معرفی شخصیت Lex Luthor / آشنایی با قهرمانان و بدذات های دنیای DC / دانشمند دیوانه

در این مقاله از سری آشنایی با قهرمانان و بدذات های دنیای DC می خواهیم شما را با یکی از مشهورترین ابرشرورهای این دنیا یعنی، Lex Luthor و داستان چگونگی خلق این شخصیت و حقایق مربوط به او آشنا کنیم، پس با مجله اینترنتی ساعت 7  با “معرفی شخصیت Lex Luthor” همراه باشید.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد شخصیت های DC به لیست شخصیت‌های DC مراجعه کنید.

میلیاردری همه چیز تمام

معرفی شخصیت Lex Luthor، در اصل او را یک دانشمند دیوانه معرفی کردند، این شخصیت که ساخته و پرداخته جری سیگل و جو شوستر است، اولین بار در کامیک بوک های Action Comic و در شماره 23 به دنیای DC معرفی شد. او دشمن قسم خورده ی سوپرمن است و بخاطر درگیری با او، با دیگر اعضای لیگ عدالت مثل بتمن و زن شگفت انگیز نیز برخورد داشته است. شخصیت لکس در این سالها تغییرات زیادی را به خود دیده است، اما در حال حاضر او یک پورتره ای از یک آدم بسیار ثروتمند، از لحاظ مالی دیوانه وار قدرتمند است (در اصطلاح امریکایی او یک Business Magnate است)، مهندسی مبتکر، خیرخواه مردم متروپلیس و یکی از باهوش ترین افراد در جهان است. اما عوام او را بخاطر اینکه صاحب شرکت LexCorp است، می شناسند. او معتقد است که مردم نباید بر یک بیگانه (منظورش سوپرمن است) تکیه کنند و چشم امید به او داشته باشند. (در حقیقت هم همین گونه است وجود سوپرمن خود عامل شر است زیرا او دشمنان زیادی دارد که با خود ویرانی را برای شهر متروپولیس و اللخصوص سیاره زمین و ساکنینش به همراه می آورند.)

او نه دارای قدرت های ابرانسانی است، نه نقاب به چهره می زند و همه او را بخاطر طاس بودنش می شناسند. اما وقتی به نبرد با سوپرمن می رود، یک لباس مخصوص به نام Warsuit را بر تن می کند تا بتواند در برابر او دوام بیاورد. در آن اوایل او یک جنایکار و منحرفِ به تمامِ معنا بود، اما بعداً و در Reboot دنیای DC از او یک شخصیت خاکستری ساختند که اتفاقاً منطقی بسیار عالی برای اعمالی که انجام می دهد دارد. وقتی از دشمنی اش با سوپرمن می گوید، صرفاً کسی نیست که بخواهد بی دلیل با او بنجنگد و یا بخواهد دنیا را تسخیر کند و مردم را به زیر بکشد، اتفاقاً برعکس او همانطور که اشاره کردم خیرخواه مردم است و اصلاً بیگناهان را مورد آزار و اذیت قرار نمی دهد، شرارت او مختص سوپرمن است. او برای مردم متروپولیس پارک های تفریحی، موسسات خیریه ساخته است. عملی که از او یک شخصیت خاکستری می سازد. او در رتبه 4 ابر شرورهای دنیای کامیک بوک از دیدگاه سایت IGN قرار دارد.

حقایقی درباره Lex Luthor / حقایق جالب از شخصیت لکس لوتر

01. تا به حال دلایل بسیاری برای کچل بودنش ذکر شده است.

02. یکی از دلایل طاسی او بخاطر برخوردش با Super Boy بوده است، او ابتدا لکس را با نفسش Freeze می کند و سپس او را به آتش می کشد، با اینکه خود را نجات می دهد و بدنش آسیبی نمی بیند ولی سرش طاس می شود.

03. البته در دهه 80 علت طاسی سرش را ارثی ذکر کرده اند.

04. در سال 2004 علت طاسی سرش را کار با مواد رادیواکتیو عنوان کردند.

05. او از یک انفجار بمب اتمی نجات یافته است.

06. او اولین کاراکتر در دنیای DC بود که از مواد رادیواکتیو و بمب اتمی استفاده کرد.

07. او یکبار از سم Bane برای مبارزه با سوپرمن استفاده کرده است.

08. اگر بازی های Batman را انجام داده باشید و یا کامیک های بتمن را خوانده باشید حتماً می دانید که Bane از سمی استفاده می کند که عضلات او را منقبض و قدرتمند می کند. او با این توانایی توانسته کمر بتمن را بشکند و بازوان کروکودیل قاتل (Killer Croc) را قطع کند. لکس لوتر این سم را بروی خود امتحان کرد، با این باور که شاید تاثیری مشابه بر روی او نیز داشته باشد ولی اثر سم تقریباً در بدن او خنثی بود. به هرحال ارزش امتحان کردن را داشت!

09. Brainiac توانسته بدن او را تسخیر کند، البته بدن لکس به این کار برینیاک واکنش نشان داد، بنابراین ذهن برینیاک و لکس وارد یک نبرد درونی شد.

10. نیاکان لکس اولین انسان هایی بودند که به متروپولیس پا گذاشتند.

11. او بخاطر کار با سنگ کریپتونایت یک دستش را از دست داد.

12. در واقع او برای خود از سنگ کریپتونایت انگشتری ساخت که او را در برابر هرگونه تماس فیزیکی از سوی سوپرمن محافظت می کرد، متاسفانه بخاطر اینکه سنگ کریپتونایت دارای تشعشعات رادیواکتیو بود، دستش دچار سرطان شد. او برای اینکه جلوی سرطان را بگیرد دستش را قطع کرد ولی سرطان متوفق نشد.

13. او یک کلون از خودش ساخت و مغزش را به آن کلون منتقل کرد بنابراین توانست سرطان را شکست دهد.

14. او توانسته برای بسیاری از سرطان ها درمان پیدا کند، حتی درمان AIDS را نیز در اختیار دارد اما آنها را در اختیار عموم قرار نداده است.

15. در واقع کسی نمی داند که ژنوم Superboy شامل ژن سوپرمن و لکس لوتر است.

16. در واقع لکس سوپربوی را در آزمایشگاه خود و براساس ژنوم خود و ترکیب آن با ژن سوپرمن ساخته است.

17. او یکبار روحش را به یک شیطان فروخت.

18. در حالی که او خداناشناس است (او یک آتئیست است).

19. این کار برایش گران تمام شد زیرا مجبور بود به خدمت آن شیطان درآید.

20. او آنقدر با تکنولوژی کریپتونیایی ها سروکلّه زد تا اینکه تحت تاثیر عوارض حانبی آنها قرار گرفت. بالاخره توانست تا قدرت های ابرانسانی بدست بیاورد اما این موحبت خالی از دردسر نبود.

21. او توانست یک پورتال به Phantom Zone بزند، این کار باعث شد که یک موجود شیطانی به نام Behemoth پا به دنیای لکس بگذارد، او با توانایی های روانی (Psychic Abilities) توانست ذهن جانور را به دست گیرد. بنابراین به نبرد با سوپرمن رفت تا شاید اینبار بتواند او را به زانو درآورد ولی همه چیز خوب پیش نرفت و در انتها او در پورتال Phantom Zone به دام افتاد.

22. او نسبت به دارکساید، Doomsday، بیزارو، Zod که دارای قدرت های ابرانسانی هستند، توانسته بیشتر سوپرمن را به دردسر بیاندازد. این نکته را در نظر داشته باشید که او فاقد هرگونه قدرت خارق العاده است.

23. او دارای حافظه تصویری خارق العاده ایست.

24. بخاطر همین حافظه ی بسیار خوب زمانی که می فهمد سوپرمن با این قدرت های نامحدود در لباس یک انسان دست و پا چلفتی به نام کلارک کنت زندگی می کند، به شدت جا می خورد.

25. شاید باورتان نشود ولی او به قدری باهوش است که تنها یک نفر را می توان با او قیاس کرد (بتمن! شوخی میکنی!) تنها ضریب هوشی Brainiac قابل قیاس با اوست.

26. لباس Warsuit او به قدری توانمند است که به او قدرت های فرابشری می دهد.

27. لباس ابتدایی که او برای خود طراحی کرده بود او را به جنون کشاند.

28. او دارای مهارت های زیادی در زمینه هنرهای رزمی است.

29. او این مهارت ها را از Amazons ها فراگرفته است.

30. لکس چهارمین شخصیت ثروتمند خیالی در دنیاست.

31. در دنیای DC او از بروس وین ثروتمندتر است.

32. در دهه 40 شخصیت لکس لوتر دارای مو بود است.

33. در سال 2000 او رئیس جمهور ایالات متحده امریکا شد.

34. شاید لکس بر روی زمین قادر نباشد سوپرمن را شکست دهد، اما در سیارات دیگر که خورشید سرخ دارند قادر است سوپرمن را با دست خالی شکست دهد.

35. در طی حوادث New 52 او لیگ عدالت مخصوص خودش را داشت.

آشنایی با نسخه های آلترناتیو از Lex Luthor

01. در کامیک های مربوط به Earth-one ما داستان های سوپرمن را دنبال می کنیم. اما سوپرمن به جای یک لکس باید با زوج او مقابله کند. در این دنیا Alexander و Alexandria زن و شوهری هستند که شرکت Lex2 را کنترل می کنند و مثل لکس لوتر بسیار باهوش هستند.

02. در وقایع مربوط به Flashpoint با اینکه داستان بسیار جذابی دارد اما چیز زیادی از لکس نشانمان نمی دهد. پدر لکس سوپرمن را اسیر می کند ولی او خود را از قفسش می رهاند و به سراغ پدر لکس می رود اما پدرش لکس را سپر خود در برابر Heat Vision می کند و به همین دلیل لکس کشته می شود.

03. در کامیک های مربوط به وقایع Kingdom Come ما شاهد یک لکس لوتر نسبتاً پیر با موهای سفید هستیم. در این نسخه نیز لکس نقشه های هوشمندانه ای برای به زیر کشیدن سوپرمن می کند.

04. در کامیک مربوط به سوپرمن یعنی Superman: Red Son ما شاهد یکی از بهترین نسخه های لکس لوتر هستیم در این نسخه به جای کانزاس امریکا، کپسول حاوی کودک کریپتونی در شوروی سقوط میکند. در سال 2020 انمیشن این کامیک بوک عرضه شده است که نقدش را می توانید در همین سایت بخوانید.

امیدواریم از خواندن مقاله ” معرفی شخصیت Lex Luthor ” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

محبوب‌ترین مطالب

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback

[…] شاهد تولد 16 سالگی او باشید؛ کلونی که لکس لوتر (معرفی شخصیت لکس لوتر) از روی سوپرمن ساخته و ترکیبی از ژنوم لوتر و سوپرمن است […]