معرفی هفت فیلم برتر کیت بلانشت | بهترین فیلم های کیت بلانشت|

کیت بلانشت استرالیایی را بخاطر بازی‌های احساسی‌اش مانند فیلم Blue Jasmine که برایش اسکار دریافت کرد، می‌شناسیم. توانایی او در فیلم‌های درام خود را نشان می‌دهد و او در این گونه فیلم‌ها احساسات شما را درگیر داستان فیلم می‌کند. همینطور او به خاطر نقش‌های متنوعی که در فیلم‌های پرفروش و مستقل ایفا کرده و تولیدات مختلف تئاتری شهرت دارد. در ادامه در سایت ساعت هفت به معرفی هفت فیلم برتر کیت بلانشت پرداخته‌ایم، با ما همراه باشید.

برای خواندن مطالب بیشتر از دیگر بازیگران و کارگردان‌های مطرح به لیست محبوب‌ترین بازیگران و کارگردان های هالیوود مراجعه کنید…

بهترین فیلم های کیت بلانشت 1

مختصر بیوگرافی کیت بلانشت 

کیت بلانشت بازیگر، تهیه کننده و کارگردان تئاتر استرالیایی متولد 14 می 1969 (52 ساله) در شهر ایوانهو استرالیا می‌باشد. مادر استرالیایی او June Gamble معلم و توسعه دهنده املاک بود. پدر آمریکایی او Robert DeWitt Blanchett Jr جزو افسران رده پایین نیروی دریایی ایالات متحده بود و بعدا به عنوان مدیر تبلیغات مشغول کار شد. هنگامی که کشتی پدر بلانشت در ملبورن خراب شد، مادر و پدرش با هم ملاقات کردند. زمانی که او 10 ساله بود، پدرش بر اثر حمله قلبی درگذشت و مادرش را برای تأمین خانواده تنها گذاشت. وی دارای یک برادر بزرگتر باب بلانشت(متولد 1968) و یک خواهر کوچک‌تر ژنیو بلانشت(متولد 1971) است.

معرفی هفت فیلم برتر کیت بلانشت + بیوگرافی | Cate Blanchett

بلانشت با نمایشنامه‌نویس و فیلمنامه‌نویسِ معروف اندرو آپتون ازدواج کرده است. آنها در سال 1996 در یک برنامه تلویزیونی با یکدیگر آشنا شدند و در 29 دسامبر 1997 ازدواج کردند. این زوج دارای سه پسر و یک دختر هستند. پسران آنها Dashiell John Upton(متولد 2001) ، Roman Robert Upton(متولد 2004)، Ignatius Martin Upton(متولد 2008) و دختر آنها Edith Vivian Patricia Upton(در سال 2015 به فرزندخواندگی گرفته شد) نام دارد. بلانشت اشاره داشته که او و شوهرش از بدو تولد پسر اولشان خواهان فرزندخواندگی بوده‌اند.

بهترین فیلم های کیت بلانشت 2

کیت بلانشت به عنوان یکی از بزرگترین بازیگران نسل خود شناخته می‌شود. او به خاطر نقش‌های متنوعی که در فیلم‌های پرفروش و مستقل ایفا کرده و همینطور تولیدات مختلف تئاتری شهرت دارد. او در سال‌های فعالیتش جوایز مختلفی از جمله دو جایزه اسکار، سه جایزه گلدن گلوب و سه جایزه بفتا کسب کرده است.

او پس از فارغ التحصیلی از انستیتوی ملی هنر دراماتیک، بازیگری خود را در تئاترهای استرالیا آغاز کرد. وی برای بازی در نقش الیزابت اول در فیلم درام الیزابت (1998) مورد توجه بین المللی قرار گرفت. او برای آن فیلم، برنده جایزه گلدن گلوب و بفتای بهترین بازیگر زن شد و همچنین برای اولین بار در جوایز اسکار نامزد شد. بازی در نقش کاترین هپبورن در فیلم The Aviator (مارتین اسکورسیزی) (2004) برای او اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به ارمغان آورد و بعداً برای بازی در نقش پیچیده‌ی جاسمین در درام کمدی وودی آلن (Blue Jasmine) (2013) جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی زن را از آن خود کرد. از پردرآمدترین فیلم‌های بلانشت می‌توان به فیلم‌های سه گانه ارباب حلقه‌های پیتر جکسون (2001–2003) و سه گانه هابیت (2012–2014)، مورد عجیب بنیامین باتم (2008)، ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین (2008) اشاره کرد. همینطور فیلم‌های سیندرلا (2015)، ثور: راگناروک (2017) و اوشن8 (2018) جزو دیگر آثار پرفروشی محسوب می‌شوند که او در سال‌های اخیر در آنها نقش آفرینی کرده است.

در ادامه با هفت فیلم برتر کیت بلانشت در خدمت شما هستیم… (فیلم‌ها براساس نقش آفرینی‌های برتر کیت بلانشت لیست شده‌‌اند)

هفت فیلم برتر کیت بلانشت / بهترین فیلم های کیت بلانشت

 7: Elizabeth (1998) 

بهترین فیلم های کیت بلانشت 3

Metacritic: 75% Rotten: 82% IMDB: 7.4

الیزابت (Elizabeth) فیلمی درام بیوگرافی به کارگردانی Shekhar Kapur و نویسندگی Michael Hirst محصول سال 1998 است. در این فیلم کیت بلانشت در نقش الیزابت اول ایفای نقش کرده است. بازی در نقش زنی که امپراتوری بریتانیا در زمانش به اوج قدرت رسیده بود و آفتاب در امپراتوریش غروب نمی‌کرد، جسارت زیادی می‌خواهد. اولین بازی درخور و قابل قبول کیت در این فیلم بود و او تمام سعی خود را کرد که هنر خود را به نمایش بگذارد. کیت بلانشت از آن دست بازیگرانی است که گریم‌هایِ متفاوتِ بسیاری را از او در فیلم‌های مختلف شاهد هستیم. او در این نقش سعی کرده  خود را بسیار شبیه الیزابت اول کند و تقریباً هم از لحاظ ظاهری و هم شخصیتی به این کاراکتر نزدیک شده است. 

6: Notes On A Scandal (2006) 

بهترین فیلم های کیت بلانشت 4

Metacritic: 73% Rotten: 87% IMDB: 7.4

یادداشت‌هایی بر یک رسوایی فیلمی درام-تریلر روانشناختی محصول سال 2006 به کارگردانی ریچارد ایر (Richard Eyre) و تهیه‌کنندگی Robert Fox و Scott Rudin است. این فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته Zoë Heller محصول سال 2003 است که فیلمنامه آن را Patrick Marber به نگارش درآورده است. در این فیلم جودی دنچ و کیت بلانشت به ایفای نقش پرداخته‌اند و فیلم داستان کشف رابطه نامشروع معلم مدرسه با یک دانش‌آموز نوجوان و اتفاقات مرتبط با آن را به تصویر کشیده است. کیت در این فیلم به ما نشان می‌دهد که در بازیگری، مخصوصاً در نقش‌آفرینی در صحنه‌های دراماتیک و احساسی بسیار توانمند است و این موضوع را می‌توانیم از آثار بعدی او بیشتر متوجه شویم. این فیلم جدای از داستان جذابش بیشتر به ما نشان می‌دهد که احساسات در بازی‌های او در جریان است و به او به شدت به این وجه از بازی‌هایش توجه می‌کند.

5: The Curious Case Of Benjamin Button (2008) 

بهترین فیلم های کیت بلانشت 5

Metacritic: 70% Rotten: 72% IMDB: 7.8

مورد عجیب بنیامین باتم فیلمی درام-عاشقانه و فانتزی محصول سال 2008 به کارگردانی دیوید فینچر است. کیت تا این زمان در هالیوود زیاد جدی گرفته نمی‌شد ولی بعد از بازی‌های خوبش در Notes On A Scandal و همینطور I’m Not There مورد توجه منتقدین و تهیه‌کنندگان هالیوودی قرار گرفت. این اثر از فیلم‌های پرفروش سال 2008 بود و بخاطر داستان عجیب‌اش بسیاری را مجاب کرد که آن را حداقل برای یکبار هم شده ببینند. مشخص نیست چرا فیلم‌هایی که برد پیت درآن قرار دارد زیاد مورد توجه دست اندرکاران اسکار قرار نمی‌گیرد ولی بازی برد پیت و کیت در کنار هم، همه‌یِ خوبی‌های فیلم است و بسیار لذت خواهید برد. (توضیحات بیشتر در مورد این فیلم در مطالب هفت فیلم برتر برد پیت یا هفت فیلم برتر دیوید فینچر موجود است.)

4: Babel (2006) 

بهترین فیلم های کیت بلانشت 6

Metacritic: 69% Rotten: 69% IMDB: 7.4

بابل فیلمی درام روانشناختی به کارگردانی الخاندرو گونسالس اینیاریتو (Alejandro González Iñárritu) و نویسندگی گی‌یرمو آریاگا (Guillermo Arriaga) محصول سال 2006 است. کیت برای اولین بار در فیلم بابل زوج برد پیت شد و سکانس‌هایی که او در آن نقش‌آفرینی می‌کند بسیار خوب ساخته شده و او به خوبی از پس سکانس‌های مختلف فیلم برآمده است. بیشتر از تیم بازیگری فیلم، خود اثر و داستان و مخصوصا آهنگسازش بود که مورد توجه قرار گرفت. آهنگساز این فیلم سانتاولایا است، که او را با شاهکارش در بازی The Last Of Us می‌شناسیم. جدای از سانتائولایا فیلم در مورد اثر پروانه‌ای است و نشان می‌دهد که اتفاقی کوچک می‌تواند اثری بزرگ بر زندگی ما بگذارد.

3: Aviator (2004) 

بهترین فیلم های کیت بلانشت 7

Metacritic: 77% Rotten: 86% IMDB: 7.5

هوانورد فیلمی درام بیوگرافی محصول سال 2004 به کارگردانی مارتین اسکورسیزی و نویسندگی جان لوگان است. بازی در کنار دی‌کاپریو برای کیت خوش یمن بود زیرا او را به اولین اسکارش (نقش مکمل زن) در سال 2005 رساند. بازی او در کنار مردی که آنقدر وسواس دارد که به خودآزاری رسیده، کیت را بیش از پیش در نقشش فرو برد و او را به این نتیجه رساند که اندکی خودنمایی کند و بازی جسورانه‌تری از خود به نمایش بگذارد. این فیلم بیشتر دی‌کاپریو و بازی خارق العاده او در نشان دادن انسانی وسواسی را دارد ولی خب بازی کیت نیز در این فیلم مکمل زیبایی‌های دیکاپریو شده است و تاثیرش را دوچندان کرده است. (توضیحات بیشتر در مورد این فیلم در مطالب هفت فیلم برتر مارتین اسکورسیزی و هفت فیلم برتر لئوناردو دی‌کاپریو موجود است.)

2: (2022) Tár  

(2022) Tár  

Metacritic: 92% Rotten: 90% IMDB: 7.5

کیت بلانشت در درام روان‌شناختی “تاد فیلد” یک آهنگساز تخیلی و رهبر ارکستر برلین را به تصویر کشیده است. در فیلم تار، بلانشت یکی از پیچیده‌ترین و عمیق‌ترین نقش‌های حرفه کاری خود را به نمایش گذاشته است. او نتوانست برای این نقش آفرینی سومین اسکار و دومین جایزه بهترین بازیگر زن را برای فیلم «TAR» دریافت کند، اما این باعث نمی‌شود که نقش آفرینی او در این فیلم کمتر قابل توجه باشد. بلانشت به‌عنوان آهنگساز تخیلی لیدیا تار، یکی از به یاد ماندنی‌ترین آثار خود را به نمایش گذاشت و شخصیتی به یادماندنی خلق کرد. «TAR» به بلانشت اجازه داد تا تمام استعدادهایش را به نمایش بگذارد: این فیلم اغلب تاریک و بسیار شوم است و مخاطب را دعوت می‌کند تا با یک شخصیت مشکل‌ساز در زمان سقوطش همراهی و همدلی کند. بلانشت برای اجرای «TAR» جوایز متعددی از جمله بهترین بازیگر زن جوایز بفتا، حلقه منتقدان فیلم نیویورک و انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس و… دریافت کرد.

1: Blue Jasmine (2013) 

بهترین فیلم های کیت بلانشت 8

Metacritic: 78% Rotten: 90% IMDB: 7.3

یاسمن آبی (جاسمین غمگین) فیلمی کمدی-درام محصول سال 2013 به نویسندگی و کارگردانی وودی آلن است. داستان فیلم در مورد جاسمین(با بازی کیت بلانشت) است که بعد از شکست‌هایی که اخیرا در زندگی متحمل شده به آپارتمان ساده خواهرش در سانفرانسیسکو  می‌آید، اما زندگی گذشته‌اش او را رها نمی‌کند و… این فیلم با بودجه 18 میلیون دلاری توانست 99 میلیون دلار در باکس آفیس فروش کند و به موفقیت نسبی دست پیدا کند. کیت بلانشت هنرش در صحنه‌های دراماتیک و احساسی را در این فیلم کامل می‌کند. در این فیلم Woody Allen کارگردان و نویسنده برجسته هالیوود او را در نقش اصلی فیلمش قرار داد. یاسمن آبی باعث شد که منتقدین در آن سال کیت را به عنوان بهترین بازیگر سال انتخاب کنند و لایق اسکار بدانند و این تنها باری است که او موفق به بردن اسکار نقش اصلی زن شده است. بلانشت همچنین برنده جایزه گلدن گلوب، جایزه SAG و جایزه بفتا بهترین بازیگر نقش اصلی زن در همان سال شد و به نوعی با این نقش‌آفرینی تمام جوایز مهم بازیگری در آن سال را درو کرد. در این فیلم وودی آلن توانست بیشترین بازی را از او بگیرد و استعدادش را تمام کمال به مخاطب عرضه کند و فیلمی به یادماندنی از کیت بلانشت به یادگار بگذارد.

امیدواریم از مطلب “هفت فیلم برتر کیت بلانشت / بهترین فیلم های کیت بلانشت” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها