بهترین سریال های سال 2021

نیمی از سال 2021 گذشته است و در این مطلب قصد داریم مانند سال گذشته (بهترین سریال های سال 2020) به معرفی بهترین سریال های سال 2021 تا نیمه اول سال بپردازیم. این مطلب از بین سریال‌هایی انتخاب شده که فصل جدید آنها به طور کامل در سال 2021 منتشر شده است و توسط گروه دیده و به طور کامل بررسی شده‌اند انتخاب می‌شود.  در ادامه با سایت ساعت هفت با معرفی ” بهترین سریال های سال 2021 ” همراه شما هستیم.

هرچه به انتهای این لیست بروید با سریال های برتری مواجه خواهید شد…

عناوین مطلب نمایش عناوین

بهترین سریال های سال 2021

انیمه Yasuke فصل اول 

بهترین سریال های سال 2021 / سریال Yasuke فصل اول(امتیاز: 60)

ترکیب تاریخ و فانتزی…

بررسی کامل: بررسی انیمه سریالی Yasuke / ژاپن در برابر غرب

از همان ابتدای انیمه یاسوکه متوجه می‌شوید که تاریخ و فانتزی در این اثر به هم گره خورده‌اند. داستان از سقوط Oda Nobunaga و هاراکیری او آغاز می‌شود و یاسوکه آخرین نفر و وفادارترین فردی است که اکنون در بستر مرگ، او را همراهی می‌کند. (نوبوناگا یکی از سه متحدکننده و قهرمان ژاپن در اواخر دوره سنگوکو یا جنگ‌های داخلی ژاپن بود.) ‌اگر سری بازی Nioh و مخصوصا شماره دوم را انجام داده باشید، با شخصیت نوبوناگا و یاسوکه آشنایی اندک خواهید داشت. هر دوی آنها از جمله باس‌های بازی بودند که باید با آنها مقابله می‌کردید. حال در انیمه با داستان یاسوکه روبرو می‌شویم، برد‌ه‌ای که توسط انگلیسی‌ها سر از ژاپن در می‌آورد و نوبوناگا او را می‌خرد و به او افتخار و مقام سامورایی می‌دهد و وفاداری یاسوکه را بدست می‌آورد. در ابتدا و با دیدن اولین سکانسِ انیمه یاسوکه، به دنبال یک انیمه تاریخی هستید اما با حضور ربات‌ها و جادوگران متوجه خواهید شد که با انیمه‌ای فانتزی روبرو هستیم و همین موضوع کمی داستان سریال را برایتان سطحی می‌کند و… (ادامه)

سریال Ragnarok فصل دوم 

بهترین سریال های سال 2021 / سریال Ragnarok فصل دوم (امتیاز: 60)

نبرد نهایی خدایان نورس در عصر جدید…

بررسی کامل: بررسی سریال Ragnarok دو فصل اول

راگناروک آخرین نبرد خدایان اسکاندیناوی (نماد نظم و قانون) با دیوان (یوتون‌ها) (نمادِ هرج و مرج) است که منجر به پایان جهان شده است. نبردی که به نابودی خدایان و ناپدید شدن دیوان می‌انجامد و با بلایای طبیعی مختلف، زمین در آب غوطه‌ور می‌شود و همه ساکنین زمین از بین می‌روند. اما این رویداد باعث یک سرآغاز جدید برای جهانیان می‌‌شود. حال در سریال جدید شبکه نت فلیکس این داستانِ اساطیری از خدایان نورس دست مایه روایت متفاوتی شده و حال و هوای مدرنی به خود گرفته است‌. یعنی داستان در دوره امروزی در جریان است. بدین معنی که بعد از واقعه راگناروک سال‌هاست غول‌ها به طور مخفی در میان انسان‌ها در شهر اِدا زندگی می‌کنند و خود را به بخشی جدانشدنی از زندگی آنها تبدیل کرده‌اند و… (ادامه)

سریال The Wheel of Time فصل اول 

سریال The Wheel of Time فصل اول

ظهور دوباره‌ی اژدها…

بررسی کامل: بررسی سریال The Wheel of Time / ظهور دوباره‌ی اژدها

داستان این سریال “مورین سدای” (با بازیِ رزامند پایک) یکی از اعضای ایس سدای (یک سازمان جادویی و قدرتمند متشکل از زنان که اعضای آن می‌توانند قدرت جادویی را هدایت کنند) را دنبال می‌کند. او به همراه محافظش لن (با بازیِ دنیل هنی) به دنبال گروهی متشکل از چهار پسر و دختر جوان می‌گردد که پیش‌گویی شده یکی از آنها اژدهای (اژدها فردی با قدرت‌های عظیم جادویی‌ست که در تناسخ قبلی‌اش جهان را به مرز نابودی کشانده، اما او این توانایی را دارد که با انتخاب راه درست جهان را از شر ارباب تاریکی نجات دهد) دوباره متولد شده می‌باشد. سپس مورین پس از سالها جستجو این چهار نفر را در روستایی دورافتاده پیدا می‌کند و سفری خطرناک را به همراه آنها آغاز می‌کند. به این امید که بتوانند ارباب تاریکی را بار دیگر شکست دهند و … (ادامه)

مینی سریال Behind Her Eyes 

بهترین سریال های سال 2021 / مینی سریال Behind Her Eyes

راز پشت چشمانش…

بررسی کامل: بررسی مینی سریال Behind Her Eyes / پشت چشمانش

مینی سریال “پشت چشمانش” در ابتدا داستانی درام-هیجانی با رگه‌هایی روانشناسانه روایت می‌کند و تا چهار قسمت ابتدایی خبری از اتفاق عجیب و غریب در سریال نیست و فقط شاهد داستانی واقع گرایانه به همراه شخصیت‌های مرموز هستیم. شخصیت‌هایی که در اتفاقات پی در پی دچار تناقضاتمختلفی می‌شوند و انتخاب‌های عجیبی را انجام می‌دهند که بیننده از درک آنها عاجز است، چراکه دقیقا نمی‌داند چه در افکار آنها می‌گذرد و شخصیت‌ها نیز چیزی بروز نمی‌دهند. در حقیقت یک راز بزرگ در این سریال در جریان است که از همان ابتدا سیگنال‌هایش را حس خواهید کرد، ولی به راحتی نمی‌توانید آن را حدس بزنید چراکه غافلگیرکننده بودن، مهمترین ویژگی‌ مثبت این مینی سریال محسوب می‌شود‌ و… (ادامه)

سریال های برتر 2021

انیمه DOTA: Dragon’s Blood فصل اول

بهترین سریال های سال 2021 / سریال DOTA: Dragon’s Blood فصل اول

دنیای دوتا در یک سریال تلوزیونی…

بررسی کامل:بررسی انیمیشن سریالی DOTA: Dragon’s Blood / دوتا: خون اژدها

انیمیشن DOTA: Dragon’s Blood راه زیادی برای جذب کردن مخاطب دارد ولی با توجه به دنیای فانتزی و حماسی که نویسنده‌ها برایش خلق کرده‌اند به نظر می‌تواند خیلی سریع بین انیمه بازها و حتی سایر مخاطبان جا باز کند. البته باید Netflix یا زمان (مانند انیمیشن Invincible از کمپانی رقیبش Amazon Prime که اپیزودهای ۴۵ دقیقه‌ای دارد) یا تعداد قسمتها را بیشتر کند. با این حال این انیمیشن جذابیت‌های خاص خود را دارد و دارای شخصیت‌های جذابی است و ارزش وقتی که برایش می‌گذارید را دارد و… (ادامه)

مینی سریال Wandavision  

بهترین سریال های سال 2021 / مینی سریال Wandavision

بازسازی یک عشق آتشین…

بررسی کامل: بررسی مینی سریال Wandavision / وانداویژن

سریال واندا ویژن را می‌توان یک شروع قابل قبول برای مسیر آغازین فاز چهارم مارول(در بخش سریال‌ها) به حساب آورد. با انتشار قسمت‌های ابتدایی، مارول بیننده را به نوعی گول می‌زند و انتظارشان را در حد سریالی سیتکام که فقط قصد معرفی بیشتر و عمیق‌تر دو شخصیت واندا و ویژن را دارد، کاهش می‌دهد. قسمت‌های سیاه و سفید به سبک سریال‌های دهه ۵۰ آمریکا با سایز تصویر 4:3 که طنز موقعیت را چاشنی خود کرده است. در حقیقت این قسمت‌های ابتدایی، بخش‌های شیرین سریال محسوب می‌شوند. با این حال در لابه‌لای همین قسمت‌ها نیز اتفاقات عجیبی پیش می‌آید که کمی حس کنجکاوی بیننده را برای اتفاقات بزرگ‌تر برمی‌انگیزد و…(ادامه)

مینی سریال Dr. Death 

بهترین سریال های سال 2021 1

سوگند مرگبار…

بررسی کامل: بررسی مینی سریال Dr. Death / سوگند مرگبار

مینی‌سریال “Dr. Death” روایتی متاثرکننده از پزشکی جاه‌طلب و خودخواه است که زندگی افراد بیگناه زیادی را به نابودی میکشاند. همواره شنیده‌ایم که دکترها در بدو شروع به کارشان باید سوگند پزشکی بخورند. این بدین معناست که آنها باید نهایت تلاش و تخصصشان را برای کمک به بیماران و جلوگیری از آسیب آنها بکار گیرند. اما پزشک این داستان نه تنها به این سوگند پایبند نبوده، بلکه بنظر می‌رسد سوگندی مرگبار برای تباه کردن زندگی بیمارانش یاد کرده است. (ادامه)

سریال The Nevers فصل اول 

بهترین سریال های سال 2021 / سریال The Nevers فصل اول

پیوندی از جنس نور…

بررسی کامل: بررسی سریال The Nevers / پیوندی از جنس نور

“جاس ویدون” کارش را با نوشتن فیلم‌نامه‌ی فیلم “Buffy the Vampire Slayer” آغاز نمود و بعدها با ساخت سریالی براساس همین داستان و با همین نام به شهرت و موفقیت زیادی رسید. او سریال‌های مشهور دیگری همچون Firefly و Agents of S.H.I.E.L.D را نیز در کارنامه‌ی خودش دارد. همچنین او در سالهای اخیر حضوری پررنگ در آثار مارول و دی‌‌سی داشته که به ضم عده‌ای رویکردی تجاری تلقی گردیده است. در هر صورت نام او با دنیاهای فانتزی و ابرقهرمانی در سینما و تلویزیون گره خورده است. پس طبیعی‌ست که از چنین اسمِ بزرگی انتظارات کمی بالا بوده باشد. اما گویی ویدون اصرار زیادی به داستان‌های شلوغ و گیج‌کننده، شخصیت‌پردازی نامعلوم و غافلگیری‌های برق‌آسا دارد. البته این سریال هنوز در ابتدای راه قرار دارد و می‌تواند با رفع نقاط ضعفش به یکی از جذاب‌ترین فانتزی‌های تلویزیون در چند سال اخیر تبدیل شود و… (ادامه)

سریال What if فصل اول

سریال What if فصل اول

چه می‌شد اگر…

بررسی کامل: بررسی سریال What if / چه می‌شد اگر

داستان سریال What if درباره این موضوع است که انتخاب‌های قهرمانان در طول مسیر قهرمان شدن‌اِشان چقدر تاثیرگذار است. یا اگر به جای مسیر سمت راست، قهرمان قصه، مسیر سمت چپ را برمی‌گزید چه اتفاقی می‌افتاد؟! سریال What if درصدد است تا همین موضوع را برای ما روشن کند. سریال What If براساس مجموعه کامیکی به همین نام ساخته شده و این مجموعه کامیک‌ها هم دقیقا موضوع و هدفی مشترک با سریال دارند. این مجموعه کامیک در سال ۱۹۷۷ معرفی شد و در اولین قسمت سران مارول از خودشان پرسیدند چه می‌شد اگه اسپایدرمن به گروه Fantastic Four می‌پیوست؟ در این مجموعه کامیک، موجودی به نام Uatu که یک بیگانه‌ است، در پایگاهی در ماه زندگی می‌کند. او به زمین و تمام Multiversهای زمین می‌نگرد. (ادامه)

سریال Heels فصل اول

بررسی سریال Heels

بررسی سریال Heels / شرورها

سریال “Heels” یک درام قدرتمند بوده که بزرگترین ایرادش پیشروی کُند و گاهاً کسل‌کننده داستان می‌باشد. فیلم‌نامه‌ی سریال در ساخت شخصیت‌هایی باورپذیر که حوادث و اتفاقات زندگی‌شان به شدت قابل لمس بوده، بسیار درخشان عمل کرده است. شخصیت‌های اصلی این سریال نه قهرمانند و نه ضدقهرمان بلکه انسان‌هایی هستند کاملاً معمولی که همه روزه در اطرافمان مشاهده می‌کنیم. افرادی عادی که در بیشتر موارد نمیتوانند حدس بزنند که انتخاب‌ها و تصمیماتشان چه تاثیری در زندگی خودشان و اطرافیان‌شان می‌گذارد. پس ممکن است گاهی اشتباه کنند و با عواقبش روبرو شوند و بعضاً انتخابی درست دارند که مسیری جدید را در مقابلشان قرار می‌دهد. اما همواره شنیده و میدانیم که در هر دو حالت باید رو به جلو حرکت کنیم و هرگز نباید تسلیم شویم. این احتمالاً واقعی‌ترین حقیقت در زندگی شخصی و اجتماعی انسان محسوب می‌شود و اصلی‌ترین پیام این سریال نیز می‌باشد. (ادامه)

سریال See فصل دوم 

سریال See فصل دوم

جادوی بینایی

بررسی کامل: بررسی کامل دو فصل اول سریال see / جادویِ بینایی

زیبایی‌های دنیا حرام است و زندگی تاریک و خاموش شده است، اما آیا این موضوع انسان‌ها را از زندگی باز داشته است؟ سریال See در طول داستانش قصد دارد این موضوع را بررسی کند که آیا حتی نابینایی بشر می‌تواند جلوی زندگی انسان‌ها را بگیرید و از تلاش آنها بکاهد؟ در فصل دوم دوست داشتیم با این موضوعات آشنا شویم و کمی بیشتر به عمق دنیای See و جهان سازی آن نفوذ کنیم تا شاید بهتر بتوانیم با داستان و شخصیت‌های سریال ارتباط برقرار کنیم تا دنیای نابینایان را بهتر درک کنیم. اما سریال بینایی در فصل دوم حتی با وجود بازیگران جدید و نبردهای پرزرق و برق‌تر از فصل اول نیز نتوانست پتانسیل موضوع جذابش را به یک اثر دنبال شونده و جذاب تبدیل کند. (ادامه)

مینی سریال Dexter: New Blood

سریال Dexter: New Blood فصل اول

پایان یک شاهکار

بررسی کامل: بررسی مینی سریال  Dexter: New Blood 

ملاقات دوباره با برخی از شخصیت‌ها بسیار خاطره‌انگیز و دوست داشتنی است. دیگر مهم نیست این شخصیت یک قاتل سریالی باشد یا نباشد! دکستر مورگان بازگشته است. این می‌تواند بهترین خبر ممکن برای علاقه‌مندان به دنیای سریال‌ها باشد. اگر هشت فصل قبلی دکستر را دیده باشید متوجه مفهوم جمله قبل خواهید شد. دکستر فراز و فرودهای زیادی را در طول هشت فصلش پشت سرگذاشت. حتی پایان درخوری که از آن انتظار داشتیم را هم تحویلمان نداد. اما هر وقت که به ماجراهایش و سیر تکاملی شخصیت‌هایش مخصوصا کاراکتر دکستر نگاه می‌کردیم، دلمان به شدت برای این شخصیت عجیب و خاص تنگ می‌شد. آخر کدام شخصیت بود که حتی از کوچکترین اسرار درونی‌اش باخبر باشیم؟ با دیالوگ‌های بی‌پایان ذهنی‌اش لحظه‌ای نبود که از دستش در طول دیدن سریال آسایش داشته باشیم! اما کسانی که این سریال را دنبال می‌کردند به فکر آسایش فکری و روحی خود نبودند! بلکه می‌خواستند تاریک‌ترین جنبه‌های انسان را از دید یک قاتل سریالیِ بدون احساس و کُدمحور ببینند. ولی آیا می‌شود با چنین شخصیتِ بی‌احساسی لحظات طنز و تلخ را تجربه کرد؟ در کمال تعجب یک سری از تاثیرگذارترین لحظات در بین تمام سریال‌های تلوزیونی را با دکستر و اتفاقات پیرامونش تجربه کردیم. با او از ته دل خندیدیم و با او عمیقا غصه خوردیم. دکستر بعد از گذشت حدود هشت سال اینجاست و باید به او خوش آمد گفت. او مانند یک دوست قدیمی می‌ماند که به خوبی او را می‌شناسیم و از ته دل آرزوی دیدار مجددش را داشتیم. امیدواریم این بار سفرش با یک پایان درخور همراه باشد… (ادامه)

مینی سریال Midnight Mass

بررسی مینی سریال Midnight Mass

بررسی مینی سریال Midnight Mass / دعای نیمه شب در جزیره مرگ

مینی‌ سریال‌ Midnight Mass با یک روایت داستانیِ مرموز، لحظات هیجان انگیز و متفاوتی را برایتان بوجود می‌آورد. برخلاف دیگر عناوین سبک وحشت، در این مینی سریال با شروعی کاملا متفاوت رو به رو خواهید شد. سریال در ابتدا شاید شما را گول بزند و خیال کنید با یک سریال کاملا مذهبی که قصد موعظه کردن شما را دارد، طرف هستید! اما وقتی چند قسمت از سریال می‌گذرد متوجه می‌شوید که در این مورد اشتباه کرده‌اید. با این حال شاید سخنرانی‌های مذهبی‌ای که توسط “پدر پال هیل” بیان می‌شود کمی بیش از حد باشند و بهتر بود سریال کمی تعداد قسمت‌هایش را کم می‌کرد و از دیالوگ‌های اضافه می‌گذشت تا تعادل بین اتفاقات حفظ می‌شد و جذابیت در طول داستان باقی می‌ماند. (به نظر می‌رسد سازندگان به خاطر اینکه تعداد قسمت‌های مینی‌ سریال به عدد هفت برسد این دیالوگ‌ها را به سریال اضافه کرده‌اند! چراکه تِم مذهبی سریال با این عدد کاملا جور در می‌آید.)

مینی‌سریال Clickbait 

مینی‌سریال Clickbait 

کلیک بِیت

بررسی کامل: بررسی مینی سریال Clickbait / کلیک بِیت

مینی سریال Clickbait با حادثه‌ای تکان دهنده در همان ابتدا نظر مخاطب را به خود جلب می‌کند. یک ویدئو در فضای اینترنت منتشر شده است که مردی به نام “نیک بروئر” را بسته بر روی صندلی نشان می‌دهد. او تابلویی در دست دارد که روی آن نوشته شده: “من از زنان سوء استفاده می‌کنم” وقتی مرد تابلوی دوم را در دست می‌گیرد با جمله ” اگر به ۵ میلیون بازدید برسد من کشته می‌شوم!” رو به رو می‌شویم!

از همان لحظات ابتدایی به خاطر موضوع جذاب و خاص سریال، حس کنجکاوی شما برانگیخته می‌شود و بیننده خود را غرق داستان می‌بینید و گذر زمان را از یاد خواهد برد. با شروع سریال ذهن تمام مخاطبین در حال برچسب زدن روی فردی است که تابلو در دست دارد. واقعا او چه کاری انجام داده که مستحق چنین بلایی است. جواب این سوال در قالب ۸ قسمت داده می‌شود. در هر قسمت ما داستان یک شخصیت کلیدی داستان را دنبال می‌کنیم و از دید او به قضیه و ماجرا نگاه می‌کنیم و کمی با رازهای پنهان داستان آشنا می‌شویم. بدین ترتیب سازندگان با روایت همه جانبه داستان تمام جنبه‌های ریز و درشت این رویداد را مورد بررسی قرار می‌دهند تا در انتها هیچ سوالی ذهن شما را درگیر نکند. (ادامه)

سریال Only Murders in the Building فصل اول

سریال Only Murders in the Building فصل اول

معمای قتل همسایه

بررسی کامل: بررسی سریال Only Murders in the Building

این سریال داستان سه غریبه در آپارتمان مرفه‌نشین آرکونیا در شمال نیویورک را روایت می‌کند که طرفدار پروپاقرص پادکست‌های جناییِ واقعی هستند. پس از مرگ مشکوک یک مرد جوان که در همسایگی آنها و در ساختمان آرکونیا زندگی می‌کرد، این سه نفر تصمیم می‌گیرند که تحقیقات خودشان را درباره‌ی مرگ او آغاز کنند. آنها با کمک یکدیگر یک پادکست جنایی را شروع می‌کنند تا ثابت کنند که برعکس آنچه پلیس گفته این جوان بر اثر خودکشی نمُرده بلکه به قتل رسیده است. آنها معتقدند که قاتل از ساکنین همین ساختمان بوده و تحقیقات خودشان را برروی همسایگانی که به آنها مشکوک هستند، متمرکز می‌کنند. اما همه‌چیز با برملا شدن رازهای قدیمی و سرنخ‌های جدید در مسیر پیچیده‌ای قرار می‌گیرد که… (بررسی کامل)

مینی‌سریال The Innocent  

بهترین سریال های سال 2021 / مینی‌سریال The Innocent

گرفتار در پیله‌ی خشم

بررسی کامل: بررسی مینی سریال The Innocent / گرفتار در پیله‌ی خشم

مینی‌سریال “The Innocent” نشان داد که موفقیت‌های سریال “Money Heist” اتفاقی نبوده و اسپانیایی‌ها تبحری خاص در خلق داستان‌های بکر و مجذوب‌کننده دارند. اینبار نیز در مینی‌سریال “بیگناه” شاهد یک تریلر رازآلود و متفاوت هستیم که رضایت مخاطبین خود را بخوبی جلب خواهد کرد. در این مینی‌سریال از شیوه‌ی جالبی برای معرفی و پرداختن به داستان و شخصیت‌هایش استفاده شده است. چیزی که باعث می‌شود تا شما بخوبی با گذشته‌ی شخصیت‌های داستان آشنا شوید، درحالیکه داستان کلی در حال شکل‌گیری می‌باشد. هرچند این موضوع در قسمت‌های نخست باعث سردرگمی بیننده می‌گردد، اما روشی خلاقانه برای بالا بردن هیجان و جذابیت داستان است. در ابتدای هر قسمت از این سریال به صورت خلاصه‌وار سرگذشت یکی از کاراکترهای داستان را مشاهده می‌کنیم. اینکار باعث شده تا شخصیت‌پردازی در سریال بسیار عالی و به نحواحسن انجام شود. پس از این حیث میتوان آن را جزو یکی از برترین آثار تلویزیونی در سالهای اخیر دانست. حال به این شخصیت‌پردازی فوق‌العاده، داستان مهیج و کارگردانی خوب و یکدست آن را اضافه کنید تا دریابید که این مینی‌سریال معجونی تمام عیار برای سریال دوستان می‌باشد.

سریال The Walking Dead فصل یازدهم- نیم فصل اول

سریال The Walking Dead فصل یازدهم- نیم فصل اول

بررسی کامل: بررسی فصل یازدهم سریال Walking Dead / نیم فصل اول

در نیم فصل اول روایت داستانی سریال به شدت جذاب و تو در تو ادامه داشت. سریال در هر قسمت فقط داستان یک شخصیت را بازگو نکرد، بلکه به بخش‌های مختلف جهانش سرک کشید و به صورت موازی داستان‌های مختلف را شرح داد که این باعث تنوع و افزایش سرعت روایی سریال شده بود. این هشت قسمت به نسبت چند قسمت پایانی که در فصل دهم تجربه کردیم بسیار پرهیجان‌تر و عمیق‌تر بود و هر قسمت با داستان‌های متنوع و جذاب پر شده بود. تا اینجای کار فصل یازدهم سریال مردگان متحرک را می‌توان قابل قبول و هیجان انگیز توصیف کرد. (ادامه)

مینی‌سریال The Falcon And The Winter Soldier  

بهترین سریال های سال 2021 / مینی‌سریال The Falcon And The Winter Soldier

سخت است که یک نماد باشی…

بررسی کامل: بررسی مینی‌سریال The Falcon And The Winter Soldier

 The Falcon And The Winter Soldier دارای داستانی بسیار خوب و اکشن‌های بسیار مفرحی است. البته تم داستانی این مینی‌سریال بسیار شبیه The Boys است ولی می‌توان گفت تنها از این سریال الهام گرفته و روایت داستانی خودش را در دنیای Marvel برایمان تعریف کرده است. نویسندگان از شخصیت‌های خود به بهترین نحو استفاده کرده‌اند و شخصیت John Walker بسیار عالی کار شده و نوید یک شخصیت خاکستری بسیار خوب را در آینده دنیای مارول به مخاطبان می‌دهد. غم از دست رفتن Cap به شدت در این مینی‌سریال احساس می‌شود و لحظه لحظه، شبح او را حس می‌کنید، حسی که کارگردان به خوبی به شما منتقل می‌کند. اکشن‌های فیلم نیز همانطور که گفته شد مانند فیلم‌های Marvel عالی کار شده و در این بخش شاهد بخش‌های هیجان انگیزی هستیم. (ادامه)

سریال های برتر 2021

سریال Money Heist فصل پنجم 

بهترین سریال های سال 2021

سرقت کم‌نقص!

بررسی کامل: بررسی سریال Money Heist فصل پنجم / خانه کاغذی

“سرقت پول” سریالی مملو از ایده پردازیست و هیچ چیز در این سریال قابل پیش بینی نیست. و این یکی از دلایلی است که این سریال را تا این حد محبوب کرده است. هر زمان که مخاطب گروه را در گرداب خطر می‌بیند کارکتری همراه با نقشه‌ای از پیش تعیین شده وارد داستان می‌شود. درواقع هوش و آینده‌نگری پروفسور مخاطب را به وجد می‌آورد. گذشته از آن اغراق‌های بسیاری در سریال وجود دارد که آن را از اثری بی‌نقص دور کرده است. از دیگر نکات مثبت سریال عدم زیاده گویی و تلف کردن زمان در روایت داستان است. با این حال “الکس پینا” سعی بر آن داشته بازیگران حذف شده نیز در سریال به فراموشی سپرده نشوند و در قسمت‌های جدید نیز با وجود فلش بک‌ها دیده شوند که این موضوع نیز فصل پنجم سریال را جذاب کرده است.(ادامه)

سریال Euphoria (اپیزود ویژه) 

سریال Euphoria (اپیزود ویژه)

 عشق در سایه‌ی خُماری

بررسی کامل: بررسی سریال Euphoria / عشق در سایه‌ی خُماری

سریال “Euphoria” یک درام تلخ و منجمدکننده درباره‌ی مشکلات و انحرافات یک گروه از نوجوانان دبیرستانی است. افرادی که هویت‌شان را در لابه‌لای روابط جنسی، مشکلات خانوادگی، اعتیاد، عشق، دوستی و انتقام جستجو می‌کنند. هرچند که در یک دهه اخیر شاهد ساخت سریال‌های تینیجری باکیفیت و بسیار خوبی بوده‌ایم. سریال‌هایی همچون Stranger Things, 13 Reasons Why و Riverdale که طرفداران پرشماری نه تنها در میان نوجوانان بلکه در تمامی سنین و سلیقه‌ها به دست آورده‌اند. اما در بیشتر موارد موضوعات و معضلاتی که در اینگونه آثار مطرح میشود به شدت شبیه به هم و تکراری می‌باشد. چیزی که باعث شده “سام لوینسون” دست به خلاقیت زده و سریالی تینیجری با سبک و سیاقی متفاوت را خلق کند. (ادامه)

سریال The Witcher فصل دوم

ویچر فصل دوم

ویچر فصل دوم

بررسی کامل: بررسی سریال The Witcher فصل دوم

فصل دوم سریال ویچر مسیر متفاوتی را در پیش گرفته است. اکنون شما با شخصیت‌های سریال بیشتر آشنا هستید و همین موضوع عاملی می‌شود که داستان به شکلِ سرراست‌تر و جذاب‌تری روایت شود. بازیگران بهتر در نقش‌هایشان جا افتاده‌اند و جهان سازی اثر آشنا‌تر و قابل لمس‌تر از قبل شده است. این‌ها دلایلی است که از همان قسمت‌ اول با شخصیت‌های سیری و گرالت همراه شوید و از ماجراجویی‌هایی که در طول این فصل تجربه می‌کنند لذت ببرید. یکی از ایراد‌هایی که بسیاری از طرفدارن دنیای ویچر به فصل دوم سریال وارد کرده‌اند تفاوت‌های داستانی و شخصیتی است که بین سریال با کتاب یا حتی بازی‌ها دیده می‌شود. این به نظرم نقصی به بدنه داستان وارد نکرده است و چه بسا با داستانی متفاوت‌تر از آنچه حتی انتظار دارید رو به رو می‌شوید و این باعث غیرقابل انتظارتر شدن داستان این فصل شده است. پس در طول متن این مورد نادیده گرفته شده است و تمرکز را روی کیفیت فصل دوم سریال ویچر گذاشته‌ایم.

مینی سریال Maid

بهترین سریال های سال 2021 2

هرگز دیر نیست…

بررسی کامل: بررسی مینی سریال Maid / هرگز دیر نیست

مینی‌سریال “Maid” یک زندگی واقعی را به تصویر می‌کشد و این یعنی لحظات تکراری، تلخ و به ندرت خوشحال‌کننده در آن به وفور یافت می‌شود. فضای سریال و به ویژه اجرای فوق‌العاده زیبای “مارگارت کوالی” به شدت گنگ و سردرگم‌کننده می‌باشد. البته اینها همگی نشان‌دهنده‌ حالات روحی شخصیت اصلی داستان است. او به دلیل مشکلات فراوانش در زندگی و حمایت نشدن از سوی خانواده و جامعه، دچار نوعی گیجی و عدم تصمیم‌گیری درست و بجا گردیده است. یکی از تلخ‌ترین لحظات سریال لحظه‌ای است که الکس (کوالی) دخترش مدی را در وضعیتی مشابه با آنچه در کودکی‌اش تجربه کرده پیدا می‌کند. این لحظه‌ای سرنوشت‌ساز در زندگی اوست که باید بالاخره تصمیمی جدی و قاطع برای آینده خودش و دخترش بگیرد. پس سرانجام الکس را می‌بینیم که برای بیرون آمدن از چاهی که در آن زندانی بوده دست به تقلا می‌زند. (ادامه)

سریال The White Lotus فصل اول 

بررسی سریال The White Lotus / نیلوفر سفید

بررسی کامل: بررسی سریال The White Lotus 

سریال “The White Lotus” یکی از هوشمندانه‌ترین کُمدی‌-درام‌های چند سال اخیر در تلویزیون به شمار می‌آید. این سریال با طرح یک سوال آغاز شده و برای رسیدن به جوابش به گذشته می‌رود و در پایان بشکلی هجوآمیز شما را غافلگیر می‌کند. سریال “نیلوفر سفید” پیکان شوخی‌هایش را به سمت موضوعاتی نشانه گرفته است که در این سالها به تابویی دست‌نیافتنی تبدیل شده‌اند. مسائل فمنیستی، نژادپرستی و همجنسگراها که دیگر به عضوی جدانشدنی از سینما و تلویزیون تبدیل شده‌اند. البته ناگفته نماند که “مایک وایت” خالق سریال برای فرار از برچسب‌هایی که اخیراً به منتقدان این جریان‌ها زده می‌شود، در مواجه با این موضوعات عملکردی ضد و نقیض داشته است. چیزی که باعث شده برخی منتقدین و بینندگان پیام‌های داستان را مبهم و گیج‌کننده بدانند. (ادامه)

سریال Hellbound فصل اول 

سریال Hellbound فصل اول

جهنم بر روی زمین…

بررسی کامل:بررسی سریال Hellbound / جهنم بر روی زمین

تصور کنید در روز روشن هیولاهای عجیبی پدیدار شوند و به یک فرد خاص حمله کنند. این موضوع می‌تواند یک وحشت عمومی بوجود بیاورد. این ترس فرصت مناسبی برای افراد سودجوست که با ارتباط دادن آن به اعتقادات مردمِ عام کیسه‌های خود را پر کنند. داستان Hellbound چنین روزگاری را روایت می‌کند. فرقه‌ها و دین‌های جعلی که برای کسبِ منافع عده‌ای خاص از ترس مردم استفاده می‌کنند و با وضع قوانین سخت‌گیرانه ستون‌های قدرت خود را استوار می‌سازند. کم کم به نوعی این افراد خود را از قانون و مردم جامعه بالاتر می‌بینند و حتی به زورگویی و تحمیل اعتقاداتشان به دیگران دست می‌زنند. به نوعی سریال به زیبایی تندروهایی را به تصویر می‌کشد که با چشمانی بسته و عقلانی کاملا خاموش دست به هر نوع جنونی می‌زنند و از ترسِ نرفتن به دوزخ زمین را تبدیل به جهنم کرده‌اند! (ادامه)

سریال Castlevania فصل چهارم 

بهترین سریال های سال 2021 / سریال Castlevania فصل چهارم

نفرین دراکولا…

بررسی کامل: بررسی انیمیشن سریالی Castlevania / نفرین دراکولا

دراکولا را “برام استوکر“(Bram Stoker) وارد رمان‌ها و داستان‌های فانتزی کرد که تا به امروز هم در سرتاسر دنیا طرفداران خاص خود را دارد. فیلم‌ها، سریال‌ها، بازی‌ها، کتاب‌ها، انیمه و انیمیشن‌های بسیاری بر اساس دنیای دراکولا و خون‌آشام‌ها خلق شده است که تعدادشان سر به فلک می‌کشد. در این میان بازی Castlevania و اللخصوص The Symphony of the Night از مشهورترین و پر طرفدارترین فرنچایزها براساس داستان‌های دراکولا و خون‌آشام‌ها هستند و… (ادامه)

سریال Shadow and Bone فصل اول  

بهترین سریال های سال 2021 / سریال Shadow and Bone فصل اول

روشنایی در برابر سیاهی…

بررسی کامل: بررسی سریال Shadow and Bone فصل اول / سایه و استخوان

سریال سایه و استخوان دارای یک آنتاگونیست قابل قبول است که همین موضوع به همراه رمز و راز درون فولد می‌تواند نقطه عطف این سریال محسوب شود و آینده جذابی را برای سریال رقم بزند. مشکل اساسی سریال‌های فانتزی در این اثر نیز دیده می‌شود و دارای جهان سازی قابل قبولی نیست و عجله در ساخت جهان سریال دیده می‌شود، اما سریال در ساخت کاراکتر جبران کرده و شخصیت‌های جذابی را برایتان بوجود می‌آورد. در کل با یک داستان پرفراز و نشیب، پر از لحظات غافلگیرکننده و جذاب طرف هستید که ارزش وقتی که برایش می‌گذارید را دارد و مطمئنا بعد از دیدن فصل اول به شدت منتظر دیدن ادامه داستان خواهید ماند… (ادامه)

سریال Sweet Tooth فصل اول 

بهترین سریال های سال 2021 / سریال Sweet Tooth

انتقام طبیعت…

بررسی کامل: بررسی سریال Sweet Tooth / انتقام طبیعت

سریال “Sweet Tooth” یک فانتزی جذاب و شیرین بوده که با شخصیت‌های دوست‌داشتنی و متفاوتش شما را بخوبی سرگرم خواهد کرد. شاید سریال در نگاه اول کمی کودکانه بنظر برسد، اما تم اصلی داستان تلخ‌تر و تاحدودی تاریک‌تر از تصورات شما می‌باشد. شخصیت اصلی داستان یک پسر بچه‌ی نیمه انسان و نیمه گوزن به نام گاس است که با سادگی و شیطنت‌های دلنشینش خیلی زود با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند. درواقع کلید اصلی موفقیت این سریال و تفاوت اساسی‌اش با سایر آثار پسا آخروزمانی همین کاراکترهای طناز و متنوع می‌باشند. بطورکلی فیلم‌نامه این سریال را نمیتوان بدون عیب و نقص و کامل دانست. اما استفاده‌ی مناسب از راوی برای جلوگیری از صحنه‌های اضافی، بکارگیری کُمدی کلامی و فیزیکی برای ایجاد تنوع در فضای داستان و شخصیت‌پردازی نسبتاً خوب سریال برروی نواقص فیلم‌نامه تاحدود زیادی سرپوش گذاشته است.(ادامه)

سریال You فصل سوم

سریال You فصل سوم

عشق و جنون…

بررسی کامل: بررسی سریال You / عشق و جنون (سه فصل)

در فصل سوم از سریال جذاب و تماشایی “You” شاهد یک آتش‌بس جنون‌آمیز و خون‌آلود هستیم. درواقع در این فصل آقا و خانم اسمیت را اینبار نه به شکل آدمکش‌های حرفه‌ای و اجیر شده بلکه بصورت قاتلانی مجنون و دیوانه می‌بینیم. در این فصل، داستانِ زندگیِ جو و لاو را در حومه‌ی شهر دنبال می‌کنیم که با تولد پسرشان وارد چالشی جدید شده‌اند. حال آنها باید به توافق برسند که می‌توانند با یکدیگر تیمی قدرتمند باشند یا عدم اعتمادشان به همدیگر ریشه‌های خانواده و ازدواجشان را سست خواهد کرد. گفتنی‌ست که ماجراهای این فصل دو قاتل سریالی را زیر یک سقف نشان می‌دهد که همچون بمب ساعتی در انتظار منفجر شدن هستند. حال آنکه ترکش‌های این بمب چه شخص و یا اشخاصی را مورد اصابت قرار می‌دهد، به هیچ عنوان قابل پیش‌بینی نمی‌باشد. مسلماً این موضوع دست نویسندگان و سازندگان سریال را برای شروعی طوفانی و در عین حال گمراه‌کننده‌تر از قبل باز گذاشته است.

سریال Loki فصل اول 

بهترین سریال های سال 2021 / سریال Loki

لوکی اینجا، لوکی آنجا، لوکی همه جا!

بررسی کامل: بررسی سریال Loki – لوکی اینجا، لوکی آنجا، لوکی همه جا!

داستان سریال Loki درست در طی اتفاقات فیلم Avengers End Game شروع می‌شود. لوکی اینبار در هنگام دستگیری در اولین Avengers به طور تصادفی دست‌اش به تسارکت می‌رسد و خود را نجات می‌دهد. اما بعد از تلِپورت شدن به مغولستان ناگهان گروهی عجیب که نمی‌دانیم متعلق به چه جناهی هستند در برابرش ظاهر شده و او را دستگیر می‌کنند. در ادامه لوکی خود را در مکانی به نام TVA می‌یابد، این گروه وظیفه‌اش جلوگیری از ایجاد خط زمانی جدا از سیر طبیعی زمان است. حال این یعنی چه؟ زمان مستقیم و رو به جلو حرکت می‌کند، حال در زندگی شخصیِ خود بعد از پایان دبیرستان به یک دو راهی می‌رسید! در کنکور شرکت کنم و به دانشگاه بروم و یا (این یا خیلی مهم است) به خدمت سربازی اعزام شوم. این دو راهی است که تقریبا همه ما تجربه‌اش کرده‌ایم. دانشمندان علوم کوآنتوم بر این نظریه می‌اندیشند که در دوراهی‌های زندگی مانند مثالی که زدم اگر من رفتن به داشگاه را انتخاب کنم، بلافاصله خط زمانی مجزا از دنیای من بوجود می‌آید، که در این دنیا منِ دیگر گزینه رفتن به سربازی را برگزیده است. برای درک بهتر این موضوع پیشنهاد می‌کنم سریال Fringe را ببینید که کلا درباره علوم کوآنتوم و دنیاهای موازی است و علاوه بر سرگرم‌کننده بودن، آموزنده نیز می‌باشد. (ادامه)

سریال Rick and Morty فصل پنجم 

بهترین سریال‌های سال 2021 / سریال Rick and Morty فصل پنجم

شروعی کم فروغ اما پایانی ماندگار

بررسی کامل: بررسی سریال Rick and Morty فصل پنجم / شروعی کم فروغ، پایانی ماندگار

سریال Rick and Morty یکی از خاص‌ترین سریال‌های انیمیشنی تاریخ است. حتی ضعیف‌ترین قسمت‌های این سریال نیز ارزش وقتی که برایش می‌گذارید را دارند، به شرطی که از فصل اول با سریال ارتباط برقرار کرده و با علاقه آن را دنبال کنید. فصل پنجم نسبت به دیگر فصل‌های سریال قسمت‌های معمولی بیشتری دارد چراکه به قولی ایده‌های بکر سازندگان کم فروغ شده‌اند. اما با این حال، سه قسمت آخر سریال مخصوصا قسمت نهایی به شدت ارزش سریال را بالا برد و یک خاطره دلنشین و ماندگار برای همه به ارمغان گذاشت. تمام قسمت‌های سریال از نظر کیفی یک دست نیستند و فاصله‌ی بسیار زیادی بین قسمت نهایی با اکثر قسمت‌های سریال دیده می‌شود و این از مهمترین نکات منفی این فصل محسوب می‌شود. همینطور این فصل به عنوان یک سریال طنز در خنداندن شما موفق عمل نمی‌کند و از شوخی‌هایی به شدت سطحی برای بامزه کردن داستانش استفاده شده است. با این حال سریال Rick and Morty با تمام نقاط ضعفش در این فصل، در قسمت‌های نهایی اثرش را با قدرت در درونتان ماندگار می‌کند، به طوری که بعد از اتمام این فصل برای دیدن ادامه ماجراهای ریک و مورتی لحظه شماری خواهید کرد. (ادامه)

سریال Ted Lasso فصل دوم

سریال Ted Lasso فصل دوم

 شیرین و پرمغز

بررسی کامل: بررسی سریال Ted Lasso / فصل دوم

در فصل دوم تدلسو با صدای بلند خواهید خندید و از ته دل در لحظاتی ناراحت خواهید شد. این می‌تواند بهترین نتیجه یک سریال قدرتمند و پرانرژی ‌باشد. سریالی که در فصل اول شخصیت‌هایش را به درستی پایه گذاری کرد تا داستان‌های پرمفهوم‌تر و عمیق‌تری را در فصل دوم سریال برایمان روایت‌ کند. تدلسو مانند یک کتاب شیرین و پرمغز می‌ماند، که در هر صفحه‌اش چیزی برای یادگیری و اضافه شدن به شما پیدا می‌شود‌. هم بامزه، جذاب و تاثیرگذار است و هم حسابی حالتان را خوب می‌کند و بهتان انرژی مثبت می‌دهد. تدلسو در وصف دوستی، عشق، خیانت، طمع‌ورزی و بسیاری دیگر از ویژگی‌های انسانی است و در این مسیر با داستان‌ها و شخصیت‌هایش سنگ تمام گذاشته است. (ادامه)

انیمه Fire Force فصل دوم 

نقد و بررسی انیمه سریالی Fire Force/ نیروی آتش

دارالمجانینی به نام نیروی آتش

بررسی کامل: نقد و بررسی انیمه سریالی Fire Force/ نیروی آتش

فاجعه‌ای بزرگ در ۲۵۰ سال پیش از شروع داستان رخ داده است. تمام قاره‌ها و خشکی‌های زمین دچار آتش‌سوزی بزرگ می‌شوند که بشریت را تقریبا منقرض می‌کند و تنها معدود سرزمین‌هایی باقی مانده‌اند. انسان‌های باقی‌مانده به Tokyu Empire مهاجرت می‌کنند، تنها جایی که هنوز بشریت امید زنده بودن دارد. در این امپراتوری Raffles اول معبد خورشید مقدس را بنا کرده و مردم را به پرستیدن آن دعوت کرده است و کمپانی Haijima نیروگاه دائمی انرژی گرمایی برای توسعه کشور ساخته است. در سال ۱۹۸ از طریق معبد خورشید، انسان‌ها دچار حریق خودبه‌خودی شده و تبدیل به موجوداتی به نام “جهنمی” می‌شوند که در اینجا سروکله‌ی بریگاد آتش پیدا می‌شود که وظیفه‌اش از بین بردن این جهنمی‌هاست. حال بعضی انسان‌ها دچار این حریق خودبه‌خودی می‌شوند ولی به جهنمی تبدیل نمی‌شوند، بلکه قدرتی به نام Pyrokinesis را به دست می‌آورند. بریگاد آتش و هشت سازمان زیرمجموعه‌ی آن از همین افراد استفاده می‌کند. (ادامه)

بهترین سریال های سال 2021

انیمه Jujutsu Kaisen فصل اول 

بهترین سریال های سال 2021 3

ژاپن، اهریمن و دیگر هیچ

بررسی کامل:بررسی انیمه سریالی Jujutsu Kaisen / ژاپن، اهریمن و دیگر هیچ

تقریبا از بدو تولد انیمه‌ها شیاطین، موجودات فانتزی چه برآمده از افسانه‌های ژاپنی چه کشورهای دیگر، جزوی لاینفک از انیمه‌ها بوده‌اند. معروفترین این مدل انیمه‌ها در ژانر فانتزی که اهریمنان و شیاطین رکن اساسی آن باشند در سال‌های اخیر، انیمه فوق محبوب Demon Slayer است که رکوردهای بسیاری را تا به الان شکسته است. هم شما و هم من می‌توانیم تا پایان دنیا از انیمه‌هایی صحبت کنیم که شیاطین و اهریمنان در دنیایی خوفناک، انسان‌ها را برای اَمیال خود می‌کشتند و می‌خوردند. شاید چیزی که انیمه‌ را از فیلم و سریال‌های امریکایی و هالیووی متمایز می‌کند، جنون نویسنده‌های ژاپنی در به تصویر کشیدن خشم و نفرت و طنز و گریه در یک سکانس از انیمه‌هایشان است. آنها این غرایض آدمی را با صحنه‌هایی وَرای تصور ما به تصویر می‌کشند که ما را در بهت فرو می‌برند. بماند که کاراکترهای انیمه وقتی می‌خواهند مُشتی نثار شیطان کنند، دو ساعت درباره چرایی مُشتشان و فلسفه پشت آن صحبت می‌کنند! اما انیمه خلاءی را در درون ما پر می‌کند که فیلم‌ها و سریال‌های واقع‌گرایانه‌ی امریکایی قادر به پر کردن آن نیستند. این خلاء نام‌های بسیاری دارد از غریضه خشونت در انسان و لذت آن گرفته تا حتی عده‌ای نام کودک درون فعال را روی آن گذاشته‌اند… (ادامه)

سریال Invincible فصل اول  

سریال Invincible فصل اول

قهرمان پوشالی

بررسی کامل: بررسی انیمیشن سریالی Invincible / قهرمان پوشالی

در‌نگاه اول ایده اصلی سریال Invincible بسیار شبیه دنیای DC است ولی دقیقا کپی از آن نیست. رابرت کرکمن نویسنده و خالق کامیک Invincible است که بهترین کارش کامیک بوک‌های بسیار معروف The Walking Dead است. او در واقع با استفاده از این متریال‌ها داستان خودش را تعریف کرده است. البته مشابه هدف و فلسفه شخصیت Omni-Man را قبلا تانوس ابرشرور مارول برایمان شرح داده بود. تفاوت در اینجاست که Thanos پشت نقاب ابرقهرمان و حافظ زمین و مردمش پنهان نشده بود. رازهایی که Omni-Man در دلش پنهان کرده است نه تنها شخصیت‌های دیگر سریال، بلکه بیش از همه مخاطبان را شوکه می‌کند. با اینکه فلسفه Thanos در میان طرفداران Marvel هم دودستگی ایجاد کرد و عده‌ای حتی برایش برهان و دلیل نیز می‌آوردند و آنرا اجرایی و عملی می‌دانستند، اما Omni-Man همین فلسفه را با درجه سنی R نشانمان می‌دهد. یعنی مانند Thanos ساعت‌ها بر روی منبر نمی‌رود و فلسفه داروینی را به خوردمان نمی‌دهد. بلکه از همان ابتدا با خشونتی وصف‌ناشدنی فلسفه خودش را عملی می‌کند و معنای حرف‌هایش را با خونی که بر روی دستانش می‌ریزد، شرح می‌دهد… (ادامه)

سریال های برتر 2021

سریال Squid Game فصل اول  

سریال Squid Game فصل اول

بازی مرگ برای پول

بررسی کامل: بررسی سریال کره ای Squid Game / بازی مرگ برای پول

در داستان Squid Game با شخصیت‌هایی از قشرهای مختلف جامعه رو به رو می‌شویم که در انتهای خط هستند. شخصیت‌هایی که بارها در طول سریال گوشزد می‌کنند که دنیای بیرون از این بازی نیز دست کمی از این بازی برایشان نداشته است. یعنی جامعه نیز با اختلاف طبقاتی افسارگسیخته‌اش یک بازی مرگبار راه انداخته و باعث شده افراد قدرتمند و پولدار بتوانند هر بلایی که می‌خواهند برسر افراد طبقه پایین و ضعیف جامعه بیاورند. پس چه راهی پیش پای بازیکنان این بازی است؟ مرگ آنی در طول یک بازی که حداقل پس از موفقیت آنها را پولدار می‌کند یا پایانی دردناک‌تر درون جامعه‌ای که هرلحظه با شرایط ناعادلانه مرگی زجرآورتر پیش پای انسان‌هایش گذاشته است. (ادامه)

سریال Succession  فصل سوم

سریال Succession  فصل سوم

ژن‌های نه چندان خوب…

بررسی کامل: بررسی سریال Succession تا فصل سوم 

فصل سوم سریال “وراثت” دارای ۹ قسمت بوده که از تاریخ ۱۷ اکتبر تا ۱۲ دسامبر ۲۰۲۱ از شبکه HBO پخش گردید. این فصل که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا با یک سال تاخیر تهیه و توزیع گردید، توانسته عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود بجای بگذارد. فصل سوم این سریال برنده‌ی ۳ جایزه مهم (بهترین سریال درام، بهترین بازیگر نقش اصلی مرد در سریال‌های درام “جرمی استرانگ” و بهترین بازیگر نقش مکمل زن در سریال‌ یا مینی‌سریال‌های تلویزیونی “سارا اسنوک”) در مراسم گلدن گلوب ۲۰۲۲ شد. همچنین این سریال علاوه بر کسب دومین جایزه گلدن گلوب بعنوان بهترین سریال، توانست برای دومین بار در لیست ۱۰ برنامه برتر تلویزیونی سال که توسط بنیاد فیلم آمریکا انتخاب می‌شود نیز قرار بگیرد.

مینی سریال Mare of Easttown 

بهترین سریال های سال 2021 / مینی سریال Mare of Easttown

ققنوس سرگردان

بررسی کامل: بررسی مینی سریال Mare of Easttown / ققنوس سرگردان

 مینی‌سریال Mare of Easttown با دوری کردن از اغراق‌های کلیشه‌ای که دیگر مخاطبِ مشکل‌پسند امروزی را راضی نمی‌کند، داستانش را تا انتها تماشایی نگه می‌دارد. این سریال اهمیت بالای فیلم‌نامه قوی و شخصیت‌پردازی خوب را به وضوح نشان می‌دهد. شخصیت‌هایی متنوع که هرکدام قشری خاص از جامعه را نشان می‌دهند و با اجرای فراموش‌نشدنیِ بازیگران سریال تکمیل شده‌اند. اینها و بسیاری موارد ریز و درشت دیگر مینی‌سریال “مِر از ایست‌تاون” را به یکی از بهترین آثار تلویزیونی در طول دوران شیوع ویروس کرونا تبدیل کرده است. پس اگر از طرفداران سریال‌های جنایی و درام هستید و یا حتی اگر هم نیستید، به هیچ عنوان این مینی‌سریال جذاب و دیدنی را از دست ندهید… (ادامه)

انیمه Attack On Titan فصل چهارم بخش اول  

بهترین سریال های سال 2021 / انیمه Attack On Titan فصل چهارم بخش اول

یک دنیای فانتزی کم‌نقص و پرجزئیات به همراه داستانی هولناک و طوفانی….

بررسی کامل: نقد و بررسی انیمه Attack On Titan فصل ۴ بخش اول

داستان انیمه Attack On Titan / تاریخچه دیوارها و معرفی تایتان‌های نه‌گانه

معرفی شخصیتهای انیمه Attack on Titan / حمله به تایتان

بررسی سه فصل اول انیمه Attack on Titan / هولناک و طوفانی

انیمه حمله به تایتان یکی از کم‌نظیرترین جهان‌سازی‌های دنیاهای فانتزی را در دل خود داراست. چیزی که این جهان را ممتاز می‌کند اهمیت بیش از حد سازندگان به جزئیات همه بخش‌هایش است. جزئیاتی که نه به یکباره بلکه به مرور زمان به بیننده منتقل می‌شود و او را با شخصیت‌ها، جهان و اتفاقاتی که در جریان است بیشتر آشنا می‌کند و به جریانی که در درون داستان است عمق می‌بخشد. سازندگان در Attack on Titan فقط یک داستان روایت نمی‌کنند بلکه جهانی منحصر به فرد برایتان خلق کرده‌اند.

از دیوارها و نحوه چینش شهرها، نوع زندگی مردم، نوع تغذیه مردم، حتی اینکه دیوارها به چه شکلی ساخته شده، دین‌ها و آئین‌های مختلفی که در این دنیا حضور دارد، گروه‌های سربازان گوناگون که هرکدام وظیفه خاص خود دارند و در بخشی از داستان تاثیر میگذارند، نوع حکومتی که بر این دنیا حکم فرمانی می‌کند. اینکه ثروتمندان در دیوارهای میانی هستند و افراد فقیر و کارگر در دیوارهای دورتر و در دسترس‌ترِ تایتان‌ها قرار دارند، بخشی از تضادها و اختلافات طبقاتی دنیای واقعی خودمان است که به شکل فانتزی در درون این انیمه شاهد آنها هستیم. خود تایتان‌ها و جزئیات و رمز و رازهایی که آنها در پی دارند که باعث مرموز شدن اثر شده است. همه این‌ها نه به شکل عجله‌ای بلکه در موقعیت مناسب به بیننده منتقل می‌شود تا کم کم با جهان آشنا شوید و در کل با آن زندگی کنید و اثرش را در درونتان حس کنید و در موقعیت مناسب از اتفاقات پیش رو شکه شده و از داستان بکری که می‌بینید بیشترین لذت را ببرید… (ادامه)

…این مطلب در آینده با سریال‌های برتر بیشتری به روز خواهد شد….

امیدواریم از مطلب “بهترین سریال های سال 2021” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس
کاربران ناشناس

خیلی خوب بود و موفق باشید

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس

جالب بودش ممنون

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس

مثل همیشه عالی