معرفی هفت فیلم برتر ویل اسمیت | بهترین فیلم های ویل اسمیت |

ویل اسمیت یکی از بازیگران مطرح سینمای هالیوود است که او را برای بازی در فیلم‌هایی هم‌چون مردان سیاه پوش، من افسانه‌ام، در جستجوی خوشبختی و… می‌شناسیم. این بازیگر خوش چهره هم به عنوان تهیه کننده و هم به عنوان خواننده هیپ هاپ مطرح است و آلبوم‌های زیادی نیز منتشر کرده است. او به عنوان یکی از درآمدزاترین بازیگران هالیوود مطرح است تا سال ۲۰۱۴، 17 فیلم از 21 فیلم او بیشتر از 100 میلیون دلار در باکس آفیس کسب کرده‌اند. به طوری که تا سال 2016 فیلمهایی که او در آن نقش آفرینی کرده بیش از 7.5 میلیارد دلار فروش جهانی داشته‌اند. در ادامه در سایت ساعت هفت به معرفی هفت فیلم برتر ویل اسمیت پرداخته‌ایم، با ما همراه باشید.

تگ مرتبط: هفت برتر

برای خواندن مطالب بیشتر از دیگر بازیگران و کارگردان‌های مطرح به لیست محبوب‌ترین بازیگران و کارگردان های هالیوود مراجعه کنید…

به روز شده: به مناسبت تولد ۵۵ سالگی (۲۵ سپتامبر ۱۹۶۸) ویل اسمیت این مطلب به روز شد، اطلاعات جدید به فیلم‌ها اضافه شد.

مختصر بیوگرافی ویل اسمیت 

ویل اسمیت، نام کامل ویلارد کارول اسمیت سینیور (Willard Carroll Smith Jr.)، یکی از بازیگران و هنرمندان برجسته و محبوب هالیوود است. او در 25 سپتامبر 1968 متولد شد و به عنوان یکی از نخبگان صنعت سینما و سرگرمی شناخته می‌شود. وی در زمینه بازیگری، تهیه‌کنندگی، موسیقی و تلویزیون فعالیت داشته است. وی به دلیل استعداد بازیگری و شخصیت گرم و دلچسب خود توانسته است موفقیت‌های بزرگی در دنیای سینما و سرگرمی کسب کند.

مادر او کارولین مدیر هیئت مدیره مدرسه‌ای در فیلادلفیا بود و پدرش Willard Carroll Smith Sr کهنه سرباز نیروی هوایی ایالت متحده بود. او یک خواهر بزرگتر به نام پالما و دو برادر و خواهر دوقلوی کوچکتر به نام‌های Harry و Ellen دارد. پدر و مادر او در سیزده سالگی از هم جدا می‌شوند. اسمیت در سال 1992 با Sheree Zampino ازدواج کرد. حاصل این ازدواج اولین پسر اسمیت Trey بود. آنها در سال 1995 از یکدیگر جدا شدند. در سال 1997 او با Jada Koren Pinkett (بازیگر و نویسنده آمریکایی) ازدواج کرد. آنها تاکنون در کنار هم زندگی می‌کنند و دو فرزند به نام‌های Jaden و Willow دارند.

 در ماه آوریل ۲۰۰۷ هفته‌نامه Newsweek از او به عنوان قدرتمندترین بازیگر هالیوود نام برد. همچنین مجله Forbes از او به عنوان درآمدزاترین بازیگر هالییود در سال 2014 یاد کرد. وی پنج بار نامزد جایزه گلدن گلوب، دو بار نامزد جایزه اسکار برای فیلمهای The Pursuit of Happyness محصول سال 2006 و Ali محصول سال 2001 و چهار بار نیز برنده جایزه گرمی شده‌است.

ویل اسمیت برای فیلم King Richard محصول سال 2021 علاوه بر جایزه بفتا، گلدن گلوب و جایزه انجمن بازیگران، برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد نقش اصلی شد، اما این جایزه تحت شعاع سیلی او به کریس راک قرار گرفت. در مراسم جوایز اسکار 2022، اسمیت به دلیل سیلی زدن و دشنام گفتن به کریس راک، مجری اسکار، پس از شوخی‌ای که او با همسر اسمیت، جادا پینکت اسمیت، کرده بود با واکنش‌های منفی‌ زیادی مواجه شد. با وجود تمام معظرت‌خواهی‌ها، متعاقباً آکادمی اسکار او را به مدت ده سال از شرکت در تمام مراسم آکادمی، از جمله اسکار، محروم کرد.

در ادامه با هفت فیلم برتر ویل اسمیت در خدمت شما هستیم… (این لیست براساس نقش آفرینی‌های او انتخاب شده است)

Enemy of The State (1998)

Metacritic: 67% Rotten: 72% IMDB: 7.3

فیلم دشمن ملت (ترجمه لغوی آن دشمن ایالت می‌شود) توسط تونی اسکات (برادر کوچکتر ریدلی اسکات) کارگردانی شده است. معمولاً فیلم‌هایی که ویل اسمیت در آن حضور دارد از فروش خوبی برخوردار می‌شوند و این فیلم هم با فروش 250 میلیونی (با بودجه 90 میلیونی) خود گویای پولساز بودن این بازیگر هالیوودی است. در این فیلم ویل اسمیت در نقش “رابرت کلایتون دین”، یک وکیل موفق و معتبر ظاهر شده که به طور ناخواسته درگیر یک توطئه دولتی بزرگ می‌شود. در این فیلم ویل اسمیت با تبدیل شدن به یک فراری مجبور می‌شود تمام تلاش خود را کند تا از دست دولت فرار کرده و حقیقت را فاش کند. اکشن‌های پرتنش و تعقیب و گریزهای هیجانی از ویژگی‌های بارز این فیلم محسوب می‌شوند و همین طور نحوه تعقیب ویل اسمیت توسط دولت می‌تواند شما را به هیجان بیاورد.

7. I, Robot (2004)

Metacritic: 59% Rotten: 56% IMDB: 7.1

من، روبات فیلمی اکشن علمی–تخیلی محصول سال ۲۰۰۴ به کارگردانی “آلکس پرویاس” و نویسندگی “جف وینتار” و “آکیوا گلدزمن” براساس رمانی با همین نام اثر “ایساک آسیموف” می‌باشد. در کنار ویل اسمیت ستاره فیلم بازیگرانی همچون بریجیت مویناهان، جیمز کرامول و بروس گرین وود به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در سال 2035، ربات‌های انسان‌نما به نام نوعیکان‌ در خدمت بشریت به کار گرفته می‌شوند. جایی که بسیاری از کارهای بشر توسط ربات‌ها انجام می‌شود. داستان فیلم در مورد دل اسپونر، کارآگاه جنایی اداره پلیس شیکاگو است که در یک تصادف در حالی که یک دختر 12 ساله نیز به طور همزمان در حال غرق شدن است، توسط رباتی نجات پیدا می‌کند. این اتفاق باعث می‌شود که اسپونر حالت نفرت و بی‌اعتمادی نسبت به ربات‌ها پیدا کند. در آینده وقتی که یکی از نوعیکان‌ها به شکل مرموزی دست به جرم و جنایت می‌زند و اولین قتل رباتی در تاریخ را انجام می‌دهد، دل سپونر به عنوان کارآگاه برای حل این پرونده تعیین می‌شود. در دنیایی که ربات‌ها  به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هرگز به انسان‌ها آسیب نزنند، رباتی دست به قتل زده، دل سپونر باید معمای این جرم را حل کرده و پشت پرده این اتفاقات تاریخی را کشف کند….

6. Men In Black (1997)

Metacritic: 71% Rotten: 92% IMDB: 7.3

مردان سیاه پوش محصول سال ۱۹۹۷ فیلمی اکشن، کمدی علمی تخیلی به کارگردانی بری ساننفلد و براساس داستان و نمایشنامه‌ای از Ed Solomon می‌باشد. ویل اسمیت در این فیلم در کنار تامی لی جونز به ایفای نقش پرداخته است.

بعد از اینکه یک آژانس زمینی برای اولین بار در سال ۱۹۶۱ با بیگانگان فضایی ارتباط برقرار کرد. موجودات فضایی با تغییر چهره و به شکل انسان به زمین سفر کرده و به شکل مخفیانه در آن مستقر می‌شوند. مردان سیاه پوست یک موسسه است که نقش پلیس را برای این بیگانگان فضایی ایفا می‌کند! اعضای اصلی این تیم عبارتند از “کی” با بازی تامی لی جونز که تجربه طولانی در این سازمان دارد، و “جی” با بازی ویل اسمیت که تازه به تیم پیوسته است. آنها می‌خواهند زمین را برای اسکان دیگر نژادهای فضایی امن کنند. همچنین ماموران سیاه پوش در مواجهه انسان‌ها با موجودات فضایی یا اتفاقات از این دست در صحنه حاضر ‌می‌شوند و حافظه آنها را پاک می‌کند. در طی ماجرایی، آنها با تهدیدات فرازمینی و توطئه‌های مخفی روبرو می‌شوند و باید دنیای خود را از یک تهدید بزرگ نجات دهند. این فیلم با بودجه ۹۰ میلیون دلاری توانست بیش از ۵۸۰ میلیون دلار فروش داشته باشد و سومین فیلم پرفروش سال ۱۹۹۷ شد و ویل اسمیت را به عنوان یک بازیگر پول‌ساز معرفی کرد.

5. Bad Boys For Life (2020)

فیلم Bad Boys For Life

Metacritic: 59% Rotten: 77% IMDB: 6.6

بررسی فیلم Bad Boy For Life / پسران بد برای همیشه

پسران بد تا ابد یک اکشن کمدی به کارگردانی عادل ال اربی و بلال فلاح محصول سال ۲۰۲۰ می‌باشد. این فیلم سومین شماره از سری پسران بد که به ترتیب در سال‌های  ۱۹۹۵ و ۲۰۰۳ منتشر شده‌اند، می‌باشد. ویل اسمیت و مارتین لارنس ستارگان اصلی فیلم هستند. داستان فیلم در مورد دو پلیسِ جنجالی‌ست که البته به اواخر عمرِ کاری خود رسیده‌اند. دیگر نه مایک آن شور و جوانی قبل را دارد و نه مارکوس جنب و جوش خاص گذشته‌ی خود را داراست. زندگی روال عادی خود را طی می‌کند و پسران بد، هنوز به دنبال مجرمانِ خطرناک هستند اما یک اتفاق و یک سوء قصد به جان مایک تمام مسیر داستان را به سمت و سوی دیگری سوق می‌دهد و آغازگر ماجراها و اتفاقات بعدی داستان می‌شود… اگر از طرفداران فیلم‌های هیجانی هستید این نسخه می‌تواند شما را راضی کند. فیلم بیش از ۴۲۶ میلیون دلار فروش داشته و در باکس آفیس جهانی سال ۲۰۲۰ در رتبه دوم قرار گرفت. بعد از موفقیت نسخه سوم کمپانی سونی از حالا به دنبال ساخت قسمت بعد رفته است.

4. Ali (2001)

Metacritic: 65% Rotten: 68% IMDB: 6.8

علی فیلمی درام زندگینامه‌ای محصول سال 2001 به کارگردانی Michael Mann و براساس داستانی نوشته‌ی Gregory Allen Howard می‌باشد. فیلم به زندگی بوکسر معروف و قهرمان جهان محمدعلی کلی می‌پردازد. ویل اسمیت بسیار تلاش کرد که بتواند شخصیت کاریزماتیک محمد علی را نشان دهد، در یکی از مستندهایی که درباره مبارزه محمد علی و جرج فورمن ساخته شده، محمد علی بیان می‌کند که تفاوت او و جرج فورمن (که او هم سیاه پوست است) این است که جرج فورمن سیاه پوستی است که مثل سفیدها رفتار می‌کند ولی او تافته‌ای جدا بافته است. به نظر می‌رسد ویل اسمیت نتوانسته این شخصیت افسانه‌ای را به خوبی همانطور که خودش گفت تافته‌ای جدا بافته از دیگران نشان دهد اما با این حال بازی او جسورانه و قدرتمند است و برای همین نیز او در سال 2001 در رشته بهترین بازیگر نقش اصلی مرد کاندید اسکار شد. ویل اسمیت برای ایفای نقش محمد علی کلی به تمرینات و آموزش‌های بوکس مشغول شد تا عملکرد درستی را ارائه دهد.

3. I Am Legend (2007)

Metacritic: 65% Rotten: 68% IMDB: 7.2

من افسانه هستم فیلمی اکشن آخر و زمانی‌ست که توسط فرانسیس لارنس براساس کتاب I Am Legend محصول سال 1954 به نویسندگی Richard Matheson ساخته شده است. این فیلم توانست با فروش 585 میلیون دلاریش تبدیل به هفتمین فیلم پرفروش سال 2007 شود و باز برای بازیگر پولسازش موفقیت به بار بیاورد.

اتفاقات فیلم در سال 2010 روی می‌دهد وقتی که واکسن جدید سرخک که با تغییرات ژنتیکی جدید ساخته شده به مردم تزریق می‌شود، بیش از 90 درصد جمعیت جهان را از بین می‌روند و عده‌ی باقی مانده مردم نیز به حالتی شبیه زامبی‌ در می‌آیند. از خصوصیات این موجودات این است که نمی‌توانند در روشنایی زنده بمانند، در نتیجه شب‌ها بیرون می‌آیند و دست به تخریب شهر می‌زنند. سه سال پس از شیوع، دکترِ ویروس شناس و و یکی از آخرین انسان‌های بازمانده رابرت نویل (ویل اسمیت) که در ویرانه‌های شهر منهتن زندگی می‌کند هنوز در حال تلاش برای پیدا کردن راه حلی برای این مشکل است. در این فیلم تنها ویل اسمیت و سگش حضور دارند اما او به خوبی توانسته حس تنهایی و غم را به مخاطب بروز دهد و مخاطب را درگیر فیلم نگهدارد. ناگفته نماند که فیلم دارای دو پایان بندی است که پایان دوم (Alternative) را می‌توانید در DVD فیلم شاهد باشید.

2. King Richard (2021)

Metacritic: 76% Rotten: 90% IMDB: 7.5

بررسی فیلم King Richard / خودت را ثابت کن

فیلم “King Richard” یک فیلم بیوگرافی و ورزشی محصول سال 2021 به کارگردانی رنزو گوساگوا است. این فیلم داستان زندگی و حرفه‌ی ریچارد ون ویلیامز (با بازی ویل اسمیت) را روایت می‌کند، که یکی از معروف‌ترین پدران و مربیان تنیس در تاریخ و همچنین پدر ستارگان تنیس ونوس و سرِنا ویلیامز است. فیلم “King Richard” داستان کشیشی بنام ریچارد ویلیامز را روایت می‌کند که به دخترانش، ونوس و سرِنا، کمک می‌کند تا به تنیس‌بازان بزرگ و موفقی در دنیای تنیس تبدیل شوند. ریچارد به عنوان مربیِ دخترانش به آنها می‌آموزد که با تلاش، ایمان به خود و تمرین مداوم می‌توانند به قهرمانان جهانی در تنیس تبدیل شوند. این فیلم به نحوه‌ی پیشرفت و تلاش‌های طاقت فرسایی که ونوس و سرِنا به عنوان دو خواهر در راه تبدیل شدن به قهرمانان تنیس و معتبرترین بازیکنان تاریخ تنیس به کار برده‌اند، می‌پردازد. همچنین از نقش کلیدی پدر آن‌ها در این موفقیت‌ها و تلاش‌ها صحبت می‌کند. ویل اسمیت با هنرنمایی در این فیلم بلاخره توانست اسکار بهترین بازیگر مرد نقش اصلی را بدست بیاورد.

1. The Pursuit of Happyness (2006)

Metacritic: 64% Rotten: 67% IMDB: 8

در جستجوی خوشبختی فیلمی درام بیوگرافی به کارگردانی گابریل موچینو و نویسندگی استیون کنراد می‌باشد. داستان فیلم براساس کتابی به همین نام اثر کریس گاردنر می‌باشد که داستان یک سال بی‌خانمانی او و مشکلاتی که در این راه برای او اتفاق می‌افتد را رویات می‌کند.

داستان فیلم در سال 1981 و شهر سانفرانسیسکو دنبال می‌شود. کریس گاردنر (با بازی ویل اسمیت) تمام پس انداز خود را برای ساخت اسکنرهای پزشکی خرج می‌کند و از نظر مالی وضعیت سختی را می‌گذراند. او خانه‌اش را از دست می‌دهد، همسرش او را ترک می‌کند و او با پسر 5 ساله‌اش آواره و بی‌خانمان می‌شود. داستان فیلم مبارزه او برای پیدا کردن کار و نجات زندگی خود و فرزندش است. فیلم در جستجوی خوشبختی به طور عمیقی به مسائل مالی، اجتماعی و خانوادگی پرداخته و نشان می‌دهد که چگونه تلاش‌های پیوسته و ایمان به رویاها می‌توانند در برابر مشکلات و تحولات سخت زندگی موثر باشند.

بازی ویل اسمیت در نقش کریس گاردنر بسیار قدرتمند، احساسی و تاثیرگذار است. در این فیلم او در کنار پسرش جیدن اسمیت به ایفای نقش پرداخته و همین باعث بوجود آمدن یک رابطه واقعی و دراماتیک در فیلم بین این دو کاراکتر شده است. ویل اسمیت برای این فیلم بار دیگر نامزد جایزه اسکار و همینطور گلدن گلوب شد ولی به هیچکدام از آنها دست نیافت، یکی دیگر از بی‌انصافی‌های هالییود همین نبردن جایزه بهترین بازیگری توسط ویل اسمیت بود. ویل اسمیت در کنار پسرش به خوبی توانستند یک رابطه‌یِ پدر و پسری را به همگان عرضه کنند که از این نظر فیلم برای علاقه مندان به سینما خاص و به یادماندنی است.

امیدواریم از مطلب “معرفی هفت فیلم برتر ویل اسمیت | بهترین فیلم های ویل اسمیت |” لذت برده باشید…

آخرین مطالب به روز شده

محبوب‌ترین مطالب

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس
کاربران ناشناس

the pursuit of happiness بهترین کارشه