معرفی هفت فیلم برتر واکین فینیکس

به مناسبت تولد ۴۹ سالگی ( ۲۸ اکتبر ۱۹۷۴) خواکین فینیکس قصد داریم تا به معرفی بهترین‌ فیلم‌های این بازیگر مطرح هالیوود و برنده جایزه اسکار  بپردازیم. با ما در سایت ساعت هفت با معرفی هفت فیلم برتر واکین فینیکس همراه باشید.

 لیست محبوب‌ترین بازیگران و کارگردان های هالیوود 

تگ مرتبط: هفت برتر

بیوگرافی کوتاهی از واکین فینیکس / خواکین فینیکس

معرفی هفت فیلم برتر واکین فینیکس

واکین رافائل فینیکس (Joaquin Rafael Phoenix) بازیگر، تهیه کننده و فعال در جنبش حقوق حیوانات در تاریخ ۲۸ اکتبر ۱۹۷۴ در شهر سان خوان پایتخت پورتوریکو در خانواده‌ای آمریکایی متولد شد. نامزد او Rooney Mara نام دارد که از سال 2016 تاکنون با هم هستند، او نیز بازیگر سینما و تلوزیون و همینطور فعال حقوق حیوانات می‌باشد. واکین فینیکس یکی از بهترین بازیگران حال حاضر سینماست و تا به حال جوایز بی‌شماری را از آن خود کرده است که از مهمترین آنها می‌توان به جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی در اسکار ۲۰۲۰ (۴ نامزدی اسکار) (بهترین های اسکار سال 2020)، ۲ جایزه گلدن گلوب (بهترین های گلدن گلوب سال 2020) و یک جایزه گرمی و بفتا (بهترین های بفتا سال 2020) اشاره کرد.

واکین فینیکس اولین نقش آفرینی خود را در سریال تلوزیونی Seven Brides for Seven Brothers در سال ۱۹۸۲ در حالی که تنها ۸ سال سن داشت، انجام داد. بعد از این در سال ۱۹۸۶ در فیلم SpaceCamp در نقش مکس گراهام یک پسر ۱۲ ساله ایفای نقش کرد. در آن سال‌ها او با نام  Leaf Phoenix شناخته می‌شد. بعد از این او در فیلم‌های متعددی به هنرنمایی پرداخت اما با بازی در فیلم To Die For در کنار نیکل کیدمن در نقش مکمل در سال ۱۹۹۵ با نظرات مثبت منتقدین رو به رو شد. اما شروع اوج‌گیری و شهرت یافتن او از سال ۲۰۰۰ و با بازی در نقش کومودوس در فیلم گلادیاتور به کارگردانی Ridley Scott صورت گرفت. او برای این فیلم در اسکار همان سال نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. بعد از این او در فیلم‌های متعدد در سبک‌های مختلف حضور یافت که در زیر لیست تمام فیلم‌های بلندی که بعد از سال ۲۰۰۰ تا به امروز در آنها به ایفای نقش پرداخته به همراه امتیاز سایت IMDB آنها را خواهید یافت. (در لیست زیر فیلم های کوتاه، مستندهایی که راوی داستان است و انیمیشن‌ها آورده نشده است)

لیست فیلم های بلند خواکین فینیکس

سال انتشارعنواننقشامتیاز  IMDB
2000The YardsWillie Gutierrez6.4
GladiatorCommodus8.5
QuillsAbbé de Coulmier7.3
2001Buffalo SoldiersRay Elwood6.8
2002SignsMerrill Hess6.7
2003It’s All About LoveJohn5.4
2004The VillageLucius Hunt6.5
Hotel RwandaJack Daglish8.1
Ladder 49Jack Morrison6.5
2005Walk the LineJohnny Cash7.8
2007We Own the NightBobby Green6.8
Reservation RoadEthan Learner6.7
2008Two LoversLeonard Kraditor7
2010I’m Still HereHimself6.2
2012The MasterFreddie Quell7.2
2013The ImmigrantBruno Weiss6.6
HerTheodore Twombly8
2014Inherent ViceLarry “Doc” Sportello6.7
2015Irrational ManAbe Lucas6.6
2017You Were Never Really HereJoe6.8
2018Don’t Worry, He Won’t Get Far on FootJohn Callahan6.9
Mary MagdaleneJesus5.9
The Sisters BrothersCharlie Sisters7
2019JokerArthur Fleck / Joker8.4
2021C’mon C’monJohnny7.4
2023Disappointment Blvd——6.8
2023Beau Is AfraidBeau Wassermann6.8
2023NapoleonNapoleon Bonaparte——
2024Joker: Folie à Deux
Arthur Fleck / Joker——

در ادامه با هفت فیلم برتر واکین فینیکس در خدمت شما عزیزان هستیم… (این هفت فیلم از نظر نقش آفرینی واکین فینیکس و براساس نقش اصلی یا نقش مکمل مهم بودن او در فیلم لیست شده‌اند)

7. Inherent Vice (2014)

معرفی هفت فیلم برتر واکین فینیکس / فیلم Inherent-Vice

IMDB:6.7  Rotten:74   Meta:81

فیلم فساد ذاتی یا خباثت ذاتی فیلمی در ژانر درام کمدی به کارگردانی Paul Thomas Anderson است که در 4 اکتبر 2014 برای اولین بار در فستیوال نیویورک به نمایش در آمد. در این فیلم واکین فینیکس در نقش Doc یک کارآگاه خصوصیِ معتاد و هیپی به ایفای نقش پرداخته است. بازی او در این فیلم بسیار درخشان بود و قدرت بازیگری او را در تک تک سکانس‌هایی که حضور دارد، حس خواهید کرد. داستان فیلم دهه 70 میلادی در لس آنجلس در جریان است و در مورد ناپدید شدن دوست دختر سابق Doc می‌باشد و حواشی پیرامون کارآگاه بازی او را با ترکیبی از طنز و درام به نمایش گذاشته است. این فیلم با بودجه 20 میلیونی ساخته شد اما نتوانست در باکس آفیس به موفقیت ویژه ای دست یابد و تنها 14.7 میلیون دلار فروش داشت. از مهمترین نکاتی که این فیلم را برای دیدن ارزشمند کرده تیپ و بازی خاص واکین فینیکس می‌باشد. این فیلم نامزد دو جایزه اسکار شد و واکین فینیکس نیز برای این فیلم نامزد جایزه گلدن گلوب همان سال شد.

6. Gladiator (2000)

معرفی هفت فیلم برتر واکین فینیکس / فیلم Gladiator

IMDB:8.5  Rotten:77 Meta:67

گلادیاتور فیلمی از ردلی اسکات محصول سال ۲۰۰۰ می‌باشد. خواکین فینیکس در این فیلم در نقشِ کومودوس، حاکمِ خودکامه روم به ایفای نقش پرداخته است. داستان فیلم در مورد ژنرال ماکسیموس (با بازی Russell Crowe) فرمانده لشکر روم می‌باشد. او توسط پدر کومودوس یعنی مارکوس آئورلیوس به عنوان زمام‌دار امور برای ساخت یک حکومت پارلمانی انتخاب می‌شود اما کومودوس (واکین فینیکس) زیر بار این انتخاب نمی‌رود و با کشتن پدر به دنبال قتل‌عام کومودوس و خانواده‌اش می‌رود. نقش آفرینی واکین فینیکس در این فیم بسیار تاثیرگذار است به طوری که او در اکثر صحنه‌های فیلم حس تنفری خاص از خود به جای می‌گذارد و یکی از دلایل اصلی دیدنی شدن فیلم می‌باشد. این فیلم با بودجه 103 میلیون دلاری توانست در باکس آفیس 460.5 میلیون دلار فروش داشته باشد و به یک موففقیت بزرگ دست یابد. فیلم گلادیاتور برنده 5 جایزه اسکار شد و توانست بهترین فیلم سال لقب بگیرد و واکین فینیکس را نیز به اولین نامزدی اسکار خود برساند.

5. You Were Really Here (2017)

معرفی هفت فیلم برتر واکین فینیکس 1

IMDB:6.8  Rotten:89 Meta:84

فیلم “تو هرگز واقعاً اینجا نبودی” فیلمی درام جنایی به کارگردانی و نویسندگی Lynne Ramsay می‌باشد. داستان فیلم در مورد یک سرباز آموزش دیده و ورزیده است که در کار نجات دختران قاچاق مشغول است. او در خانه‌ای در نیویورک به همراه مادرش زندگی می‌کند و از هر روشی حتی وحشیانه برای دست‌یابی به موفقیت استفاده می‌کند. بازی فینیکس در نقش Joe حساب شده ، طبیعی و قابل لمس است. به شکل جدی‌ای بیننده در حین ایفای نقش او دردی که او درونش در حال فوران است را درک می‌کند و این از نبوغ بازیگری این بازیگر بزرگ محسوب می‌شود. واکین فینیکس در این فیلم بیننده را تحت تاثیر هر سکانسی که در آن حضور دارد قرار داده است. او برای نقش آفرینی در این فیلم برنده بهترین بازیگر نقش اصلی کن شده است.

4. The Master (2012)

معرفی هفت فیلم برتر واکین فینیکس / فیلم The Master

IMDB:7.2  Rotten:85 Meta:86

فیلم استاد یا مرشد در سال 2012 به کارگردانی و نویسندگی Paul Thomas Anderson اکران شد. این فیلم داستان کهنه سرباز نیروی دریایی را روایت می‌کند که بعد از مشکلات و دردهای زیادی که در جنگ متحمل شد به خانه برگشته است. اما در خانه نیز مشکلات دست از سرش برنمی‌دارند و با اخراج شدن او از کار جدیدش به خاطر درگیری، روح او در آزردگی شدید گرفتار می‌شود. اما آشنا شدن او با فردی به نام “لنکستر داد” رهبر یک فرقه نوپا او را وارد فضای جدیدی می‌کند… بازی واکین فینیکس در نقش Freddie Quell یکی از بی‌نظیرترین نقش آفرینی‌ها در دنیای هالییود محسوب می‌شود. او به قدری نقش یک انسان روان پریش را خوب بازی کرده که به شکل جدی به این باور خواهید رسید که او حتما در واقعیت مشکل جدی‌ای دارد! این فیلم در سال 2013 توانست نامزد سه جایزه اسکار و نامزد سه جایزه گلدن گلوب شود اما واکین فینیکس در هر دو نامزدی بهترین بازیگر نقش اصلی دست خالی به خانه رفت!

3. Walk The Line (2005)

معرفی هفت فیلم برتر واکین فینیکس / فیلم Walk-The-Line

IMDB:7.8  Rotten:82 Meta:72

سر به راه باش فیلمی بیوگرافی درام به کارگردانی James Mangold می‌باشد. این فیلم داستان زندگی Johnny Cash ستاره موسیقی Country و راک اند رول را به نمایش درآورده است. این فیلم برهه‌های زمانی مختلف زندگی او از رابطه عاطفیش با June Carter (با بازی Reese Witherspoon) و جلوتر به اوج رسیدن حرفه‌ی موسیقی او را دنبال می‌کند. این فیلم با بازی بسیار طبیعی و باور پذیر واکین فینیکس به یک فیلم بسیار قدرتمند و دیدنی تبدیل شده که هر بیننده‌ای را مجذوب داستان و شخصیت‌هایش می‌کند. سر به راه باش در هفتاد و هشتمین جوایز اسکار پنج بار نامزد اسکار شد، از جمله نامزدی بهترین بازیگر نقش اول مرد (برای واکین فینیکس که برنده نشد) و بهترین بازیگر زن (Reese Witherspoon که برنده شد). این فیلم با نقدهای بسیار مثبتی روبرو شد و 187 میلیون دلار فروش جهانی داشت.

2. Her (2013)

معرفی هفت فیلم برتر واکین فینیکس / فیلم Her

IMDB:Rotten:95 Meta:90

بررسی فیلم her / ماورای روابط انسانها

فیلم او یا Her یکی از مهمترین و بهترین فیلم‌هایی است که خواکین فینیکس در آن به ایفای نقش پرداخته است. این فیلم محصول سال 2013 به کارگردانی Spike Jonze می‌باشد. فیلم او یکی دیگر از دلایلی است که می‌توان به نبوغ و جنون ذاتی واکین فینیکس به عنوان یکی از بزرگترین هنرمندان حال حاضر سینما بیش از پیش رسید. این فیلم به روابط عاشقانه در عصر جدید نگاهی انداخته و مشکلات و معضلاتی که تکنولوژی در روابطهایمان ایجاد کرده را به تصویر کشیده است. در Her واکین فینیکس در نقش تئودور که یک نویسنده‌ی نامه‌های عاشقانه است ظاهر شده است. او با اینکه جملات عاشقانه‌ی زیبایی را برای دیگران خلق می‌کند اما در زندگی شخصی‌اش با مشکلات عاطفی و روحی شدیدی دست و ‌پنجه نرم می‌کند… بازی درخشان واکین فینیکس در این فیلم برای او نامزدی گلدن گلوب همان سال را نیز به ارمغان آورد، هرچند که او نتوانست برنده این رقابت شود. این فیلم با بودجه 23 میلیون دلاری توانست 48.3 میلیون دلار فروش جهانی داشته باشد.

1. Joker (2019)

معرفی هفت فیلم برتر واکین فینیکس / فیلم Joker

IMDB:8.5  Rotten:68 Meta:59

بررسی گروهی فیلم Joker (جوکر) / یک انفجار بزرگ

شاید بتوان به روایت داستانی فیلم جوکر ایراداتی وارد کرد اما مضمون و محتوای قدرتمند، بازی کم نظیر و بسیار تاثیرگذارِ واکین فینیکس، دیالوگها و تصاویر و صحنه‌های عمیق و پر از معنی فیلم از آن یک شاهکار کم نظیر بوجود آورده است که به راحتی نمی‌توان از آن گذشت و آن را به فراموشی سپرد. جوکر جامعه‌ای در اختلاف طبقانی اسیر شده را به تصویر می‌کشد و تحول انسان‌ها در مسیر این ناعدالتی‌ها را گوشزد می‌کند. واکین فینیکس در نقش جوکر (معرفی شخصیت جوکر) یک انسان افسرده و روان‌پریش که در درونش زندگی می‌کند را به شکل معجزه آسایی به تصویر کشیده است. کمتر کسی پیدا خواهد شد که بعد از دیدن این فیلم از بازی واکین فینیکس تعریف نکند و او را مورد ستایش خود قرار ندهد. فیلم جوکر به کارگردانی Todd Phillips در ژانر روانشناسانه درام از روی شخصیت شرور کمیک بوک‌های DC (شخصیت های دنیای DC) یعنی جوکر (یا ژوکر) ساخته شده است. این فیلم داستانِ “آرتور فِلِک” که به دنبالِ تبدیل شدن به یک کمدین حرفه‌ای در شهر خیالی گاتهام است را به تصویر کشیده و مسیر تبدیل شدن آرتور به جوکر که یک جامعه‌ستیزِ اسکیزوفرنی است را نمایش گذاشته است. واکین فینیکس در بهترین نقش آفرینی دوران کاری خود تقریبا تمام جوایز مهم سال را درو کرد. او بهترین بازیگر نقش اصلی مرد در اسکار 2020 شد ، او جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد گلدن گلوب، BAFTA ، Screen Actors Guild و … را از آن خود کرد و یکی از پرجایزه‌ترین بازیگران نقش اصلی سال نام گرفت. در گیشه نیز جوکر توانست رکوردها را بشکند و با بودجه 70 میلیون دلاری توانست 1 میلیارد و 74 میلیون دلار فروش کند تا به پرفروشترین فیلم تاریخ با رده سنی R تبدیل شود…


امیدواریم از مطلب ” معرفی هفت فیلم برتر واکین فینیکس ” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها