است کپی‌هایی از خودش بوجود بیاورد و حریف را گمراه کند.

۱۷. اگر به طراحی‌های دهه ۳۰ و ۴۰ کامیک‌ها بنگرید. طراحان، آسیایی‌های چشم بادومی را با چاشنی نژادپرستی طراحی می‌کردند. حال طراحی Fu Manchu تحت تاثیر همین نگاه نژادپرستانه صورت گرفته بود. شانگ-چی برای اینکه متفاوت از پدرش باشد رنگ پوستش برنزی بود و پوست پدرش زرد رنگ و ناجور که هر دو را به شدت غیرقابل تحمل می‌کرد.

۱۸. کامیک‌های قدیمی Shang-Chi به قیمت‌های ۵۰ دلار و ۱۰۰ دلار در eBay به فروش می‌رسند و احتمالا بخاطر انتشار نسخه سینمایی‌ قیمتشان بیشتر هم خواهد شد.

۱۹. وقتی مارول گفت که می‌خواهد براساس کاراکتر Shang-Chi فیلمی بسازد طرفداران مارول خیلی خوشحال شدند. اما دولت چین سازمان‌های مردمی کامیک‌های مارول و کاراکتر Shang-Chi را توهینی نژادپرستانه به چینی‌ها دانستند. (دولت چین بابت کامیک‌های دهه ۷۰ که شانگ چی شبیه ویتنامیها بود و همینطور طراحی چشمان Dr. Fu Manchu ناراحتند.)

امیدواریم از مطلب معرفی شخصیت Shang-Chi لذت برده باشید…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس
کاربران ناشناس

خوب بود و موفق باشید و خسته نباشید