معرفی شخصیت ریک سانچز / حقایق جالب از شخصیت ریک سانچز فصل اول

در این مطلب قصد داریم یکی از بهترین شخصیت‌های سریال‌های انیمیشنی یعنی “ریک سانچز” معروف به RC 137 را به شما معرفی کنیم. شخصیتی خاکستری و ناشناخته که اطلاعات بسیار کمی از او موجود است و در این مطلب می‌خواهیم مروری به مهمترین و جذابترین بخش‌های داستانی هر فصل سریال Rick and Morty که ریک سانچز در آن نقش داشت، داشته باشیم. در ادامه با سایت ساعت هفت با معرفی شخصیت ریک سانچز و حقایق جالب از این شخصیت در خدمت شما هستیم.

معرفی شخصیت ریک سانچز

معرفی شخصیت ریک سانچز / حقایق جالب از شخصیت Rick

ریک سانچز معروف به RC 137 (ریک اصلی متعلق به بُعد ۱۳۷ است.) قهرمانِ اصلیِ سریال ریک و مورتی (Rick and Morty) و یکی از پنج شخصیت اصلی این سریالِ انیمیشنیِ محبوب محسوب می‌شود. او نابغه‌ای مجنون و دائم الخمر است که هیچ چیزی برای او (در بیشتر مواقع حتی خانواده‌اش) با اهمیت‌تر از ماجراجویی‌هایش نیست. ماجراجویی‌هایی که او را به بُعدهای مختلفِ زمانی، کهکشان‌های دوردست و رو به رویی با موجودات عجیب و غریب و ناشناخته می‌برد. در این بین او نوه‌اش مورتی را مجبور می‌کند تا در این ماجراجویی‌ها، او را همراهی کند. از نظر خانواده‌ی مورتی(خانواده اسمیت)، ریک الگوی نامناسبی برای پسرشان است و با رفتارهای پوچ گرایانه‌اش باعث نگرانی خانواده‌اش شده است.

درباره زندگی ریک قبل از وضعیت فعلی‌اش اطلاعات زیادی در دست نیست. به جز مواردی که در سریال ذکر شده‌، مانند اینکه او به مدت بیست سال غایب بود و در روزی خاص یعنی ۱۵ ژانویه به خانه اسمیت‌ها باز می‌گردد و داستان سریال مدتِ کوتاهی از بازگشت او آغاز می‌شود. در ادامه با حقایقی جذاب و خنده‌دار در مورد این شخصیتِ عجیب آشنا می‌شویم. حقایقی مرتبط با شخصیت ریک که به نوعی مرور فصل‌ها و قسمت‌های گذشته سریال برایتان خواهد بود‌‌. (برای سنگین نشدن مطلب این حقایق به صورت فصلی قرار خواهد گرفت و فصل‌های بعدی به مرور به سایت اضافه خواهد شد.)

شامل اسپویل داستانی از فصل اول سریال Rick and Morty (برای مرور اتفاقات و اطلاعات مهم و خاطره انگیز)

حقایق جالب از شخصیت ریک سانچز فصل اول

۱. ریک در فصل اول سریال در حالت مستی قصد داشت بمبی دست ساز به نام نترینو (The Neutrino Bomb) را بر سر مردم شهر بیندازد تا نسل بشر را از بین ببرد و همه چیز را از نو آغاز کند! او قصد داشت جسیکا (هم‌کلاسی مورتی) و مورتی را به عنوان آدم و حوای جدید معرفی کند!

۲. او اعتقادی به مدرسه و سیستم آموزشی معمول ندارد پس طی ۲ ماه فقط ۷ ساعت اجازه داد مورتی به مدرسه برود!

معرفی شخصیت ریک سانچز / حقایق جالب از شخصیت Rick 1

۳. فرانک قلدر مدرسه مورتی (سامر عاشق او بود!) اولین فردی بود که توسط ریک در سریال بوسیله انجماد به قتل می‌رسد!

۴. اولین مکانی که در سریال ریک به آنجا سفر می‌کند مکانی به نام Dimension 35C بود. در آنجا ریک و مورتی به دنبال Mega Tree می‌روند تا دانه‌ی اسرار آمیز و قدرتمند این درخت به نام Mega Seed را پیدا کنند!

معرفی شخصیت ریک سانچز / حقایق جالب از شخصیت Rick

۵. اولین سوء استفاده رسمی ریک از مورتی (آنچه سریال به نمایش گذاشته) برای جابه‌جایی Mega Seed از گمرگ فرا بُعدی بود. مورتی مجبور می‌شود دانه‌ها را در ماتحتش جاساز کند!

۶. در فصل اول ریک برای اینکه کاری کند که آقای گولدن‌فولد (معلم ریاضی) به مورتی نمره کامل بدهد (A+) سفری عجیب به خواب او مانند فیلم Inception انجام می‌دهد تا تلقینِ نمره‌ی کامل دادن را در ذهن او بکارد!

۷. ریک، مورتی را در فصل اول وارد بدن مردی به نام روین که یک بی‌خانمان است می‌کند. او در درون بدن مرد پارک آناتومی ساخته است و انسان‌های دیگری مانند دکتر بلوم نیز درون بدن او زندگی و کار می‌کنند!

معرفی شخصیت ریک سانچز / حقایق جالب از شخصیت Rick 2

۸. ریک یکبار یک مرد غول پیکرِ برهنه را روی آمریکا ظاهر می‌کند، به طوری که روی کل این کشور سایه می‌افکند! با انفجار مرد باران خون روی کل کشور آمریکا می‌بارد!

۹. ریک درون بدن ایتن دوست پسر سامر پارک آناتومی تازه‌اش را بنا می‌کند!

۱۰. او در پارک آناتومی عاشق بخش دزدان دریایی لوزالمعده است! (Pirates of the pancreas)

معرفی شخصیت ریک سانچز / حقایق جالب از شخصیت Rick

۱۱. یکبار آدم فضایی‌های نژاد “زایجرین”(Zigerion) که از آنها به عنوان جاه طلب‌ترین و ناموفق‌ترین کلاه‌برداران کهکشان نام برده شده برای دست‌یابی به ماده تاریک متمرکز (Concentrated Dark Matter) ریک و مورتی(و البته به طور ناخواسته جری را) در یک دنیای شبیه سازی شده (درون یک دنیای شبیه سازی شده‌ی ‌دیگر که درون یک دنیای شبیه سازی دیگر است!) اسیر می‌کنند. (ماده سیاه متمرکز سوختِ خاصی است که ریک برای سفرهای سریع فضایی از آن استفاده می‌کند.)

۱۲. نژاد زایجرین با دیدن بدن لخت مردها مشکل دارند! (مخصوصا بخشی که به آن سوسیس می‌گویند!) پس در بخشی از این قسمت برای اینکه حرف‌های ریک و مورتی شنود نشود، آنها به صورت لخت در شبیه ساز پرسه می‌زنند!

۱۳. نژاد زایجرین‌ در انتها توسط ریک به طور کامل منقرض می‌شوند! (مانند بسیاری از نژاد‌های دیگر!)

معرفی شخصیت ریک سانچز / حقایق جالب از شخصیت Rick

۱۴. یکی از فاجعه‌آمیزترین کارهای ریک دادن جعبه میسیکس به خانواده اسمیت مخصوصا جری بود. میسیکس باکس جعبه‌ای است که با فشار دادن دکمه‌اش موجودی به نام میسیکس را فرا می‌خوانید و او در انجام یک‌ کار به فرد کمک می‌کند و بعد غیب می‌شود. جری از میسیکسی خواست که به او در انداختن توپ گلف داخل سوراخ کمک کند (آن هم دوبار!) و فاجعه‌ی عجیبی رقم می‌خورد تا جایی‌که میسیکس‌ها قصد جان جری را می‌کنند!

۱۵. نظر ریک در مورد عشق: چیزی که مردم بهش میگن عشق همون واکنش شیمیایه که حیوان‌ها رو مجبور به جفت‌گیری می‌کنه!

۱۶. معجون عشقی که ریک به مورتی می‌دهد (معجونی که با دی‌ان‌ای موش صحرایی درست شده بود) تا جسیکا را عاشقش کند کاری می‌کند که کل مدرسه (حتی مدیر و معلمان مدرسه!) را عاشق او می‌کند!

۱۷. پادزهری که ریک برای مداوای عاشقان مورتی به کار می‌برد ترکیبی از حشره آخوندک (Mantis) و ویروس واگیردار سرماخوردگی بود. با اینکار تمام انسان‌ها تبدیل به موجوداتی مابین آخوندک و انسان می‌شوند و نسل بشر را از بین می‌رود!

معرفی شخصیت ریک سانچز / حقایق جالب از شخصیت Rick

۱۸. اگر در ابتدای قسمت ششم فصل اول مورتی پیچ گوشتیی را به ریک می‌داد و ریک دستگاهش را کامل می‌کرد هر دو درجا کشته می‌شدند!

۱۹. از قسمت ششم فصل اول بث، جری و سامرِ واقعی (بُعد ۱۳۷) در بُعد اصلی که تبدیل به آخرالزمان شده زندگی می‌کنند و جری، سامر و بثِ ادامه‌ی فصل اول متعلق به بُعد اصلی که ریک و مورتی از آن می‌آیند نیستند!

۲۰. اولین ماجراجویی ریک به همراه سامر به سیاره‌ای به نام Gazorpazorp بود. سیاره‌ای که در آن زن‌ها کل سیاره را اداره می‌کردند و مردها را از میان خودشان رانده بودند! ریک و سامر در ماجراجویی‌شان در آن سیاره تا پای مرگ پیش می‌روند!

۲۱. ریک در قسمتی از فصل اول با شیطان درگیر می‌شود و جلوی نقشه‌ها و طلسم‌های او را می‌گیرد. در این قسمت سامر به عنوان اولین شغلش به عنوان دستیار شیطان با او همکاری می‌کند! با این حال در آخر شیطان به او نیز نارو می‌زند و ریک به همراه سامر بعد از تمرین‌های بدنی بسیار از شیطان انتقام میگیرند!

معرفی شخصیت ریک سانچز / حقایق جالب از شخصیت Rick

۲۲. در قسمت ده فصل اول بیست و هفت ریک از بُعدهای مختلف کشته می‌شوند!

۲۳. در همین قسمت ریک به شورای دنیای ریک‌ها دعوت می‌شود و توسط آنها محکوم به خرابکاری می‌شود!

معرفی شخصیت ریک سانچز / حقایق جالب از شخصیت Rick

۲۴. ریکِ بُعد 137 تنها ریک در بین تمام بُعدهاست که در شورای ریک‌ها عضو نشده است!

معرفی شخصیت ریک سانچز / حقایق جالب از شخصیت Rick

۲۵. ریک و مورتی در هنگام فرار از دست شورای ریک‌ها وارد بُعدی می‌شوند که انسان‌ها در آن نقش صندلی را ایفا می‌کنند! صندلی‌ها انسان هستند و غذاها به شکل تلفن و تلفن‌ها به شکل پیتزا هستند!

۲۶. ریک به مورتی می‌گوید که آنها در نقش استتار برای ریک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند! امواجِ مغزیِ پایینِ مورتی‌ها به نوعی امواجِ قدرتمندِ مغزیِ ریک‌ها را خنثی کرده و آنها را از رادار دشمن مخفی می‌کند! به گفته ریک با پنج مورتی و یک باطری می‌تواند وسیله‌ای بسازد تا از رادار دیگر ریک‌ها نیز خود را پنهان سازد!

معرفی شخصیت ریک سانچز / حقایق جالب از شخصیت Rick

۲۷. بهترین دوست جری احمق‌ترین ریکِ تمام بُعد‌هاست! بُعد‌ جی-19 زتا-7 که انسان‌ها به جای غذا از ادرار خود استفاده می‌کنند! از نظر ریکِ بُعدِ جی-19 جری بسیار باهوش است و لحظات خوشی در کنار هم سپری می‌کنند!

۲۸. Rickdiculous تکیه کلام ریک است که بارها در اواخر فصل اول از آن به جای کلمه Ridiculous (مضخرف یا مزحک) استفاده می‌کند!

۲۹. در کنارِ ریکِ شیطانی که ریک‌های دیگرِ بُعد‌ها را می‌کشد و افکار شومی در سر دارد. مورتیِ تک چشمِ شیطانی نیز وجود دارد!

معرفی شخصیت ریک سانچز / حقایق جالب از شخصیت Rick 3

۳۰. مورتی بُعد ۱۳۷ (مورتی اصلی) به عنوان ناجیِ مورتی‌های دیگر و مورتی حقیقی برگزیده می‌شود و برعلیه ریکِ شرور به همراه دیگر مورتی‌های اسیر شده قیام می‌کند و ریک را نجات می‌دهد.

۳۱. ریکِ حقیقی در حقیقت بیش از یک استتار نسبت به مورتی احساسات دارد و به شکل واقعی عاشق خانواده‌اش است. (مسلما به جز جری!)

۳۲. ریکِ شیطانی توسط قیام مورتی‌ها کشته می‌شود اما مورتیِ تک چشمِ شیطانی هنوز زنده است!

۳۳. به گفته ریک: ریک‌ترین ریک، مورتی‌ترین مورتی را دارد!

معرفی شخصیت ریک سانچز / حقایق جالب از شخصیت Rick

۳۴. ریکِ شیطانی رباتی بود که توسط مورتیِ تک چشم کنترل می‌شد! در حقیقت مورتیِ شیطانی با چشم بندش ریکِ رباتیِ شرور را کنترل می‌کرد.

۳۶. در قسمتِ آخرِ فصل یک زمانی که بث و جری به تعطیلات می‌روند. یک مهمانیِ فرابُعدی توسط ریک در خانه اسمیت‌ها برگزار می‌شود که صدها نفر از بُعدها و سیارات مختلف به آن دعوت می‌شوند!

معرفی شخصیت ریک سانچز / حقایق جالب از شخصیت Rick

۳۷.  ابرادولف لینکلر (Abradolph Lincoler) شخصیتی است که از ترکیب دی‌ان‌ای ادولف هیتلر و آبراهام لینکلن از طریق آزمایش اشتباهی که ریک انجام داده ساخته شده است! این شخصیت در تناقض و دوگانگی روحی و ذهنی به سر می‌برد! بخشی از او مانند آبراهام لینکلن انسانی ضدنژادپرست و بخشی از او مانند هیتلر یک نژاد پرست است.

۳۸. به گفته مرد پرنده‌ای یکی از دوستانِ نزدیکِ ریک جمله‌ی “Wubba Lubba Dub Dub” که تکیه کلام ریک در فصل اول محسوب می‌شود. در زبان مردم پرنده‌ای به معنی “من درد زیادی رو تحمل می‌کنم، لطفا به من کمک کنید.” است.

این مطلب با حقایق جالب از فصل دوم (و فصل‌های بعدی) سریال ادامه پیدا خواهد کرد.

امیدواریم از مطلب “معرفی شخصیت ریک سانچز و حقایق جالب در مورد شخصیت او” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس
کاربران ناشناس

خیلی عالی بودش ممنون

فکور
فکور

مرسی عالی بود