۱۰ نسخه آلترنتیو جوکر که از نسخه اصلی آن نیز عجیب‌ترند!

جوکر در کمیک‌ها، فیلم‌ها، بازی‌ها و انیمیشن‌های مختلف به شکل و شمایل گوناگونی ظاهر شده که حتی بعضی از آنها از نسخه اصلی جوکر (در Earth1) نیز شوم‌تر و عجیب و غریب‌ترند. در این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ نسخه آلترنتیو یا جایگزین جوکر در دنیای سرگرمی (بیشتر در کمیک‌ها) آشنا کنیم، پس با ما در ساعت هفت همراه باشید.

داستان جوکر اصلی: جوکر برای اولین بار در سال 1940 در کامیک‌ بتمن ظاهر شد و بعد از آن بارها مورد بازنگری‌های زیادی قرار گرفت. او در ابتدا به عنوان شخصیت رد هود (Red Hood) ظاهر می‌شود و در حین تعقیب و گریز توسط بتمن درون خمره مواد شیمیایی افتاده و پوستش سفید شده و موهایش سبز و لب‌هایش قرمز می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که او دیوانه شده و تبدیل به جوکر شود.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد شخصیت های DC به معرفی شخصیت‌های DC مراجعه کنید.

نسخه های Alternative جوکر (نسخه‌های مختلف جوکر)

جوکر دزد دریایی (Pirate Captain Joker)

جوکر دزد دریایی! (Pirate Captain Joker)

در یک داستان در دنیای دیگر (Earth-494) که در قرن ۱۵ اتفاق می‌افتد، ما بتمن را داریم که نامش لثروینگ (Leatherwing) است و به همراه دستیارش رابین ردبلاید (همان رابین) به عنوان پارتیزان برای تاج و تخت بریتانیا در شهر گشت‌زنی می‌کنند. در این راه آنها با بزرگترین چالش خود یک کاپیتان دزد دریاییِ مرموز به نام مرد خنده‌رو روبرو می‌شوند. مرد خنده‌رو یک دزد دریایی است که در همه چیز شبیه همتای Earth-1 (همان جوکر اصلی) خود است، با این حال، او جدی‌تر و ترسناک‌تر از جوکر است. او غیرقابل پیش‌بینی و سادیستی است و به راحتی می‌تواند روی اعصاب بتمن راه برود! این داستان یک ماجراجویی جذاب و پر زد و خورد است که طرفداران بتمن آن را دوست خواهند داشت. داستان همچنین یک نگاه منحصر به فرد به شخصیت بتمن و جوکر می‌اندازد و نشان می‌دهد که آنها در یک دوره تاریخی دیگر چگونه عمل می‌کردند.

جوکر لکس لوتری (speeding bullets joker)

جوکر لکس لوتری (speeding bullets joker)

در یکی از کامیک‌های سوپرمن، جوکر جای لکس لوتر قرار دارد و با سوپرمن (که در اصل بتمن است) درگیر می‌شود، اتفاقاً سوپرمن هم نامش بروس وین است و در خانواده توماس وین بزرگ شده است. در اینجا نام سوپرمن، سوپربروس است و داستان هم با کشته شدن توماس وین و مارتا کین آغاز می‌شود. (مانند اکثر داستان‌های بتمن) جوکرِ لکس لوتری دارای نفوذ و هوش Lex است و شیطنت‌ها و بی‌حد و مرزی جوکر را نیز درون خود دارد.

 بروس وین زمین ۱۳ (Earth-13 Bruce Wayne)

 بروس وین زمین ۱۳ (Earth-13 Bruce Wayne)

 بروس وین از Earth-13 در حقیقت ترکیبی از جوکر و بتمن است. در این واقعیت، ما یک بروس وین را داریم که والدین خود را در کودکی به قتل رسانده و این موضوع باعث جنون او شده است! در این نسخه شخصیت جوکر-بتمن‌ای ایجاد می‌شود که لباس بَت را به عنوان تمسخر می‌پوشد! بروس وین Earth-13 یک شخصیت پیچیده و چند وجهی است. او هم یک نابغه و هم یک روانی است. او همچنین بسیار باهوش و حیله گر است و هرگز تسلیم نمی‌شود. این نسخه از جوکر نشان می‌دهد که حتی یک قهرمان بزرگ مانند بتمن نیز اگر تسلیم تاریکی شود می‌تواند به یک شرور بدل شود. اگر به دنبال یک داستان تاریک و پیچیده هستید، این داستان را حتما بخوانید.

 جوکرِ خون آشامی (vampire joker Earth-43)

 جوکرِ خون آشامی (vampire joker Earth-43)

در کامیک های Batman & Dracula: Red Rain که در سال 1994 منتشر شدند، بتمن دراکولا را شکست می‌دهد ولی خودش هم تبدیل به خون آشام می‌شود. جوکر که در این سری ظاهری متفاوت دارد، (البته صورتش هیچ تغییری نکرده است) کنترل تمام شهر را در دست دارد و همه آنها را به خون آشام تبدیل کرده است. در این نسخه Catwoman هم تبدیل به Werecat شده است و بتمن با کمک او، آلفرد و گردون به نبرد با جوکر می‌روند. اما جلوتر در داستان از دست دادن کت وومن به دلیل نقشه‌های جوکر، بتمن را در هم می‌شکند و باعث می‌شود او وارد بازی جوکر شود، جایی که بتمن، در یک حالت عصبانی، دندان‌هایش را درون دلقک فرو می‌برد. با اینکار خون جوکر برای همیشه بتمن را آلوده می‌کند. این موضوع شوالیه تاریکی را به سمت خشونت سوق داده و باعث می‌شود او از درون نابود شود… این داستان یک جستجوی تاریک و پرتنش در روان بتمن است…

امپراطور جوکر (Emperor Joker)

امپراطور جوکر (Emperor Joker)

در این داستان، سوپرمن به عنوان شخصیت اصلی معرفی می‌شود. در این دنیا جوکر آقای Mxyzptlk را فریب می‌دهد و تقریباً تمام قدرت‌هایش را بدست می‌آورد. با نیروهای جدید، جوکر به سبک خاص خودش کارهایی بسیار پیچیده انجام می‌دهد و با واقعیت بازی می‌کند، او تبهکاران را قهرمان می‌کند، لیگ عدالت را از بین می‌برد و حتی بتمن را می‌کشد و بعد زنده می‌کند! (فقط به این دلیل که می‌تواند!) در این نسخه، جوکر به معنای واقعی کلمه یک خدا است، حتی سوپرمن هم نمی‌تواند او را متوقف کند. اگر جوکر به عنوان یک انسان شما را به وحشت نمی‌اندازد، نسخه‌ی خدایی او باید ترسناک‌تر باشد.

جوکر هیث لجر (Heath Ledger Joker)

جوکر هث لجر (Heath Ledger Joker)

کریستوفر نولان می‌خواست جوکر فیلم The Dark Knight را به اوج هرج و مرج در گاتهام برساند و برداشت هیث لجر از جوکر واقعاً یک “لول بالاتر” از یک جنایتکار شوم را برای سینما دوستان زنده کرد. او هیچ محدودیتی نداشت و برای پلیس، مافیا و بتمن احترامی قائل نبود. او با معماها و جنایاتش همه را شکه کرد و بارها پلیس و بتمن را فریب داد و حتی “هاروی دنت” را از پسر طلایی گاتهام به “دو چهره” تبدیل کرد. جوکر هیث لجر یکی از بهترین و ماندگارترین اجراهای شرور در تاریخ سینماست. او یک شخصیت پوچ و سادیست بود که هیچ چیز برای از دست دادن نداشت. او می‌توانست هر کاری را که می‌خواست انجام دهد و هیچ کس نمی‌توانست او را متوقف کند…

بتمنِ خندان از زمین ۲۲ (Batman Who Laughs – Earth-22)

معرفی 10 نسخه آلترناتیو جوکر که از نسخه اصلی آن نیز مجنون‌ترند! 1

یکی از جدیدترین و ترسناک‌ترین نسخه‌ها، بتمن خندان است. بتمن خندان از Earth-22، با سمِ جوکر آلوده می‌شود و قبل از اینکه بتواند سم را دفع کند، توسط جوکر تسخیر شده و به یک جوکر شوم بدل می‌شود. در نتیجه، او شخصیت و ذهن جوکر را به دست می‌آورد و در عین حال مهارت‌های بتمن را حفظ می‌کند، که این موضوع او را بسیار خطرناک‌تر کرده است…

جوکر آلن مور (Alan Moore’s Joker)

جوکر آلن مور (Alan Moore's Joker)

در این نسخه، جوکر آنقدر سادیستی بود که در انتها بتمن کدهای خود (نکشتن کسی) را فراموش کرده و او را به قتل می‌رساند! در داستان The Killing Joke نوشته آلن مور در سال ۱۹۸۸، جوکر خیلی بیش از حد پیش می‌رود. او باربارا گوردون را فلج می‌کند و باعث می‌شود در یک صندلی چرخدار قرار بگیرد به طوری که از عنوان Batgirl بازنشسته شود. او حتی پدر باربارا را می‌رباید، به او دارو می‌خوراند و شکنجه می‌دهد تا بتمن را بیشتر تحریک کند تا در نهایت منجر به یک درگیری شوم با او شود. پایان این داستان کمی باز بود و اشاره داشت که بتمن او را خفه کرده یا گردنش را شکسته است!

مارتا وین (Flashpoint Joker/Martha Wayne)

مارتا وین (Flashpoint Joker/Martha Wayne)

در کامیک‌های Flashpoint زمانی که Flash زمان را دستکاری می‌کند، با جهانی به نام New 52 روبرو می‌شویم. در این دنیا خانواده بتمن در همان کوچه معروف مورد حمله قرار می‌گیرند، اما اینبار این بروس وین است که کشته می‌شود. در اینجا مادر بروس، یعنی مارتا عقلش را از دست می‌دهد و به جوکر تبدیل می‌شود! او کارهای شیطانی زیادی انجام می‌دهد که از آن جمله می‌توان به فریب دادن کمیسر گوردون برای شلیک به یک بچه و ویرانی‌های زیاد در شهر گاتهام اشاره کرد! در این نسخه توماس وین (پدر بروس) تبدیل به بتمن می‌شود و مارتا هر کاری می‌کند تا شوهرش را به بازی بگیرد!

 جوکر دوچهره (Two Faces Joker)

 جوکر دوچهره (Two Faces Joker)

در داستان دیگری (Batman: Two Faces 1998)، می‌بینیم که بتمن در حال کار بر روی درمان بیماری دوقطبی هاروی دنت (یا همان Two Face) است اما به طور تصادفی یک شخصیت جایگزین به عنوان “جوکر قاتل” ایجاد می‌کند. در ابتدا، او نمی‌داند که به نوعی خودش تبدیل به جوکر شده است، بنابراین کت‌وومن را استخدام می‌کند تا در این مورد تحقیق بیشتری انجام دهد، اما وقتی متوجه می‌شود که تهدید اصلی خودش است، برای جلوگیری از ریختن خون افراد بی‌گناه بیشتر خودکشی می‌کند. این یک برداشت جالب از رابطه بتمن و جوکر است، زیرا در این داستانِ خاص، یکی نمی‌تواند بدون دیگری وجود داشته باشد. این موضوع یک داستانی عالی را بوجود می‌آورد و بروس وین را در حال مبارزه برای کنترل شخصیت تاریک خود نشان می‌دهد.

امیدواریم از مطلب “10 نسخه آلترناتیو جوکر که از نسخه اصلی آن نیز عجیب‌ترند!” لذت برده باشید…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Textam
Textam

بد نبود ولی نسخه های بیشتری هم هستن